Gå til innhold

Stabæk På Topp!


Blaatter
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

 

 

hva med alex valencia da? han går jo billig nå eller er han allt solgt?

 

SOLGT

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

 

 

hva med alex valencia da? han går jo billig nå eller er han allt solgt?

 

Solgt.

 

Edit: litt for treig der ja...

Endret av Blaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

 

 

hva med alex valencia da? han går jo billig nå eller er han allt solgt?

 

SOLGT

 

Vanlig datavett tilsier at du ikke bør ha bilde av deg selv som avatar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

 

 

hva med alex valencia da? han går jo billig nå eller er han allt solgt?

 

SOLGT

 

Vanlig datavett tilsier at du ikke bør ha bilde av deg selv som avatar

 

Den kommentaren var det klasse over, Rich.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

Vi har jo også Bjørnar tilgjengelig når IA eller Mike er tilbake. Et annet spørsmål er om IA kanskje kan bidra med noe lenger opp på banen også, han putter jo alltid et mål eller to fra sin stopperposisjon, kunne han bidratt på midtbane eller som spiss når Veigar og/eller Daniel ikke kan spille?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er derimot bekymret for midtbanen, hva hvis Tommy ikke kommer så raskt som ventet tilbake fra operasjonen, hva hvis Alan plutselig ikke klarer å hoppe unna de styggeste taklingene, eller Somen, en skade på disse samt en ikke restituert Tommy gir oss veldig lite å velge mellom. Vi har Branimir som riktignok muligens kan være på vei til noe, men å sette innpå Nystuen er jo en kjempe-svekkelse. I tillegg driver jo Keller å pådrar seg kort, plutselig må han sone i løpet av de tre-fire første kampene våre. Derfor MÅ vi ruste opp på midtbanen, helst en som også kan bekle en spissrolle i tillegg..

 

Samtidig er ikke Super-Jon helt usårbar. Jens virker som en trivelig kar, men den måten han klarer å skape usikkerhet på der bak er skremmende.

Vi har jo også Bjørnar tilgjengelig når IA eller Mike er tilbake. Et annet spørsmål er om IA kanskje kan bidra med noe lenger opp på banen også, han putter jo alltid et mål eller to fra sin stopperposisjon, kunne han bidratt på midtbane eller som spiss når Veigar og/eller Daniel ikke kan spille?

Den tror jeg er ganske tynn..! IA er god på hodet, ikke spesielt mye annet..! og med den farten han har vist i det siste er det nok klokere å hente tilbake Andreas Strand. Tror Somen vil vikariere som spiss og Tommy inn på midten vis Veigar eller Daniel skulle ryke. En annen spiller som jeg også tror kunne fungert fint på spissplass er Keller. Som de fleste sikkert har lagt merke til har han et godt og tungt skudd og han er ikke verst på hue heller. Men Somen før Keller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men nå er hverken Keller eller Somen noen målmaskiner, de scorer noen mål ja, men de mangler liskom innstinktet og dødligheten til å være en god løsning fremme over flere kamper.

 

Føler det er på tide å rydde litt i stallen, luke ut et par spillere som dessverre ikke holder nivået og gjøre plass til noen nye både lovende og litt mer etablerte spillere, først og fremst økonomisk tenker jeg nå.

Ut Nystuen, Markegård og Strand, må da ihvertfall kunne få 2 miller for disse typene? (uten at jeg vet hvor lange kontrakter de har). Tar man med i beregningen hva de har i årslønn kan man sikkert spare opp mot 1,5M i løpet av et år der også.

En fare ved en opprydding er selvfølgelig sjansen for at man kan skade det gode miljøet i troppen, men ser ikke for meg at disse kan være de største bidragsyterne.

 

Dette, i tillegg til PFO-pengene (2-3M?) ville gi oss en god slump penger å handle for, og dette er fortsatt i tillegg til de pengene som er satt av i budsjettet til kjøp! Kan ikke skjønne noe annet enn av vi har penger til gode forsterkninger nå, håper bare vi ikke blir for tafatte fordi vi ligger på topp og har en fantastisk start-ellever, p.t....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler det er på tide å rydde litt i stallen, luke ut et par spillere som dessverre ikke holder nivået og gjøre plass til noen nye både lovende og litt mer etablerte spillere, først og fremst økonomisk tenker jeg nå.

 

Det er veldig lite smart i mine øyne! Hvorfor begynne å røre i gryta og ødelegge harmonien i klubben når det går så bra om dagen?

Greit at det er behov for noen forsterkninger, men å begynne å lage usikkerhet og ødelegge en spillergruppe som fungerer fint - og kun for småpenger, er unødvendig! Husk at man trenger spillere på trening og på b-laget. Skal man styrke stallen med 2 nye spillere + erstatte de 3, så blir det sabla dyrt for en fattig klubb... Nystuen, Strand og Markegård har vel en totalverdi i mine øyne på under 1 million kroner, så det er bare snakk småpenger.

 

Styrk nå og rydd opp etter sesongen!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler det er på tide å rydde litt i stallen, luke ut et par spillere som dessverre ikke holder nivået og gjøre plass til noen nye både lovende og litt mer etablerte spillere, først og fremst økonomisk tenker jeg nå.

 

Det er veldig lite smart i mine øyne! Hvorfor begynne å røre i gryta og ødelegge harmonien i klubben når det går så bra om dagen?

Greit at det er behov for noen forsterkninger, men å begynne å lage usikkerhet og ødelegge en spillergruppe som fungerer fint - og kun for småpenger, er unødvendig! Husk at man trenger spillere på trening og på b-laget. Skal man styrke stallen med 2 nye spillere + erstatte de 3, så blir det sabla dyrt for en fattig klubb... Nystuen, Strand og Markegård har vel en totalverdi i mine øyne på under 1 million kroner, så det er bare snakk småpenger.

 

Styrk nå og rydd opp etter sesongen!!!

Jeg tror i hvert fall kontrakten til Eirik går ut etter denne sesongen, og ser ingen grunn til å erstatte ham - selg ham gjerne om det kommer bud.

Espen er en god bidragsyter på 2-laget, og er en backup på A-laget selv om han ligger litt under nivået til de andre gutta. Greit nok å beholde ham så lenge han ønsker det selv og det ikke kommer inn noen gode bud.

Strand ville jeg solgt på dagen hvis noen kom med et brukbart bud (200-500 tusen), tror aldri han kommer til å utrette stort i TL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo også Bjørnar tilgjengelig når IA eller Mike er tilbake. Et annet spørsmål er om IA kanskje kan bidra med noe lenger opp på banen også, han putter jo alltid et mål eller to fra sin stopperposisjon, kunne han bidratt på midtbane eller som spiss når Veigar og/eller Daniel ikke kan spille?
Den tror jeg er ganske tynn..! IA er god på hodet, ikke spesielt mye annet..! og med den farten han har vist i det siste er det nok klokere å hente tilbake Andreas Strand. Tror Somen vil vikariere som spiss og Tommy inn på midten vis Veigar eller Daniel skulle ryke. En annen spiller som jeg også tror kunne fungert fint på spissplass er Keller. Som de fleste sikkert har lagt merke til har han et godt og tungt skudd og han er ikke verst på hue heller. Men Somen før Keller!

Ja visst har IA sine klare begrensninger, men han har en stor styrke ved siden av hodespillet - innsiden kan også brukes. Jeg sier absolutt ikke han skal være en spiss, men ser ikke bort fra at han kan putte en noen mål når vi ligger og presser rundt boksen, og hvem bryr seg om hvordan målet blir scoret? I tillegg har han en innsatsvilje og guts som kjennetegner en vinner, ham foran Andreas any day! Ser heller ikke bort fra at han kunne gjort det brukbart sentralt på midten, men utelukker ham helt som kant pga den nevnte farten (eller mangel på sådan, men han er slett ikke så treig som han var tidligere, det hjalp mye når de fant ut at han hadde cølaki)

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo også Bjørnar tilgjengelig når IA eller Mike er tilbake. Et annet spørsmål er om IA kanskje kan bidra med noe lenger opp på banen også, han putter jo alltid et mål eller to fra sin stopperposisjon, kunne han bidratt på midtbane eller som spiss når Veigar og/eller Daniel ikke kan spille?
Den tror jeg er ganske tynn..! IA er god på hodet, ikke spesielt mye annet..! og med den farten han har vist i det siste er det nok klokere å hente tilbake Andreas Strand. Tror Somen vil vikariere som spiss og Tommy inn på midten vis Veigar eller Daniel skulle ryke. En annen spiller som jeg også tror kunne fungert fint på spissplass er Keller. Som de fleste sikkert har lagt merke til har han et godt og tungt skudd og han er ikke verst på hue heller. Men Somen før Keller!

Ja visst har IA sine klare begrensninger, men han har en stor styrke ved siden av hodespillet - innsiden kan også brukes. Jeg sier absolutt ikke han skal være en spiss, men ser ikke bort fra at han kan putte en noen mål når vi ligger og presser rundt boksen, og hvem bryr seg om hvordan målet blir scoret? I tillegg har han en innsatsvilje og guts som kjennetegner en vinner, ham foran Andreas any day! Ser heller ikke bort fra at han kunne gjort det brukbart sentralt på midten, men utelukker ham helt som kant pga den nevnte farten (eller mangel på sådan, men han er slett ikke så treig som han var tidligere, det hjalp mye når de fant ut at han hadde cølaki)

 

Kødder du?

 

Eller er du "ninja-alan" i forkledning?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nope, kødder ikke. Hvor ofte ser du IA oppe rundt boksen til motstanderen, og hvor mange mål putter han? Se mot FFK i fjor, det var eneste kampen på bortebane jeg husker at han virkelig gikk på raid og jagde scoring, og scoring ble det. Han gjorde det vel også en eller to ganger på hjemmebane uten å putte. Det er uansett et tynt statistisk grunnlag, og jeg sier heller ikke at han er den ideelle spiss, men sett ut fra dagen tynne stall (om forhåpentligvis blir forsterket) må man kunne tenke litt utradisjonelt ved skader og suspensjoner. Han har også en viktig egenskap til som jeg glemte tidligere i dag - selvtillit! Finstad kunne nok i hvert fall ha doblet antall scoringer om han hadde det, men da hadde kanskje ikke hatt Veigar....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare se på statistikken Adin Brown har på antall skåringer pr. sjanse! Han kunne løse Aalesunds skåringsproblemer...

Og IA har kun 12 mål i TL, og er der vår 14ende mestscorende i TL gjennom tidende (sammen med Jesper Janson), hvilket selvfølgelig er rene tilfeldigheter hvis det ikke passer dine argumenter (eller mangel på sådanne). Jeg avslutter herved diskusjonen fra min side, poenget mitt har uansett ikke vært å omskolere IA til spiss, men å se kreativt (noen hevder for kreativt) på den stallen vi har i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Kan ikke noen klippe inn en tabell nå, så vi har den til en regnværsdag? Pliis?

Jeg har bakgrunnsbilde på moben fra da vi ledet serien i fjor. Tok bilde at tabelen fra tekst-tv. Alltid deilig å se på :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk På Topp!
×
×
  • Opprett ny...