Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


Men er det slutt?

Vi skal da ha mange koselige stunder med damelaget, juniorlaget på Nadderud.

Epoken er ikke over, den har akkurat startet....

Kanskje blir det en egen tilhengerskare eller ultras eller noe sånt som starter opp en damesupport.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Det snakkes om at det vil koste opp mot 50 mill. og "pusse" opp Nadderud. Hvis vi skal spille i Drammen eller på Ullevaal er løpet kjørt for klubben, for godt. Jeg tipper vi kommer langt med 10-15 mill. det første året... Hvis ikke NGF slår seg helt vrange!

 

Foreslår at det blir satt i gang en skikkelig god Norsk dugnad, her må alle bidra slik at vi kan returnere til der vi hører hjemme, NADDERUD!

 

Regnestykket er enkelt. Det er 9 hjemmekamper igjen, hver tilskuer med blått hjerte gir en 200-lapp pr. match og vi er på god vei tilbake til Nadderud :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke vil jeg tilbake til Nadderud, ikke tror jeg "vi kommer langt med 10-15 mill", og ikke kommer vi til å klare å samle inn 0,1 mill engang.

 

Eksempel på tippeligasupportere som samler inn penger til laget sitt. Resultat: 46.000,-

 

 

 

 

Send pengene til karanba istedet, kontonummer: 1503.01.87242 (merk innbetaling med medl.skap / gave.. )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er forskjell på å samle inn penger til Piroja og Nadderud, gitt. Klart det ikke kommer til å gå, men jeg tror faktisk svært mange hadde både ønsket og støttet en slik aksjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artig initiativ, men jeg er redd det blir med noen tusenlapper ja ..

 

Hvis ikke planen for Telenor Arena lykkes, (og kanskje selv om den lykkes) så må Stabæk tilbake til røttene sine. Altså det som har vært ekspertisen hele tiden; bygge talenter. Det har vi faktisk vært veldig gode på.

 

Men så en vakker dag for noen år siden skulle man plutselig gjøre som alle andre. "Lille" Stabæk skulle bli store, og det kostet i overkant mye. Sett i ettertid var det vel en like holdbar plan som subprime-lånene i USA og Terra-investeringen til en del kommuner. Det var jo plutselig en god ide å betale millionlønn til middelmådige spillere som man hentet.

 

Om dette med å gå tilbake til røttene skal koste en sesong i Adecco så får det heller gjøre det. Det er bedre enn en langsom vei mot konkursen på midten av tabellen i Tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ledelsen holder jo kjeft og innvolverer oss ikke for 5øre. det er dødt fra den kanten. har de gitt opp? alle vil bidra men ingen vet hvordan... lukter 2004 lang vei..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er forskjell på å samle inn penger til Piroja og Nadderud, gitt. Klart det ikke kommer til å gå, men jeg tror faktisk svært mange hadde både ønsket og støttet en slik aksjon.

 

Jeg tror nok ikke det først og fremst er penger klubben ønsker av oss (med unntak av enkeltpersoner som kan trå til med millionbeløp), men engasjement.

 

Eksempel: Skulle vi bli kastet ut av Telenor og havne på Nadderud eller tilsvarende: Langt viktigere enn om 5000 gir 200 kr til et eller annet Stabækfond, er at de samme 5000 bruker 200-lappen i inngangsdøra på første hjemmekamp. Utsolgt når katastrofen er et faktum, det hadde vært noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Oppgradering av Nadderud og NFFs lisenskrav

 

Vi jobber hardt for å få Nadderud Stadion godkjent som hjemmebane i Tippeligaen 2012. Kommunen er eier av Nadderud Stadion og behandler vår søknad til oppgradering onsdag kveld. Følg møtet direkte på web-TV:

https://www.baerum.kommune.no/Lokaldemokrati/Kommunestyret/TV-overforinger/

 

Les mer om hvordan vi jobber her:

http://www.stabak.no/menn/article151693.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VIl en få refundert pengene for sesongkortet hvis det ikke blir tippeligaspill, begynner å bli litt engstelig.

Forstår ikke spørsmålet... Vi skal da ha sesongkort uansett?

 

gjett om jeg klarte å bomme på datoen! :lol:

Endret av Siempre Azul
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste nytt: Vår søknad til kommunen angående opprustning av Nadderud blir, etter det vi erfarer, ikke tatt opp til behandling i kommunestyret kl 18 i dag, men i formannskapet senere i kveld, etter kommunestyret. Jeg tror ikke man kan følget dette møte via web, men man kan være der i levende live.

 

Vi håper på det beste, men frykter det verste angående opprustning av Nadderud til100-års jubileumsåret 2012. Stabæk fotballs eksistens er viktig for store og små, for felleskapsfølelsen og lokalengasjementet for HELE kommunen og de 18 samarbeidsklubbene våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste nytt: Vår søknad til kommunen angående opprustning av Nadderud blir, etter det vi erfarer, ikke tatt opp til behandling i kommunestyret kl 18 i dag, men i formannskapet senere i kveld, etter kommunestyret. Jeg tror ikke man kan følget dette møte via web, men man kan være der i levende live.

 

Har dere noe klokkeslett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En tilskuerkapasitet på 7000 kan neppe være blant det viktigste neste år. Tviler på at vi kommer opp i sånne tilskuertall, iallfall ikke i mer enn et par kamper.

 

Da vi flyttet til Fornebu ble det sagt at man kan regne med en dobling i tillskertall ved å få et nytt, moderne anlegg. Det stemte ganske bra, og da er det kanskje logisk å tenke seg en motsatt effekt også: å flytte tilbake til et gammelt, umoderne anlegg vil føre til bortimot en halvvering av tilskuersnittet. Når vi legger til all negativ omtale rundt klubben det siste året, er jeg stygt redd for at vi ikke kan budsjettere med et snitt på over 3500.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir litt høna eller egget-diskusjon, men jeg er sikker på at det kommer mer publikum dersom kommunen gir midler nok slik at vi kan bygge de planlagte takene over det meste av tribunene. Fasiliteter er viktig som du nettopp er inne på. Uten tak og uten kortsidetribuner blir stemningen så langt nær så god, og opplevelsene mindre fantastiske, som med. Og da igjen vil resultatet kunne bli som du frykter, kun et par tusen tilskuere i snitt. La oss håpe på et fornuftig kommune-vedtak i kveld

Lenke til innlegg
Del på andre sider


lurer paa hvordan det skal funke uten tribuner paa kortsidene?

klokkesvingene med egen tribune er i mine öyne den eneste plassen vi kan ha bortesupportere... enkel adkomst via veien rett bak inngangen, mulighet for egen (adskilt) parkering, og tribunen er langt nok unna til hjemmefansens tribunene.

kan ikke tenke meg at bortesupportere kommer til aa sitte/staa paa den siden juniortribunen var i 2008.

 

leste at kommunen sa at det er nesten umulig (uönskelig) aa utbrede banen pga. löpebanen/friideretten som drives der (skoler/privatpersoner osv.). det betyr med anre ord: nadderud blir aldri godkjent til internasjonalt spill, og hvis alt gaar daarlig blir det ikke gitt tl-lisens i 2013 (fordi banen er for smaa)

 

er friidretten saa viktig i kommunen at man setter större pris paa enkelpersoner som har lyst til a löpe noen runder, enn aa ha en tippeliga klubb i kommunen? er det da ikke enklere aa bygge et nytt friidrettsanlegg (med 1-2 smaa tribuner, og saa mange löpebaner som det trengs) for aa tilfredstille skoler/ütövere av friidretten? og saa gi nadderud komplett til stabaek slik at man kan bygge et skikkelig fotballstadion?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk en mail med tilbud om sesongkortplass. Bindende bestilling.

 

Utifra innspill her, så kan det virke som om det slett ikke er sikkert med spill på Nadderud i 2012. Med tanke på vedtak både her og både der.

 

Er det ikke litt spenstig å gå ut med det tilbudet nå? Føler meg ofte ørlite vill og gal, men aldri så vill og gal at jeg betaler noen kr. 3.850,- (bindende)for noe jeg ikke vet om jeg får. Beklager om jeg fremstår som paranoid - er vel litt preget av stort sett alt i 2011.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk en mail med tilbud om sesongkortplass. Bindende bestilling.

 

Utifra innspill her, så kan det virke som om det slett ikke er sikkert med spill på Nadderud i 2012. Med tanke på vedtak både her og både der.

 

Er det ikke litt spenstig å gå ut med det tilbudet nå? Føler meg ofte ørlite vill og gal, men aldri så vill og gal at jeg betaler noen kr. 3.850,- (bindende)for noe jeg ikke vet om jeg får. Beklager om jeg fremstår som paranoid - er vel litt preget av stort sett alt i 2011.

 

Kr 3.850,- er allerede på vei. Er "vill og gal" etter de Blaa. Det gamle Q-feltet skal herje neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


lurer paa hvordan det skal funke uten tribuner paa kortsidene?

klokkesvingene med egen tribune er i mine öyne den eneste plassen vi kan ha bortesupportere... enkel adkomst via veien rett bak inngangen, mulighet for egen (adskilt) parkering, og tribunen er langt nok unna til hjemmefansens tribunene.

kan ikke tenke meg at bortesupportere kommer til aa sitte/staa paa den siden juniortribunen var i 2008.

 

leste at kommunen sa at det er nesten umulig (uönskelig) aa utbrede banen pga. löpebanen/friideretten som drives der (skoler/privatpersoner osv.). det betyr med anre ord: nadderud blir aldri godkjent til internasjonalt spill, og hvis alt gaar daarlig blir det ikke gitt tl-lisens i 2013 (fordi banen er for smaa)

 

er friidretten saa viktig i kommunen at man setter större pris paa enkelpersoner som har lyst til a löpe noen runder, enn aa ha en tippeliga klubb i kommunen? er det da ikke enklere aa bygge et nytt friidrettsanlegg (med 1-2 smaa tribuner, og saa mange löpebaner som det trengs) for aa tilfredstille skoler/ütövere av friidretten? og saa gi nadderud komplett til stabaek slik at man kan bygge et skikkelig fotballstadion?

 

nadderud er reservearena for Bislett games, så er ikke så enkelt å skvise ut friidretten som vi ønsker dessverre. tror faktisk ikke det er noen andre friidrettsanlegg på østlandet som oppfyller internasjonale krav enn nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir spilll på Nadderud! Vi skal gjøre alt vi kan for å overraske på banen! Det blir 100 årsjubileum! Og tribunene skal kles i blaatt, og vi skal ha det jævlig gøy! Alltid uansett!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...