Gå til innhold

Stabækbutikken


 Del

Anbefalte innlegg


 

 

 

Må si jeg ble skuffet tok meg en trilletur bort hit idag i håp om å finne noe baby klær. Kanskje noe solskjerming til bil eller egentlig noe mer enn bare voksne drakter. Må da være å få til en nettbutikk med bedre utvalg!

Dessverre er det ikke noe Stabæk nettbutikk som er operativ på nåværende tidspunkt, den ble lagt ned etter at avtalen ble gjort med Anton Sport om at de skulle stå for alt salg av STB effekter.

Man registrerer også at utvalget de tilbyr i butikken blitt ganske så begredelig utover i sesongen. Så vi må bare krysse fingrene for at de kjenner sin besøkelsestid og utvider varesortimentet i tiden fremover.

Jeg regner med at utvalget er en konsekvens av at det ikke er nok folk som har kjent besøkstidene.

Utvalget (bredde og dybde) har dessverre vært elendig siden åpningen i oktober.

 

Var innom lørdag. Utvalget av varme Stabæk-luer var bra, skal sies...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Må si jeg ble skuffet tok meg en trilletur bort hit idag i håp om å finne noe baby klær. Kanskje noe solskjerming til bil eller egentlig noe mer enn bare voksne drakter. Må da være å få til en nettbutikk med bedre utvalg!

Dessverre er det ikke noe Stabæk nettbutikk som er operativ på nåværende tidspunkt, den ble lagt ned etter at avtalen ble gjort med Anton Sport om at de skulle stå for alt salg av STB effekter.

Man registrerer også at utvalget de tilbyr i butikken blitt ganske så begredelig utover i sesongen. Så vi må bare krysse fingrene for at de kjenner sin besøkelsestid og utvider varesortimentet i tiden fremover.

Da bør vel Stabæk også kunne stille noen krav til minumumsutvalg...?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mener at Anton sport hadde noen Stabæk-babyklær som de prøvde å bli kvitt tidligere i år. Isåfall har de klart å selge ut lageret.

Det stemmer, jeg kjøpte en del ting på tilbud rundt jul. Var 99,- pr plagg

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om de hadde noe på salg til jul var mitt besøk uansett skuffende. Burde være mulig å kjøpe noe mer en lue, drakt, skjerf og noe fotball klær(treningstøy). At dette ikke er å få tak enten via egen nettbutikk eller via Anton sport sin nettbutikk synes jeg er rart. Hadde gledet meg til å påvirke lille jenta med stabæk effekter i mange år, men men da blir ihvertfall mor fornøyd :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Andre har vel vært innom temaet i flere andre tråder, men det er vel denne som er mest passende, så jeg skriver her:

 

Hvorfor er Stabæk så rævva på salg av klubbeffekter? Man snakker om hvorvidt butikken skal ligge her eller der (Nadderud/Anton Sport), men hvorfor ikke bare satse 100% på nettsalg? 0 husleie av butikklokale, og det kan da ikke koste allverden å ha standardvarer (skjerf, kopper, drakter, capser, hettegensere, etc) ligge lagret enten i en brakke på Nadderud eller noe slikt? Det er mange Stabæk-fans som bor ganske langt unna Bekkestua også, så for oss vil det bare være en fordel. Jeg tror ikke dette blir en milliardindustri for klubben, men at det kan være et overskuddsprosjekt som også blidgjør supporterne må være ganske åpenbart. Layouten på eksisterende "nettbutikk" er helt grei i mine øyne (http://stabak.tabetalt.no/), men det er jo ingenting der...

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Andre har vel vært innom temaet i flere andre tråder, men det er vel denne som er mest passende, så jeg skriver her:

 

Hvorfor er Stabæk så rævva på salg av klubbeffekter? Man snakker om hvorvidt butikken skal ligge her eller der (Nadderud/Anton Sport), men hvorfor ikke bare satse 100% på nettsalg? 0 husleie av butikklokale, og det kan da ikke koste allverden å ha standardvarer (skjerf, kopper, drakter, capser, hettegensere, etc) ligge lagret enten i en brakke på Nadderud eller noe slikt? Det er mange Stabæk-fans som bor ganske langt unna Bekkestua også, så for oss vil det bare være en fordel. Jeg tror ikke dette blir en milliardindustri for klubben, men at det kan være et overskuddsprosjekt som også blidgjør supporterne må være ganske åpenbart. Layouten på eksisterende "nettbutikk" er helt grei i mine øyne (http://stabak.tabetalt.no/), men det er jo ingenting der...

tenk så mye som hadde kommet inn av draktsalg til India når interessen derfra var på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Der finnes fortsatt aktuell stbrapport krus, det er mulig å drikke kaffe av dem. Hvis du ikke er en sånn som heller kaffen i skålen under koppen, fordi du ikke liker kaffen din varm. Da må du se bort i fra dette. Vi har dessverre ikke sånt sett med kopp og skål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet om Anton bekkestua har Stabæk Kopper?

Trenger noen nye kaffekopper på jobben i Ålesund. (og er jo snart sesongstart)

Kanskje ikke helt det du er ute etter, men Stabæk har bestilt termokopper i stål som skal selges på stand i forbindelse med kick-off på Bekkestua den 1. April.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Noen som vet om Anton bekkestua har Stabæk Kopper?

Trenger noen nye kaffekopper på jobben i Ålesund. (og er jo snart sesongstart)

Kanskje ikke helt det du er ute etter, men Stabæk har bestilt termokopper i stål som skal selges på stand i forbindelse med kick-off på Bekkestua den 1. April.

 

Trenger en skrikende blå kopp som oser Stabæk.

Rundt meg lyser det i orange AAFK kopper, merker det trengs skikkelig farge der.

 

Men takk

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er så rart at Stabæk som er omgitt av så flinke folk ikke klarer å tilby decent merchendice. Hver uke er jeg innom Anton Sport for å se om det er noe å kjøpe, men går like skuffet ut hver gang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabækbutikken har etter min oppfatning vært død siden den flyttet fra Brakka. Det var definitivt ikke hensikten da jeg foreslo dette og satt de to daglige lederne i kontakt med hverandre.

 

Der er klubben og butikken langt fra å ta ut sitt potensiale, dessverre. Jeg er ganske sikker på at Tunold vil imøtekomme kvalifisert, frivillig bistand her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan informere om at vi har dratt frem litt restlager av SS-klær og selger på Bekkestua i dag. Så hvis du trenger blaa klær til seriestart er det bare å stikke innom!

 

50,- for t-skjorter og 200,- for gensere/jakker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare jeg som tolker det som begynnelsen på slutten av samarbeidet at Anton i dag flyttet de lille de har av Stabæk-effekter innerst i et lite hjørne av butikken?

 

Er det virkelig jævla dårlig stilt?

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare jeg som tolker det som begynnelsen på slutten av samarbeidet at Anton i dag flyttet de lille de har av Stabæk-effekter innerst i et lite hjørne av butikken?

 

Er det virkelig jævla dårlig stilt?

Det som er ille er at det ikke eksisterer noen mulighet for å kjøpe stabæk utstyr utenom den butikken på bekkestua.

Nettbutikk har Anton, skulle vært mulig å kjøpt diverse der.

 

Er jo nesten mindre tilgjengelig nå enn det var på brakka.

Hva med oss rundt om i Norge eller verden?

All fansen i India som vil ha/ville ha en keeper drakt med sin store helt på ryggen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, det er trist at det er litt vrient å få kjøpt drakt, men vi er altså på konkursens rand - og hadde kanskje allerede tippet utfor hvis ikke Dio hadde blitt slik en gullgruve i forfjor. Vi driver ikke og selger framtidige sesongkort for moro skyld, for å si det sånn. Hvis butikken uansett selger såpass dårlig at man forventer/frykter å tape penger på andre løsninger, så er det helt greit for meg å vente et par år til fullgod løsning - eventuelt til neste mulighet for billig/gratis løsning byr seg.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, det er trist at det er litt vrient å få kjøpt drakt, men vi er altså på konkursens rand - og hadde kanskje allerede tippet utfor hvis ikke Dio hadde blitt slik en gullgruve i forfjor. Vi driver ikke og selger framtidige sesongkort for moro skyld, for å si det sånn. Hvis butikken uansett selger såpass dårlig at man forventer/frykter å tape penger på andre løsninger, så er det helt greit for meg å vente et par år til fullgod løsning - eventuelt til neste mulighet for billig/gratis løsning byr seg.

Anton sport er sponsor, og de har en veldrevet nettbutikk! Synes det derfor burde vært naturlig å legge inn ett par artikler der! Trenger ikke være mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

OK, det er trist at det er litt vrient å få kjøpt drakt, men vi er altså på konkursens rand - og hadde kanskje allerede tippet utfor hvis ikke Dio hadde blitt slik en gullgruve i forfjor. Vi driver ikke og selger framtidige sesongkort for moro skyld, for å si det sånn. Hvis butikken uansett selger såpass dårlig at man forventer/frykter å tape penger på andre løsninger, så er det helt greit for meg å vente et par år til fullgod løsning - eventuelt til neste mulighet for billig/gratis løsning byr seg.

Anton sport er sponsor, og de har en veldrevet nettbutikk! Synes det derfor burde vært naturlig å legge inn ett par artikler der! Trenger ikke være mye.

Problemet for Anton Sport er at de har butikker flere steder enn i Stabækland. Vi kjenner jo selv gleden ved å finne VIF-brød i den lokale Kiwi butikken..

 

Dette er ilandsproblemer for en klubb som oss. Ta dere en pils og strikk en Stabæk-kofte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet til Anton (på Bekkestua) er at de ikke har fokus.

Sjefen har fokus på Stabæk, men det har ikke de ansatte.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå var det vel ment en anelse mer retorisk enn det kanskje virket. Det var stilt like mye til oss selv som til Anton. Så kan man lure på hva som fører til hva, om det er dårlig utvalg som fører til at ingen kjøper eller om det er dårlig utvalg fordi ingen kjøper?

 

Jeg plukker opp de tingene jeg liker, men er glad jeg har en tante som er over middels glad i å strikke.

 

Venter med glede på at ting er mer på stell økonomisk om det virkelig er så krise, jeg vil tross alt heller ha en klubb å støtte enn én sesong med kanonbra utvalg av supportergreier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig. Spesielt siden en av våre drakter koster det samme som en indisk månedslønn. Det kan imidlertid hende at man kan finne flotte, lokalproduserte Stabæk-keeperdrakter i India. Kanskje vi heller skulle sette opp en webshop driftet derfra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns supporterutstyr generelt er ganske dyrt, uten at kvaliteten er all verden (let's face it, det er en del av de greiene man aldri ville kjøpt om det ikke var for en logo eller et eller annet med klubb- eller supporterklubbnavn på). Kan ikke skjønne at det ikke er avanse til å leve med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da veldig skjelden god butikk å selge supporterutstyr. Slår ikke produktet ann ender du fort opp med et stort varelager og tap. Du får ikke de beste prisene når du bestiller en og en blå kopp med logo på fra Kina.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns supporterutstyr generelt er ganske dyrt, uten at kvaliteten er all verden (let's face it, det er en del av de greiene man aldri ville kjøpt om det ikke var for en logo eller et eller annet med klubb- eller supporterklubbnavn på). Kan ikke skjønne at det ikke er avanse til å leve med?

Det er små opplag som drar opp prisen. Den samme blanke koppen kan bli solgt til tusenvis av butikker rundt om i verden, men når vi skal ha en kopp starter vi med innkjøpspris for et lite opplag, oppstart av trykk og gjerne en pris per trykket variant. Da blir det fort penger. Og hvis det plutselig viser seg at koppen eller trykket skaller av og ikke kan selges, taper man alt. Det er en type risiko som da antakelig er nedprioritert så lenge vi er i rød/gul sone. Men kom gjerne med forslag til produkter og hvor vi kan få tak i dem, så kan vi undersøke pris.

 

Forøvrig er det jo gjerne kvantumsrabatten som har gjort folk blinde og gitt oss store restopplag tidligere. 100 skjorter koster 150 kr per stykk. 500 koster 75. Da har vi 500 skjorter. Det er gøy når man fortsatt bare selger 100 av dem. Man glemmer å regne på hvor stort/lite kundegrunnlaget vårt egentlig er.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabækbutikken
×
×
  • Opprett ny...