Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Skjerpings folkens, klart Stabæk har koll på situasjonen med IAO. Hvis han går, så skyldes det andre ting enn at vi har vært trege eller ikke gitt et godt nok tilbud.

 

@ringo

 

Hva mener du med at "klart Stabæk har koll på situasjonen med IAO" når du ikke er sikker på at han blir? Og hvordan kan du si at det ikke spiller noen rolle (for om han blir eller ikke) om vi er "trege eller ikke gir et godt nok tilbud"?.

 

Følgende artikkel fra Budstikka tidligere i høst viser at IA legger stor vekt på at klubben kommer med et nytt og bedre kontraktsforslag nå når sesongen er over:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...rticle95806.ece

 

Intervjuet med Janne på Stabæk spesial indikerer at klubben har et "laid-back" forhold til dette. Dersom intervjuet gir et riktig bilde av situasjonen, tipper jeg at IA føler at klubben ikke tar ham seriøst (nok). Jamfør at klubben var veldig ivrig etter å få i land en ny og svært god kontrakt med Daniel selv om hans nåværende kontrakt (som IAs) løper ut i 2007. IA har tross alt hatt en bedre sesong enn Daniel (hvis vi skal tro spillerbørsene).

 

Følgende historie fra "Gamlegutta" (post 349 over) illustrerer at klubben bør behandle IA med respekt dersom de ønsker å signere en ny kontrakt med ham:

 

Da IA kom til Stabæk kom han direkte fra forhandlinger med Rbk.Og han fikk ikke så varm velkomst og ble behandlet dårlig av Skuttle og Bratset.Han fikk besjed om og vente i kantinen til de var klare til å ta han i mot for forhandlinger. Etter at han hadde sittet noen timer og ventet bestemte han seg for og signere for Stabæk. Så han bare dro fra Lerkendal og direkte til Stabæk og signerte. IA er en fantastisk og handlene mann. Jeg tror ikke IA er noe interessert i å spille for Rbk.

 

 

 

 

Jeg vet at IA og Stabæk ville ha blitt enige om kontrakten om han velger å bli.

Det jeg er redd for er at andre klubber(Brann) begynner å presse og han velger de da Stabæk har hvert for trege til å innlede samtale med IA. Samtidig som Martin også vil hause IA opp til og spille for Brann.

 

:o

 

Kan du utdype den første setningen? (forstår den ikke)

 

IA er vel ikke i en posisjon hvor han kan velge hvor han vil spille til neste år, i og med at han er under kontrakt med Stabæk. Han spiller i Stabæk i 2007 dersom klubben ikke vil selge - og det vil den ikke ifølge Janne på Stabær spesial.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Skjerpings folkens, klart Stabæk har koll på situasjonen med IAO. Hvis han går, så skyldes det andre ting enn at vi har vært trege eller ikke gitt et godt nok tilbud.

 

@ringo

 

Hva mener du med at "klart Stabæk har koll på situasjonen med IAO" når du ikke er sikker på at han blir? Og hvordan kan du si at det ikke spiller noen rolle (for om han blir eller ikke) om vi er "trege eller ikke gir et godt nok tilbud"?.

 

Hepp,

 

Har det falt deg inn at IA kanskje ikke ønsker å fortsette i Stabæk? Selvsagt sitter ikke Stabæk på gjerdet hva gjelder en såpass viktig spiller som IAO. Tilbudet har han ganske sikkert alt fått og det er neppe særlig dårlig. Men han kommer uansett ikke til å skrive under før han ser at Stabæk satser seriøst mot en topp 3 plassering. Det betyr spillerforsterkninger. Men samtidig har Stabæk brukt masse penger på å beholde Daniel, Veigar og evt. IA. Vi er en liten klubb, vi har begrensede midler. Vi får se hva vi får inn av spillere, men selv det trenger dog å være nok hvis IA egentlig ønsker seg videre.

 

Likevel kan Stabæk være ganske rolige på dette. IAO har kontrakt i ett år til og han har tidligere vist at han er 100% profesjonell på banen. Derfor er det uproblematisk å la ham spille ut kontrakten. Vi får uansett ikke nok midler av et salg nå, til å finansiere en ny kvalitetsstopper. Derfor er jeg temmelig sikker på at han spiller for Stabæk i 2007 enten han vil eller ei. Det er uansett IAO som har ballen nå.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Skjerpings folkens, klart Stabæk har koll på situasjonen med IAO. Hvis han går, så skyldes det andre ting enn at vi har vært trege eller ikke gitt et godt nok tilbud.

 

@ringo

 

Hva mener du med at "klart Stabæk har koll på situasjonen med IAO" når du ikke er sikker på at han blir? Og hvordan kan du si at det ikke spiller noen rolle (for om han blir eller ikke) om vi er "trege eller ikke gir et godt nok tilbud"?.

 

Hepp,

 

Har det falt deg inn at IA kanskje ikke ønsker å fortsette i Stabæk? Selvsagt sitter ikke Stabæk på gjerdet hva gjelder en såpass viktig spiller som IAO. Tilbudet har han ganske sikkert alt fått og det er neppe særlig dårlig. Men han kommer uansett ikke til å skrive under før han ser at Stabæk satser seriøst mot en topp 3 plassering. Det betyr spillerforsterkninger. Men samtidig har Stabæk brukt masse penger på å beholde Daniel, Veigar og evt. IA. Vi er en liten klubb, vi har begrensede midler. Vi får se hva vi får inn av spillere, men selv det trenger dog å være nok hvis IA egentlig ønsker seg videre.

 

Likevel kan Stabæk være ganske rolige på dette. IAO har kontrakt i ett år til og han har tidligere vist at han er 100% profesjonell på banen. Derfor er det uproblematisk å la ham spille ut kontrakten. Vi får uansett ikke nok midler av et salg nå, til å finansiere en ny kvalitetsstopper. Derfor er jeg temmelig sikker på at han spiller for Stabæk i 2007 enten han vil eller ei. Det er uansett IAO som har ballen nå.

 

@ringo

 

IA har ikke fått tilbud enda, og velger han å forlate Stabæk tror jeg ikke det er noe vits i å holde på IA selv om han har 1 år igjen av kontrakten. Jeg mener det fortsatt er Stabæk som har ballen så lenge de ikke har

pratet med han enda. Jeg er heller ikke sikker på om Stabæk har koll på IA saken. Jeg håper og har en veldig liten tro på at IA spiller for Stabæk i 2007.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forhandler om "årets spiller"

 

Selv håper 28-åringen på en snarlig løsning.

 

- Jeg håper å få en avklaring på fremtiden i løpet av denne uken, sier han.

 

 

 

 

tja, hva skal man si? FXT er for det meste opptatt av Brann. Av mangel på nyheter spar FXT opp gammelt nytt.

 

 

At Brann fikk det samme svaret som i sommer sier vel en del, men alt har en pris og kommer det rette tilbudet er jeg redd IA gåt til brann.

Dert er vel ingen tvil om at IA vil til en større klubb som vil vinne noe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dert er vel ingen tvil om at IA vil til en større klubb som vil vinne noe?

Men hva har det med Brann å gjøre?

 

Rekk opp en hånd alle som tror at Brann får et bedre lag neste sesong enn de hadde i år. Ingen hender. Som jeg tenkte. Dersom IA blir i Stabæk, bør vel vi ha like (u)realistiske forhåpninger om å vinne noe til neste år som Brann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

IA har ikke fått tilbud enda, og velger han å forlate Stabæk tror jeg ikke det er noe vits i å holde på IA selv om han har 1 år igjen av kontrakten. Jeg mener det fortsatt er Stabæk som har ballen så lenge de ikke har

pratet med han enda. Jeg er heller ikke sikker på om Stabæk har koll på IA saken. Jeg håper og har en veldig liten tro på at IA spiller for Stabæk i 2007.

 

 

Hvordan vet du dette? Schelvan mener at de er i dialog med IA om ny kontrakt....

 

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle107373.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dert er vel ingen tvil om at IA vil til en større klubb som vil vinne noe?

Men hva har det med Brann å gjøre?

 

Rekk opp en hånd alle som tror at Brann får et bedre lag neste sesong enn de hadde i år. Ingen hender. Som jeg tenkte. Dersom IA blir i Stabæk, bør vel vi ha like (u)realistiske forhåpninger om å vinne noe til neste år som Brann.

 

Har du fått med deg hva som skjer i Bergen? Hardball spytter inn millioner etter millioner. I sommer hentet de to midtbanespillere opp mot landslagsklasse og en islending som er sykt god (han er jo islending). Trolig mister de bare de to skottene som ikke har vært faste på laget i år. Bli heller ikke overrasket om det kommer en ny spiss i toppklasse.

 

I år hadde de mulighet til å vinne serien tre runder før slutt, og ledet den lenge, til dels suverent.

 

Rekk opp hånden de som tror Brann kommer foran Stabæk til neste år. Dere andre kan bare sende meg en melding for personlige veddemål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet du hva? Da jeg skrev det, var jeg 100% sikker på at nettopp du kom til å skrive et sånt svar. :)

 

Poenget er at uansett hvor mange millioner Brann bruker, går de alltid i dvale når høsten kommer. Om det er en styrke å blåse bort et åttesifret beløp på to middels gode spillere som man strengt tatt ikke har behov for, kan diskuteres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dert er vel ingen tvil om at IA vil til en større klubb som vil vinne noe?

Men hva har det med Brann å gjøre?

 

Rekk opp en hånd alle som tror at Brann får et bedre lag neste sesong enn de hadde i år. Ingen hender. Som jeg tenkte. Dersom IA blir i Stabæk, bør vel vi ha like (u)realistiske forhåpninger om å vinne noe til neste år som Brann.

 

Har du fått med deg hva som skjer i Bergen? Hardball spytter inn millioner etter millioner. I sommer hentet de to midtbanespillere opp mot landslagsklasse og en islending som er sykt god (han er jo islending).

 

 

Som Gashi og Bakke - hahaha!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke endel ting som holder igjen I.A i Bærum nå da? Har han ikke fått seg en fin mulighet til å lære seg eiendomsmeglerfaget ved siden av fotballspillingen gjennom en av Stabæks sponsorer? Har han ikke barn som går i barnehage/skole her? Noen som vet? Disse "pull-faktorene" kan jo være med å avgjøre om han blir eller ikke? Nekter å tro at han kun tenker på penger og muligheter for seriegull.

Gamlegutta, har du noe info om dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

IA har ikke fått tilbud enda, og velger han å forlate Stabæk tror jeg ikke det er noe vits i å holde på IA selv om han har 1 år igjen av kontrakten. Jeg mener det fortsatt er Stabæk som har ballen så lenge de ikke har

pratet med han enda. Jeg er heller ikke sikker på om Stabæk har koll på IA saken. Jeg håper og har en veldig liten tro på at IA spiller for Stabæk i 2007.

 

 

Hvordan vet du dette? Schelvan mener at de er i dialog med IA om ny kontrakt....

 

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle107373.ece

 

At man er i 'dialog' on ny kontrakt betyr jo ikke at han har fått et kontraktstilbud ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Olsen vil at Stabæk skal satse. Kanskje Olsen blir om vi får en ny Olsen....

 

Eller kanskje vi ender opp med begge to dersom vi klarer å overbevise IA om at vi satser på å vinne noe. Noe jeg regner med vi gjør neste sesong.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke endel ting som holder igjen I.A i Bærum nå da? Har han ikke fått seg en fin mulighet til å lære seg eiendomsmeglerfaget ved siden av fotballspillingen gjennom en av Stabæks sponsorer? Har han ikke barn som går i barnehage/skole her? Noen som vet? Disse "pull-faktorene" kan jo være med å avgjøre om han blir eller ikke? Nekter å tro at han kun tenker på penger og muligheter for seriegull.

Gamlegutta, har du noe info om dette?

 

Jeg tror det mange ting som kan gjøre at IA velger Stabæk, samtidig som han har lyst til prøve noe nytt i en større klubb. Jeg tror ikke det er pengene for han hadde nok blitt enige med Stabæk ang. lønn, bonuser og andre betingelser. Det er bare at han har lyst til å prøve noe nytt. IA vil uansett være en legende for meg. Joda han har barn som går i barnehage. Uansett hva han gjør så er det meget gjennomtenkt for han vil ikke gjøre noe han vil angre på. Jeg håper og har en liten tror på han velger og bli i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159026

 

virker som om han kommer til å dra? :blink:

 

ja, det er sjelden noen "er i dialof med Brann" og ikke havner der nå for tiden... Virker som de har ganske lukrative lønninger osv, samt kan skilte med både RL og UEFA. Jævlig kjipt, men jeg er redd toget går nå. Ingebrigt, det er penga det står på. Gi ham lønn som fortjent, så blir han! Hva er vitsen med å selge, og håpe at vi finner en gjevngod erstatter? Vi vet jo at Inge André funker bra for oss...

 

<_< :angry: :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke for å være kjip mot IAO men vis han velger Brann, så hadde jeg blitt så sinnsykt glad vis Stabæk kom før Brann på tabellen neste år... Kanskje en litt selvmotsiende setning, men jaja, hadde vært kult.. WHATEVAA

 

IA- Bli hos oss!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159026

 

virker som om han kommer til å dra? :blink:

Noe jeg ikke får helt til å stemme... Det står i artikkelen at "Og Olsen skal nå være så godt som enig med Brann om sine personlige betingelser." Det må bety at Stabæk har godtatt at Brann kan snakke med han. Og nettopp der krasjer det litt for meg, siden Stabæk ikke vil selge. Olsen har 1 år igjen av kontrakten og dermed kan han ikke snakke med andre klubber uten at Stabæk godtar det. Konk: Noen lyver for meg; 1 avisen skriver feil eller 2 Stabæk har innsett at han er tapt. Håper virkelig avisen legger litt på artikkelen sin. :blink:

 

Slakt meg gjerne...

Endret av peas on earth
Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159026

 

virker som om han kommer til å dra? :blink:

Noe jeg ikke får helt til å stemme... Det står i artikkelen at "Og Olsen skal nå være så godt som enig med Brann om sine personlige betingelser." Det må bety at Stabæk har godtatt at Brann kan snakke med han. Og nettopp der krasjer det litt for meg, siden Stabæk ikke vil selge. Olsen har 1 år igjen av kontrakten og dermed kan han ikke snakke med andre klubber uten at Stabæk godtar det. Konk: Noen lyver for meg; 1 avisen skriver feil eller 2 Stabæk har innsett at han er tapt. Håper virkelig avisen legger litt på artikkelen sin. :blink:

 

Slakt meg gjerne...

 

Ikke noe vits å slakte et godt poeng :P IA har vel uttalt at han vil ha en avgjørelse denne uken, så da er det vel bare å krysse fingerene og håpe at han blir!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har nok ikke lyst til å selge IA, men alt er et spørsmål om pris. Vi er avhengig av at vi skaper gode spillere og selger dem dyrt. Vi er ikke Real...

Kjipt dette, men det kan jo hvertfall se ut som at vi får mye for han, ellers hadde vi aldri solgt (jeg vet han ikke er solgt enda).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...