Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Nestemann inn i Hall of Fame blir nok Daniel Nannskog. Jeg kan uansett ikke helt se hva som kvalifiserer IA til en sånn utmerkelse. Han føyer seg inn i en lang, lang rekke av ok forsvarsspillere som har spilt mange sesonger i Stabæk. Av dem er det kun Flem som virkelig utmerker seg. IA faller i samme kategori som Skistad, Holter, Kjølø osv. At han foreslås tolker jeg mer som en motreaksjon på at Alan ble innlemmet i Hall of Fame, som naturligvis var tullete. IA representerer på sett og vis det motsatte av han. Men det er vel ikke dét som er inntakskriteriet heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

 

...og Schelvan går tilbake til scouting.

Hepp,

 

Det er en god nyhet...

 

angående resten av saken har jeg kun en kommentar.

 

Auda...

 

@ringo

 

IA har vel i det minste ikke bevist sin ukunnskap innen dette området? Han er velkjent med Stabæks spillestil, samtidig som han er selve definisjonen på oppriktig og lojal. Dette kan de bli veldig bra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er generelt skeptisk til at spillere som har lagt opp på død og liv skal dyttes inn i andre roller i klubben, som de ofte ikke har kompetanse og forutsetninger for å mestre optimalt. Det er for mye "kameraderi" i norske klubber og jeg mener det er et hinder for god styring i mange tilfeller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hva er det Don Ø i FCK sier?

 

- Fotball er altfor viktig til å overlates til foreningsmennesker???

 

Kameraderi er en ting, og for å dra en liten digresjon først. Denne høsten har det vært mye snakk om hvorfor norsk ligafotball har tapt terreng internasjonalt. Av alle absurde ting later det til at antallet lag i serien ender opp som svarteper. Jeg mener svaret på det problemet er så åpenbart og jeg forundres stort over at ingen i det hele tatt har streifet innom det i debatten så lang. Et hint - Jeg hørte forleden at tippeligaen har den laveste gjennomsnittsalderen på hovedtrenere i europa - kvaliteten er deretter. Det er altfor kort vei fra aktiv spillerekarriære til jobb som hovedtrener eller leder i norsk fotball. Jeg mener også det er grunn til å stille et kritisk lys på trenerutdanningen til NFF. Halv-meritterte svenske trenere har hatt det veldig enkelt i TL de siste sesongene. Jeg sier ikke at alle unge trenere er dårlige trenere, det finnes alltid unntak som bekrefter regelen. Men skal norsk fotball ta et steg videre må de først begynne å rekkrutere de riktige trenerene og da vil jeg anbefale å se seg langt utenom NFF utdannede tidligere landslagsspillere med mer eller mindre suksessfulle proffkarriærere bak seg. De kan sikkert funke utmerket som spillerutviklere, men finn noen med pondus og gråstenk ved tinningen og lang fartstid som hovedtrener. Samme gjelder sportslig administrative ledere.

 

Hvilket bringer meg tilbake til IAO. Hva har han egentlig som skulle gjøre ham kvalifisert til å inneha en slik stilling i Stabæk? Dette lukter rimligste løsning lang vei. Han var også innvolvert i endringene i det medisinske apparatet og det er vel også grunn til å stille spørsmål rundt hvordan disse ble gjennomført - Kanskje særlig med tanke på personalbehandlingen. Nei, jeg tillater meg å være skeptisk.

 

Han får overbevise først! Så skal heller jeg bite i meg skepsisen hvis det viser seg at jeg tar feil.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Hva vet dere om hva IA skal ha foretatt seg i denne saken? Det holder vel med forhåndsdømming i RvBK, RvBKTV2 og RvBKNFF om ikke vi skal slakte våre egne uten annet enn udokumenterte påstander i media?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva vet dere om hva IA skal ha foretatt seg i denne saken? Det holder vel med forhåndsdømming i RvBK, RvBKTV2 og RvBKNFF om ikke vi skal slakte våre egne uten annet enn udokumenterte påstander i media?

 

Klart han ikke er skyldig. Det er man først dersom man blir dømt. Men han er under etterforskning, og bør derfor følge Loes eksempel inntil videre. Med hvilken troverdighet vil IA kunne forhandle med spillere i eller utenfor Stabæk så lenge dette pågår. Hvis jeg hadde fått bestemme, hadde hendelsesforløpet blitt slik:

 

1. Permittert (eller hva man velger å kalle det).

2. Frikjent.

3. Tilbake på jobb.

 

 

Men la oss ikke ta "en Engen" og late som om problemet ikke eksisterer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel ikke noe sjakktrekk å ikke ha sportslig ledelse når vi går inn i overgangsvinduet med 8 spillere under kontrakt i A-stallen eller hva det er? Skal vi overleve i TL på halvt budsjett må vi ha kloke kjøp av rimelige talenter og spillere. Det krever mye arbeid.

 

Omfattende permitteringer tror jeg ellers kan bli en nødvendighet i klubben takket være bartemafiaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg tolker utspillet fra IA dithen at klubben føler seg relativt trygge på at det ikke blir tiltale.

 

I motsatt fall har man jo skapt en solid fallhøyde for seg selv?

 

Herlig at IA tar til motmæle! Han skal ha all mulig honnør for å stå ekstremt rakrygget gjennom denne prosessen, i tillegg til alt annet som har skjedd med klubben.

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 år senere...

IA trenger egen tråd han også. Han gir alt for Stabæk!

 

Makan til innsatsvilje skal man lete lenge etter! Kommer tilbake etter langtids-skader! Fighter 100% hver eneste kamp! IA - en meget viktig klubbspiller! Unner han skikkelig å rykke opp igjen med en gang sammen med Stabæk!

 

EniG?

 

100% enig, åtte og et halvt år senere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...