Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Brann kan kjøpe IA for 10 mill. Han er vår viktigste stopper ettersom de 3 andre (kjølø, jansson, og Karlsson) er i ferd med å gå ut på dato. Arneberg er ung og uerfaren. IA er jævli viktig.

 

Prisen ift Brann ble nå vesentlig høyere enn for andre klubber.

 

Selg for 10 mill, kjøp tilbake mummi for 10 tusen. Han sitter jo bare på benken til rektal uansett.

 

Hvorfor skaffet ikke Kjell Bjarne Olsen Wold han stopperen til Skeid som nå gikk til sandefjord?

Han ble "funnet for lett" eller noe i den duren. Ser ut som det var en kjempetabbe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann kan kjøpe IA for 10 mill. Han er vår viktigste stopper ettersom de 3 andre (kjølø, jansson, og Karlsson) er i ferd med å gå ut på dato. Arneberg er ung og uerfaren. IA er jævli viktig.

 

Prisen ift Brann ble nå vesentlig høyere enn for andre klubber.

 

Selg for 10 mill, kjøp tilbake mummi for 10 tusen. Han sitter jo bare på benken til rektal uansett.

 

Hvorfor skaffet ikke Kjell Bjarne Olsen Wold han stopperen til Skeid som nå gikk til sandefjord?

Han ble "funnet for lett" eller noe i den duren. Ser ut som det var en kjempetabbe.

 

Hepp,

 

For lett og for dyr i vinter....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg står faktisk rett ved overgangsvinduet. Skal jeg bare lukke det? Det kan jo bli trekk...

Går det an å erstatte det derre vinduet med en overdimensjonert hummerteine, en slik en som alle slipper inn gjennom, men ingen kommer seg ut igjen av når de først har sneket seg inn? Jeg bare spør, jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg står faktisk rett ved overgangsvinduet. Skal jeg bare lukke det? Det kan jo bli trekk...

Går det an å erstatte det derre vinduet med en overdimensjonert hummerteine, en slik en som alle slipper inn gjennom, men ingen kommer seg ut igjen av når de først har sneket seg inn? Jeg bare spør, jeg.

Hummertegne, eller Hotel California om du vil. Det minner litt om RBK for 8-9 år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skjert med at alle er så negative her a?

Før kampen mot sandefjord var alle høyt oppe, men så får vi ett tap og da snaker man om og miste mange spillere og nedrykk? det blir for dumt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skjert med at alle er så negative her a?

Før kampen mot sandefjord var alle høyt oppe, men så får vi ett tap og da snaker man om og miste mange spillere og nedrykk? det blir for dumt!

Velkommen til livet som overivrig fotballsupporter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor skaffet ikke Kjell Bjarne Olsen Wold han stopperen til Skeid som nå gikk til sandefjord?

 

 

Madsen fikk et tilbud av Stabæk, men han avslo til fordel for Sandefjord. Begrunnelsen var noe sånt som at Sandefjord virket mest "ivrig" etter å få han på plass og fikk en klarere rolle til han på laget der.

 

I etterpåklokskapens navn burde dere kanskje ha strukket dere lenger for å få han på plass. Jeg var riktignok skeptisk i begynnelsen til hvordan en "2 div spiller" skulle klare å heve laget, men han har virkelig overbevist. Førsund er danket ut og det at han bare er 24 år, har god fart og er 1,95 høy gjør ikke saken verre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det tilfeldige møtet til IA minner litt om han på Arsenal som tilfeldigvis var å spiste på samme restaurant som han russerkongen til Chelski... Brått satt de ved samme bord og jammen dukket ikke Peter Kenyon direktøren også opp..

 

Tror de fikk en grei bot i og med at han arsenal spilleren var under konktrakt.. Cole het han tror jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"– Kunne Brann vært interessant hvis du får et tilbud?

 

– Klart det hadde vært veldig spennende. Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for Brann. Stabæk er også en bra klubb, men kanskje er det på tide å ta et steg videre i karrieren. Jeg kan ikke utelukke noe, men det er ikke opp til meg, sier Olsen som tidligere har slitt på grunn av en mel-allergi som legene fant sent ut av. "

 

Kilde: Bergens Tidende

 

Faen! Nå er det vel få som tar ting så mye på forskudd som bergensere, men om han har blitt sitert riktig ser det ikke lyst ut..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"– Kunne Brann vært interessant hvis du får et tilbud?

 

– Klart det hadde vært veldig spennende. Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for Brann. Stabæk er også en bra klubb, men kanskje er det på tide å ta et steg videre i karrieren. Jeg kan ikke utelukke noe, men det er ikke opp til meg, sier Olsen som tidligere har slitt på grunn av en mel-allergi som legene fant sent ut av. "

 

Kilde: Bergens Tidende

 

Faen! Nå er det vel få som tar ting så mye på forskudd som bergensere, men om han har blitt sitert riktig ser det ikke lyst ut..

Tom avviser blankt å selge IA (Budstikka papir i dag). Jeg tror IA vil fortsette å spille bra selv om han ikke blir solgt - hvis han ønsker seg til en bedre klubb kommer han i hvert fall ikke dit ved å spille dårlig.

 

Om Tom fortsatt nekter å selge hvis noen blar opp 10 mill er vel en annen sak :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skjert med at alle er så negative her a?

Før kampen mot sandefjord var alle høyt oppe, men så får vi ett tap og da snaker man om og miste mange spillere og nedrykk? det blir for dumt!

 

 

Mye skal gå galt om vi ikke greier 8 poeng til og høyst sannsynlig berger plassen. Men en nedrykkstrid nå, som følge av manglende handlekraft på overgangsmarkedet, vil uansett være svært skuffende.

 

Kampen mot Sandefjord avslørte hvor sårbare vi egentlig er. Et tap mot Odd nå, og vi står i en svært utsatt posisjon. En seier vil være gull verdt, men dette reduserer uansett ikke behovet for å styrke stallen.

 

Det hadde sett mye lysere ut om vi hadde hatt noen forsterkninger å forholde oss til før Odd kampen, fremfor å sitte med en snikende følelse av at det ikke skjer noe som helst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn som sesongen har utviklet seg er jeg vel ikke alene om å være jævlig skuffet om vi havner langt nede på tabellen, selv om vi berger plassen og i så måte har klart målsetningen.

 

Hvem hadde trodd før sesongen at vi skulle ha uflaks og ende opp med 2-2 i Bergen, eller vinne 1-4 over Lyn på Ullevål? Med det spillet gutta periodevis har vist, og er i stand til å varte opp med, burde topp 5 være et mål det er mulig å nå. Ambisjonene bør jo være å bli best mulig, da holder det ikke å lene seg tilbake og ruge på den lille pengesekken og tenke at "jaja, vi når i alle fall målet vi satt før sesongen".

 

Edit: Men forøvrig får vi håpe IA blir en stund til (sånn for å holde seg til topic).

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn som sesongen har utviklet seg er jeg vel ikke alene om å være jævlig skuffet om vi havner langt nede på tabellen, selv om vi berger plassen og i så måte har klart målsetningen.

 

Hvem hadde trodd før sesongen at vi skulle ha uflaks og ende opp med 2-2 i Bergen, eller vinne 1-4 over Lyn på Ullevål? Med det spillet gutta periodevis har vist, og er i stand til å varte opp med, burde topp 5 være et mål det er mulig å nå. Ambisjonene bør jo være å bli best mulig, da holder det ikke å lene seg tilbake og ruge på den lille pengesekken og tenke at "jaja, vi når i alle fall målet vi satt før sesongen".

 

Edit: Men forøvrig får vi håpe IA blir en stund til (sånn for å holde seg til topic).

 

Du har nok mange med deg i den fremstillingen du gir her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"– Kunne Brann vært interessant hvis du får et tilbud?

 

– Klart det hadde vært veldig spennende. Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for Brann. Stabæk er også en bra klubb, men kanskje er det på tide å ta et steg videre i karrieren. Jeg kan ikke utelukke noe, men det er ikke opp til meg, sier Olsen som tidligere har slitt på grunn av en mel-allergi som legene fant sent ut av. "

 

Kilde: Bergens Tidende

 

Hva faen har mel-allergi med denne saken å gjøre? Har mel-allergi-spillere klausuler i kontrakten som gjør de går for halv pris? (Bergens tidene sucks. Hele Bergen sucks!)

 

Men fra spøk til alvor; Jeg blir skikkelig skuffa når Inge-Andre uttaler seg slik. Hvis han absolutt skal videre i karrieren får han komme seg ut av landet, og ikke til brann.

 

Nå kan sikkert journalistene i BT ha vrengt og vridd på uttalelsene til IA, men jeg får sure oppstøt av : "Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for brann.."

ÆSJ! Hvor er klubbfølelsen??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"– Kunne Brann vært interessant hvis du får et tilbud?

 

– Klart det hadde vært veldig spennende. Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for Brann. Stabæk er også en bra klubb, men kanskje er det på tide å ta et steg videre i karrieren. Jeg kan ikke utelukke noe, men det er ikke opp til meg, sier Olsen som tidligere har slitt på grunn av en mel-allergi som legene fant sent ut av. "

 

Kilde: Bergens Tidende

 

Hva faen har mel-allergi med denne saken å gjøre? Har mel-allergi-spillere klausuler i kontrakten som gjør de går for halv pris? (Bergens tidene sucks. Hele Bergen sucks!)

 

Men fra spøk til alvor; Jeg blir skikkelig skuffa når Inge-Andre uttaler seg slik. Hvis han absolutt skal videre i karrieren får han komme seg ut av landet, og ikke til brann.

 

Nå kan sikkert journalistene i BT ha vrengt og vridd på uttalelsene til IA, men jeg får sure oppstøt av : "Enhver spiller i Norge kunne sikkert vært interessert i å spille for brann.."

ÆSJ! Hvor er klubbfølelsen??

 

Husk IA har takket nei til mange tilbud fra andre klubber, han har gitt 100% i hver kamp og han har hvert lojal ovenfor Stabæk, og om han ønsker andre utfordringer så unner jeg han det. Jeg mener også det er bedre om han gikk til Brann i stedenfor til Vif.Lyn eller Lillestrøm hvor han faktisk takket nei til etter nedrykket til 1 div. for han ville ta ansvar og føre Stabæk opp til TL igjen. Her er ne blå og lojal spiller som jeg unner slt godt. Jeg vil ikke se på IA som judas om han gikk til Brann. Men jeg håper han blir i Stabæk hvor han hører hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA kom til oss fra Start i 1998. Han har rukket 141 startoppstillinger til tross for at det bare ble drøyt 20 kamper i løpet av fire sesonger fra 1999 tom 2002. 141 kamper holder til en 10. plass på adelslista basert på startoppstillinger. Bare tre av dagens spillere i Stabæk er høyere opp - Tommy, Mike og Jon. (Martin og Tommy Svindal har også flere enn ham.).

 

IA har definitivt vist loyalitet og trofast. Han har defintitivt blødd for drakta. Om han forlater klubben på en ryddig måte vil jeg fortsatt repektere ham.

 

Men han skal vite at først av alt så ønsker jeg å se ham i den blaa drakta. Forever....

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA er blant de spillerne jeg virkelig forbinder med å blø for drakta. Han ble med oss ned selv om han var ønsket andre steder. Han har vært en leder i miljøet, og en leder på banen. Han har alltid ofret seg, og uten at jeg vet, tipper jeg han fikk mye penger fra "Spilleren som sparer seg minst" kassa til en eller annen bank.

 

Likefullt, selv om det smerter å skrive sånt om en blaa spiller som IA, han er sørlending og forlot Start for å spille hos oss. Var mer skuffende da Muri, en av våre, forlot oss.

 

Men la oss ikke ta sorgene på forskudd. IA har 1,5 år igjen av kontrakten, og har uttrykt ambisjoner for Stabæk. Tror han blir ut sesongen, og at vi enten får mange penger for han, eller at han skriver en lang kontrakt med Stabæk. Om IA blir, er det vel ikke utenkelig at han leder Stabæk ut til vår første kamp på Fornebu som kaptein?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du følger bra med. De fire millionene for Karadas er kun for å få han på lån. Om ikke IA er verd 10 milloner for Brann, så er han det like fullt for oss, for han har vært blant være beste og viktigste spillere denne sesongen og vi får ikke tak i en fullgod erstatter for han uten å måtte bla opp minst fem millioner selv. Den siste setningen der sier vel det meste om ditt nivå. Skjønner ikke hva du har her å gjøre hvis du ikke har noe konstruktivt å si.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut til at Karadas går til Brann likevel. Da får vi muligens ha IA i fred, eller? http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article700912.ece

 

 

 

 

(Dagbladet.no): Ifølge nettstedet iBergens kilder skal Azar Karadas ha bestemt seg for sjøl å betale for å få i stand et låneopphold i Brann.

 

Hensikten er angivelig å sørge for at Benfica slipper å betale bonusen de skylder spilleren, slik at portugiserne blir fristet til å selge til Norge i stedet for en europeisk storklubb.

- Tull! Dette er som alt annet søppel som står i bergenske aviser, sier spillerens agent, Jack Karadas, til Dagbladet.no.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Ikke gjort noe ulovlig

 

 

 

Han har halvannet år igjen av kontrakten med Stabæk. Etter regelverket har ikke Olsen lov til å være i kontakt med andre klubber uten at Stabæk selv har gitt klarsignal for det. Ifølge ledelsen i Stabæk er det uaktuelt å selge ham før den tid.

 

- Brann har antydet at de vil ha ham, men vi har sagt nei. Vi selger ham ikke, sier sportslig leder Tom Schelvan.

Alt har vel sin pris, men med det utsagnet der forventer vi en HØY pris dersom han likevel blir solgt!

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når tas landslagstroppen ut?? Hvis ikke IA er i denne nå må jeg bare le av Hareide... Jeg ser for meg Bård Borgersen eller Atle Roar Håland fra Start...., NEI TAKK... IA som tøffing mot brassene må jo bare bli bra:=)

 

Hehe,

 

IA mot kjappe og tekniske brasser... DET kan bli komisk det!

 

@ringo

Som ikke er imponert

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...