Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


Friidrettsbanen kan også flyttes mot vestenden av banen, bedre plass der. Det ryker noen parkeringsplasser mot Ringeriksveien. Jeg er personlig veldig for at det fortsatt er en friidrettsbane på Nadderud!

Er det ledige areale for dette på Rud??

Tipper den ender på Rud/Hauger men det hadde vært synd.

 

Der må jeg si meg totalt uenig med deg. Det mest perfekte hadde selvfølgelig vært en fotballbane på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Campus Norway ønskes lagt til Ekeberg

 

NFF har valgt ut Ekebergsletta som førstevalg til nye Campus Norway for A-landslag og aldersbestemte landslag.

 

 

Synd, hva gjør Stabæk nå?

 

Bra Nå kan vi legge kunstgress, som NøFF sikkert ikke hadde godtatt, så tåler gresset 3 kamper på samme dag. Dvs 2 lag, damelag og herrelag rett etterhverandre. Vi trenger da bare dobbelt sett garderober.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt greit om det ikke blir The Football Association of Norway Proudly Presents The Official Campus FC Norway International Team 1 Oslo Gardermoen with Handshake for Peace at The Captains Table during Ekebergbowl by Perform på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, la oss ikke havne helt i tåka av at vi ikke liker NFF. En slik avtale ville betydde masse oppmerksomhet, og penger til Nadderud som anlegg. Det ville betydd penger til nye treningsbaner, oppgraderinger av stadion og bedre fasilteter for at flere lag kunne trene samtidig.

 

Visst ville Nadderud blitt en viktigere del av treningsappartet til NFF, men vi hadde garantert høstet endel av fruktene for dette.

 

Så skal vi ikke være overrasket over at NFF ikke tildeler dette til Stabæk, all den tid det virker som de har et ekte, og kjærlig hat til klubben vi elsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig, at vi mister denne muligheten er et klart tap av store ressurser og kompetanse i flere former. Men valget av Ekeberg har selvsagt ikke noe med et Stabæk-hat i NFF å gjøre. Det er vel et område som er enklere å utvikle i tillegg til at det gir et løft for bl.a. Norway Cup.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er lettere å bestemme mer for NFFs del ved å velge Ekeberg. På samme måte som det er lettere for FIFA å få enorme skatteletter og fullt gjennomslag for sine ønsker i totalitære regimer (Quatar) enn i demokratier (Brasil).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er lettere å bestemme mer for NFFs del ved å velge Ekeberg. På samme måte som det er lettere for FIFA å få enorme skatteletter og fullt gjennomslag for sine ønsker i totalitære regimer (Quatar) enn i demokratier (Brasil).

 

Brasil, - demokrati. LOOOOOOL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er lettere å bestemme mer for NFFs del ved å velge Ekeberg. På samme måte som det er lettere for FIFA å få enorme skatteletter og fullt gjennomslag for sine ønsker i totalitære regimer (Quatar) enn i demokratier (Brasil).

 

Brasil, - demokrati. LOOOOOOL.

 

Jaja, jeg kunne kanskje dratt et annet eksempel. Men det er nå dessverre lett å tro at FIFA valgte å gi VM til en nasjon der de kan styre showet og dra inn enormt med penger selv. Alt ved Quatar er jo katastrofe. VM må spilles på vinteren, stadion må demonteres etterpå fordi de uansett er for store og unødvendige, slavearbeidere fra u-land dør i hopetall under byggingen... Men det er greit. Det viktigste er å dra inn spenn – og å bøtelegge klubber fordi supporterne har kritiske bannere rettet mot UEFA og FIFA på tribunene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Alt ved Quatar er jo katastrofe.

 

 

Det har gått så langt at de tilogmed har begynt å mist bokstaver i navnet sitt, er nå nede i Qatar. :lol:

 

Ellers er dette et ganske interessant eksperiment fra FIFA. Hvor langt kan man drive en, i utgangspunktet, demokratisk organisasjon i korrupt retning uten at den revner? IOC har jo gått foran og vist at svaret er "ganske langt".

 

Er det f.eks. noen her inne som kommer til å se mindre på vinter-OL (i Sotsji) på grunn av de elendige forholdene for mange av arbeiderne og de tvangflyttede?

 

.....tenkte ikke det, nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Campus Norway havner på Ekeberg har lite å si for Nadderud. Det er damelandslaget som skal hit, ikke de aldersbestemte landslagene. Så Campus Norway har ingenting å si for utviklingen av Nadderud. Det blir fortsatt ny stadion om 4-5 år. Friidrettsbanen kan like så godt bare ligge der. Nye Nadderud blir jo ikke bygget der hvor dagens Nadderud ligger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Campus Norway havner på Ekeberg har lite å si for Nadderud. Det er damelandslaget som skal hit, ikke de aldersbestemte landslagene. Så Campus Norway har ingenting å si for utviklingen av Nadderud. Det blir fortsatt ny stadion om 4-5 år. Friidrettsbanen kan like så godt bare ligge der. Nye Nadderud blir jo ikke bygget der hvor dagens Nadderud ligger.

 

Utrolig deilig og få en person inn på forumet som har sånn inside info som deg. hva skulle vi gjort uten deg da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Informasjonen jeg ga står i Budstikka. Jeg vet ikke noe mer enn deg, men jeg leser avisen og det virket som om det var noe feil info fra andre forumbrukere her vedr Campus Norway så jeg tenkte det var greit å gjøre et sammendrag av det Budstikka har skrevet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Så Campus Norway har ingenting å si for utviklingen av Nadderud. Det blir fortsatt ny stadion om 4-5 år. Friidrettsbanen kan like så godt bare ligge der. Nye Nadderud blir jo ikke bygget der hvor dagens Nadderud ligger."

 

er det oppe og avgjort at det kommer ny stadion om 4-5 år, og at det ikke blir en oppussing av eksisterende nadderud? isåfall beklager jeg for det har ikke jeg fått med meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Campus Norway hadde selvsagt hatt mye å si for utviklingen av Nadderud. Med Campus Norway ville NFF betalt store deler av regningen, samt at mye ressurser og kompetanse vi kunne dratt nytte av ville flyttet inn. Nadderud må selvsagt pusses opp uansett. Å tolke det at man ikke skrinlegger de planene da det ikke ble noe Campus Norway dithen at Campus Norway ikke hadde hatt noe å si blir bare feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Penger. Stabæk har ikke en eneste krone og kommunen har ikke nok. Et nasjonalanlegg for kvinner er selvsagt NFF interessert i å betale for. Og blir det et nasjonalanlegg så kommer også Kulturdepartementet med pengebingen sin. Og dermed er det løst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Penger. Stabæk har ikke en eneste krone og kommunen har ikke nok. Et nasjonalanlegg for kvinner er selvsagt NFF interessert i å betale for. Og blir det et nasjonalanlegg så kommer også Kulturdepartementet med pengebingen sin. Og dermed er det løst.

 

La oss håpe vi ikke må stå med seter fordi kvinnsa skal spille internasjonale kamper innimellom da. Det er sterkt ønskelig at supporterne blir involvert tidlig i stadionplanleggingen så vi ikke får en ny situasjon slik vi hadde på Fornebu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Penger. Stabæk har ikke en eneste krone og kommunen har ikke nok. Et nasjonalanlegg for kvinner er selvsagt NFF interessert i å betale for. Og blir det et nasjonalanlegg så kommer også Kulturdepartementet med pengebingen sin. Og dermed er det løst.

 

La oss håpe vi ikke må stå med seter fordi kvinnsa skal spille internasjonale kamper innimellom da. Det er sterkt ønskelig at supporterne blir involvert tidlig i stadionplanleggingen så vi ikke får en ny situasjon slik vi hadde på Fornebu.

 

 

Det må det være mulig å ordne. Nå har jo minst ett av kvinnelagene syngende stående supportere. Det samme laget utgjør vel også ryggraden til kvinne-landsen. Så ståplasser er noe både kvinne-lands, STB og STB Chix burde kjempe for å kunne tilby sine trofaste supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor i all verden skal stadion leies tilbake av NFF? Hvor i all verden står det at NFF skal eie denne stadion og bestemme over Stabæk sine kamper i Tippeligaen/Adeccoligaen? Man lager selvsagt en bruksrettsavtale basert på hvem som spiller der når. Stadion vil driftes av Stabæk og det blir naturlig nok kunstgress.

 

Å plutselig komme med utspill om at Stabæk går konkurs på grunn av dette blir søkt. Selv om du ikke liker meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir oppgitt over at visse ser ut til å tro at negativitet er det samme som realisme.

 

Det er helt klart at Stabæk trenger en ny arena. Det er 110 % klart at klubben ikke kan bære et slikt prosjekt alene. Derfor trenger man partnere. Ikke minst har vi lært av Telenor Arena at vi trenger flere brukere/leietakere og at de av brukerne som skal bruke det samme arelaet må ha relativt like behov slik at man trekker i samme retning. Matta må brukes til idrett. Ikke messer, fester og konserter. NFF bedriver idrett. Stabæk bedriver idrett. NTG bedriver idrett. Oslo International school bedriver idrett.

 

Det Larsen007 skisserer er i så måte ganske fornuftig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...