Gå til innhold

Stabæksanger


 Del

Anbefalte innlegg


Dette er noe jeg også har snakket varmt for. Prøvde med en "annonse" i Alltid, Uansett hvor jeg etterlyste hobbymusikere i Stabækmiljøet. Fikk dessverre ingen svar. Men det er ingen tvil om at vi trenger flere Stabæksanger, aller helst noe som kan minne om Håvard Lilleheies "Samma for meg", Norges beste fotballsang!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er noe jeg også har snakket varmt for. Prøvde med en "annonse" i Alltid, Uansett hvor jeg etterlyste hobbymusikere i Stabækmiljøet. Fikk dessverre ingen svar. Men det er ingen tvil om at vi trenger flere Stabæksanger, aller helst noe som kan minne om Håvard Lilleheies "Samma for meg", Norges beste fotballsang!

 

Og "Bodø Glimt førrrr eeeeevig...." er jævlig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke for å være selvgod her, men må si at Saa Stolt vel er en bedre låt. Men det er jo moro at de prøver seg i Drammen også.

 

Men Olav, du har vel aldri hatt ett eget TV-program på Metropol (og NRK2) :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holder med at opphavet har preget skjermen!  

Verden klarer seg bra uten Risanbrødrene på tv.  

Sist gang var opprykket til Eliteserien etter kampen mot Strindheim.

 

All ære til deg for å ha mekka en av de bedre Stabæksangene Olav, men liker du rock er nok "samma for meg" bedre.

 

Snart er det jul og far dukker opp på skermen i skjønn harmoni med prinsesse Gulltopp i Hanne Kroghs skikkelse... :wink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


krutt i kølla er jo også en genial låt

 

Og ikke minst: "Ta en Bandy-Twist." Kanskje litt for mye reklame...

 

"Så stolt" er etter min mening det nest feteste Stabæk-låta. Nr 1 er "Stabæks Blå Soldater."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som har en mp3 av Håvard Lilleheie`s låt ?

 

Ligger sangen din på nettet, Risen? I så fall, hvor? Ønsker å få lasta den ned på maskinen min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


bra initiativ risan. vi får alle legge hodene i bløt og se om vi kan finne på noen bra sanger/tema til sanger/ osv.

 

Vi trenger definitivt flere kule Stabæk-sanger, om ikke bare generelt flere Stabæk-sanger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke tvil om at "Saa Stolt" er den beste Stabæksangen ihvertfall. Men jeg synes "Samma for meg" er bedre, til tross for at Lilleheie selvfølgelig ikke kan synge i det hele tatt. Men de to sangene er jo sjangermessig ganske like, en sjanger slik fotballsanger godt kan være. Lett å like. Håper allikevel på flere Stabæksanger med noe mer "trøkk".

 

Har lånt meg en bass og prøver å snekre sammen noe. Finner jeg på noen kule greier låner jeg en 8 track og noen mikrofoner og spiller trommesporet selv og får en kamerat til å spille bass og gitarer. Vi får se.

 

Tekster er ikke lett å skrive. Blir veldig fort svulstig og ekkelt. Her er det en hårfin balansegang, sangen bør jo ha litt sjel. Lilleheies tekst er et eksempel på at en tekst godt kan være banal og enkel, men allikevel fet.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å lage tekster er et rent helvete, den skal være som du sier banal, men samtidig tøff. Det å tørre å være banal er en utfordring i seg selv.

Selv mener jeg at det kan lages Rammstein - lign. låter for Support og die hard supporterne og mere rolige låter for "de andre".

 

Jeg holder på med to forskjellige for tiden, en ganske tøff "zeppelin" sak med arb.tittel "Silkeramp" og en mer rolig en "Blaatt Blod".

 

Hvis det er noen som sitter med tekstsnutter eller kule fraser,

så kom med dem !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er en låt jeg har hatt planer om å spille inn i hele høst.

Melodien er bare helt perfekt for fotball-allsang (er den virkelig ikke brukt tidligere?)

 

Tilbakemeldinger hadde vært supert. Ja den er jo banal, selvsagt.

 

Melodi: TS | We're not gonna take it

Tekst: Lars Jarle Mæhlum

 

Refr

Ja, vi elsker Stabæk!

Ja, vi elsker Stabæk!

Ja, vi elsker Stabæk, uansett!

 

Vi e'kke redd for noen

Vi mister aldri troen

Stabæk er best

Det er vårt lag

 

Vi har foredlet spriten

Solgt unna stjernedriten

Vi trenger bare folk

som er på lag

 

Refr

 

Vi har en liten blaa stall,

men vi tør å spille fotball

Vi e'kke redd

neandertalerlag

 

For, vi har den beste troppen

Knuser europatoppen

Stabæk er best

Det er vårt lag

 

Refr

Ja, vi elsker Stabæk!

Ja, vi elsker Stabæk!

Ja, vi elsker Stabæk, uansett!

 

Å-å-å! Å-å-å

Det blir fest! -Ja

Vi har stil! -Ja

Vi er best! -Ja

Ingen tviiiil

 

Refr- repeat-to-fade-out

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tøft at dere liker det! Teksten kan jo selvsagt flikkes litt på.

 

Jeg skal sjekke litt rundt ang. innspilling.

Har dere forslag?

 

Det hadde vært kult å planke den litt sånn Raga Rockers-aktig - uten for mye dill-dall, men med fet lyd (særlig på trommene).

 

Alternativet er å kopiere best mulig originalen.

 

Hvordan er det forresten med rettigheter og slikt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Stabæksanger
×
×
  • Opprett ny...