Gå til innhold

I A Olsen


Anbefalte innlegg


Litt selvkritisk også i Budstikka:

- Med den starten dere har hatt på sesongen. Er Billy McKinlay den rette mannen til å lede Stabæk videre?

- Det er ikke noe jeg skal svare på nå. Jeg skjønner hvorfor de spørsmålene blir stilt, og man skal også stille spørsmål om mitt arbeid i vinter var godt nok. Det var jeg som var en stor faktor for at han kom til klubben. Dette er ikke dagen å peke på andre, her må man se seg selv i speilet. Jeg ser meg selv i speilet, og det må treneren også gjøre. Og det er faktisk en del spillere som må gå hjem og skamme seg og se seg selv i speilet, tordner Olsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det er slik at McKinley ikke selv fikk være med å plukke ut spillere, kan jo mye av ansvaret hvile på Olsen også. Mehmeti er han egentlig god nok? Kom vel knapt til en ordentlig avslutning i dag. Kjøpene kan kritiseres, men mest av alt tror jeg det handler om treneren. En god trener kunne fått noe ut av denne gjengen her. Det virker det ikke som om Billy er i stand til. Selvom lagoppstillingen og visse bytter ser bra ut, så er det noe som skurrer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle like utfordringen bedre og bedre nå da..

Slapp av a. Du skjønner vel at det utsagnet mest sannsynlig handlet om å ikke få folk til å gi opp like fort som deg. Men nå har vi jo kommet dit hvor vi kan si du hadde rett i mye av surmulingen i vinter/vår. Gratulerer.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Skulle like utfordringen bedre og bedre nå da..

Slapp av a. Du skjønner vel at det utsagnet mest sannsynlig handlet om å ikke få folk til å gi opp like fort som deg. Men nå har vi jo kommet dit hvor vi kan si du hadde rett i mye av surmulingen i vinter/vår. Gratulerer.

 

Jeg tror det viktigste nå er at det ikke er om noen hadde rett eller galt eller hva sa jeg for 2 måneder siden osv. Det aller viktigste nå er at supportene kan bidra til at vi får en bedre løsning enn vi har i dag. Det er UTROLIG mye samlet kompetanse i Stabæk Support som klubben bør lytte til så får vi håpe det kommer en løsning ila 1-2 dager som gir et nytt håp for at vi kan kjempe oss til en kvalikplass utover høsten. Hver kamp blir nå som en liten cupfinale med nerve og glede og fortvilelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Skulle like utfordringen bedre og bedre nå da..

Slapp av a. Du skjønner vel at det utsagnet mest sannsynlig handlet om å ikke få folk til å gi opp like fort som deg. Men nå har vi jo kommet dit hvor vi kan si du hadde rett i mye av surmulingen i vinter/vår. Gratulerer.

 

Ingen årsak, regner med at mange egentlig så hva som ventet denne sesongen etter åtte tap pre season som kulminerte med å bli rundspilt av Mif I generalprøven. Nå har Billy foreløpig fredet av IAO, 2 seire på 20 forsøk mot lag med profesjonelle spillere, smått utrolig

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA (pluss Tunold og Moe):

 

Nå må det legges noen jævlig gode langsiktige planer her, ellers spiller førstelaget vårt mot Lyn om 3-4 år.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt bristepunkt er passert for en stund siden. Håpet er at ledelsen legger prestisjen til side, sier at dette funka ikke, og går videre med noe mer langsiktig. Vi skal utvikle spillere, ikke assistenttrenere med høy lønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget bra intervju balansert og kraftfullt med Support. Fikk ikke godfølelsen når IAO svart opp med det gamle trikset i skuffen "Stol på oss".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir interessant å se om IA gjør grep for treningene framover da. Billy sa jo at at han ikke kunne klage på spillerenes innsats på lørdag, men IA sa de burde hjem og skamme seg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA skal ha for at han ikke stikker av fra ansvaret. At han på eget initiativ sier at også hans jobb er en del av evalueringen viser styrke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA skal ha for at han ikke stikker av fra ansvaret. At han på eget initiativ sier at også hans jobb er en del av evalueringen viser styrke.

Det viser ikke annet enn at han tror han er lurere enn han er. I neste omgang forteller han at det sportslige ledelsen (er ikke det ham selv?) er i stand til å vurdere dette best selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så kan man spørre seg hvor lett det er å hente en "ny" Dio, helst gratis og som heller ikke skal heve noe særlig i lønn. I tillegg skulle han helst ha noen år på baken og erfaring. Mehmeti er på den øverste hylla over hva som var mulig å bringe inn i klubben. De som ikke forstår det forstår heller ikke driften av klubben og hvilke realiteter man må forholde seg til. Alternativet hadde vært ingen spiss i det hele tatt

A-jævla-men!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men det er også noe med det å sette seg i en slik situasjon at man er nødt til å finne en Dio i hvert eneste overgangsvindu.

 

Du får se det positive i at vi ikke har noen spillere som er gode nok til å bli solgt, da.

 

Hva slags overgangspolicy vil du ha? At vi henter inn middelmådig stallfyll som kan være middelmådig stallfyll i mange år fremover? Det er mye kritikk jeg ikke forstår, men kritikken av at vi klarer å få tak i spillere som hever laget er kanskje den merkeligste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Men det er også noe med det å sette seg i en slik situasjon at man er nødt til å finne en Dio i hvert eneste overgangsvindu.

 

Du får se det positive i at vi ikke har noen spillere som er gode nok til å bli solgt, da.

 

Hva slags overgangspolicy vil du ha? At vi henter inn middelmådig stallfyll som kan være middelmådig stallfyll i mange år fremover? Det er mye kritikk jeg ikke forstår, men kritikken av at vi klarer å få tak i spillere som hever laget er kanskje den merkeligste.

 

Tror ikke man skal undervurdere at de fleste tippeligaklubbene kunne tenkt seg Kassi, Næss og Meling og er økonomien dårlig er nok de de første som kan forsvinne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

I neste omgang forteller han at det sportslige ledelsen (er ikke det ham selv?) er i stand til å vurdere dette best selv.

Hvem ellers skulle være i stand til å vurdere dette bedre? Tror du seriøst ikke at IA ser de samme problemene som oss? Men at han i tillegg vet veldig mye bedre enn oss hva faktiske realiteter er? Noen vil feks ha Toni som trener, andre spør om det ikke var sånn at han ikke hadde lyst på den jobben. Tror du IA sitter og lurer på det spørsmålet? Tror du han sitter og lurer på om Tom Nordli er aktuell noen dager etter at han signa for Skeid? Eller at han ikke har fått med seg at Deila er ferdig i Celtic?

 

På forumet her har folk til og med understreket at de er seriøse når de mener at juniorlaget hadde gjort det bedre enn A-laget. Det virker som om folk tror at hva som helst er bedre enn det vi har. IA har heldigvis ansvaret for å finne ordentlige løsninger, ikke bare spy ut kritikk av alle i klubben.

Amen ... Synes IA har taklet situasjonen vi er i meget bra, ihvertfall i media ... Han viser at han har innsett alvoret, han er tydelig og han tør være tøff og kritisk ... både til seg selv og andre ... Trackrekorden tilsier at in IA we trust ... Og jeg tror Billy sitter så lenge IA ser at Billy er/veldig snart kan være noe mer enn en assistenttrener. Hvis ikke IA er overbevist om det så er han sikkert allerede igang med å sondere terrenget for nye trenerkandidater. IA er ikke en mann som lar egen prestisje gå foran klubbens beste.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I neste omgang forteller han at det sportslige ledelsen (er ikke det ham selv?) er i stand til å vurdere dette best selv.

 

Hvem ellers skulle være i stand til å vurdere dette bedre? Tror du seriøst ikke at IA ser de samme problemene som oss? Men at han i tillegg vet veldig mye bedre enn oss hva faktiske realiteter er? Noen vil feks ha Toni som trener, andre spør om det ikke var sånn at han ikke hadde lyst på den jobben. Tror du IA sitter og lurer på det spørsmålet? Tror du han sitter og lurer på om Tom Nordli er aktuell noen dager etter at han signa for Skeid? Eller at han ikke har fått med seg at Deila er ferdig i Celtic?

 

På forumet her har folk til og med understreket at de er seriøse når de mener at juniorlaget hadde gjort det bedre enn A-laget. Det virker som om folk tror at hva som helst er bedre enn det vi har. IA har heldigvis ansvaret for å finne ordentlige løsninger, ikke bare spy ut kritikk av alle i klubben.

 

 

Pust med magen!

 

Jeg har aldri bedt om hodet til IAO. Poenget mitt var bare at han mener at kvaliteten på han egen jobb også må vurderes, før han så sier at det er ham selv som skal gjøre vurderingen. I mange andre sammenhenger ville det blitt sett på som unaturlig (bortsett fra i Turkmenistan, Syria, Tadsjikistan, Swaziland etc. - en utfyllende liste er tilgjengelig på forespørsel ). Det er selvfølgelig helt greit at du mener noe annet, så lenge du lar meg mene mitt (ref. den samme listen som tidligere nevnt).

 

Peace and love!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var det det med å stole på kompetansen da, IAO uttalte dette den 12. mai:

 

Ting tar litt tid. Men Stabæk kommer ikke til å rykke ned. Vi har vært med på verre ting i denne klubben tidligere, sier Olsen.

 

Blir vel siste sjans til å vise kompetansen denne uka og redde situasjonen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøv å regne poengsnitt for de siste 17 kampene etter EM-pausen, så får du kanskje en liten AHA-opplevelse?!

 

Og over 18 kamper blir alt så meget bedre... :) Skal du ha den holdningen kan du like godt si det er for sent allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk hvilken mental forskjell det vil være å få til noe denne uka, kontra å havne helt sist før EM-pausen? Med utsikt til samme trener også..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan virke som klubben venter til EM pausen. Da bør de ha en VELDIG god plan hvordan vi skal hente 23 poeng på resten av sesongen og den bør kommuniseres av en samlet klubbledelse. Hvis det da skulle ende med nedrykk bør de ta sin hatt og gå. Da må en full oppvask til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

I A Olsen
×
×
  • Opprett ny...