Gå til innhold

Jesper Jansson


Morten
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Han sa til og med at han allerede har hatt en prat med en svensk klubb angående samarbeid. Hvilken klubb kan det være og hva slags samarbeid er det være snakk om?

 

Han sa de lette etter klubber som var et hakk bedre og et hakk dårligere enn Stabæk. I Sverige vil jeg kanskje tro man leter etter en "farmerklubb" der man kan hente talenter ala Cippen og Tobbe. Men hadde også vært spennende å samarbeide med en større klubb som f. eks Malmø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han sa til og med at han allerede har hatt en prat med en svensk klubb angående samarbeid. Hvilken klubb kan det være og hva slags samarbeid er det være snakk om?

 

Han sa de lette etter klubber som var et hakk bedre og et hakk dårligere enn Stabæk. I Sverige vil jeg kanskje tro man leter etter en "farmerklubb" der man kan hente talenter ala Cippen og Tobbe. Men hadde også vært spennende å samarbeide med en større klubb som f. eks Malmø.

 

Nå ble jeg litt usikker. Mener du at vi skal sende våre beste spillere til Malmö FF, eller at de skal sende sine beste til oss?

 

Tror nok heller ikke vi skal forvente at en farmerklubb i feks Superettan skal kunne gi oss spillere i samme klasse som Chippen og Tobbe. De var helt spesielle talenter. Vil vel gå så langt som å siat ved siden av en del nigerianere som Lyn slo kloa i, så var Chippen og Tobbe de mest talentfulle spillerne som noen gang har blitt hentet til Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han sa til og med at han allerede har hatt en prat med en svensk klubb angående samarbeid. Hvilken klubb kan det være og hva slags samarbeid er det være snakk om?

 

Han sa de lette etter klubber som var et hakk bedre og et hakk dårligere enn Stabæk. I Sverige vil jeg kanskje tro man leter etter en "farmerklubb" der man kan hente talenter ala Cippen og Tobbe. Men hadde også vært spennende å samarbeide med en større klubb som f. eks Malmø.

 

Nå ble jeg litt usikker. Mener du at vi skal sende våre beste spillere til Malmö FF, eller at de skal sende sine beste til oss?

 

Tror nok heller ikke vi skal forvente at en farmerklubb i feks Superettan skal kunne gi oss spillere i samme klasse som Chippen og Tobbe. De var helt spesielle talenter. Vil vel gå så langt som å siat ved siden av en del nigerianere som Lyn slo kloa i, så var Chippen og Tobbe de mest talentfulle spillerne som noen gang har blitt hentet til Norge.

 

Nei nei, mener ikke at vi skal sende noe som helst.. Men at man kan inngå et samarbeid der man utveksler erfaringer og kanskje i ny og ne at vi får over et talent fra Mamlø som har stagnert der, og vice versa.

 

Hvorfor skal vi ikke kunne få nye talenter? Er jo masse unge spillere som kan uvikles til å bli noe stort, selvom Chippen og Tobbe kanskje var eksepsjonelle. Men å få tak i unge spillere som kan utvikles burde være mulig..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo antydet på Stabæk spesial for noen uker siden at det kan være aktuelt å samarbeide nærmere med Bærum. Det virket som om han i første omgang tenkte seg at Bærum skulle få låne spillere som får lite spilletid hos oss, slik at Bærum kunne rykke opp til 1. divisjon. Han påsto at ingen av spillerene på Bærum i dag er gode nok for Stabæk. Det er sikkert riktig, men da burde vel 2. laget vårt vært om lag jevngodt med Bærum?

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et samarbeid med Bærum mener jeg er en riktig vei å gå, og det skulle egentlig bare mangle at ikke Stabæk og Bærum samarbeidet om å nå sine mål. Det er neppe plass til to Tippeliga-lag i kommunen, men ett i eliteserien og ett i førstedivisjon vil være optimalt for alle parter. Da har talenter i Bærum mulighet til å få utviklingsmuligheter i både andre- og førstedivisjon, og både Stabæk og Bærum har gode juniorer som vil dra stor nytte av en utveksling mellom klubbene.

 

Jeg kan ikke se noen grunn til at vi ikke skal la Bærum få førsterett på våre talenter og visa versa. Asker bør etter mitt syn også være en klubb vi må samarbeide med. Vi bør ha nærmest monopol på de største talentene i Asker og Bærum, ikke la dem gå til andre Tippeliga-klubber.

 

Bærum og Stabæk er strengt tatt ikke rivaler selv om enkelte liker å se dem som det fordi klubbene er fra samme kommune. Ingen grunn til påtatt og meningsløs rivalisering når vi heller kan dra nytte av hverandre.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

(sakset fra annen tråd)

 

Mister vi vår eneste skikkelige speider rett etter at vi ansatte han? Eller vil Jeppe fortsatt være "vår" speider, men jobbe i et selvstendig selskap?

 

Det er et meget godt spørsmål! Jeg håper selvsakt at han skal jobbe for klubben, men jeg tror dette er svært lite trolig... Vi trengner en speider der ute! Vi kan ikke bare bruke agenter og eksterne folk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(sakset fra annen tråd)

 

Mister vi vår eneste skikkelige speider rett etter at vi ansatte han? Eller vil Jeppe fortsatt være "vår" speider, men jobbe i et selvstendig selskap?

 

Det er et meget godt spørsmål! Jeg håper selvsakt at han skal jobbe for klubben, men jeg tror dette er svært lite trolig... Vi trengner en speider der ute! Vi kan ikke bare bruke agenter og eksterne folk...

 

Enig. Jeppe har jo lang fartstid i klubben, så håper han har et ekstra øye åpent for Stabæk.

 

At vi trenger en speider som kun jobber for Stabæk er veldig viktig, og det ser det desverre ikke ut som Jeppe vil gjøre.

 

Ønsker Jeppe lykke til videre i ny jobb!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lykke til videre Jesper.

 

Faen folkens, dette er dåååårlige nyheter. Vi MÅ ha noen mobile, oppegående speidere utenom Tom S. En som kan jobbe så godt som heltid med å finsikte markedet og som kjenner klubben godt. Jesper var den ideelle mannen for oss, en som hadde kontakter ut og spesielt i Sverige, vår beste jaktmark. Dette var den siste avgangen jeg ville få midt i overgangsvinduet.

Skikkelig nedtur rett og slett... :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lykke til videre Jesper.

 

Faen folkens, dette er dåååårlige nyheter. Vi MÅ ha noen mobile, oppegående speidere utenom Tom S. En som kan jobbe så godt som heltid med å finsikte markedet og som kjenner klubben godt. Jesper var den ideelle mannen for oss, en som hadde kontakter ut og spesielt i Sverige, vår beste jaktmark. Dette var den siste avgangen jeg ville få midt i overgangsvinduet.

Skikkelig nedtur rett og slett... :(

 

 

Skjønner ikke helt problemet. Jeppe gjør samme jobben for oss. Noen andre betaler lønna?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke helt problemet. Jeppe gjør samme jobben for oss. Noen andre betaler lønna?

Jeppe gjør samme jobben - for den som betaler. Han har nok følelser for oss, men de slutter nok i nærheten av der lommeboka begynner....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd dette her, og overraskende. Hadde sett for meg at Jeppe hadde en fremtid i klubben. Håper vi får inn en ny person med gode kontakter i en lignende stilling, å basere seg på agenter er langt i fra like verdifullt som å ha en uavhengig speider som kun jobber for klubbens beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe avviser at det er en sammenhemg mellom hans avgang og Bohinens ankomst:

 

http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article866227.ece

 

Likevel: Jeppe sier at han slutter fordi han "fikk en mer spennende og utfordrende jobb". Han ville kanskje blitt dersom han hadde fått jobben som Bohinen fikk? Jamfør at han ble "utnevnt" til sportssjef i pressen da han la opp samt oppslag i svensk presse før jul om at han likevel ikke fikk jobben som sportssjef og at han derfor kunne være aktuell for en svensk klubb.

 

Bohinen skal blant annet jobbe med rekruttering, noe vel Jeppe også skulle jobbe med. Mulig at Jeppes jobb ble mindre utfordrende etter ansettelsen av Bohinens ansettelse?? - på samme måte som Bohinen syntes jobben i VIF ikke ble utfordrende nok for ham etter at de ansatte Aalbu.

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeppe avviser at det er en sammenhemg mellom hans avgang og Bohinens ankomst:

 

http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article866227.ece

 

Likevel: Jeppe sier at han slutter fordi han "fikk en mer spennende og utfordrende jobb". Han ville kanskje blitt dersom han hadde fått jobben som Bohinen fikk? Jamfør at han ble "utnevnt" til sportssjef i pressen da han la opp samt oppslag i svensk presse før jul om at han likevel ikke fikk jobben som sportssjef og at han derfor kunne være aktuell for en svensk klubb.

 

Bohinen skal blant annet jobbe med rekruttering, noe vel Jeppe også skulle jobbe med. Mulig at Jeppes jobb ble mindre utfordrende etter ansettelsen av Bohinens ansettelse?? - på samme måte som Bohinen syntes jobben i VIF ikke ble utfordrende nok for ham etter at de ansatte Aalbu.

Ref dagens papirutgave (forside)Budstikka får vel vi her belyst hva som egentlig skjedde. Jesper mener han var "lovt" Bohinens stilling, derav retur til Stabæk. Føler et sting i mitt blå hjerte når slikt kommer frem. Jesper er en fantastisk fyr, og å høre at han returnerer til Sverige mindre blå, er vondt. Vil ikke legge meg opp i uenighetene, men ønsker JJ lykke til videre. Stor mann, stort tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ref dagens papirutgave (forside)Budstikka får vel vi her belyst hva som egentlig skjedde. Jesper mener han var "lovt" Bohinens stilling, derav retur til Stabæk. Føler et sting i mitt blå hjerte når slikt kommer frem. Jesper er en fantastisk fyr, og å høre at han returnerer til Sverige mindre blå, er vondt. Vil ikke legge meg opp i uenighetene, men ønsker JJ lykke til videre. Stor mann, stort tap.

Gammelt nytt. Ille nok i seg selv at Stabæk brøyt denne avtalen, men nesten enda værre at denne lovnaden var en av hovedgrunnene til at Jeppe forlot Helsingborg, der han var lovet en tilsvarende stilling..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gammelt nytt. Ille nok i seg selv at Stabæk brøyt denne avtalen, men nesten enda værre at denne lovnaden var en av hovedgrunnene til at Jeppe forlot Helsingborg, der han var lovet en tilsvarende stilling..

 

Gammelt nytt, men ikke mindre trist for det. Jeppe hadde fortjent så mye bedre etter alt han har gjort for klubben vår.

Lykke til videre, Jeppe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe avviser at det er en sammenhemg mellom hans avgang og Bohinens ankomst:

 

http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article866227.ece

 

Likevel: Jeppe sier at han slutter fordi han "fikk en mer spennende og utfordrende jobb". Han ville kanskje blitt dersom han hadde fått jobben som Bohinen fikk? Jamfør at han ble "utnevnt" til sportssjef i pressen da han la opp samt oppslag i svensk presse før jul om at han likevel ikke fikk jobben som sportssjef og at han derfor kunne være aktuell for en svensk klubb.

 

Bohinen skal blant annet jobbe med rekruttering, noe vel Jeppe også skulle jobbe med. Mulig at Jeppes jobb ble mindre utfordrende etter ansettelsen av Bohinens ansettelse?? - på samme måte som Bohinen syntes jobben i VIF ikke ble utfordrende nok for ham etter at de ansatte Aalbu.

Ref dagens papirutgave (forside)Budstikka får vel vi her belyst hva som egentlig skjedde. Jesper mener han var "lovt" Bohinens stilling, derav retur til Stabæk. Føler et sting i mitt blå hjerte når slikt kommer frem. Jesper er en fantastisk fyr, og å høre at han returnerer til Sverige mindre blå, er vondt. Vil ikke legge meg opp i uenighetene, men ønsker JJ lykke til videre. Stor mann, stort tap.

 

 

Støttes. Jesper er en helt- Stort å se en mann som er så glad i, og bryr seg så mye om Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At stabæk har presset ut jesper er vel ikke det beste som kunne skjedd. godt mulig at bohinen er bedre kvalifisert, men dette kan jo også føre til at jesper nødvendigvis ikke er så keen på å komme til stabæk med nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


godt mulig at bohinen er bedre kvalifisert

Bohinen har sannsynligvis et større nettverk enn Jeppe, da han har flere års erfaring med jobben i VIF. Vår nye talentspeider er vel mer eller mindre et resultat av det. Tror at Bohinen i starten vil gjøre enn bedre jobb enn det Jeppe kunne ha gjort, på lengre sikt er jeg usikker da jeg ikke kjenner til deres kvalifikasjoner. Det er uansett synd at klubben ikke klarte å beholde Jeppe, han har gjort mye for klubben i flere perioder

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er veldig kjedelig å lese sånt i Budstikka (som også benytter anledningen til å fokusere på problemer i Bærum).  Jeg syns det er trist at Jesper forlater Norge med mindre blaatt hjerte.  Men jeg tror at i denne saken - som i de fleste - er det ting som ikke kommer offentligheten til kjenne.  Jeg tipper intensjonen var å ansette Jesper som sportssjef, men noe skjedde som gjorde at ledelsen fant ut at det ikke var et lurt trekk.  At Bohinen er et bedre trekk høres selvsagt svært underlig ut for mange.

 

For øvrig var Jesper på jobb i Drammen i kveld.  Hva han skulle der er en gåte for meg...  Ikke for å se på veloppdragne trenere i alle fall.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med fare for at hukommelsen svikter meg.

 

Mener Jesper gikk fordi Helsingborg IKKE kunne love han jobb etter karrieren. Det kunne Stabæk. Men da var da ikke snakk om Spostssjef. Mener "stadionutvikling på Fornebo" ol var ting som ble nevnt. Når det er sagt så er jeg også blant de som egnet med at han ville bli sportssjef.

 

Igjen, med forbehold om at hukommelsen min er riktig. Det som jeg helt sikkert husker riktig er at Jesper var uaktuell for jobben som Sportssjef FØR Bohinen kom inn i bildet som kandidat. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg er heldivis ikke blandt de som ansetter Sportssjefer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeppe drømmer om ny trener til HIF..

 

Han kommer att vara med i jakten på ny tränare efter avhoppade Stuart Baxter och hans assistent Hasse Eklund.

– Nu gäller det för oss att hitta en egen väg. Men Uefacupmatcherna redan i februari kräver en snabb lösning.

Jespers drömtränare är Hasse Backe eller Janne Jönsson. Båda med stort fotbollskunnande.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Først Alan, så Janne...Jesper bør trå jævlig forsiktig nå...

:ph34r:

 

er en viss heltestatus som falmer relativt fort i disse dager.

er det en klubb som kan bli vanskelig for JJ å motstå i skandinavia, så er det nettopp hif, storklubben i hans hjemlige trakter. de har pæng, de har profiler og de har ambisjoner. Men det kommer til å koste dyrt om JJ skal løses fra kontrakten og jeg tror ingentin i verden kan få Stabæk til å ville la JJ gå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jesper Jansson
×
×
  • Opprett ny...