Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


Det blir så og si aldri fullt med det antallet vi har nå engang, så det er ikke vits å deppe dersom det blir plass til 6000

Dette har nok mye med dagens anlegg å gjøre også. Med et nytt stadion kommer det til å komme fler på kamp, det er jeg levende overbevist om.

Så jo, om ikke deppet så kan man hvertfall bli skuffet om vi ender opp med plass til 6000.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir så og si aldri fullt med det antallet vi har nå engang, så det er ikke vits å deppe dersom det blir plass til 6000

Hvor mange som kommer er avhengig av hva slags stadion vi tilbyr. Beviset på dette er blant annet TA hvor vi i perioder hadde langt flere enn på dagens Nadderud og det til tross for at Fornebu-området da var veldig uferdig og hadde vanskelig transport- tilgjengelighet fra mange deler av Bærum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det først skal bygges en ny stadio så kan vi som Stabækfans presse på for at Bærum kommune gjør det ordentlig. I det minste bør vi som har et blaatt hjerte kunne unne klubben en moderne arena som sikrer Stabæk en bærekraftig økonomi, som igjen vil være plattformen for å sikre en forsvarlig sportslig satsning, slik at vi også i framtiden kan være stolte og kan glede oss over å ha ett lag i den øverste divisjonen. Dvs at det kreves at det bygges en stadio med kapasitet på 8000-10.000, som har gode VIP fasiliteter, mulighet for utleie til NTG etc. Å bygge en strippet stadio med kapasitet på 6000 bare for at kommunenen skal kunne spare noen titallsmillioner vil være en fallitterklæring og lite framtidsrettet. Når det først er avgjort at det skal bygges en stadio, ett nytt hjem for klubben med det store hjertet og de store drømmene, da har vi mulighet til å bygge Bærumsfolkets Drømmenes teater/Lidelsens tempel. La oss realisere det, snarere enn å spare oss til fant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes virkelig diskusjonen går i sirkel her inne, ingen nye momenter eller argumenter, bare det samme som sies igjen og igjen...

Så sant ... har vel sagt alt som står ovenfor før ... Uansett ... kjenner jeg blir glad når man leser om noen som tør å tenke stort om hva som gir den beste atmosfæren på en stadio; http://www.espnfc.com/tottenham-hotspur/story/3042015/tottenham-aiming-for-premier-leagues-best-atmosphere-at-new-stadium
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når skulle de videre planene legges fram? Syntes å huske at de skulle komme med det typ rundt nå? Kjenner jeg blir utolmodig :)

Endret av tobb
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekket ut litt stadioner og hva man har fått for pengene av de nyeste stadionene i Norge:

 

Viking stadion

Kapasitet: 16 300

Pris: 160 mill.

År: 2003-2004

 

Sør arena

Kapasitet: 14 448

Pris: 280 mill.

År: 2006-2007

 

Aker stadion

Kapasitet: 11 800

Pris: 212 mill.

År: 1997-1998

 

Fredrikstad stadion

Kapasitet: 12 500

Pris: 223 mill.

År: 2007

 

Briskeby (det som ble planlagt men bare halvveis gjennomført)

Kapasitet: 10 200

Pris: 225 mill.

År: 2007-2008

 

Colorline stadion

Kapasitet: 10 778

Pris: 210mill.

År: 2004-2005

 

Komplett.no arena

Kapasitet: 8 000

Pris: 100 mill.

År: 2006-2007

 

Telenor arena

Kapasitet: 15 000

Pris: 585 mill.

År: 2006-2009

 

Vålerenga stadion

Kapasitet: 17 834

Pris: 770 mill.

År: 2015-2017

 

I forslaget som er blitt lagt ut skal vår nye stadion koste mellom 190-250 mill. Og dette er kun selve Nadderud stadion uten tyrving sitt anlegg på Rud. Virker litt merkelig at vi kun får en stadion med plass til 6000kr uten kortsider og med nøktern konstruksjon etter å ha sett hva andre lag/kommuner har fått for pengene? Skal sies at kronen blir mindre og mindre verdt, men disse stadionene ble ikke bygget for såå mange år siden? Håper virkelig den nye stadion kan være iøyenfallende og fin ettersom det skal brukes endel penger på den! Med gode muligheter for samarbeid og inntektsmuligheter for klubben internt i stadion slik mange andre har det. Alle stadionene over er flotte designede stadioner med fin størrelse i forhold til byene. Bærum kommune må da klare noe av det samme med pengene de har satt av?

Endret av tobb
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekket ut litt stadioner og hva man har fått for pengene av de nyeste stadionene i Norge:

 

Viking stadion

Kapasitet: 16 300

Pris: 160 mill.

År: 2003-2004

 

Sør arena

Kapasitet: 14 448

Pris: 280 mill.

År: 2006-2007

 

Aker stadion

Kapasitet: 11 800

Pris: 212 mill.

År: 1997-1998

 

Fredrikstad stadion

Kapasitet: 12 500

Pris: 223 mill.

År: 2007

 

Briskeby (det som ble planlagt men bare halvveis gjennomført)

Kapasitet: 10 200

Pris: 225 mill.

År: 2007-2008

 

Colorline stadion

Kapasitet: 10 778

Pris: 210mill.

År: 2004-2005

 

Komplett.no arena

Kapasitet: 8 000

Pris: 100 mill.

År: 2006-2007

 

Telenor arena

Kapasitet: 15 000

Pris: 585 mill.

År: 2006-2009

 

Vålerenga stadion

Kapasitet: 17 834

Pris: 770 mill.

År: 2015-2017

 

I forslaget som er blitt lagt ut skal vår nye stadion koste mellom 190-250 mill. Og dette er kun selve Nadderud stadion uten tyrving sitt anlegg på Rud. Virker litt merkelig at vi kun får en stadion med plass til 6000kr uten kortsider og med nøktern konstruksjon etter å ha sett hva andre lag/kommuner har fått for pengene? Skal sies at kronen blir mindre og mindre verdt, men disse stadionene ble ikke bygget for såå mange år siden? Håper virkelig den nye stadion kan være iøyenfallende og fin ettersom det skal brukes endel penger på den! Med gode muligheter for samarbeid og inntektsmuligheter for klubben internt i stadion slik mange andre har det. Alle stadionene over er flotte designede stadioner med fin størrelse i forhold til byene. Bærum kommune må da klare noe av det samme med pengene de har satt av?

Fin oversikt! Dessverre tror jeg at flere av de offisielle tallene som du lister opp ikke stemmer med de faktiske totalkostnadene. Hos mange ligger det en viss prestisje i å bygge billig, og jeg er kjent med flere arenaprosjekter hvor man har trukket fra prisen på tilstøtende næringslokaler, prosessanlegg, utomhusarbeider o.l. for å gi inntrykk av at arenaen er billigere. Men, det skal absolutt gå an å få til en bra arena for 190-250 mill!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sjekket ut litt stadioner og hva man har fått for pengene av de nyeste stadionene i Norge:

 

Viking stadion

Kapasitet: 16 300

Pris: 160 mill.

År: 2003-2004

 

Sør arena

Kapasitet: 14 448

Pris: 280 mill.

År: 2006-2007

 

Aker stadion

Kapasitet: 11 800

Pris: 212 mill.

År: 1997-1998

 

Fredrikstad stadion

Kapasitet: 12 500

Pris: 223 mill.

År: 2007

 

Briskeby (det som ble planlagt men bare halvveis gjennomført)

Kapasitet: 10 200

Pris: 225 mill.

År: 2007-2008

 

Colorline stadion

Kapasitet: 10 778

Pris: 210mill.

År: 2004-2005

 

Komplett.no arena

Kapasitet: 8 000

Pris: 100 mill.

År: 2006-2007

 

Telenor arena

Kapasitet: 15 000

Pris: 585 mill.

År: 2006-2009

 

Vålerenga stadion

Kapasitet: 17 834

Pris: 770 mill.

År: 2015-2017

 

I forslaget som er blitt lagt ut skal vår nye stadion koste mellom 190-250 mill. Og dette er kun selve Nadderud stadion uten tyrving sitt anlegg på Rud. Virker litt merkelig at vi kun får en stadion med plass til 6000kr uten kortsider og med nøktern konstruksjon etter å ha sett hva andre lag/kommuner har fått for pengene? Skal sies at kronen blir mindre og mindre verdt, men disse stadionene ble ikke bygget for såå mange år siden? Håper virkelig den nye stadion kan være iøyenfallende og fin ettersom det skal brukes endel penger på den! Med gode muligheter for samarbeid og inntektsmuligheter for klubben internt i stadion slik mange andre har det. Alle stadionene over er flotte designede stadioner med fin størrelse i forhold til byene. Bærum kommune må da klare noe av det samme med pengene de har satt av?

Fin oversikt! Dessverre tror jeg at flere av de offisielle tallene som du lister opp ikke stemmer med de faktiske totalkostnadene. Hos mange ligger det en viss prestisje i å bygge billig, og jeg er kjent med flere arenaprosjekter hvor man har trukket fra prisen på tilstøtende næringslokaler, prosessanlegg, utomhusarbeider o.l. for å gi inntrykk av at arenaen er billigere. Men, det skal absolutt gå an å få til en bra arena for 190-250 mill!

Det kan være veldig mulig, virker som du har en fot innenfor rundt stadionprosjekter, hvor mange mill ekstra tror du fler av disse ble bygd for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekket ut litt stadioner og hva man har fått for pengene av de nyeste stadionene i Norge:

 

 

Flott oversikt, men den sier dessverre ikke så mye annet enn at det meste er mulig. Veldig mange faktorer spiller inn, slik som evt. tomtekostnader, riving av gamle bygg/anlegg, spesialavfall, grunnforhold, infrastruktur (parkering, vei, vann/strøm/avløp) osv. Og så har det selvfølgelig mye å si om det er oppført enkle tribuner eller om det er med komplette næringslokaler under tribunene. Kan også legge til at byggekostnadene siden 2008 har steget med ca 25 %, men tomteverdiene har steget MYE mer dersom de har ok beliggenhet.

 

Den største fordelen med Nadderud er nærheten til Bekkestua med kollektivknutepunkt og handelssenter, og at tomten trolig ikke regnes med i kostnadene. Derfor håper jeg noen tenker på utnyttelse av anlegget på dagtid, dvs at det blir bygget for flere langsiktige leietakere til mulige næringslokaler i tribuneanlegget (kontorer, service, undervisning og evt noe handel). Der ligger de desidert største økonomiske mulighetene. Sogndal Campus er ideelt eksempel der distriktshøyskolen er stor leietaker bl.a. med grupperom i losjene, undervisning i sponsorarealene og et privat treningssenter i kjelleren.

 

Nye Bekkestua ungdomsskole er nok ikke aktuelt, men NTG/NTGU kanskje? Kommunale tjenester som hjemmesykepleie? Ny brannstasjon? Men ikke boliger i anlegget, blir bare uro.

Endret av Wilmar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må kreve av Bærum Kommune at de bygger en arena for fremtiden. Det er kommunalt surr som er skyld i at TA i praksis er blitt et sted for religiøse vekkelsesmøter, gampeshow og messer - i stedet for den moderne fotballarenaen med 15 000 plasser som den var planlagt for. Jeg forstår de her inne som står med lua i hånda og bøyer seg i støvet for at BK vil gi oss en ny stadion med 6000 plasser. Noe er bedre enn nesten ikke noe. Men til de som mener dette vil jeg si at vi må få en stadion som tar hensyn til at Bærum vokser og at det er meningløst at vi skal gå fra 15000 til 6000 i kapasitet. Det er BK som er skyld i at vi ikke lenger spiller i TA - dette har de selv innrømmet - og som supportere må vi derfor forlange en ordentlig stadion med kapasitet som gir muligheter til å vokse og å bli en toppklubb i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av og til drømmer jeg om at de bare river taket på Telenor Arena, maler setene blaa og mørkeblaa, også bare flytter vi inn der på sekundet.

 

Tenk så mye gøy jeg kunne gjort hvis jeg var verdens rikeste mann.

 

Men jeg skal innrømme at hjertet mitt ligger på Bekkestua og Nadderud. Er bare tortur med så mye frem og tilbake, planlegging og litt kjedelige "safe" løsninger, når arenaen vår faktisk allerede står der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er BK som er skyld i at vi ikke lenger spiller i TA - dette har de selv innrømmet

 

Kan du utdype dette litt?

 

Ja det gjør jeg gjerne: I TA-arena saken har jo BKs holdning (H og FRP) vært at reguleringsplanen er uklar og dessverre ikke gir kommunen adgang til til å kreve at hallen i hovedsak brukes til aktivitet på kunstgress. Ordføreren har jo flere ganger uttalt at kommunen må ta lærdom av den striden som har vært i arenasaken og sørge for klare reguleringsplaner i fremtiden. Dette er i pakt med vanlig mediastrategi - legg deg flat innerømme feil og si du skal gjennomgå rutinene på nytt. Tror det er 100% enighet i kommunestyret om at reguleringsplanen for TA var feil og uklar. Arbeiderpartiet, SV og Venstre har likevel ment at selv om reguleringsplanen var dårlig og beheftet med feil, så ga den likevel mulighet til å kreve hovedsaklig aktivitet på kunstgress. Synes derfor ikke det er urimelig å kreve at BK stiller med en stadion med en kapasitet som i hvert fall ikke er mindre enn 2/3 av den vi hadde på TA:

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe,

 

Antall plasser er veldig underordnet.

Det er VIP fasilitetene som er avgjørende, det er der pengene ligger og ikke i antall plasser man kan klare å selge på en god dag.

 

Personlig tror jeg 6000 er i overkant, men det er meg da :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe,

 

Antall plasser er veldig underordnet.

Det er VIP fasilitetene som er avgjørende, det er der pengene ligger og ikke i antall plasser man kan klare å selge på en god dag.

 

Personlig tror jeg 6000 er i overkant, men det er meg da :)

Dette synes jeg er en trist og defensiv holdning. Vi solgte flere billetter enn 6000 på TA for mange år siden. Det er helt greitt at det blir gode VIP fasiliteter på nye Nadderud, men det er supportere som skaper entusiasme omkring en fotballklubb. Jeg betalte meg en gang inn på VIP plass på Nadderud og tristere gjeng enn den som satt på barstolene og drakk lunka hvitvin og spiste pottitgull har jeg aldri opplevd. JA de betaler (eller firmaene deres gjør det) og det er fint, men det er skrikende og hylende fans som er STABÆK ! Uten supportere ingen klubb - vi skal liksom være uten betydning. Ny stadion gjør at vi blir flere - ikke minst når det nye Styret har sagt de satser på rekruttering. Vi må ha plass til like mange som det meste vi hadde på TA.

Bekkestua ligger midt i Bærum og vi blir stadig flere her i Bærum!!!!

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av og til drømmer jeg om at de bare river taket på Telenor Arena, maler setene blaa og mørkeblaa, også bare flytter vi inn der på sekundet.

 

Tenk så mye gøy jeg kunne gjort hvis jeg var verdens rikeste mann.

 

Men jeg skal innrømme at hjertet mitt ligger på Bekkestua og Nadderud. Er bare tortur med så mye frem og tilbake, planlegging og litt kjedelige "safe" løsninger, når arenaen vår faktisk allerede står der.

Veldig enig her, har fortsatt et ørlite håp/fantasi om at nettopp dette vil skje. Skjønner veldig godt at mange liker seg på Nadderud. Men hadde tatt den løsningen over alt annet, og med at Nadderud ble et oppgradert treningsfelt. Som en av de litt yngre på forumet er TA minst like "hjemme" for meg som Nadderud. Og det ville kun vært ila tiden som kom at det også ville blitt for nyere generasjoner. En så fantastisk stadion som bare ligger der uten å få ut fullt potensiale, surt. Er så utrolig bittert denne saken, men er alltid lov å drømme? Endret av tobb
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...