Gå til innhold

Bjørn Berland


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Trenger vi flere spisser a?

I en artikkel jeg leste sto det at han ikke satt på benken til Viking engang, hvorfor vil vi ha han da..

Vi har måte Eirik og Finsi på benken. I tillegg til mange gode juniorspillere som snart er modne nok til å ta steget opp.

Hva er da vitsen å betale masse penger på en avdanket Vkingspiller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller sånn:

 

..................Stenersen...................

 

......Hauger.......Jansson.................

 

...................Pall...........................

 

....Nannskog...........Berland...........

 

 

Med løpsvillige offensive sidebacker....Namnam!!!!

 

Ellers lurer jeg fælt på hva de tenker, kanskje er Finstad på vei til Godset allikevel?

 

Når vi snakker om overganger etc, så føler jeg ventrekanten vår er litt svak generelt. Spesielt skuffet over Sund, trodde han skulle prestere bedre enn hva han gjør. Mulig det er for tidlig å dømme etter prestasjonene hittil, men han bør kunne overbevise i løpet av sesongen. Nivået han er på i dag, holder ikke til neste år.

 

Ellers føler jeg ikke at vi trenger noe spesielt med forsterkninger i sommer, ihvertfall ikke noe vits med stallfyll. Jeg håper heller at unggutta får fortsette i det sporet de har kommet i, utover høsten. Bare sånn kan de utvikle seg til å bli toppspillere. De fire som spiller om dagen har alle stort potensiale. Håper vi beholder dem i mange år.

 

Kanskje bør vi og se oss om etter et alternativ på stopperplass, Pettersen ryker etter leieavtalen. Kjølø drar på årene.

 

Jaja, lenge til sommern enda. Håper flyten fortsetter mot Tønsberg, vi trenger 3 poeng.

 

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


..................Stenersen...................

 

......Hauger.......Jansson.................

 

...................Pall...........................

 

....Nannskog...........Berland...........

33260[/snapback]

Vil det ikke fremstå litt blærete overfor de andre lagene når vi stiller med Stenersen i mål? Og bare 5 utespillere? Men.... så lenge vi vinner er jeg med på tanken, jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regnet med at resten av laget sa seg selv, men kanskje ikke på tirsdag kveld 17.54?

 

Anyway, er glad i den formasjonen. Men håper ikke Berland er mannen som skal bekle spissplassen. Da ville jeg heller sett Eirik og Nannskog på topp, tror de kunne komplementert hverandre bra. Med Veigar bak som genial pasninglegger.

 

Slik vi spiller i dag fungerer foreløpig og særdeles godt.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regnet med at resten av laget sa seg selv, men kanskje ikke på tirsdag kveld 17.54?

 

Anyway, er glad i den formasjonen. Men håper ikke Berland er mannen som skal bekle spissplassen. Da ville jeg heller sett Eirik og Nannskog på topp, tror de kunne komplementert hverandre bra. Med Veigar bak som genial pasninglegger.

 

Slik vi spiller i dag fungerer foreløpig og særdeles godt.

 

Forza Stabæk

33264[/snapback]

 

 

Noen som spiller FM eller CM eller lignende?? Prøv denne taktikken. Mål i drøssevis. Henning og Jeppe er hovedballfordelere og de er med hjemigjen og sikrer bakover. Forsvaret blir som vanlig. Hadde vært fett å prøve ut denn taktikken en gang

 

 

 

 

-------------------Nannskog-------------

 

<--------Steners----Pall----Branimir--------->

 

 

----------------Jeppe------Henning-----

Endret av Henrik H
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt hva du tenker på med Stenersen så offensivt. Mer naturlig med Hauger eller Sund i en sånn posisjon, evt. Stenvoll. Tommy måtte i såfall ligget i bakre toer der. Den formasjonen ligner mye på 4-5-1, ihvertfall når en blir spilt hjemover. Skal den holdes som det står på papiret der, så vil det åpnes vanvittig mye rom på midten. Tror to spisser er tingen for de blaa gitt.

 

Forøvrig kreativt å trekke inn FM, =)

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Steners har uante muligheter på cm/fm ;)

 

Uansett, ser ingen grunn til å hente Berland egentlig. Har forsåvidt ikke sett han skikkelig, men når du har Kovacs og company i køen foran deg foretrekker jeg Markegoal/ Finsi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regnet med at resten av laget sa seg selv, men kanskje ikke på tirsdag kveld 17.54?

33264[/snapback]

Undervurder aldri en tirsdagskveld. Overvurder aldri seriøsiteten som kommer ut av den. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok en vanlig 4-4-2 passer best gitt!.. Mulig jeg virker litt kjedelig, men det er nok det som passer best for Stabæk, for øyeblikket. Trenger to vinger. Holder ikke med offensive sidebacker, tror jeg. Dessuten blir det fort åpent på midten med 3 sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjørn Berland?

 

Kan vi ikke heller kjøpe en Daniel Nannskog og en Veigar Pall Gunnarson til?

33294[/snapback]

Hmm.. Tror ikke det er så lett å erstatte dem du! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok en vanlig 4-4-2 passer best gitt!.. Mulig jeg virker litt kjedelig, men det er nok det som passer best for Stabæk, for øyeblikket. Trenger to vinger. Holder ikke med offensive sidebacker, tror jeg. Dessuten blir det fort åpent på midten med 3 sentralt.

33292[/snapback]

 

Ikke nødvendig det gitt, Milan spiller samme formasjon, og det er det sjeldent åpent på midten. Må bare ha tilstrekkelig løpskapasitet, og det har vi med Henning, Jesper og Tommy. Så hadde gått greit tror jeg. Men foretrekker nok vår vanlige 442. Enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


<----------Nannskog-----^-----Veigar----------->

\ l /

\ l /

\ l /

\ l /

\ l /

\ l /

\ l /

\ l /

------------Sund---------Eirik-------Henning------------

 

 

 

 

Steners-----------> <-------------Jeppe

 

 

 

 

-------------I.A/Bjørnar----------Mike-----------Morten-----------

 

 

 

 

Jon

 

 

 

 

 

 

Dette er bare en genial taktikk på CM, må prøves

 

Ble vist noe feil der, men bare å sette den venstre streken til venstre spiller også videre

Endret av Rubbster
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, jeg er mer enn fornøyd med det spissparet vi har. Se heller etter en ny Chippen-ving enn en ny spiss. Nanne kommer til å putte for de Blaa til han er 40. Og Veigar blir bare bedre og bedre. Snart er han vel aktuell for landslaget igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Må innrømmet at jeg ble mer enn litt glad når jeg hørte om muligheten til å få Berland til Nadderud. Han har nok stagnert litt de siste par sesongene, men jeg er av den oppfatiningen at han er en av de mest undervurderte spillerne i tippeligaen (eller i det minste var han det for et par sesonger siden.) Problemet er at man i viking insisterer på å bruke ham som spiss, han er mer en offensiv midtbansepiller/høyre kant. Veldig målfarlig er han derimot ikke med kun 30 mål på 140 kamper. Jeg håper og tror at Berland kan finne tilbake til sitt gamle jeg med ett miljøskifte og da tror jeg dette kan bli en veldig god signering for oss.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Må innrømmet at jeg ble mer enn litt glad når jeg hørte om muligheten til å få Berland til Nadderud. Han har nok stagnert litt de siste par sesongene, men jeg er av den oppfatiningen at han er en av de mest undervurderte spillerne i tippeligaen (eller i det minste var han det for et par sesonger siden.) Problemet er at man i viking insisterer på å bruke ham som spiss, han er mer en offensiv midtbansepiller/høyre kant. Veldig målfarlig er han derimot ikke med kun 30 mål på 140 kamper. Jeg håper og tror at Berland kan finne tilbake til sitt gamle jeg med ett miljøskifte og da tror jeg dette kan bli en veldig god signering for oss.

 

@ringo

33325[/snapback]

 

Takk, @ringo, for at du satte denne tråden tilbake på plass, der den hørte hjemme, som en diskusjon om Berland er god nok for Stabæk, eller ikke. Ikke en diskusjon om hvilken formasjon som er best å bruke på PC spill.

 

Jeg er av den oppfatning at vi ihvertfall trenger 4 spisser, og solide alternativer på alle plasser. Skader og suspensjoner kommer garantert utover sesongen. Og med 30 serierunder og alle cupkampene vi skal spille (helt fram til finalen), blir det en belastning på spillerne, og behov for endringer på laget. Med en spiller som Berland, som kan spille (og kanskje er best der) høyre kant, men som også kan spille spiss ved behov, vil vi få en spiller som kan bekle flere roller, og det er positivt. Nivået hans pr. d.d. har vi vel ikke full oversikt over, da han får liten spilletid. Men når @ringo sier at han kan bli en god signering for oss, så stoler jeg på det......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Etter å ha sett 2. laget i aksjon så konkluderer jeg med følgende, vi trenger definitivt forsterkninger i de offensive lagdelene! Kanskje en litt merkelig betraktning i og med at vi tross alt vant soleklart. Men hverken Thomas Finstad, eller Chrisu imponerte meg i denne kampen. De er for øyeblikket langt unne det nivået som kreves i Adeccoligaen, og de unge er neppe modne nok enda! Derimot var Mads Clausen skremmende like en blond Martin Andresen i perioder av kampen... Vi har et solid luksusproblem på defensiv sentral midtbane!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømmet at jeg ble mer enn litt glad når jeg hørte om muligheten til å få Berland til Nadderud. Han har nok stagnert litt de siste par sesongene, men jeg er av den oppfatiningen at han er en av de mest undervurderte spillerne i tippeligaen (eller i det minste var han det for et par sesonger siden.) Problemet er at man i viking insisterer på å bruke ham som spiss, han er mer en offensiv midtbansepiller/høyre kant. Veldig målfarlig er han derimot ikke med kun 30 mål på 140 kamper. Jeg håper og tror at Berland kan finne tilbake til sitt gamle jeg med ett miljøskifte og da tror jeg dette kan bli en veldig god signering for oss.

33325[/snapback]

Faktisk var Berland rendyrket spiss i Ulf/Sandnes (som nå har skiftet navn til Sandnes/Ulf) og scoret faktisk mål i bøtter og spann. Ryktene sier at han ikke har en spesielt god innleggsfot, så derfor støtter jeg AndersBD i å heller se etter en ving a la Chippen. Selv om de ikke vokser på trær......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ulf/Sandnes (som nå har skiftet navn til Sandnes/Ulf)

33333[/snapback]

Noen navnebytter er mer imponerende enn andre. Rart vi ikke har fått lag som Glimt/Bodø, Øst/Oslo og Jeløy/Sprint ennå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ulf/Sandnes (som nå har skiftet navn til Sandnes/Ulf)

33333[/snapback]

Noen navnebytter er mer imponerende enn andre. Rart vi ikke har fått lag som Glimt/Bodø, Øst/Oslo og Jeløy/Sprint ennå...

33334[/snapback]

Kanskje fordi de ville ha stedsnavnet først? Så Jeløy/Sprint kan vi kanskje forvente om kort tid...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(som nå har skiftet navn til Sandnes/Ulf)

33333[/snapback]

Ryktene sier at det skal utredes om de skal bytte navn fra Sandnes/Ulf til Sandnes\Ulf. Jeg er sannelig ikke sikker på hva som kinger best. Håper det blir en lang, god og ryddig utredning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Etter å ha sett 2. laget i aksjon så konkluderer jeg med følgende, vi trenger definitivt forsterkninger i de offensive lagdelene! Kanskje en litt merkelig betraktning i og med at vi tross alt vant soleklart. Men hverken Thomas Finstad, eller Chrisu imponerte meg i denne kampen. De er for øyeblikket langt unne det nivået som kreves i Adeccoligaen, og de unge er neppe modne nok enda! Derimot var Mads Clausen skremmende like en blond Martin Andresen i perioder av kampen... Vi har et solid luksusproblem på defensiv sentral midtbane!

 

@ringo

33331[/snapback]

 

Nå er det vel ikke helt fair å vurdere Thomas Finstad etter en kamp som er spilt på en liten bane og med 9 Kongsbergspillere parkert i forsvar. Har aldri vært hans melodi det!

 

"For Stabæk banker RBK" er mer i nærheten av hans melodi!

 

Thomas må beholdes mener jeg. Hvis vi begynner å komme over startproblemene i kampene og begynner å lede ved pause feks vil Thomas gjøre god nytte for seg hvis motstanderlaget går for poeng. Avlastning trenger til og med våre superspisser! Og med et offensivt motstanderlag blir det meget bra med Thomas på topp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nå er jeg i utgangspunktet en av de får som fortsatt har tro på Finsi, men han viste mot Kongsberg at veien frem til førstelaget blir veldig, veldig lang.... Det var igrunn først i andre omgang at Kongsberg la seg bakpå, i første omgang var det masse rom å angripe i!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Bjørn Berland
×
×
  • Opprett ny...