Gå til innhold

Stabæk - Bryne


Flexi Knut
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Alt tatt i betraktining, slik kampen utviklet seg, så burde vi vei være fornøyde med 2-2. Bryne scorer på dårlig forsvarsspill og en latterlig straffe. Stabæks mål kommer etter gode prestasjoner...

 

Banen virket hompete og laget usikkert. Pasninger gikk litt for kort så Bryne klarte å følge ballen og det ble lite plass. På den andre siden så ligger de med 10 mann på egen banehalvdel og en drittsekk på topp. Kommer vel til å møte mange sånne motstandere i år. Likte Janne som byttet ut forsvarsspiller for angrepsspiller. Men litt overasket over at de ikke er forberedt på 10 mann i forsvar. Gutta kjemper godt og VIL score - en instilling jeg ikke kan huske å ha sett siden - hmmm aldri ?

 

Legger ellers merke til at Nadderud er vakker og grønn, mens drakta er blaa og JÆVLIG feit...

 

Alle mann til Hønefoss !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den straffa var så jævlig urettferdig.. Vi må visst finne oss i tilværelsen blant de nest beste dommerne i Norge også... Har ikke fått sett reprisen ennå men er rimelig overbevist om at dommeren bare hadde et markeringsbehov. Hvordan man skal forklare linjemannen tidlig i andre omgang da han lot en offside så soleklar at jeg nesten kunne høre Brynesupporterne rope offside passere, er verre å si noe om. 1 poeng er greit såsant vi tar 3 fra Hønefoss neste uke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som er mest positive er at det var spissene som lagde målene og at det var resultat av et godt angrep.

 

Det pleier å være litt drøyt å skylle på dommern, men ikke i dette tilfellet. Vi måtte spille mot to lag. Bryne og dommertrioen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


i første divisjon er det ikke repriser... noe som dog slo meg var at dette var en kompensasjon for at stabæk fikk ta et frisprk med 25m feil plassering i forkant av vår utligning. Det ble blåst for frispark på hjørnet 5 meter og dødlinje, mens vi satte igang spillet på motsatt hjørne av 16m. Ga oss en enorm fordel fordi Brynespillere ikke fikk med seg at vi hadde tatt frisparket så langt unna. Jeg prøver på ingen måte å forsvare kompensasjon, men slik dømmer vel dessverre dommere. No guts !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk fikk til lite spill i dag, men ikke lett å trille ball mot ræva fotballen til Bryne. Jesper J synes jeg var litt skuffende i dag. Altfor treg til å spille balllen fremover. Ellers var det vel litt ujevnt over hele fjøla, men mer er det vel heller ikke å forvente i første seriekamp.

 

Må være lov å skryte av Paul O. Fy f**n for en kremspiller. Mannen vinner 9 av 10 dueller alene mot 2-3 forsvarere! Stort bedre oppspillspunkt skal man lete lenge etter. Bryne vil jo være helt hjelpesløse hver gang han er suspendert pga være kort-fetisjen hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av en eller annen grunn har jeg blitt satt opp med kveldsjobb hver første serierunde i FIRE år på rad. Like umulig å få gjort noe hver gang. Og nå som VG har endret VG-live siden sin fungerer ikke wap'en skikkelig heller.... Vel vel, uavgjort er både et poeng vunnet og to poeng tapt på en gang. Bryne er vel regnet for å være et brukbart lag, så helt katastrofe er det jo ikke. Så lenge vålerenga tapte er jeg fornøyd med dagen. Akkurat nå ligger dem NEDERST, og det er nyyydelig å lese den tabellen i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er ikke missfornøyd over resultatet, syns vi møtte et brynelag som var slagkraftig. og for meg så virket det som de spilte slik det ble forutset. angrep på kontringer osv. men etterhvert som vi kom mere inn i kampen ble de mer tvunget til å slå langt. man kan ikke si annet enn at straffen var tragisk. men med tanke på hvor bryne har blitt tippet på tabellen i år så syns jeg 2-2 er greit. selvfølgelig skulle det vært 3 poeng til oss men det får så være. vi har desverre ikke råd til så mange slike kamper til hvis vi skal spille i TL til neste år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at jeg er skuffa på tross av den sene utligningen. Synes alle fire i backfirern gjør mye rart, spesielt med ballen, og selv om Oyuga er en god spiller kan vi ikke ha så mye respekt at vi står 2 meter unna og ser på at han får ta ned ballen... Håper inderlig ikke fjorårets passivitet i forsvaret fortsetter i år.

 

På midtbanen var Henning direkte svak, og Jeppe vet vi jo har mye mer inne. Begge kantspillerne og de to spissene synes jeg leverte godkjent, spesielt Nanne viser at han blir en nøkkelspiler hvis vi skal kjempe om opprykk. Sterk i kroppen og bra skudd.

 

Og en annen ting, i dag møtte vi sannsynligvis A-ligaens beste hodespiller, Lemsalu, og likevel slår vi så mye langt midt i banen. Det ideelle er selvfølgelig å komme rundt på kantene, men mot et lag som ligger så lavt blir det vanskelig. Uansett bør vi nok prøve å bruke midtbanen mer, for med unntak av Nanne har vi jo ingen offensive spillere som ruver i lufta.

 

Men men, 1 poeng mot seriefavorittene er ingen skandale. Dommeren derimot.... la gutten dømme tippeligaen eller toppserien eller noe, bare gi oss skikkelige dommere i Serie A.

 

 

Men nå banker vi Hønefoss!! (hvor er det...?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2-2 idag var greit sett ut ifra kampforløpet, men samtidig er jeg litt skuffa. Straffen til Bryne virket billig, noe jeg ble FORBANNA over... Skal rose JJ for at han tar ut en back og setter på en spiss! men, en ting jeg ikke skjønte noe av, var at Finstad kom innpå, og ikke Eirik !! Kampen idag var vanskelig og Bryne lå med 10 mann (+dommer) inn på egen halvdel, og da sier det seg selv at det blir trangt! Da trenger man spillere som er tekniske og god på små flater. Og det er ikke til å skyve under en stol at Finstad ikke eier teknikk, og når vi har en til "veigar" type på benken,ved navn Eirik, så er vel valget ganske greit !??!?!?

 

Lett å bli etterpåklok, men så lenge vi sanker 3 poeng i Hønefoss, så går dette greit !

 

Alltid. Uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke det at det betyr så mye, men Så bare tilfeldig kampfakta fra budstikka, der stod det Paul Oyuga fikk 2 gule kort, stemmer det så har dommern glemt vise han ut!

 

Kampfakta

 

http://tux.aftenposten.no/fotballdirekte/l...101284&paper=12

30019[/snapback]

 

 

hva er da straffen da?burde jo da bli gjort om til en seier for oss,men er vel ikke det siden da er dommern som har gjort feil,men er da bryne sitt ansvar og holde rede på sånt å da.......

Endret av loudness
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke det at det betyr så mye, men Så bare tilfeldig kampfakta fra budstikka, der stod det Paul Oyuga fikk 2 gule kort, stemmer det så har dommern glemt vise han ut!

 

Kampfakta

 

http://tux.aftenposten.no/fotballdirekte/l...101284&paper=12

30019[/snapback]

 

Han fikk ikke det, men skulle kanskje hatt det.. En som definitivt skulle hatt to gule er Mong, nr 8. Han hadde gult da han meiet ned Sund ute på kanten, men den feige dommeren turte ikke å gi han det andre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mye å ta tak i ennå. Vi sliter i spill mot etablert forsvar og klarer knapt noe som helst, med mindre vi får lurt ballen til Veigar. Forsvarsspillet vårt var svimmelt, vi ga Bryne unødig mye rom og klarte aldri å få kontroll på Oyoga. Henning var svak og burde ha blitt bytta med Tommy mye tidligere, allerede i 1. omgang. Holter og Mike hadde heller ikke dagen. Branimir gjorde mange underlige valg med ballen, men det er vi vant med på høyrekanten. Chrisu har det hardeste ballmottaket i troppen sammen med Finstad, men får stort pluss for enorm arbeidsvilje. Daniel er et kanonkjøp. Mest skuffa over forsvarsspillet: 4 rutinerte karer med Jeppe foran seg skal ikke slippe til Bryne som i dag. Det ble livsfarlig hver gang de fikk ballen inn i vår 16-meter. Og hvor er det blitt av skikkelige klareringer? Jeg HATER småspill i egen 16-meter.

 

Noen gufs av ineffektivitet i spilloppbygging fikk vi også, der alle skal ha ballen og vi sikkert og trygt spiller oss tilbake på egen banehalvdel fra motstanders 16-meter. Grrrr!

 

Jeg trodde kampen ville ende 1-1 før start, og vi må være mest fornøyd med 1 poeng slik kampen utvikla seg. Men vi har ikke mange flere muligheter til å drite oss ut på eget gress om vi skal rett opp igjen.

 

Vi har en jævli tøff jobb foran oss. Takk og lov for at vi putta 2-2 og knne se fram til neste kamp. Vi var vel alt i alt best, men Bryne var mest effektive, og hadde skremmende god kontroll på oss i 2. omgang.

 

Vi satser på at dette var en vekker, og at vi slipper å se sånt som de første 2 minuttene av 2. omgang gjenta seg mot Hønefoss. Tommy bør starte, og muligens Bjørnar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Bryne
×
×
  • Opprett ny...