Gå til innhold

Lsk - Stabæk på Åråsen 4. juni kl. 17:00


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


3 minutter siden skrev Sindre:

Uansett, tilbake til spillet, så er det synd vi ikke tør å holde ballen mer i laget når vi vinner ballen. Det kunne gjort det lettere for oss i dag.

Grei 1 omgang, men etter pause ble det for svakt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev Sindre:

Hvordan bildet som ble brukt her er nok til å konkludere, mens bildet av Mush sitt volleyballslag ikke er det, skjønner jeg ikke. Man ser jo ikke hvordan ballen treffer på det håpløse bildet de viser. De bruker et bilde bakfra fra 60 meters hold, mens på nærbildet de viste tidligere virket det som han brukte det grønne området under, uten at man kan konkludere 100% der heller. Uansett - med VAR som flisespikker må man gjøre noe med hva slags straff man får for hands innenfor 16-meteren som ikke på noen måte påvirker spillet. Dette ødelegger bare kamper, og jeg hadde sagt det samme om vi fikk sånne straffer i to kamper på rad som nå når vi får to i mot.IMG_1097.thumb.jpeg.5ae3b66f44803295097f4ab94d574304.jpeg

Utifra kampbildene så lurer jeg på om de dømmer hands fordi de tror/mener ballen toucher armen etter å ha truffet skulder. Treffpunktet på bryst/skulder er noen millisekunder før øyeblikket VAR bruker for å vurdere hands. Men at de faktisk klarer å se at det er åpenbar hands er for meg imponerende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev Sindre:

Uansett, tilbake til spillet, så er det synd vi ikke tør å holde ballen mer i laget når vi vinner ballen. Det kunne gjort det lettere for oss i dag.

Hadde vi så store problemer da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes dommeren i dag gjør en god kamp. Ingen partisk hjemmedømming. Det som ødelegger for han er VAR sin vurdering. Vi får se om TV2 har guts til å ta opp dette med Terje Hauge. Det er merkelig hvordan de skal bruke VAR med så få kameraer. Man ser ikke dybde i et bilde fra 60 meters avstand. Meget svakt av NFF å lage et slikt opplegg. Hvem var VAR dommere på vår kamp. De burde kanskje få forklare seg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grei kampplan. Vi er godt organisert, men vi blir kanskje litt for feige ved å kjøre 1 spiss i 2.omgang. Burde vi spilt Monsen eller Wendt istedet for Kay? Hva bidro egentlig rogalending-bulgareren med? 

Hadde det endt 1-1 hadde jeg neppe skrevet dette, men man må nesten regne med at VAR vil gjøre alt de kan for at folkelige lag som LSK, Brann, RBK, Molde, Glimt og VIF skal få fordeler, spesielt på hjemmebane. Inkonsekvensen er bunnløs! Hvorfor får ikke Ottesen straffe når LSK spilleren setter knotter i lysken hans? De bildene som vises av Andresen sin "hands" er så svake også at det ikke er bevis for noe som helst. Nok en gang ødelegges vi av VAR. Vi er Norges svar på Arsenal! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VAR i norsk fotball skulle vel luke vekk de mest åpenbare feilene. I denne og forrige kamp så er det marginale forseelser som dommere ikke hadde dømt på i åpent spill, blir da helt latterlig pirkete å blåse på det. Grip inn på soleklare forseelser, men ikke gidd å døm på sånn pirk, blir for dumt… 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev StabækMykle:

VAR i norsk fotball skulle vel luke vekk de mest åpenbare feilene. I denne og forrige kamp så er det marginale forseelser som dommere ikke hadde dømt på i åpent spill, blir da helt latterlig pirkete å blåse på det. Grip inn på soleklare forseelser, men ikke gidd å døm på sånn pirk, blir for dumt… 

Er dette jeg har vært redd for. Man lærer av de verste læremestrene i England, som med alt annet i norsk fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VAR har kommet for å favorisere folkelige lag som LSK. Avgjørelsene tas på et lukket kontor langt vekk fra stadion, og korrupsjonen kan flyte fritt uten at dommeren får noe pepper. Saggi er unntaket fordi han ga det røde i tillegg. Skulle man fulgt Saggis doktrine, skulle LSK-keeperen vært utvist idag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev @ringo:

Han er vel delaktig i spillet og drar fordel av å være offside? 

Nope. De reglene er kraftig endret (eller i hvert fall presisert) de siste årene. Nå ser vi jo feks stadig at spillere i offside løper etter ball, og linjemann venter med å flagge til spilleren faktisk får ballen. 

Adams kunne i teorien vært i offside i midten, hoppet over ballen og fått den tilbake mens han er onside. Skal fortsatt ikke blåses fordi han ikke tok ballen i den situasjonen han var offside. 

Vi har hatt nok med handsregler i det siste, men jeg mistenker at vi er enig i at reglene med fordel kunne vært endret her også. Er man i offside må man «melde seg ut» før man får lov å bli med i spillet igjen. I ishockey er det vel sånn at spillere i offside må ut av angrepssonen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev @ringo:

2. kampen på rad med feilaktig idømt straffe…

Håpløst når VAR = Joker Nord!

Ellers var midtbanen bedre uten Krogstad. Forsvaret kjempet tappert, men blir slitne i 2 omg. 

Vi må få inn flere spillere med tempo i sommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev blaasoldat:

VAR hittil i eliteserien har vært en parodi!

Jeg er enda mer kritisk til mangel på, eller mer fraværet av spørsmål til dommerstanden/var bussen om de kampavgjørende situasjonene de bryter inn i, som åpenbart er feil, eller bare unødvendig, ødeleggende flisespikkeri!
 

Hvorfor tørr ikke tv2 stille ett eneste kritisk spørsmål?

Kommentatoren var ekstrem pro-LSK." Stabæk- spilleren blir felt, og får ikke frispark, men forståelig siden gresset er så deilig å falle på". 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev blaasoldat:

VAR hittil i eliteserien har vært en parodi!

Jeg er enda mer kritisk til mangel på, eller mer fraværet av spørsmål til dommerstanden/var bussen om de kampavgjørende situasjonene de bryter inn i, som åpenbart er feil, eller bare unødvendig, ødeleggende flisespikkeri!
 

Hvorfor tørr ikke tv2 stille ett eneste kritisk spørsmål?

Er det ikke TV2 som leverer den tekniske løsningen 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev odd:

Dette! 

Det sitter altså folk i det VAR-rommet og mener at de kan se at dette er en klar straffe. De bør inviteres til fotballkveld på TV2 for en real runde med utspørring!

Dessverre satt Roih Saggi i det VAR-rommet... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Nr14:

Jeg synes dommeren i dag gjør en god kamp. Ingen partisk hjemmedømming. Det som ødelegger for han er VAR sin vurdering. Vi får se om TV2 har guts til å ta opp dette med Terje Hauge. Det er merkelig hvordan de skal bruke VAR med så få kameraer. Man ser ikke dybde i et bilde fra 60 meters avstand. Meget svakt av NFF å lage et slikt opplegg. Hvem var VAR dommere på vår kamp. De burde kanskje få forklare seg. 

Det var jo Saggi... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev L 57:

Dessverre satt Roih Saggi i det VAR-rommet... 

I tilfelle noen tar dette seriøst:

Daniel Higraff var ansvarlig for VAR. Kuriøst nok dømte han Ham Kam - LSK som hoveddommer i forrige serierunde. Har så langt vært hoveddommer i halvparten av kampene, og mye i VAR. Bl.a. i vår hjemmekamp mot Sarpsborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter og ser kampen om igjen. Er det noen som kan forklare meg hvordan keeperen til LSK ungikk å få rødt kort da han grisetaklet Høgh i foranledningen til straffen. jfr. Pachonik's røde mod søpla?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev @ringo:

Sitter og ser kampen om igjen. Er det noen som kan forklare meg hvordan keeperen til LSK ungikk å få rødt kort da han grisetaklet Høgh i foranledningen til straffen. jfr. Pachonik's røde mod søpla?

Ærlig forsøk på å nå ballen vel. Logikken er vanskelig å forstå, men det er en gang sånn reglene er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev Schnellfahrer:

Ærlig forsøk på å nå ballen vel. Logikken er vanskelig å forstå, men det er en gang sånn reglene er.

Hvis det var et "ærlig forsøk" så har han en del å gå på når det gjelder timing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev @ringo:

Faen ass - jeg blir enda mer sur enn jeg ble i går når jeg fikk VAR missen i reprie igjen.... JÆVLA VAR helvete 

Tiltredes!! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 timer siden skrev superblaa:

20230604_185633.jpg

Jeg er usikker på om dette er straffe jeg. Forsvarsspilleren vår er ganske mye mer fremoverlent enn hva angrepsspiller er. Tror overkroppen kanskje opphever en offside her. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lsk - Stabæk på Åråsen 4. juni kl. 17:00
×
×
  • Opprett ny...