Jump to content

Det VAR en gang…..

VicViper
 Share

Recommended Posts

Hvorfor ikke? VAR gjorde jo "jobben" for rettferdighet i dette tilfellet. 

Hvis man glemmer faktum at det nesten tok tre minutter.

Eller mener man at sånne annulleringer går opp i opp til slutt fortsatt?

13 minutter siden skrev Kongen23:

Hvorfor ikke? VAR gjorde jo "jobben" for rettferdighet i dette tilfellet. 

Hvis man glemmer faktum at det nesten tok tre minutter.

Eller mener man at sånne annulleringer går opp i opp til slutt fortsatt?

Ja, gjorde VAR det? Jeg har ikke sett bilder som tilsier at det var riktig å la skåringen stå. Eller annullere den. Antagelig eksisterer disse neppe, så begge deler kunne vært forsvart. "Rettferdighet" er et flyktig begrep gitt.

TV-sendingen i går var en katastrofe. Det tok 2,5 minutter fra scoringen til avgjørelse, og produksjonen viste totalt én reprise. Så kjørte de repriser mens spillet var i gang igjen, og først nesten fem minutter etter scoringen kommer det bilde med streker. 

Posse har gått gjennom de tekniske utfordringen, og her hadde de en av dem  foten som opphevet offsiden var godt over bakken. Bildene som ble vist på tv hadde ganske god margin mellom strekene, så jeg vil tro scoringen er grei.

Jeg synes imidlertid IKKE at den er klar, og ønsker meg derfor en VAR-utgave som ikke hadde fanget opp denne dommertabben. 

5 timer siden skrev Posse:

20240911_154907.jpg

At disse folka klarer å gå i trapper er et mirakel, så dårlige som de er til å beregne høyde over bakken. De bomma totalt med rundt 30-40cm på disse strekene.

Men hvem har ansvar for VAR under landskamper?

3 timer siden skrev Anderson:

Men hvem har ansvar for VAR under landskamper?

De sitter i en bil utenfor Ullevaal, men UEFA har det samme oppsettet som Norge. Og det er ingen nordmenn involvert når Norge spiller. Det var en VAR dommer fra samme land som dommerne på banen, AVAR fra Frankrike og en RO fra Danmark. 

Edited by Posse

Billig straffe til Brann! VAR stopper spillet, og gir Brann straffe, på noe som ser ut som konstruering fra Castros side. 

Vi hadde vel også trengt VAR i går på noe som luktet 3 meter offside på Starts 3-2 mål. Straffen vi fikk som kompensasjon hjalp ikke uansett