Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Er det virkelig så vanskelig å forstå at han koster Stabæk mye mer enn nytten klubben har av han? Smart av Stabæk, vi får håpe det leder til et salg denne gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men gratis til godset.

 

De må nok betale leie... ;)

 

Men med skadene/generell helse til IA i betraktning og MMS og Pontus sitt gode spill synes jeg dette er en god løsning. IA på sitt beste, slik han var i store deler av 2006 er i nærheten av landslagsklasse. Dessverre tror jeg aldri han vil komme tilbake dit.

 

Når det gjelder tynn stall ser jeg poenget, men vi har fortsatt Mike i bakånd, og Høiland kan også vikariere som stopper. Og Rogne kommer for fullt igjen neste år. Tror dette går bra jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men gratis til godset.

 

De må nok betale leie... ;)

 

Men med skadene/generell helse til IA i betraktning og MMS og Pontus sitt gode spill synes jeg dette er en god løsning. IA på sitt beste, slik han var i store deler av 2006 er i nærheten av landslagsklasse. Dessverre tror jeg aldri han vil komme tilbake dit.

 

Når det gjelder tynn stall ser jeg poenget, men vi har fortsatt Mike i bakånd, og Høiland kan også vikariere som stopper. Og Rogne kommer for fullt igjen neste år. Tror dette går bra jeg..

 

 

F..... at vi ikke solgte han til Brann for noen år siden, 10 mill var det snakk om. Etter den sommeren har det kun gått en vei... Ser at dette er litt kynisk, men money talks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det virkelig så vanskelig å forstå at han koster Stabæk mye mer enn nytten klubben har av han? Smart av Stabæk, vi får håpe det leder til et salg denne gangen.

Ja det er vanskelig å forstå!!!

Har vært skadefri lenge, så tror Stabæk hadde hatt råd til å bruke han. Mer nytte av bruke han bak der en MMS eller MK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det virkelig så vanskelig å forstå at han koster Stabæk mye mer enn nytten klubben har av han? Smart av Stabæk, vi får håpe det leder til et salg denne gangen.

Ja det er vanskelig å forstå!!!

Har vært skadefri lenge, så tror Stabæk hadde hatt råd til å bruke han. Mer nytte av bruke han bak der en MMS eller MK.

Du uttaler deg så utrolig skråsikkert, har du egentlig sett IA i det siste, på trening eller kamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var vel riktig beslutning med tanke på at den høye lønninga hans, og det at Janne har bestemt seg for at han ikke skal få noe spilletid.

 

MEN jeg har store problemer med å se at årets TL forsvarer i 2006 ikke er god nok til å kjempe om spilletid i år....se hvor overbevisende han var i Start, han mer enn viste at han fortsatt holder nivået.

Hva er greia egentlig, har vi kun rom for spillere som er bra med ball i beina? Jeg ser at det ikke er en bakdel med en midsstopper som er balltrygg, men førsteoppgaven er jo virkelig å forsvare, ikke sette i gang angrep?? Hjelper ikke at vi vil være fintspillende i alle ledd når vi møter spisser som braser frem som tankser ala LSK og Viking, da trenger vi IA som kriger og vinner hodedueller!

 

Og med Rogne skadet og Mike på hell (da er jeg snill) hva er det egentlig vi har igjen bak der i midten?

Nei dette liker jeg SVÆRT dårlig for å si det mildt..Hva hvis vi får en skade til, eller formsvikt? I tillegg er jeg også en av de få som ikke har latt meg blende helt av MMS etter ferien i fjor heller...

 

Nå er det vel en luring som spør om hvem som har vært på flest treninger av Janne og meg, men påberoper meg likevel retten til å være uening i denne vurderingen her av Janne, -RISIKOFYLLT!

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet vi egentlig om IA har lyst til å spille for Stabæk? Såvidt jeg husker ble han lånt ut tl Start fordi han ville være nærmere familien. Greit nok at Drammen er på vei til Kristiansand, men det er ikke såå mye kortere.

 

Det kan jo være det ligger noe mer under her, at IA vil vekk, ingen vil kjøpe han for den prisen Stabæk krever, så ender det da med utlån m/opsjon på kjøp.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet vi egentlig om IA har lyst til å spille for Stabæk? Såvidt jeg husker ble han lånt ut tl Start fordi han ville være nærmere familien. Greit nok at Drammen er på vei til Kristiansand, men det er ikke såå mye kortere.

 

Det kan jo være det ligger noe mer under her, at IA vil vekk, ingen vil kjøpe han for den prisen Stabæk krever, så ender det da med utlån m/opsjon på kjøp.

 

fra kilder som jeg anser for å være gode er det eneste problemet til IA mangelen på spilletid i Stabæk

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet vi egentlig om IA har lyst til å spille for Stabæk? Såvidt jeg husker ble han lånt ut tl Start fordi han ville være nærmere familien. Greit nok at Drammen er på vei til Kristiansand, men det er ikke såå mye kortere.

 

Det kan jo være det ligger noe mer under her, at IA vil vekk, ingen vil kjøpe han for den prisen Stabæk krever, så ender det da med utlån m/opsjon påkjøp.

 

fra kilder som jeg anser for å være gode er det eneste problemet til IA mangelen på spilletid i Stabæk

 

Da er dine kilder gode, syntes det er synd IA forlater Stabæk. Men pga av skadene han har og har hatt regner jeg dette som mulig siste året som topp fotballspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det virkelig så vanskelig å forstå at han koster Stabæk mye mer enn nytten klubben har av han? Smart av Stabæk, vi får håpe det leder til et salg denne gangen.

Ja det er vanskelig å forstå!!!

Har vært skadefri lenge, så tror Stabæk hadde hatt råd til å bruke han. Mer nytte av bruke han bak der en MMS eller MK.

 

hva vet du om det? når han driver med tabber på 2. laget, og ikke overbeviser på trening får han pent stille seg i køen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det virkelig så vanskelig å forstå at han koster Stabæk mye mer enn nytten klubben har av han? Smart av Stabæk, vi får håpe det leder til et salg denne gangen.

Ja det er vanskelig å forstå!!!

Har vært skadefri lenge, så tror Stabæk hadde hatt råd til å bruke han. Mer nytte av bruke han bak der en MMS eller MK.

 

Lønn: 2 mill i året. Penger fra Godset: 2 mill til. Antall kamper fra start (2x4 gule kort og en måned med skader) ca 7 kamper. Totalt 570.000 pr kamp. B-b-b-billig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med å leie ut en så gammel spiller? Ingen mulighet for salg, eller?

 

 

Edit: Får vi to mill, ved siden av dekning av lønn? Bra avtale, i grunn.

Edit igjen: Bare jeg som tror det hadde vært bedre om vi solgte til Brann for en stund siden? Da hadde vi vel fint fått 10 mill.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med å leie ut en så gammel spiller? Ingen mulighet for salg, eller?

 

 

Edit: Får vi to mill, ved siden av dekning av lønn? Bra avtale, i grunn.

Edit igjen: Bare jeg som tror det hadde vært bedre om vi solgte til Brann for en stund siden? Da hadde vi vel fint fått 10 mill.

 

Bare forslag fra min side. Men å si at det er dumt å leie ut uten å vite noe er bare håpløst. Jeg regner med at vi får noen penger i tillegg til lønna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med å leie ut en så gammel spiller? Ingen mulighet for salg, eller?

 

 

Edit: Får vi to mill, ved siden av dekning av lønn? Bra avtale, i grunn.

Edit igjen: Bare jeg som tror det hadde vært bedre om vi solgte til Brann for en stund siden? Da hadde vi vel fint fått 10 mill.

 

Bare forslag fra min side. Men å si at det er dumt å leie ut uten å vite noe er bare håpløst. Jeg regner med at vi får noen penger i tillegg til lønna.

Utleie er dumt i den forstand at IA øker ikke akkurat i verdi med årene. Skal vi selge bør vi selge nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vil heller ha IA jeg ass! helt sikkert mulig å kansellere den kontrakten hvis vi får skader til sommeren eller noe, da er det ikke dumt å ha en av tippeligaens beste spillere på lur i kampform!

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


vil heller ha IA jeg ass! helt sikkert mulig å kansellere den kontrakten hvis vi får skader til sommeren eller noe, da er det ikke dumt å ha en av tippeligaens beste spillere på lur i kampform!

 

Onca again... Det er da ingen som har sagt at IA ikke er en god spille man ideelt sett ville hatt i troppen? Men så er han så jævlig dyr, og for Stabæk er det ikke slik at vi kan sløse penger på hva faen vi vil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Godset betaler lønn så vi bruker 0 norske kroner på å ha ia i stallen

2. Ved forsvarskrise sparer vi masse penger på å kansellere utleiekontrakten og hente han tilbake, kontra å kjøpe inn en en ny mann!

 

ok?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du man bare kan kansellere en avtale når man måtte føle for det? På både Stabæk og Godsets hjemmeside står det at avtalen gjelder for sesongen 2008. Da gjør den vel det da.

 

Ideelt sett hadde det selvsagt vært greit å ha IA i stallen. Men når situasjonen er at vi ikke kan unne oss all mulig luksus er det sikkert fornuftig med et utleie. Pengene må brukes der vi trenger det mest, og det er per i dag ikke i forsvaret.

Endret av trond
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med å leie ut en så gammel spiller? Ingen mulighet for salg, eller?

Med en god sesong i Godset, seg jeg ikke bort i fra at vi kan få en budkrig mellom Start og Godset, og markedsprisen blir sannsynligvis bedre. Noen som vet om det blir mulgihet for Start å hente IAO neste år ettersom Godset har opsjon på kjøp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


blir jo ikke akkurat fattigere av å leie han ut? vi går da i null regner jeg med og sparer et tonn penger hvis vi trenger han tilbake...

 

HÆ?

 

Han svarer, uten å quote siste innlegg, på AndersBDs spørsmål om det ikke hadde vært like greit å selge IA. Jeg koblet det heller ikke først, men det har jo blitt oppfordret til ikke å quote siste innlegg. Jeg for min del synes det er bedre å quote når man har korte, direkte svar, for å unngå misforståelser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er ikke akkurat jurist skjønner jeg. Tror du man bare kan kansellere en avtale når man måtte føle for det? På både Stabæk og Godsets hjemmeside står det at avtalen gjelder for sesongen 2008. Da gjør den vel det da.

 

 

Det er da mulig å legge inn en klausul om det?

Uansett så er vel det lite aktuelt i utlånsavtale av dette kaliberet, er vel mer aktuelt om vi leier ut Ola, Rogne eller noen av de unge.

 

Tviler sterkt på at det er noen mulighet for det i denne avtalen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med å leie ut en så gammel spiller? Ingen mulighet for salg, eller?

Med en god sesong i Godset, seg jeg ikke bort i fra at vi kan få en budkrig mellom Start og Godset, og markedsprisen blir sannsynligvis bedre. Noen som vet om det blir mulgihet for Start å hente IAO neste år ettersom Godset har opsjon på kjøp?

 

Dersom Godset har opsjon på kjøp trenger ikke de å gå i noen budkrig med noen som helst, da kan de jo bare benytte seg av opsjonen og kjøpe til den prisen som er avtalt. Benytter ikke Godset den muligheten kan selvsagt Start komme inn i bildet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er ikke akkurat jurist skjønner jeg. Tror du man bare kan kansellere en avtale når man måtte føle for det? På både Stabæk og Godsets hjemmeside står det at avtalen gjelder for sesongen 2008. Da gjør den vel det da.

 

 

Det er da mulig å legge inn en klausul om det?

Uansett så er vel det lite aktuelt i utlånsavtale av dette kaliberet, er vel mer aktuelt om vi leier ut Ola, Rogne eller noen av de unge.

 

Tviler sterkt på at det er noen mulighet for det i denne avtalen...

 

Ja, det er mulig til å legge inn en klausul om at Stabæk kan hente han tilbake, f.eks til sommeren. Det har jo VIF gjort i forhold til utleie av Horn til Viking. Men når begge klubbene sier at utleiet gjelder for sesongen 2008 så er det jo ingenting som tyder på at avtalen inneholder en slik klausul. Jeg vil tro at Godset ser for seg IA som relativt sikker på laget, da ville det være rart om de hadde akseptert en klausul som gjorde at de måtte ut å lete etter ny stopper igjen til sommeren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Godset betaler lønn så vi bruker 0 norske kroner på å ha ia i stallen

2. Ved forsvarskrise sparer vi masse penger på å kansellere utleiekontrakten og hente han tilbake, kontra å kjøpe inn en en ny mann!

 

ok?

 

du skal ikke se bortifra at vi måtte ut med en kompensasjon for å hente tilbake IA, hvis det er en mulighet i det hele tatt i denne avtalen..

Endret av magnuss
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er poenget med å leie ut en så gammel spiller? Ingen mulighet for salg, eller?

Med en god sesong i Godset, seg jeg ikke bort i fra at vi kan få en budkrig mellom Start og Godset, og markedsprisen blir sannsynligvis bedre. Noen som vet om det blir mulgihet for Start å hente IAO neste år ettersom Godset har opsjon på kjøp?

 

Dersom Godset har opsjon på kjøp trenger ikke de å gå i noen budkrig med noen som helst, da kan de jo bare benytte seg av opsjonen og kjøpe til den prisen som er avtalt. Benytter ikke Godset den muligheten kan selvsagt Start komme inn i bildet.

Er du sikker på at kjøpsopsjonen ikke bare gjelder innenfor leieperioden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...