Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Den dagen Brann betaler 8 mill for Ia skal jeg faen meg gå til bergen. Hvertfall starte turen den dagen!

 

Fint om du i såfall kan ta med deg IA på turen over. Brekk gjerne begge bena hans rett før dere kommer frem :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med en smule edruelighet?

 

Status er at at IA er Norges beste midtstopper. Han har kontrakt med oss ut neste sesong. Ja, så har han klaget på manglende satsing i klubben, som ca. 90% på forumet her også. OG han har prata med Brann. Strengt tatt er det vel Brann som har tråkka lengst over grensa..

 

La oss være glad så lenge vi kan beholde IA. Selges han - om så for 10 mill - rekk en hånd i været alle som tror at vi bruker alle de pengene på spillerkjøp? Selvsagt skjer ikke det.

 

For oss på tribunen er de mao best at han ikke selges.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den dagen Brann betaler 8 mill for Ia skal jeg faen meg gå til bergen. Hvertfall starte turen den dagen!

 

Fint om du i såfall kan ta med deg IA på turen over. Brekk gjerne begge bena hans rett før dere kommer frem :ph34r:

 

Det var jo voksent sagt om en spiller som har gitt alt for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den dagen Brann betaler 8 mill for Ia skal jeg faen meg gå til bergen. Hvertfall starte turen den dagen!

 

Fint om du i såfall kan ta med deg IA på turen over. Brekk gjerne begge bena hans rett før dere kommer frem :ph34r:

 

Det var jo voksent sagt om en spiller som har gitt alt for Stabæk.

 

Gitt alt? Hva menes med det? Har han ikke fått bra betalt underveis?

 

Har ikke særlig sans for at han stiller opp og møter Brann når han ikke har fått lov av klubben. Jeg er ikke så lettlurt at jeg tror det er tilfeldig at han og rådgiveren er på SAS hotellet samtidig som Brann er der.

 

Har han ikke lyst å være hos oss synes jeg han skal få slippe. Det er nok av yngre krefter som ønsker plassen hans.

 

Alt og alle har sin tid - slipp IA fri! Men, sørg for å få bra betalt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den dagen Brann betaler 8 mill for Ia skal jeg faen meg gå til bergen. Hvertfall starte turen den dagen!

 

Fint om du i såfall kan ta med deg IA på turen over. Brekk gjerne begge bena hans rett før dere kommer frem :ph34r:

 

Det var jo voksent sagt om en spiller som har gitt alt for Stabæk.

 

Gitt alt? Hva menes med det? Har han ikke fått bra betalt underveis?

 

Har ikke særlig sans for at han stiller opp og møter Brann når han ikke har fått lov av klubben. Jeg er ikke så lettlurt at jeg tror det er tilfeldig at han og rådgiveren er på SAS hotellet samtidig som Brann er der.

 

Har han ikke lyst å være hos oss synes jeg han skal få slippe. Det er nok av yngre krefter som ønsker plassen hans.

 

Alt og alle har sin tid - slipp IA fri! Men, sørg for å få bra betalt!

 

Ia har nok fåt bra betalt, og det fortjener han også. Men jeg mente det var utrolig voksent sagt at man skal knekke begge bena hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ia har nok fåt bra betalt, og det fortjener han også. Men jeg mente det var utrolig voksent sagt at man skal knekke begge bena hans.

 

Det var like alvorlig ment som at Markus skulle bli nødt til å gå over fjellet til Bergen. I tillegg hadde jeg i tankene at vi har lykkes godt med å selge skadede spillere til Brann for en god penge tidligere.

 

Peace!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ia har nok fåt bra betalt, og det fortjener han også. Men jeg mente det var utrolig voksent sagt at man skal knekke begge bena hans.

 

Det var like alvorlig ment som at Markus skulle bli nødt til å gå over fjellet til Bergen. I tillegg hadde jeg i tankene at vi har lykkes godt med å selge skadede spillere til Brann for en god penge tidligere.

 

Peace!!

 

Ok. Selv om jeg håper og tror IA blir ut sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det virker som IA plutselig mener han har blitt for god for Stabæk, som ikke er bedre enn at de bare kjemper om medaljer. IA har vært her lenge, men han er litt i samme situasjon som Veigar - han har ikke vært veldig god før i år. Stabæk har hatt tålmodighet med IA, da hadde det vært hyggelig om IA hadde litt mer tålmodighet med Stabæk enn at han stikker med en gang han opplever å bli omtalt som en av ligaens beste i sin posisjon. Mange skader og mye opp og ned. Når alt plutselig stemmer er ikke klubben lenger bra nok...

 

For åtte-ti millioner skal det være en relativt grei oppgave å erstatte en stoppertype som IA. Duellsterke midtstopperkrigere er vel den type spillere de finnes flest av i Norge. IA er for tiden blant de beste, men han er på ingen måte unik eller uerstattelig. Vil han bort, så selg han. Men ikke før etter sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det virker som IA plutselig mener han har blitt for god for Stabæk, som ikke er bedre enn at de bare kjemper om medaljer. IA har vært her lenge, men han er litt i samme situasjon som Veigar - han har ikke vært veldig god før i år. Stabæk har hatt tålmodighet med IA, da hadde det vært hyggelig om IA hadde litt mer tålmodighet med Stabæk enn at han stikker med en gang han opplever å bli omtalt som en av ligaens beste i sin posisjon. Mange skader og mye opp og ned. Når alt plutselig stemmer er ikke klubben lenger bra nok...

 

For åtte-ti millioner skal det være en relativt grei oppgave å erstatte en stoppertype som IA. Duellsterke midtstopperkrigere er vel den type spillere de finnes flest av i Norge. IA er for tiden blant de beste, men han er på ingen måte unik eller uerstattelig. Vil han bort, så selg han. Men ikke før etter sesongen.

 

Jeg tror ikke IA mener han er for god for Stabæk, og etter min mening har vel IA vært like god hele denne sesongen. Jeg mener at en spiller som IA som har gitt klubben og supporterne mye ikke fortjener og bli sett på som judas om han velger og forlate Stabæk. Han kunne ha forlatt klubben mye før og han valgte også og bli på nadderud i 1 div. selv om han kunne ha gått til Lsk. Jeg tror fortsatt IA blir i Stabæk ut året og at han fortsatt vil gi 110 %. Lag banner og gjør alt som kan gjøres fra supporterne så kansje han ombestemmer seg og blir noen år til i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA er ingen Judas!

 

IA er vår mann!

 

IA er rett og slett en utrolig viktig spiller for oss, og i og med at han har vært hos oss såpass lenge har han på en blitt en vi kan stole på. At det nå plutselig er snakk om at han forsvinner gjør bare oss supportere usikre og sårbare. IA er liksom vår.

 

Jeg håper indelig at IA blir hos oss. Han er rett og slett for viktig til at vi kan slippe ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt poeng er ikke at IA er noen "Judas" om han velger å finne seg ny arbeidsgiver. En fotballspiller fortjener sjelden (aldri) sånne karakteristikker, og IA gjør det definitivt ikke. Men det virker ikke som han befinner seg helt i motsatt ende av skalaen heller, for å si det sånn. Han kunne åpenbart ha forlatt klubben tidligere, men til fordel for hva? En benketilværelse og helt gjennomsnittlig lønn på Åråsen? For jeg tviler på at noen av våre Tippeliga-rivaler har sett på IA som noe mer enn en habil forsterkning av bredden i stallen før i år.

 

IA kunne forlatt Stabæk til fordel for noe helt middels i en annen klubb, men har foreløpig valgt å bli. Stabæk kunne latt være å satse videre på han da han slet med å få ut sitt potensiale pga store skadeproblemer og mystisk slapphet (cøliaki). IA har strengt tatt ikke vært mer lojal overfor Stabæk enn klubben har vært overfor han. Har IA vært superlojal eller rett og slett ikke stabilt markant nok til å få fete tilbud fra andre klubber?

 

Hvis han ikke er fornøyd med satsingen, er han kanskje heller ikke fornøyd med at Stabæk valgte å satse på han som midtstopper, og heller sende Muri ut i det store intet? Stabæk satser, men på en annen måte enn Viking, Brann, Rosenborg og Vålerenga - dvs ikke like mye basert på økonomiske muskler. Mye vil ha mer, men hvor mye kan man forlange på én gang? Forstålig nok får man blod på tann av at sesongen så langt har gått bedre enn manges forventninger på forhånd. Allikevel er det litt snodig å bruke det som et argument mot klubbens satsing.

 

Nå har han vært i Stabæk relativt lenge, og det kan være forståelig om han synes det er på tide å oppleve noe nytt et annet sted. Jeg ser ikke på han som noen sviker om så skjer, men heller ikke som noen Stabæk-legende. Midtstoppertyper som IA går det 13 av på dusinet. Vi finner lett en grei erstatter om vi får flere millioner for han. Muligens ikke en som umiddelbart presterer like godt som IA har gjort denne sesongen, men like fullt. Kanskje har vi til og med en fullverdig erstatter i egne rekker, i Ulrik? I det minste i løpet av noen sesonger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd hvis vi mister han, men som flere andre har påpekt, så er ikke solide midtstoppere det vanskeligste å finne på markedet. Skal nok klare å erstatte han, men håper han blir ut sesongen slik at han får kronet Stabæk-karrieren med en medalje :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

KSHW skryter jo voldsomt av Ulriks fremganger på BDTV. Det er positivt og det er kanskje samtidig et signal om at trenerteamet mener vi har bra dekning på stopperplass. Sånn sett kan det derfor være greit å "åpne" en plass i laget for Ulrik. Dessverre så har Mike, Markus og Jeppe allerede en fot i pensjonstilværelsen slik at vi på litt lenger sikt bør tenke på å fylle opp med minst en spiller som befinner seg et sted i slutten av 20-årene dersom IA selges...

 

Vi trenger nok en ledertype, kanskje en som på sikt kan utvikle seg til å bli en god kaptein...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos Ulrik og fremtidige kapteinsemner: Hvordan går det egentlig med Håkon i forhold til Ulrik? Hører mest om sistnevnte, men Håkon har jo lenge vært fast på diverste guttelandslag, til og med som kaptein, så det bør jo være et realistisk håp om at også han kan ha en fin fremtid i laget? Skjønt, han er vel ikke mer enn 18 år, så...

 

Når det gjelder IA, tror jeg ærlig talt han ikke har så mye i utlandet å gjøre, hvis du med det mener en stor liga...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det virker som IA plutselig mener han har blitt for god for Stabæk, som ikke er bedre enn at de bare kjemper om medaljer. IA har vært her lenge, men han er litt i samme situasjon som Veigar - han har ikke vært veldig god før i år. Stabæk har hatt tålmodighet med IA, da hadde det vært hyggelig om IA hadde litt mer tålmodighet med Stabæk enn at han stikker med en gang han opplever å bli omtalt som en av ligaens beste i sin posisjon. Mange skader og mye opp og ned. Når alt plutselig stemmer er ikke klubben lenger bra nok...

 

For åtte-ti millioner skal det være en relativt grei oppgave å erstatte en stoppertype som IA. Duellsterke midtstopperkrigere er vel den type spillere de finnes flest av i Norge. IA er for tiden blant de beste, men han er på ingen måte unik eller uerstattelig. Vil han bort, så selg han. Men ikke før etter sesongen.

 

Har ikke IA vært veldig god før i år???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det virker som IA plutselig mener han har blitt for god for Stabæk, som ikke er bedre enn at de bare kjemper om medaljer. IA har vært her lenge, men han er litt i samme situasjon som Veigar - han har ikke vært veldig god før i år. Stabæk har hatt tålmodighet med IA, da hadde det vært hyggelig om IA hadde litt mer tålmodighet med Stabæk enn at han stikker med en gang han opplever å bli omtalt som en av ligaens beste i sin posisjon. Mange skader og mye opp og ned. Når alt plutselig stemmer er ikke klubben lenger bra nok...

 

For åtte-ti millioner skal det være en relativt grei oppgave å erstatte en stoppertype som IA. Duellsterke midtstopperkrigere er vel den type spillere de finnes flest av i Norge. IA er for tiden blant de beste, men han er på ingen måte unik eller uerstattelig. Vil han bort, så selg han. Men ikke før etter sesongen.

 

Har ikke IA vært veldig god før i år???

Det er en stund siden LSK var interessert, og det kan ha vært andre vi ikke vet om. Etter min (og tydeligvis LSK's) mening har IA "alltid" vært god, men jeg synes han er raskere nå enn tidligere. Det KAN være Cøliakien som har hindret ham tidligere, 8 kg muskler må jo merkes på et vis :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos Ulrik og fremtidige kapteinsemner: Hvordan går det egentlig med Håkon i forhold til Ulrik? Hører mest om sistnevnte, men Håkon har jo lenge vært fast på diverste guttelandslag, til og med som kaptein, så det bør jo være et realistisk håp om at også han kan ha en fin fremtid i laget? Skjønt, han er vel ikke mer enn 18 år, så...

 

Når det gjelder IA, tror jeg ærlig talt han ikke har så mye i utlandet å gjøre, hvis du med det mener en stor liga...

 

Hepp,

 

Ulrik er vel et par år eldre er han ikke? Det kan vel være at det tar litt mer tid før Håkon er klar for spill på A-laget. Men han fortsetter å være fast inventar på Ulandslagene. Det er bra.

 

Når vi tenker ny midtstopper så skal vi kanskje se oss om etter en spiller som utfyller Ulrik?

 

Nå har jeg bare sett urlik en gang og da slet han litt og var i overkant nonchalant i stilen. Hvilke kvaliteter har han? Dere som har sett 2. laget?

 

 

@ringo

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har jeg bare sett urlik en gang og da slet han litt og var i overkant nonchalant i stilen. Hvilke kvaliteter har han? Dere som har sett 2. laget?

 

@ringo

Jeg synes han ligner litt på Tommy Berntsen i spillestilen; rimelig bra i luftduellene, flink til å bryte foran og bra fart. Synes foreløbig han slurver litt for mye med oppspillene men det blir sikkert bedre med mer erfaring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har jeg bare sett urlik en gang og da slet han litt og var i overkant nonchalant i stilen. Hvilke kvaliteter har han? Dere som har sett 2. laget?

 

@ringo

Jeg synes han ligner litt på Tommy Berntsen i spillestilen; rimelig bra i luftduellene, flink til å bryte foran og bra fart. Synes foreløbig han slurver litt for mye med oppspillene men det blir sikkert bedre med mer erfaring.

feil tråd, men.

Det jeg har sett av ulrik denne uken er (syns jeg) imponerende!

jobber, sliter og er alltid med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd hvis vi mister han, men som flere andre har påpekt, så er ikke solide midtstoppere det vanskeligste å finne på markedet. Skal nok klare å erstatte han, men håper han blir ut sesongen slik at han får kronet Stabæk-karrieren med en medalje :)

 

 

IAO har vel allerede Gullmedalje fra cupen og 2 bronse for Stabæk?

 

...Like interessant som Sven O., Location Kristiansand... Er det deg Erik Solèr?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd hvis vi mister han, men som flere andre har påpekt, så er ikke solide midtstoppere det vanskeligste å finne på markedet. Skal nok klare å erstatte han, men håper han blir ut sesongen slik at han får kronet Stabæk-karrieren med en medalje :)

 

 

IAO har vel allerede Gullmedalje fra cupen og 2 bronse for Stabæk?

 

...Like interessant som Sven O., Location Kristiansand... Er det deg Erik Solèr?

 

Yeah, men tenkte mer sånn at hvis han forlater skuta etter sesongen, så hadde det vært en bra måte å avslutte på. Jeg er Erik Solèr ja....Ser du ikke bildet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Start går ut og sier de ikke er interessert, kan være en del av det taktiske spillet som gjør at de går ut og sier det er uaktuelt å selge Håland til Rosenborg. Om de er interessert i IA betyr det jo bare at de er villige til å la Håland gå.

 

Når det er sagt, IA er vår! Vår vår vår! Han er ved siden av Flem, Holter og Tobbe den spillern de siste ti årene som virkelig har gått på og forklart resten av laget at det skal takles så det synger. Han har kriget for Stabæk i alle år, og krigere skifter ikke lag. Jeg er 100% sikker på at alle her innerst inne ønsker IA alt godt i fremtiden, og at den fremtiden blir i blått. Skulle likevel IA velge å skifte klubb, såer han ærlig å nevner det før kontrakten går ut, og jeg synes vi skal være veldig takknemlige for den jobben IA har gjort i klubben!

 

Det som står om at han har fått betalt, og at klubben har vært like lojal mot han som han mot klubben synes jeg vitner om en liten forståelse for hvordan fotballklubber drives.

 

Selvsagt får spilleren lønn! Men jeg tviler på at Stabæk har vært lønnsledende, og det er svært skjelden at spillere som blir kjøpt ut av kontrakter går ned i lønn. Garantert at IA hadde tjent mer om han byttet klubb.

 

Hvem har vært mest lojal? Er regnestykket ditt at IA har vært i Stabæk i 8 år og Stabæk har latt IA spille i 8 år og det er likt? Klubber har en tendens til å være svært lite lojale mot trenere og spillere som ikke presterer. Jeg tror Stabæk er blant de beste i klassen når det gjelder å ta vare på spillere, men tro ikke at det ikke er IAs fortjeneste at han er der han er i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Istedenfor å disse IAO, kan man ikke heller støtte ham og prøve å overtale ham til å bli gjennom å uttrykke at man setter pris på at han er i Stabæk!?

Tiffogjengen kan f.eks lage en banner hvor det står at man ønsker han skal bli, at man syntes han er helt konge e.l.?

 

Vi skal ikke være så utrolig raske med å kutte hodet av folk her inne, det er tydligvis at noen mener stolthet, klubbfølelse m.m. går foran vinne kamper, god fotball og sun fornuft?

Jeg syntes det er tipp topp at andre lag vil ha våre spillere, det tyder bare på at det er godt lag som har en fordel i at vi har den spilleren er i vår tropp. De som bestemmer, klubbledelsen, vil jo ikke selge ham - hva kan være bedre enn det? Stakkars oss, vi har en god spiller med ambisjoner som IKKE er til salgs!!! Det er slik profesjonel fotball er!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Istedenfor å disse IAO, kan man ikke heller støtte ham og prøve å overtale ham til å bli gjennom å uttrykke at man setter pris på at han er i Stabæk!?

Tiffogjengen kan f.eks lage en banner hvor det står at man ønsker han skal bli, at man syntes han er helt konge e.l.?

 

Vi skal ikke være så utrolig raske med å kutte hodet av folk her inne, det er tydligvis at noen mener stolthet, klubbfølelse m.m. går foran vinne kamper, god fotball og sun fornuft?

Jeg syntes det er tipp topp at andre lag vil ha våre spillere, det tyder bare på at det er godt lag som har en fordel i at vi har den spilleren er i vår tropp. De som bestemmer, klubbledelsen, vil jo ikke selge ham - hva kan være bedre enn det? Stakkars oss, vi har en god spiller med ambisjoner som IKKE er til salgs!!! Det er slik profesjonel fotball er!!!

 

Godt sagt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Istedenfor å disse IAO, kan man ikke heller støtte ham og prøve å overtale ham til å bli gjennom å uttrykke at man setter pris på at han er i Stabæk!?

Tiffogjengen kan f.eks lage en banner hvor det står at man ønsker han skal bli, at man syntes han er helt konge e.l.?

 

Vi skal ikke være så utrolig raske med å kutte hodet av folk her inne, det er tydligvis at noen mener stolthet, klubbfølelse m.m. går foran vinne kamper, god fotball og sun fornuft?

Jeg syntes det er tipp topp at andre lag vil ha våre spillere, det tyder bare på at det er godt lag som har en fordel i at vi har den spilleren er i vår tropp. De som bestemmer, klubbledelsen, vil jo ikke selge ham - hva kan være bedre enn det? Stakkars oss, vi har en god spiller med ambisjoner som IKKE er til salgs!!! Det er slik profesjonel fotball er!!!

 

Godt sagt

 

Støtter den. Hva med å bruke det mest royale navnet i Norge? "Kong Olsen" :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


husk alltid å quote når du svarer på innlegget foran. Det gjør alle tråder skikkelig lettleste for folk flest.

 

Evt. kan man også klippe inn sitater fra bøker og nettsider som kan inneholde enkelte av ordene man selv kommenterer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...