Gå til innhold

Dagens Trening


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


32 minutter siden skrev VestMar97:

Nå er det vel ferie. Noe som er helt tragisk når man ligger nest sist i eliteserien. Spesielt når andre klubber som ligger lengre opp går ut og sier de gleder seg til en fri uke med mange gode treninger! TRAGISK

Tragisk ja! At Lumanza feks sitter på flyet til ferie, er et eksempel på hvor fokuset er/ikke er. Hva tar han ferie fra egentlig? Kan umulig være overarbeidet eller overtrent akkurat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev bluemaster:

Tragisk ja! At Lumanza feks sitter på flyet til ferie, er et eksempel på hvor fokuset er/ikke er. Hva tar han ferie fra egentlig? Kan umulig være overarbeidet eller overtrent akkurat.

Hadde ikke du hatt behov for å besøke familien din etter så lang tid? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev arni:

Hadde ikke du hatt behov for å besøke familien din etter så lang tid? 

Jo. Men jeg er ikke toppidrettsutøver, og det er ikke akkurat snakk om kone og barn han skal hjem til.. 

Selvsagt skal han ha ferie, men igjen så prioriterer han noe annet enn å fokusere på trening og kjempe for karrieren. 
 

Først prestere- Så ferie! 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev VestMar97:

Nå er det vel ferie. Noe som er helt tragisk når man ligger nest sist i eliteserien. Spesielt når andre klubber som ligger lengre opp går ut og sier de gleder seg til en fri uke med mange gode treninger! TRAGISK

De andre lagene har vel kamp til helgen. Noe vi ikke har...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev bluemaster:

Tragisk ja! At Lumanza feks sitter på flyet til ferie, er et eksempel på hvor fokuset er/ikke er. Hva tar han ferie fra egentlig? Kan umulig være overarbeidet eller overtrent akkurat.

Hvis du hadde blitt brukt som stopper eller back på laget som ikke skal starte på hver trening hadde du antagelig tatt ferie selv. Dessuten tipper jeg det er mulighet for å trene der han her. 
 

Han skal ha honnør for at han fortsatt er i klubben. Den beste midtbanespilleren vi har brukes som back på trening. Smak litt på den. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


49 minutter siden skrev Mortimer:

Hvis du hadde blitt brukt som stopper eller back på laget som ikke skal starte på hver trening hadde du antagelig tatt ferie selv. Dessuten tipper jeg det er mulighet for å trene der han her. 
 

Han skal ha honnør for at han fortsatt er i klubben. Den beste midtbanespilleren vi har brukes som back på trening. Smak litt på den. 

Ja helt enig. Min kritikk gjelder faktisk ikke kun Lumanza. Føler bare at det ikke settes sterke nok krav til spillergruppen fra klubben. Som jeg skrev tidligere, selvsagt skal han også ha ferie! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev VestMar97:

Nå er det vel ferie. Noe som er helt tragisk når man ligger nest sist i eliteserien. Spesielt når andre klubber som ligger lengre opp går ut og sier de gleder seg til en fri uke med mange gode treninger! TRAGISK

De andre klubbene har jo seriekamper til helgen, så snodig om de ikke skulle ha treninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev Mortimer:

Den beste midtbanespilleren vi har brukes som back på trening. Smak litt på den. 

Syns du han har vist at han er det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette forstår jeg ikke (oppriktig, ikke hersketeknikk).

Hvis Lumanza (i nåværende form) er vår beste midtbanespiller, så burde det jo være enkelt å skinne i de de 25-minutters innhoppene han har fått, når alle andre har løpt fra seg og han har spreke bein. Men det har da ikke skjedd i år?

Han var jo eliteseriens beste midtbanespiller i forrige opphold, så selv en fotballnovise som meg hadde fått med seg om han var i nærheten av det nivået - og da hadde selvfølgelig kravet steget overalt om at han måtte starte. Det er da vel ingen som tror at vår beste midtbanespiller holdes på benken på pur f**? Janne har jo sett laget sitt synke så dypt at han skjønte han ville få sparken fordi midtbanen ikke har fungert. Og han har bytta rundt på spillere der for å prøve å finne en fungerende kombo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev geirti:

Dette forstår jeg ikke (oppriktig, ikke hersketeknikk).

Hvis Lumanza (i nåværende form) er vår beste midtbanespiller, så burde det jo være enkelt å skinne i de de 25-minutters innhoppene han har fått, når alle andre har løpt fra seg og han har spreke bein. Men det har da ikke skjedd i år?

Han var jo eliteseriens beste midtbanespiller i forrige opphold, så selv en fotballnovise som meg hadde fått med seg om han var i nærheten av det nivået - og da hadde selvfølgelig kravet steget overalt om at han måtte starte. Det er da vel ingen som tror at vår beste midtbanespiller holdes på benken på pur f**? Janne har jo sett laget sitt synke så dypt at han skjønte han ville få sparken fordi midtbanen ikke har fungert. Og han har bytta rundt på spillere der for å prøve å finne en fungerende kombo.

Når det kommer til Lumanza- Er/ har ikke han vært ganske hardt rammet av Corona-ettervirkning? En god venn (i ok form) har 70% lungekapasitet 6 måneder etter Corona.

Hvis det er korrekt ift Lumanza er vel det en formildende omstendighet..? 
 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev bluemaster:

Når det kommer til Lumanza- Er/ har ikke han vært ganske hardt rammet av Corona-ettervirkning? En god venn (i ok form) har 70% lungekapasitet 6 måneder etter Corona.

Hvis det er korrekt ift Lumanza er vel det en formildende omstendighet..? 
 

 

Selvfølgelig, men det vil jo samtidig forklare hvorfor han ikke er blant våre beste midtbanespillere akkurat nå. Kanskje klubb og spiller er enige om å ta litt rolig inntil han er helt fit igjen? Jeg aner ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei,

Lumanza har ikke ambisjoner om å spille seg ut av tippeligaen igjen. Han er her fordi det er komfortabelt å være he,r og dermed så senker han seg noen få % og da går han fra å være en topp eliteseriespiller til å være benkefyll. Så har Skytte hatt en negativ innflytelse på han utenfor banen, som igjen påvirker seriøsiteten hans som utøver. Pluss deretter på sykdom og, du har en pakke negativ sportslig utvikling. Men viktisk han har ikke lenger insentivet til å bli skikkelig god og får man ikke på plass fokuset så er han sannsynligvis ferdig som spiller på dette nivået.   

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, det kan diskuteres. Knudsen som gir faen i alle covid anbefalinger og holder laget sitt i Spania i 6? Uker. Så får vi se om karma er med han idag mot Legia.

Men som Raga synger om syndebukker:

Er det ikke deilig å ha noen å hate
Føles det ikke godt å ha noen å hate
Er det ikke herlig å slå dem flate
Er det ikke deilig å ha noen å hate

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Vel, det kan diskuteres. Knudsen som gir faen i alle covid anbefalinger og holder laget sitt i Spania i 6? Uker. Så får vi se om karma er med han idag mot Legia.

Det var selvfølgelig noe dritt, men det har jo absolutt ingenting med denne saken å gjøre. Da kan vi ikke like gjerne begynne å diskutere fargen på buksene til broren hans.

Knudsen er utrolig god på å gjøre spillere gode, og på å se hvilke spillere som "har det i seg". Skytte virket åpenbart som en spiller med potensiale slik han fremsto hos oss i fjor, men så har Knudsen fått observere han "i garderoben" noen måneder, og konklusjonen er plutselig negativ. Som sagt, det sier ganske mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Rart at Janne hadde slik sans for Skytte!

Ja, det kan du si, men hvis vi skal vurdere Janne 2.0 opp mot Knudsen når det gjelder å utvikle spillere og se hvilke som har potensiale, så er det vel dessverre ikke akkurat tvil om hvem som går av med seieren? Eller har du noen flotte konspirasjonsteorier du har lyst til å dele med oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Nei,

Lumanza har ikke ambisjoner om å spille seg ut av tippeligaen igjen. Han er her fordi det er komfortabelt å være he,r og dermed så senker han seg noen få % og da går han fra å være en topp eliteseriespiller til å være benkefyll. Så har Skytte hatt en negativ innflytelse på han utenfor banen, som igjen påvirker seriøsiteten hans som utøver. Pluss deretter på sykdom og, du har en pakke negativ sportslig utvikling. Men viktisk han har ikke lenger insentivet til å bli skikkelig god og får man ikke på plass fokuset så er han sannsynligvis ferdig som spiller på dette nivået.   

Er dette fakta eller påstand? (Jeg kjenner ikke til hva som skjer mellom spillere, motivasjon etc- utenom det jeg ser på kamp!)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev arni:

Rart at Janne hadde slik sans for Skytte!

Janne hadde en rar sans for Kino, så ikke rart om han har rar sans for andre også. Skytte har jo noen sterke kvaliteter, så syns det er litt mindre rart at han får spilletid enn at Kino får det.

Håper uansett at lista heves nå, og at laget får en ny giv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev bluemaster:

Er dette fakta eller påstand? (Jeg kjenner ikke til hva som skjer mellom spillere, motivasjon etc- utenom det jeg ser på kamp!)

 

Noe midt i mellom, basert på analyse og diskusjoner med personer tettere på laget enn hva jeg er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev arni:

Må bli morgendagens Skytte det😅 Må jo være mer han har skylda for

Takk for idag og nyt sommeren!

Da anbefaler jeg deg å ta en liten tur på Nadderud, spørre de som jobber tett på laget, så tror jeg du får høre ting som gjør at ørene dine detter av, om du virkelig tror Skytte og Lumanza gjør hverandre gode og skjerpede! Kanskje utenfor banen/i helgene, men ikke som fotballspillere om dagen.

 

Jeg tror @Mortimer at grunnen til at Lumanza spiller der han spiller på trening og ikke spiller så mye i kamp, kan være fordi noen ønsker han bort! Og jeg vet at det ikke var Janne. Da hadde han ikke sluppet til i forrige kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Dagens Trening
×
×
  • Opprett ny...