Gå til innhold

Stabak.no


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Kryr av skrivefeil i dagens saker. Både i Ulf-Stb artikkelen og i billetter til enga artikkelen! Hørt om korrektur? Flaut at dette er klubbens offisielle hjemmeside

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen forklare meg hvorfor IKKE ET ENESTE MENNESKE har svart på de titalls kritiske (og til tider rasende) innleggene som har kommet her på forumet? VI VIL HA SVAR. Gjerne fra Hilde… men ihvertfall fra en eller annen i Stabæk Fotball.

 

Blir flau av hvordan Stabæk holder på om dagen. Det er en skandale! Og det er ikke en klubb som trenger all hjelp de kan få verdig.

 

Stabæk overlever ikke i Tippeligaen ved å tråkke på, spytte på og ignorere ressurssterke personer som tilbyr seg å hjelpe.

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er sikker på at det er mulig å redigere artikler i Perform etter publisering? Ville ikke satt penger på det.

Det hadde ikke forundret meg om det ikke er mulig, makan til drit skal man lete lenge etter! Husker glansdagene med Lars i spissen, tipper jeg var innom 10 ganger om dagen, nå er det skjeldent eller aldri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fullt mulig å redigere artikler i Preform. Det at Preform er en bedriten plattform bør ikke være unnskyldningen her. Ser ut til at medieansvarlig har oppdaget at man kan publisere via mobil nå nylig, velger å ikke si noe mer om det...

 

Jeg har gjentatte ganger sendt mail, sms og melding på facebook til medieansvarlig. Jeg har i alle tilfeller fått et svar, et takk og feilene har som regel blitt rettet opp. Det er ca. en måned siden sist jeg sendte denne typen melding til medieansvarlig av den enkle grunn: det er ikke min jobb og det bør ikke være nødvendig å skulle rette på 5+ skrivefeil i hver eneste artikkel etter publisering.

 

Jeg har lenge holdt munn rundt dette temaet - da jeg har stor respekt for medieansvarlig i Stabæk, men nå har det pågått i for lang tid. Det er enkle grep som skal til: Les igjennom det man har skrevet en-to ganger, evt. få noen andre til å lese igjennom innholdet FØR publisering.

 

Ikkje vanskelig, ikkje bra.

 

 

Edit: Har nå sendt mail til medieansvarlig, igjen. Oppdaterer her dersom jeg får kurant svar.

Nå er det rettet opp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


2-3 uker senere mistet jeg plutselig tilgangen til Stabæk Fotballs Facebook-side, der jeg i fjor la ut en lang rekke jubelbilder og diverse andre oppdateringer.

 

OK. Helt ute i kulden.

 

Da tenkte jeg på vegne av meg selv: Fint! Det var et tidssluk uansett.

 

Og så tenkte jeg på vegne av STB: Fy faen. Så trist det er at klubben ikke klarer å ta vare på folk som bidrar.

 

 

Bare et uskyldig spørsmål fra meg, Håkon.

 

Jeg, som alle andre, har fått med meg at du har jobbet svært mye for klubben de seneste årene, og så det som helt natrulig at du fikk plass i Stabæks klubbstyre før 2013-sesongen. Jeg ble derfor svært overrasket over å se at du ikke fikk fornyet tillit da årets styre skulle innstilles og deretter velges. Fikk du vite årsaken til at valgkomiteen og resten av styret(?) mente at du ikke var en meget godt egnet kandidat? Hadde dette noe å gjøre med ditt evinnelige mas rundt Perform-løsningen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøvde å finne igjen den gamle siden for å mimre litt, trykket på en tilfeldig dato, og da var dette nyhet nummer tre på forsiden:

Bidra på stabak.no?
03/02-2008 kl 10:00
Vi ønsker at våre nettsider skal være dynamiske. Er du en person med blaatt hjerte som kunne tenke deg å bidra?
stabak.no ønsker å være et sted du daglig må oppsøke. Det fordrer at det skjer mye. Derfor ønsker vi bidrag fra skriveføre personer som har en mening, tør å stå frem med den, eller som har intervjuet og fått frem andres meninger.
Om du er ung eller gammel spiller ingen rolle, det viktigste er et ønske om å gjøre informasjon tilgjengelig.
Om du synes dette hørtes interessant ut, ta kontakt med André Flem, andre@stabak.no , så får du vite mer om hva vi søker og ønsker.
Kilde: archive.org
Husker at jeg var på informasjonsmøte ang. dette rundt 2008-9. Jeg var en 13-15 år gammel gutt med en drøm om å bli journalist, og bidro med noen nyhetssaker som kom på forsiden av stabak.no. Jeg var stolt, og følte tilhørighet til Stabæk. Stabæk fikk mer innhold til siden sin. Alt ble kvalitetssikret, og fansen var fornøyd over alt det gode og varierte innholdet. Alle var fornøyde.
Det finnes mange dyktige mennesker som kan levere bra innhold (ihvertfall sammenlignet med det stabak.no presterer nå). På møtet var det folk fra min alder til sikkert 60 år+ som ønsket å bidra. Dét er slik jeg kjenner Stabæk. Inkluderende, grasrotengasjement og samhold.
Det var andre boller den gangen…
Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At jeg gikk ut av styret er ikke så dramatisk som det kanskje kan se ut som. I alle fall opplevde jeg det ikke som at jeg ble skjøvet ut.

 

I forkant av årsmøtet fikk jeg en telefon fra valgkomiteen, der de informerte om at jeg ikke ville bli innstilt til gjenvalg. Begrunnelsen jeg fikk var at det var sunt å bytte ut varamedlemmet hvert år. Dessuten skulle styret slankes, etter et mangeårig ønske fra styret/styrene. Potter ville bli innstilt, og for å være helt ærlig synes jeg det er en god erstatning i styrerommet. Det virket i alle fall som at valgkomiteen ønsket at supporternes interesser fortsatt skulle være representert, og det liker jeg.

 

I mine øyne er det utenkelig med noe annet enn at valgkomiteen tok beslutningen fullstendig uavhengig av meninger/uttalelser/påvirkning fra folk i styret og administrasjonen.

 

Og uansett. Styrevervet er ikke så viktig midt oppi dette. Man trenger ikke sitte i styret for å bidra i klubben. Faktisk er det ofte slik at styret og administrasjon/ansatte har, og skal ha, helt forskjellige oppgaver. Styret jobber med året, tiåret og fremtiden, mens administrasjonen jobber med ukene, dagene og nåtiden.

 

Jeg har null tro på at noen i styret har blitt så lei av maset mitt at de har gått inn for å fjerne meg.

 

Men. At administrasjonen ved medieavdelingen for tiden ikke leverer, og at de samtidig ikke evner å benytte seg av alle dem som ønsker å bidra, - det er det dessverre ingen tvil om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøvde å lide meg gjennom intervjuet med Høiland, men lyden er så ille dårlig at jeg får angstanfall. Nå MÅ det skje noe for at siden ikke skal falle til et historisk bunnivå!

 

 

Lyden er helt OK hos meg?

 

Lyden er vel ikke noe verre enn den pleier å være på intervjuene på stabak.no, men det betyr ikke at den er bra...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK lyd for meg som ikke er så kravstor, innholdet fotballfaglig sett er også bra I intervjuene med trener og kaptein. Er naiv og synes egentlig fokuset bør være der før den viktige matchen ikveld :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøvde å lide meg gjennom intervjuet med Høiland, men lyden er så ille dårlig at jeg får angstanfall. Nå MÅ det skje noe for at siden ikke skal falle til et historisk bunnivå!

 

Jeg sliter alltid med lyden på opptakene, må slå av alt rundt meg for å ha muligheten til å høre noe som helst. Intervjuet med BB måtte jeg bare skru av, hørte ikke en dritt.

 

Spesielt de som er tatt opp ute er ille.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er noe jeg synes er veldig, veldig bra:

 

(Dette innlegget endte opp med å inneholde så mye reklame-ræl at jeg valgte å skjule det :) )

 

 

 

I lang tid har flere i og rundt klubben hatt et ønske om bedre eksponering av bedriftene som støtter Stabæk. Det er jo viktig for Stabæk-fans å få vite hvor de bør handle. Samtidig er det viktig for bedrifter som vurderer å bli sponsor å se at Stabæk har en fin måte å synliggjøre dem på.

 

Nå har noen endelig gjort noe med det! Sjekk ut partner.stabak.no!

 

Nå har vi omsider fått en fin oversikt over hvilke butikker og bedrifter som støtter STB. Og her finnes mye bra!

 

Har du hørt om Café Detapas, som tok over lokalene til fargehandelen på Ekeberg/Høvik i fjor? Ta en tur innom - de er lokalpartner.

 

Dårlig luft på kontoret? Energima er med som nettverkspartner.

 

Skal du ta lappen i sommer? Kanskje MC hadde vært no? AB Trafikkskole er nettverkspartner.

 

Synskontroll får du av Thomas hos Bekkestua Optikk. Hjelp til regnskapet og andre økonomi-greier får du hos Zpecter Økonomi. Håret klipper du hos Bjerke på Nedre Stabekk eller hos Modern Design i Sandvika.

 

Logo til firmabilen får du hos XLP. AlleGutta kan hjelpe deg med designet. Og når du først har et kult design på g kan du ringe ClearChannel.

 

Selv handler jeg titt og ofte take away meny 1 på Bambus Sushi på Majorstuen. I det siste har det kanskje vært mye på grunn av at de ligger rett over veien fra der jeg bor, og at de holder oppe til 23, men første gangen var det utelukkende på grunn av at de ble med som Stabæk-partner.

 

partner.stabak.no er laget av OKB, som tegnet seg som nettverkspartner tidligere i år. Der har Stabæk-supporter Fridtjof stått på de siste månedene. Bra jobba!

 

Den er ikke helt 100% ferdigstilt, det mangler blant annet presentasjon av noen bedrifter (og noen skrivefeil finnes også...), men dette er likevel et stort skritt i riktig retning.

 

OKB leverer for øvrig et bredt spekter av tekniske løsninger, alt fra avanserte systemer til enkel nettbutikk. Sjekk ut tabetalt.no for eksempel.

 

Heia Stabæk-sponsorene!

 

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Sjef" Moe har en utmerket kamprapport lagt ut nå. Årsverste av gutta mener også sjefen

 

"Stabæk møtte i kveld Sandnes Ulf i nydelig solskinn, men i nordavind som kom fra andre kanter. Mao, vi snakker Rogaland.

Stabæk stilte med følgende lag fra start: Mande Sayoba- Daniel Granli, Jon Inge Høiland, Pablo Fontanello, Timmi Johansen- Fredrik Brustad, Thomas Sokolowski, Enoch Adu, Luc Kassi - Michael Stephens, Franck Boli

Kampen startet meget svakt for Stabæk og Sandnes Ulf hadde overtaket. Det florerte av feilpasninger fra våre gutter og tempoet var begredelig. Etter 9 minutter slo Timmi en hårreisende tversoverpasning på egen banehalvdel, Sandnes Ulf kom på kontra og vips så lå ballen i nota. En meget enkel scoring og ikke imponerende spill fra verken midtforsvaret eller Mande.

Men om ikke annet så fikk Stabæk gnidd søvnen ut av øynene. Spillet ble løftet høyere opp på banen og intensiteten økte noe. Noen halvsjanser kunne registreres, men jevnt over var det tamt ute på gresset. Så de første 20 minuttene glemmer vi.

Men så ble det dessverre ikke noe bedre. Etter igjen horribelt defensivt spill fra Stabæk kommer Sandnes Ulf alene med Mande men heldigvis redder han mesterlig. 30 sekunder senere har Sandnes Ulf igjen en stor mulighet men igjen erhan heldigvis raskt nede og slår ballen ut til corner. Sandnes Ulf fortsetter å ha overtaket, flere halvsjanser produseres og Stabæk er heldige som ikke får flere i sekken.

Etter 29 minutter kom en brukbar mulighet for Stabæk men skuddet fra Michael ble fint blokkert av forsvaret til Sandnes Ulf. Spillet bølget litt mer frem og tilbake nå, dog uten noen store muligheter for noen av lagene.

Så viste Boli seg frem etter 36 minutter men skuddet ble dessverre litt for svakt. Men det var i hvert fall en tendens til spill. Så fikk Stabæk frispark i farlig posisjon etter 39 minutter men hva holdt du med på der Soko?? Blåse ballen 5 meter over mål fra kanten av 16 meter'n?

Omgangen ebbet etter hvert ut og Sandnes Ulf ledet fortjent 1-0 ved pause. Våre gutter var et godt stykke under pari de første 45 minutter og leverte uten tvil sesongverste.

2. omgang startet litt friskere og Luc hadde etter 48 minutter et farlig skudd fra 18 meter men dessverre rett på keeper. Men det var litt mer vilje nå i Stabæk. Etter hvert kom Stian Sortevik inn for Luc (54 minutter) og med litt flaks kunne han ha scoret etter 57 minutter. Men avslutningen ble dessverre for svak. Så tok Sandnes Ulf mer over igjen og i det 59 minutt kunne vi registrere nok en stor mulighet for Sandnes Ulf. Men heldigvis gikk skuddet over.

Så skjedde det, Stabæk scoret etter 62 minutter!. Etter fint spill og ikke minst en herlig finte av Daniel med påfølgende godt skudd, som keeper måtte gi retur på, var Boli der og puttet sitt fjerde for sesongen. Deilig!

Stabæk tok etter dette litt mer over men uten at det ble skapt store muligheter. Anders kom etter 66 minutter inn for Michael, som vel har spilt bedre kamper.

Så hadde Sandnes Ulf en giga mulighet etter 71 minutter. Et frisparkskudd som egentlig ser ufarlig ut fomler Mande med og plutselig ligger ballen fri på målstreken. Men med en lang arm klarer Mande å slå ballen vekk. Og det en millimeter før ballen var på feil side av streken.

Men så slår Sandnes Ulf tilbake og går opp i ledelsen igjen. Overambisiøst forsvarsspill av Jon Inge gjør at vi mister ballen rett utenfor 16 meteren og plutselig er Sandnes Ulf alene med Mande og ballen puttes enkelt i nettet. Trist!

De siste 10 forsøker og forsøker Stabæk men det blir for upresist og halvhjertet. Sandnes Ulf var faktisk nærmere 3-1 men heldigvis reddet Timmi på streken i det 83 minutt. Men flere mål ble det ikke og Sandnes Ulf vant fortjent 2-1.

Oppsummering: Dårlig gjennomført kamp av Stabæk som raskest mulig bør glemmes. Mer er det ikke å si om den saken.

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som hører noe som helst av hva som blir sagt på det siste intervjuet med Bob (ble lagt ut i dag)?

Hva skjer med å sette en mobil 5 meter fra intervjuobjektet uten mikrofon!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er det samme på hver eneste video som blir lagt ut. Elendig lydkvalitet, så nå gidder jeg snart ikke å prøve spille av videoene..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Videoene pleier å være ganske tragiske, men denne syntes jeg funka fint. Bra lyd hos meg (med hodetelefoner i hvert fall) og ok intervju faktisk. Men generelt stemmer jeg i kritikken mot hjemmesiden, den er pinlig og uforståelig dårlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabak.no
×
×
  • Opprett ny...