Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


Akkurat nå skrev Jan Fredrik:

Jeg tenkte det samme med Fornebubanen. Nå holder de i hvert fall på og river og graver noe voldsomt der ute. Så noe blir det i hvert fall.

Og noe må det vel bli på Nadderud til slutt også.

Fornebubanen skulle vel vært klar før 2005?

Så da får vi kanskje nye Nadderud i 2040 eller så?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nye Nadderud utsettes

- Politikerne er bekymret for kommuneøkonomien og ønsker at kommunedirektøren får en helhetlig oversikt over situasjonen. 
- Kommunen har signalisert at de skal spare 400-500 millioner de neste fire årene. 
- Politikerne vil ha en utredning for "0-alternativet" som skal bygges der dagens Nadderud er. Dette vil være antatt mye billigere enn eksisterende alternativ. 
- Alle partiene er enige i at det skal bli et nytt Nadderud stadion. 
- Utenom MDG som ønsker max 6000 tilskuere, var det konsensus blant de andre partiene om 6000-8000 tilskuere på nye Nadderud. 
- Saken blir tatt opp igjen i juni. 
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Hushovd:

- Politikerne vil ha en utredning for "0-alternativet" som skal bygges der dagens Nadderud er.

Dette er altså konklusjonen etter fire år med utredninger og forarbeid. Hadde det vært mulig å tenke på dette før? Hjelpes så pinlig denne prosessen er for kommunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev Ace:

Dette er altså konklusjonen etter fire år med utredninger og forarbeid. Hadde det vært mulig å tenke på dette før? Hjelpes så pinlig denne prosessen er for kommunen.

«Prosessen har ikke vært vakker. Frps Torbjørn Espelien beskrev det best: — Det har vært spill i kulissene. Jeg håper Stabæk ikke spiller like dårlig som vi har gjort.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Hushovd:

«Prosessen har ikke vært vakker. Frps Torbjørn Espelien beskrev det best: — Det har vært spill i kulissene. Jeg håper Stabæk ikke spiller like dårlig som vi har gjort.»

DET ønsker jeg å vite mer detaljer rundt!! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spill i kulissene? Det er jo hans eget parti som har snudd! Hvis de hadde hatt litt ryggrad og stemt ja hadde det jo vært flertall med H+Frp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Jan Fredrik:

Veldig synd! Men vi får håpe at det går fortest mulig. Og at vi slipper at politikerne ender opp med å legge føringer som gjør det vanskelig å realisere stadion på en hensiktsmessig møte.

Hmm frp snur kappen etter vinden som regel, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Blaakjempe:

Savner littegranne gravende journalistikk fra Budstikka, ikke bare enkel omtale av at det har vært spill i kulissene

Er du sjokkert? Er tross alt Budstikka!

Så akkurat samme når det kom til alt det skittende spillet med TA.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev blaasoldat:

Er du sjokkert? Er tross alt Budstikka!

Så akkurat samme når det kom til alt det skittende spillet med TA.

Nei ikke sjokkert, da hadde jeg skrevet det. Bare en etterlysning...

Utrolig provoserende at saken blir utsatt og hvordan partiene har snudd i saken. En sak som har vært behandlet og jobbet med i 4 år er utrolig at må utsettes. At først nå etter lang tid de velger å utrede dette alternativ 0, måtte jo kunne vært gjort på et tidligere tidspunkt også. I etterpåklokskapenslys så burde det vært flere motsvar i Budstikka blant annet, men jeg tror (hvertfall på egne vegne) at dette har føltes rimelig sikkert iom det har gått igjennom utallige utvalg, kommiteer og formannskap å fått grønt lys. Det har gått 3 uker siden saken fikk JA i formannskapet. Det føles som en utømmelig antall instanser en slik sak skal igjennom, som i og for seg er bra, men at det da skal settes på vent i siste instans etter å ha fått grønt lys hele veien virker for dumt. Føler med Jon og de andre som har lagt ned utrolig mye tid og krefter i denne lange prosessen og argumentert saken veldig godt og ryddig utad. Stå på videre! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev Petter:

Fyfaen kjenner jeg mister så respekt for politikere i sånne situasjoner som dette... Det gir null mening å gå for et annet alternativ. Setter spørsmål om kunnskapsnivået til våre egne folkevalgte, det er jo ikke sånn det skal være?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev BelgiskBlaa:

Beklager på forhånd for emoinnlegg, men faen.

Føler med deg. Du burde sende det inn til budstikka (dropp noe av banningen). Åpenbart så sjekker de ikke hvem den faktiske avsenderen er hvis man ikke vil ha navnet sitt på trykk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Morriz:

Føler med deg. Du burde sende det inn til budstikka (dropp noe av banningen). Åpenbart så sjekker de ikke hvem den faktiske avsenderen er hvis man ikke vil ha navnet sitt på trykk. 

Hehe, da bør jeg nok være en anelse mer velformulert enn hva jeg klemmer ut i affekt klokken 3 om natten, ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, det er ikke kødd. Dette forumet er jo bare vårt ekkokammer. Frustrasjonen her når ikke fram til andre, og det kan se ut som om man ikke egentlig bryr seg. Så skriv kronikker og send dem til Budstikka! Husk at politikere følger med på hva folket sier, skriver og mener. 

 

Jeg har forresten også noen eposter til folk i kommunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


@Jon jeg lurer på en ting, du stiller spørsmål om hvorfor ikke politikerne lar dette gå ut til høring til eventuelle entreprenører for å få et bedre estimat på prisen. Har egentlig noen politikere blitt konfrontert med dette? Dette er jo er sinnsykt bra argument som egentlig burde vært helt åpenbart at burde blitt gjort? Når de ikke taper noe på det hvorfor gjør de det ikke? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet det er latskap å ikke grave det frem selv, men vet noen hvor det ligger en oversikt over hvilke politikere som gjorde dette? Ikke bare parti.

Ikke fordi noen skal henge opp bannere ved garasjen eller drite på trappen deres, men hvis man ellers vil stemme på partiene det gjelder, så vet man hvem som bør strykes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har nevnt det mange ganger tidligere, folk må ut å rope! 
Men passe på at det kommer ut åpent!

Budstikka har under hele prosessen lagt ut motstandens innlegg/saker åpent, mens de som er for, blir lagt bak betalingsmur, for det er deres egen journalistikk.

De, bør forstå hvilken rolle de har som påvirker i en slik prosess, og de kaller seg sponsor?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev tobb:

@Jon jeg lurer på en ting, du stiller spørsmål om hvorfor ikke politikerne lar dette gå ut til høring til eventuelle entreprenører for å få et bedre estimat på prisen. Har egentlig noen politikere blitt konfrontert med dette? Dette er jo er sinnsykt bra argument som egentlig burde vært helt åpenbart at burde blitt gjort? Når de ikke taper noe på det hvorfor gjør de det ikke? 

Politikerne kan ikke be administrasjonen "sende det til entreprenører" for å få estimater, det er ikke slik det funker. Skal noen bruke tid og ressurser på å utvikle/prise et prosjekt må det enten være en konkurranse der beste prosjekt vinner eller så må de få betalt for jobben de legger ned. Og da ruller millionene igjen.

Kommunen vet hvordan slike prosesser skjer, og de trenger konkrete rammer å forholde seg til fra politikerne. Selv om dette ikke er et veldg komplisert prosjekt, må infrastruktur (kloakk, vannledninger, strømkabler, veier, overvann etc) og grunnforhold kartlegges noe jeg håper er gjort. Så kommer selve bygget, og her ligger det mange muligheter for kostnadsreduksjoner og -økninger, blant annet avhengig av føringer/ønsker fra kommunen sin side.

En pris- og idekonkurranse er ofte en smart måte å gjennomføre slike forprosjekter på, men skal det gjøres nå vil tiden gå. Da kan noen prekvalifierte grupperinger av samarbeidspartnere (arkitekter, konsulenter/rådgivere og entreprenører med underentreprenører) jobbe sammen med å utvikle prosjektet, helst i samspill med kommunen og brukere av anlegget (Stabæk og evt flere).

Husk også at slike prosjekter ikke er veldig attraktive for de beste aktørene. Det kommer av mye usikkerhet/risiko i et ellers godt marked, samt at dette ikke er et veldig stort prosjekt. Strabæk har svært kompetente partnere i OBOS og Backegruppen, men det hjelper seff nada når det er et offentlig/kommunalt prosjekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...