Gå til innhold

Morten Morisbak Skjønsberg


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Greit at man kan være litt realistiske overfor spillere, selv når de gjør det dårlig, men nå synes jeg Morten er i ferd med å bli litt for fast "syndebukk" her inne. Uavhengig av hvordan han spiller.

 

Han møtte vel den eneste spilleren på AaFK som var noe å snakke om offensivt i dag, Parr. Alt i alt synes jeg han stoppet mye, og hadde full pinne hele veien. Helt klart godkjent.

 

 

Må si meg enig, Men han har fortjent all kritikk hitill.

Kampen mot Kjøbenhavn og AAfk er helt klart godkjent, er han på vei til en ny god sesong??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er ikke jeg den som pleier å kritisere spillere tvertimot og jeg så ikke aafk kampen.

 

Morten hadde en fantastisk sesong i fjor, han har hatt fine sesonger før dette og. Denne sesongen har han rett å slett levert under pari, vi snakker om Kapteinen vår. En spiller folk skal se opp til, en spiller som går i krigen for deg. Ja han har vel ikke de beste offensive ferdighetene men basis ferdighet og timing er fraværende.

 

Jeg håper og tror han kommer seg opp på fjorårets nivå, men som noen sier så vil de foretrekke mms fremfor hedenstad og det syns jeg er feil

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vært skrevet mye om å gi Hoff og Bella tid når de har hatt tunge perioder tidligere i sesongen. vi vet alle hva det bor i Morten, han kommer!

 

Kapteinen har gått fra fast midtstopper på gullaget og plass på landslaget, til benken og høyre back. Og likevel ikke en eneste avis eller TV-kanal som har snappet opp noe de kan vri til å være sutring. Uten at jeg kjenner troppen godt nok tror jeg Morten har det som skal til for å bli det Mike var og mer til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at han ikke har glitret i allekampene i år, men jeg tror mye av inntrykket henger igjen fra begynnelsen av sesongen da han soilte midtstopper i et ubalansert par med IAO/Risp. Disse to er alt for like MMS i spillestilen, og han ble tvunget til å være spillende - hvilket han ikke er. I tillegg fungerte laget som helhet dårlig i den perioden.

 

Synes han har vært rimelig bra på backen i det siste, og han fortjener ikke all kritikken for de siste kampene. Han er trygg bakover når det ikke blir lange løpsdueller, og har vært med ok fremover også. I tillegg er han en fin kaptein og ledertype som vi trenger på laget.

 

Jeg prøver forøvrig gjerne en ny runde med MMS og Pontus i midten bak - de var jo outstanding i fjor vår. Da kan vi også få brukt JIH på backen, samtidig som vi har Rogne, IAO og Stenvoll i bakhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med de foran her.

 

Morten hadde en under pari innledning på sesongen, i likhet med resten av laget. Han har virkelig kommet seg i det siste, og jeg syns han hadde full kontroll på Parr.

 

I tillegg har Morten en uvurderlig posisjon i gruppen mtp at han er så flink til å ta seg av nye spillere osv. Så vidt jeg har fått med meg har han tatt seg veldig av både Alan og Daigo, karer som kommer fra kulturer som er veldig annerledes enn vår. Det ser ut som han faktisk har lært seg endel japansk for å kunne kommunisere med Daigo, og jeg er ganske sikker på at han i sin tid også prøvde å lære seg portugisisk.

 

Dessuten har han litt andre verdier i livet enn bare fotball og playstation, og er reflektert som få. Det er nyttig i en såpass tett gruppe at noen kan komme med andre syn på ting og tang. Heia Morten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg prøver forøvrig gjerne en ny runde med MMS og Pontus i midten bak - de var jo outstanding i fjor vår. Da kan vi også få brukt JIH på backen, samtidig som vi har Rogne, IAO og Stenvoll i bakhånd.

 

Ser egentlig ingen grunn til å benke IA nå som han har spilt så bra før han ble skadet. I tillegg har Rogne bevist at han er god nok for plassen. Da stemmer jeg heller på å fortsette med det som funker - Morten på backen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg prøver forøvrig gjerne en ny runde med MMS og Pontus i midten bak - de var jo outstanding i fjor vår. Da kan vi også få brukt JIH på backen, samtidig som vi har Rogne, IAO og Stenvoll i bakhånd.

 

Ser egentlig ingen grunn til å benke IA nå som han har spilt så bra før han ble skadet. I tillegg har Rogne bevist at han er god nok for plassen. Da stemmer jeg heller på å fortsette med det som funker - Morten på backen.

 

Det er vel også litt dumt å snakke om en satt førsteellever. Taper vi i morra har vi minst tre midtukekamper igjen - kan fort bli ni eller mer. Vinner vi (nok) i morra, har vi minst ni midtukekamper igjen - kan fort bli mer. Da trenger vi litt rulleringsmuligheter. Da vil jeg heller snu fokuset på hvor vi har nok alternativer.

 

I forsvar har vi TS(b ) , JIH(bm), MMS(bm), PS(m), IAO(m), VEH(b ) og TR(m). Det bør holde, selv om en og annen skulle være ute med skade. Også Gromstad i bakhånd?

 

På midten har vi EH(v), PRP(s), PF(vs), HH(s), Mix(vs), DK(v), med JS(v) og JA(vs) i bakhånd. Det skal også holde greit.

 

På topp har vi DN og FB. Med Aase og en del midtbanespillere (egentlig alle unntatt PF og HH) i bakhånd. Bakhånden her er en spiller som knapt har fått spilt hittil, og midtbanespillere som alle har det til felles at jeg mye heller ser dem på midten.

 

Luksusproblem, som vi når i ferd med å få både i forsvar og på midtbanen er bra, på keeperplass og i angrep er jeg litt mer usikker på om andrevalgene er gjort klare til kamp dersom det skulle behøves...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry Morten, men du er ikke god nok for Stabæk, Champions league eller tippeligaen. Desverre!

Må bare få det ut! Skjeldent jeg har sett en dårligere Stabækspiller enn det Morten var i dag. Bare feilpasninger og alt for treig i alle situasjoner.

Sånn, nå har jeg fått det ut.

 

God natt og heia Stabæk på lørdag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry Morten, men du er ikke god nok for Stabæk, Champions league eller tippeligaen. Desverre!

Må bare få det ut! Skjeldent jeg har sett en dårligere Stabækspiller enn det Morten var i dag. Bare feilpasninger og alt for treig i alle situasjoner.

Sånn, nå har jeg fått det ut.

 

God natt og heia Stabæk på lørdag!

 

Ja, en dårlig kamp og han er syndebukk for alt. Han har gjort mye bra denne sesongen også, men det virker du til å glemme. Du husker kanskje ikke forsesongen hvor han var konge med Segerström? Det var tider, og jeg er overbevist om at han vil slå tilbake, til tross for en litt trøblete sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry Morten, men du er ikke god nok for Stabæk, Champions league eller tippeligaen. Desverre!

Må bare få det ut! Skjeldent jeg har sett en dårligere Stabækspiller enn det Morten var i dag. Bare feilpasninger og alt for treig i alle situasjoner.

Sånn, nå har jeg fått det ut.

 

God natt og heia Stabæk på lørdag!

 

 

Det får da være grenser for usaklighet. Dårlige fremspill- ja, men også noen gode. God kontroll på Grønskjær, som ikke fikk til stort. Skaff deg heller en boksepute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry Morten, men du er ikke god nok for Stabæk, Champions league eller tippeligaen. Desverre!

Må bare få det ut! Skjeldent jeg har sett en dårligere Stabækspiller enn det Morten var i dag. Bare feilpasninger og alt for treig i alle situasjoner.

Sånn, nå har jeg fått det ut.

 

God natt og heia Stabæk på lørdag!

Det der blir bare for dumt! Bunnsolid defensivt, men har en god del å gå offensivt.. Passer beste som midtstopper der han ikke trenger å bidra så mye opp på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen nå er jeg lei av at Morten alltid skal få skylda! Morten var god i dag. Joda, han gjorde noen plasseringsfeil og div. annet, men han var langt fra dårlig! Han er flink på å vinne ballen i dueller og gir alltid alt han har.

 

Morten er en utrolig viktig spiller for dette laget, både som motivator, ta seg av ungguttene og de nye som kommer og som en som alltid gir alt i duellene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


helt enig med deg.

morten hadde mange gode sesonger, spilte mange fine kamper og har jobbet utrolig mye - baade paa og utenfor banen. da faar han vel ha en svakere sesong innimelleom, eller?

gi ham litt tid, kanskje litt ro (aa vaere kaptein er ikke det enkleste) saa kommer han seg. helt sikkert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morten er jo kjempegod. Han trenger bare lære seg å se opp før han sender i vei ballen. Når han har lært det vil den kanskje gå dit han ønsker. Opp med hodet - dette blir bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry Morten, men du er ikke god nok for Stabæk, Champions league eller tippeligaen. Desverre!

Må bare få det ut! Skjeldent jeg har sett en dårligere Stabækspiller enn det Morten var i dag. Bare feilpasninger og alt for treig i alle situasjoner.

Sånn, nå har jeg fått det ut.

 

God natt og heia Stabæk på lørdag!

Det der blir bare for dumt! Bunnsolid defensivt, men har en god del å gå offensivt.. Passer beste som midtstopper der han ikke trenger å bidra så mye opp på banen.

Jepp,

 

Han viste i fjor at han er en smart spiller som er flink til å skjule svakhetene sine når han spiller i rett posisjon og er i form. Jeg synes han får ufortjent mye tyn for tida.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morten hadde grei kontroll på Grønkjær i dag, og virket stabil. Det som er synd er at vi triller ball og leter etter åpninger helt til vi tydeligvis blir for utålmodige. Da er det ofteste Morten som slår de lange. Det hadde sikkert vært bedre om Hedenstad eller Segers slår langt om vi først gjør det. Problemet er litt som i fjor da Daniel plutselig begynte å gå dypere på banen for å få ballen mer. Både Daniel og Morten har syke vinnerskaller. Da blir det kanskje til at Morten er den som først blir lei av å trille ball og prøver å ta ansvar selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry Morten, men du er ikke god nok for Stabæk, Champions league eller tippeligaen. Desverre!

Må bare få det ut! Skjeldent jeg har sett en dårligere Stabækspiller enn det Morten var i dag. Bare feilpasninger og alt for treig i alle situasjoner.

Sånn, nå har jeg fått det ut.

 

God natt og heia Stabæk på lørdag!

 

Feil dag å komme med noe sånt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MMS har sine åpenbare svakheter, det er ballbehandling, pasninger og tildels fart. Som høyreback synes de svakhetene veldig godt. Spesielt om motstanderne gjør jobben sin og er oppmerksom på det, da presser de slik at det er MMS som må gjøre oppspillene. MMS har vel aldri vært spes bra som høyreback, kun på det jevne. Men når han var inne som stopper i fjor kommer hans styrker mer til sin rett og hans svakheter blir mer skjult. (husk han var landslagsspiller ifjor, fortjent også) Dessverre var han totalt ute av form tidligere i år når han spilte stopper og fikk pepper. Jeg mener han må være midtstopper. Så får JJ vurdere om han er god nok der. P.t er han nok ikke det. Men problemet til JJ er vel at han ikke har gode høyreback alternativer om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MMS har sine åpenbare svakheter, det er ballbehandling, pasninger og tildels fart. Som høyreback synes de svakhetene veldig godt. Spesielt om motstanderne gjør jobben sin og er oppmerksom på det, da presser de slik at det er MMS som må gjøre oppspillene. MMS har vel aldri vært spes bra som høyreback, kun på det jevne. Men når han var inne som stopper i fjor kommer hans styrker mer til sin rett og hans svakheter blir mer skjult. (husk han var landslagsspiller ifjor, fortjent også) Dessverre var han totalt ute av form tidligere i år når han spilte stopper og fikk pepper. Jeg mener han må være midtstopper. Så får JJ vurdere om han er god nok der. P.t er han nok ikke det. Men problemet til JJ er vel at han ikke har gode høyreback alternativer om dagen.

 

I dagens form petar MMS inte rogne o segerström.

Bästa skadefria uppställningen tycker ja i dagens läge bör va:

Hedenstad - Segerström - Rogne - JIH

 

By the way, tycker Rogne va väldigt bra igår. Igen.

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har gjort mye bra denne sesongen også, men det virker du til å glemme. Du husker kanskje ikke forsesongen hvor han var konge med Segerström? Det var tider, og jeg er overbevist om at han vil slå tilbake, til tross for en litt trøblete sesong.

Sorry, men han har faktisk ikke gjort mye bra denne sesongen. Og det sier jeg ikke for å være kjip, men for å konstatere fakta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men problemet til JJ er vel at han ikke har gode høyreback alternativer om dagen.

Eh?

Hedenstad er back, og høyrebeint. Alle er enige om at han har gjort en kanonsesong så langt. JIH på venstre, Hedenstad på høyre. Problem solved...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når moren min som så kampen hjemme på TV reagerer på at han nr 15 er helt elendig så sier det seg selv at noe er galt..

 

Og min mor kan ikke engang offside regelen....

 

Jeg tror ikke morra di er den rette til å dømme MMS sin innsats, hvertfall ikke hvis hun ikke kan offside-regelen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Hedenstad er back, og høyrebeint. Alle er enige om at han har gjort en kanonsesong så langt. JIH på venstre, Hedenstad på høyre. Problem solved...

 

 

Hør hør

 

Hva med å bare bruke JIH på høyreback? Er tross alt høyreback han også....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men problemet til JJ er vel at han ikke har gode høyreback alternativer om dagen.

Eh?

Hedenstad er back, og høyrebeint. Alle er enige om at han har gjort en kanonsesong så langt. JIH på venstre, Hedenstad på høyre. Problem solved...

 

 

Liker forslaget jeg bortsett fra at JIH spiller på høyre og Vegar på venstre, men problemet er vel at JIH fortsatt er skadet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Morten Morisbak Skjønsberg
×
×
  • Opprett ny...