Jump to content

Recommended Posts

29 minutter siden skrev Sindre:

Det brukes blant annet på alle baner i Premier League (https://eandt.theiet.org/content/articles/2016/10/hybrid-football-pitches-why-the-grass-is-always-greener/), og det er vel også en variant av dette på Ullevaal og Lerkendal. 

Ullevaalfresset består av følgende :

"Ferdig tykktorv kom fra Nederland med trailere, og ble lagt august 2018.  Gresset består av 30 % engrapp og 70 % raigress" 

Intet plast i den si... 

https://ullevaal-stadion.no/stadion-info/teknisk-info/

Lerkendal har altså 5 % kunstgress i... 

Kunstgresset som sys i utgjør bare 5 % av banen, og når gresset rundt vokser til vil det ikke lenger være synlig.

https://www.rbk.no/nyheter/syr-gresset-pa-lerkendal

• Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I disse flotte morgentimer tok jeg meg friheten til å skissere en masterplan over fremtidens Nadderud Stadion. Det må nevnes at jeg ikke har satt meg inn i reguleringsbestemmelsene for området, så pla

Børkeeiet var gjesten og nytt navn på treningsbanen: Tobbebanen 

Høringsfristen går ut i morgen. Svarene vil tas med i det videre arbeidet til administrasjonen i BK når de utarbeider en endelig anbefaling til planutvalget. De skal beslutte detaljreguleringen i janu

Posted Images

Så kan det nevnes igjen at vi er avhengig av å bruke hovedbanen til treninger og kamper. Det er ikke Rosenborg.. og damelaget har vel også egen stadion. Og Ullevål, tjaa brukes den til annet enn landskamper og en kamp under notwaycup a? Bærum kommune krever nok at den skal brukes... 

Tviler på at Skauge hadde satt seg på bakbeina hvis Stabæk hadde insistert på naturgress ... og hva med å beholde naturgresset på Gamle Nadderud? Bør være en brukbar kortreisttreningsarena det. Og hvordan er egentlig kunstgressanlegget ved siden Nadderud Arena? Blir den brukt av Stabæk i det hele tatt?

1 time siden skrev nichb:

Ullevaalfresset består av følgende :

"Ferdig tykktorv kom fra Nederland med trailere, og ble lagt august 2018.  Gresset består av 30 % engrapp og 70 % raigress" 

Intet plast i den si... 

https://ullevaal-stadion.no/stadion-info/teknisk-info/

Takk for korreksjon, da jeg gjorde et kjapt google-søk dukket det opp poster fra blant annet Klanen- og Stormenforumet hvor de refererte til innsydd kunstgress på Ullevaal uten at jeg faktasjekket dette.

Uansett - så var poenget at det finnes en mellomløsning - en moderne matte med hybridgress tåler mer bruk enn dagens Nadderud-matte, og man beholder fordelene av naturgress. 

39 minutter siden skrev Sindre:

Takk for korreksjon, da jeg gjorde et kjapt google-søk dukket det opp poster fra blant annet Klanen- og Stormenforumet hvor de refererte til innsydd kunstgress på Ullevaal uten at jeg faktasjekket dette.

Uansett - så var poenget at det finnes en mellomløsning - en moderne matte med hybridgress tåler mer bruk enn dagens Nadderud-matte, og man beholder fordelene av naturgress. 

Joda, ser at en slik løsning kan fungere. Men noe som ikke diskuteres er anlegget som er under matta. Som tilfredsstiller for bra gressvekst. Lag i PL og sikkert RBK har råd til top notch der, men har Bærum kommune det for oss? Kreves det forskjellig anlegg til oppvarming og dreninering, osv for kunstgress som for naturgress?hvor kostbart? Kan man bare måke naturgress matta ved snøfall? (går ikke ved dagens matte, så går med mer oppvarming enn kunstgress som kan måkes.) 

Noen som btw har noe peil på anlegget under naturgress Vs kunstgress?