Gå til innhold

Tilskuertall


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


11 timer siden, Posse skrev:

Premisset er at det skal spilles 30 runder. Disse rundene må plasseres i en helg der det ikke er sommerferie eller internasjonale datoer. Dersom man vil ha kortere sesong enn dette, vil man måtte spille kamp på onsdag og torsdag også. Kan du beskrive hvordan dette kunne vært annerledes? 

termin.PNG

Jeg legger følgende premiss til grunn: unngå seriespill i mars, desember og november. Man kan selvfølgelig si at det er greit med en runde eller to i november, og NM-finalen litt uti november (10. eller 24.), men jeg tenkte jeg skulle se om det var mulig å fjerne november helt fra terminlista for Eliteserien.

 

Øvrige premiss:

1. Det er bedre med midtukekamper når gresset er grønt, enn helgekamper når gresset er hvitt.

2. Det går fint å spille seriekamper på samme dag som europacupkamper, så lenge de ikke ligger samtidig i tid - f.eks. seriekamp klokka 18.00 og CL-kamp klokka 20.45 samme dag. Dersom det kan bli kollisjon for norske lag (kval-spillet + gruppespillet), må man ha reservedatoer.

 

Jeg skal altså flytte 5 serierunder (1. og 27. - 30.) og trenger fem datoer i perioden april til oktober:

* 25/4 (onsdag) - kolliderer ikke med noe.

* 7-9/5 (tir-tor) - samme dager som semifinalene i CL/EL (tviler på at vi har noen norske lag med der)

* 1-2/6 (lør-søn) - CL-finale på lørdag, ellers intet problem

* 12-13/6 (ons-tor) - ingen kollisjon

* 11-12/9 (ons-tor) - ingen kollisjon 

* 16-17/10 (ons tor) - ingen kollisjon

Dette var 6 datoer, altså en mer enn nødvendig. Man har i tillegg mange datoer i juli og august (enten i sommerferien eller midtuke hvor det ligger CL/EL-kamper), man kan da bruke sommerferien eller de to datoene over i september og oktober som reservedatoer for lag som deltar i e-cup.

 

Jeg synes dette viser at det står på viljen (hos NFF, NTF, klubbene, idrettstinget, IOC og/eller regjeringen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hvorfor klarer svenskene å ha en 16 lags-serie å starte ca  3 uker senere enn oss i år (1 april og ikke 11 mars) og har siste serierunde ca 2 uker tidligere (11 november og ikke 24 nov, og hvorfor klarte de å avslutte serien før landslagspausen og ikke vi) ?

Endret av dirtyharry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden, dirtyharry skrev:

Men hvorfor klarer svenskene å ha en 16 lags-serie å starte ca  3 uker senere enn oss i år (1 april og ikke 11 mars) og har siste serierunde ca 2 uker tidligere (11 november og ikke 24 nov, og hvorfor klarte de å avslutte serien før landslagspausen og ikke vi) ?

kamper i midtuken

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vanskelig å finne noe direkte sammenligningsgrunnlag siden det har vært forsvinnende få midtukekamper i Eliteserien de siste årene, men min magefølelse sier ja. La oss være ærlige, det er ikke akkurat sjukt mange som reiser på bortetur med de fleste lag i november heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, kkh94 skrev:

Det er vanskelig å finne noe direkte sammenligningsgrunnlag siden det har vært forsvinnende få midtukekamper i Eliteserien de siste årene, men min magefølelse sier ja. La oss være ærlige, det er ikke akkurat sjukt mange som reiser på bortetur med de fleste lag i november heller.

 

Og det kommer kanskje flere hjemmetilskuere klokka 18.00 en onsdag i mai enn det gjør klokka 18 en søndag i desember?

 

Sammenligner man de to kamptidspunktene tror jeg mai-kampen vinner på:

- Flere tilskuere som støtter hjemmelaget

- Flere TV-tilskuere

- Bedre baneforhold

- Flere bortetilskuere der hvor det er under 2-3 timer reisevei (og/eller mange tilhengere av bortelaget som bor i området).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden, geirti skrev:

Jeg legger følgende premiss til grunn: unngå seriespill i mars, desember og november. Man kan selvfølgelig si at det er greit med en runde eller to i november, og NM-finalen litt uti november (10. eller 24.), men jeg tenkte jeg skulle se om det var mulig å fjerne november helt fra terminlista for Eliteserien.

 

Øvrige premiss:

1. Det er bedre med midtukekamper når gresset er grønt, enn helgekamper når gresset er hvitt.

2. Det går fint å spille seriekamper på samme dag som europacupkamper, så lenge de ikke ligger samtidig i tid - f.eks. seriekamp klokka 18.00 og CL-kamp klokka 20.45 samme dag. Dersom det kan bli kollisjon for norske lag (kval-spillet + gruppespillet), må man ha reservedatoer.

 

Jeg skal altså flytte 5 serierunder (1. og 27. - 30.) og trenger fem datoer i perioden april til oktober:

* 25/4 (onsdag) - kolliderer ikke med noe.

* 7-9/5 (tir-tor) - samme dager som semifinalene i CL/EL (tviler på at vi har noen norske lag med der)

* 1-2/6 (lør-søn) - CL-finale på lørdag, ellers intet problem

* 12-13/6 (ons-tor) - ingen kollisjon

* 11-12/9 (ons-tor) - ingen kollisjon 

* 16-17/10 (ons tor) - ingen kollisjon

Dette var 6 datoer, altså en mer enn nødvendig. Man har i tillegg mange datoer i juli og august (enten i sommerferien eller midtuke hvor det ligger CL/EL-kamper), man kan da bruke sommerferien eller de to datoene over i september og oktober som reservedatoer for lag som deltar i e-cup.

 

Jeg synes dette viser at det står på viljen (hos NFF, NTF, klubbene, idrettstinget, IOC og/eller regjeringen)

I fall du vil ha det utfyllende svaret fra klubben på disse datoene:

* 25/4 (onsdag) - kolliderer ikke med noe
(Denne er mulig, men blir veldig tette kamper og media ville nok ikke blitt fornøyd. Men ikke umulig.)

* 7-9/5 (tir-tor) - samme dager som semifinalene i CL/EL.
(Kan være at denne er mulig, men blir 8 kamper i mai og uheldig fra et sportslig synspunkt.)

* 1-2/6 (lør-søn) - CL-finale på lørdag, ellers intet problem
(VM U-20 og veldig uheldig med serierunde for lag med spillere der. Spesielt for Stabæk.)

* 12-13/6 (ons-tor) - ingen kollisjon
(VM U-20 og veldig uheldig med serierunde for lag med spillere der. Spesielt for Stabæk. )

* 11-12/9 (ons-tor) - ingen kollisjon
(CL og EL kampene går til høsten kl. 18.45 og 20.45. Det betyr at kamper i Norge må være ferdig før dette og starte kl. 16.30. )

* 16-17/10 (ons tor) - ingen kollisjon
(Samme som over. )

 

 

Så landskapet er komplekst og med mange hensyn. Jeg skjønner at folk vil ha i pose og sekk, men det trigger meg litt at så mange tenker at det er så jævla enkelt og blabla kan ikke bare NFF skjerpe seg blabla. 95% av de jeg snakker med om dette har ikke peiling på hva de snakker om. 

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden, Posse skrev:

* 11-12/9 (ons-tor) - ingen kollisjon
(CL og EL kampene går til høsten kl. 18.45 og 20.45. Det betyr at kamper i Norge må være ferdig før dette og starte kl. 16.30. )

* 16-17/10 (ons tor) - ingen kollisjon
(Samme som over. )

Her er det ikke e-cup før uka etter, så disse går helt brillefint.

U-20 VM var jeg ikke klar over og ser at det ikke er helt maks. Og jeg har ingen problemer med at det er komplekst, men det betyr ikke umulig. Målet mitt var altså å fjerne alle kamper fra mars og november, vi hadde dermed endt opp med første serierunde 7. april (4 uker senere i år), og cupfinalen 3. november (4 uker tidligere enn i år). Det mener jeg er så drastisk mye bedre oppsett enn i år at det er verdt 8 kamper i mai - når man dessuten har færre spillere ute med karantener og skader enn senere i sesongen, og lettere takler et tett kampprogram.

 

Men før vi diskuterer løsningen må vi egentlig bli enige om vi i det hele tatt har et problem: mener du/klubben/NFF/hvemsomennbestemmer at kamper i mars og desember er helt fint?

 

Edit: takk for utfyllende svar, forresten...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden, Posse skrev:

Så landskapet er komplekst og med mange hensyn. Jeg skjønner at folk vil ha i pose og sekk, men det trigger meg litt at så mange tenker at det er så jævla enkelt og blabla kan ikke bare NFF skjerpe seg blabla. 95% av de jeg snakker med om dette har ikke peiling på hva de snakker om. 

Jeg vil ikke ha i pose og sekk. Jeg vil ha en sesong som ikke starter på Holmenkollsøndagen og slutter før advent. Og ja, jeg er villig til å ofre midtukekamper og (særlig) sommerpause for det.

Og jeg vil veldig gjerne ha en NSA-talsperson som ikke sitter og tenker "jaja, sånn som det er nå er nok så bra som det blir".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden, Posse skrev:

Så landskapet er komplekst og med mange hensyn. Jeg skjønner at folk vil ha i pose og sekk, men det trigger meg litt at så mange tenker at det er så jævla enkelt og blabla kan ikke bare NFF skjerpe seg blabla. 95% av de jeg snakker med om dette har ikke peiling på hva de snakker om. 

Dette er en veldig rar ting å si, all den tid NFF (ved "konkurransedirektøren" Nils Fisketjønn) har gått ut i media og bekreftet ved flere anledninger at de har som mål å "strekke" sesongen. Så det virker mer som det er du som ikke helt henger med i svingene her. Riktignok skylder de på at det er noe klubbene er de som vil ha det sånn, noe som for øvrig også er rart siden det virker som de nesten innrømmer at det er en dårlig ide.

Og at det er en dårlig ide er alle er unntatt deg enig om. Personlig ser jeg heller ikke at U20 VM skal (eller kan) være noe vi må stanse eliteserien for. Profesjonell fotball burde trumfe u-landslagsfotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden, WilliamStabæk4eva skrev:

Dette er en veldig rar ting å si, all den tid NFF (ved "konkurransedirektøren" Nils Fisketjønn) har gått ut i media og bekreftet ved flere anledninger at de har som mål å "strekke" sesongen. Så det virker mer som det er du som ikke helt henger med i svingene her. Riktignok skylder de på at det er noe klubbene er de som vil ha det sånn, noe som for øvrig også er rart siden det virker som de nesten innrømmer at det er en dårlig ide.

Og at det er en dårlig ide er alle er unntatt deg enig om. Personlig ser jeg heller ikke at U20 VM skal (eller kan) være noe vi må stanse eliteserien for. Profesjonell fotball burde trumfe u-landslagsfotball.

NFF hører stort sett på klubbene og det er de som står sammen om forslaget. NFF får ufortjent kritikk her. Kommersielt ønsker klubbene kortere sesong. Sportslig ønsker de fleste klubbene en lengre sesong. For spillere og trenere i Stabæk er det lite ønskelig med 4-5 måneder uten avgjørende kamper. Når det gjelder U-20 VM kan vi i «verste fall» risikere å stille i Eliteseriekamp uten Hugo, Tobbe, Ola, Emil og Morten. Tipper det er andre klubber som ønsker dette mer enn oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 minutter siden, Jon skrev:

NFF hører stort sett på klubbene og det er de som står sammen om forslaget. NFF får ufortjent kritikk her. Kommersielt ønsker klubbene kortere sesong. Sportslig ønsker de fleste klubbene en lengre sesong. For spillere og trenere i Stabæk er det lite ønskelig med 4-5 måneder uten avgjørende kamper. Når det gjelder U-20 VM kan vi i «verste fall» risikere å stille i Eliteseriekamp uten Hugo, Tobbe, Ola, Emil og Morten. Tipper det er andre klubber som ønsker dette mer enn oss?

Burde jeg være stolt eller flau over at du lagde en bruker for å svare på innlegget mitt?!

 

Uansett, for å svare: 
-Hvis NFF iverksetter klubbenes dårlige ide er selvfølgelig NFF kritikkverdige. NFF skal gjøre det som er best for norsk fotball. Hvis det er noe annet enn hva klubbene ønsker får det så være.
-Om det er en dårlig ide kan selvfølgelig diskuteres, men 6000 tomme seter på cupfinalen sier mye. Og at Stabæk spilte de tre første kampene av sesongen borte var også ganske dritt.
-Det verstefallsscenariet du beskriver kan unngås ved at vi ikke slipper spillerne som vi trenger til U20 VM på samme måte som vi ikke ville sluppet dem til U17 VM.  

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det viktigste her er å ta hensyn til tilskuerne. Det er de som er blodbanen i ES og da må vi erkjenne at vi ikke ligger på England eller Danmarks breddegrader. Spill gjerne midtukekamper hvis vi slipper fotball i minus 8 kuldegrader og halvmeter snø rundt banen. Det at Norges mest populære kamp cupfinalen ikke selger ut er et signal bedre enn noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden, Posse skrev:

Spar meg. Vi brukte 2 timer på seminar med alle supportergruppene i Norge der de fikk muligheten til å sette opp terminlista slik "vi" vil ha den. Forslagene ble tilnærmet identiske med den opprinnelige lista, fordi det rett og slett ikke var nok ledige helger å plassere runder i. 

Rundt hvert hjørne står noen og mener at det bare er å gjøre slik og slik, og så langt kan man vel si at treffprosenten for hva som faktisk funker er forholdsvis lav. Derfor, siden det ikke finnes noen quick fix, ba vi alle supporterklubbene om å fortelle hva de helst ville prioritere vekk dersom de ønsket å gjøre sesongen kortere. En del ville kutte litt i ferien, ellers var ikke folk spesielt keene på å flytte helgekamper til midt i uka for at det skulle være noen grader varmere. Det er den tilbakemeldingen vi kunne gi NTF og klubbene i forkant.

Så hvis dette i dine ører høres ut som at jeg bare sitter og tenker "jaja, sånn som det er nå er nok så bra som det blir" så kan du ta deg en solskinnsbolle. For min del kan jeg godt ta på stillongs om det er kaldt ute, fremfor at jeg går glipp av en storkamp midt i uka, og kutte litt i sommerferien. Om du vil spille midt i uka og i sommerferien, fint, det er din mening, ærlig sak. 

Hvis noen overså poenget mitt, det jeg har størst problem med er at folk tror det er enkelt og at NFF bare burde gjøre sånn og sånn. Det er aldri enkelt og bare sånn og sånn. Når man har forstått dét, kan man gjerne ta en ordentlig prat med NTF og klubbene om hvordan vi skal spille fotball. 

Noe av det vi jobber med i NSA er å gjøre ting lettfattelige, og med terminlista er dette ganske vanskelig. Fordi det finnes nærmest et uendelig antall "jammen hva hvis vi gjør slik" kan vi ikke ha et svar på alt i forkant. Men når det gjelder feks hvilke helger vi ikke kan spille i, eller hvorfor vi skal ha sommerferie og hvem som ønsker akkurat dette, kunne gjerne vært tydeligere når hovedterminlista lanseres. Så kunne ansvaret blitt adressert med litt mer nøyaktighet. 

Jeg kan bekrefte at Posse og andre representanter fra NSA deltok i prosessen og det på en veldig konstruktiv måte. Tilbakemeldingene fra NSA ble tatt hensyn til. Jeg kan også si at dette er noe av det mer komplekse arbeide jeg har vært borti. Man forstår det ikke før man faktisk sitter med regnearket foran seg og vet alle forutsetningene. De aller fleste klubbledere ønsker en kortere sesong på linje med supportere og fikk ihvertfall på plass senere sesongstart de årene det ikke er mesterskap. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok ... så lenge supporterne ikke kan vise  pragmatisme iforhold til midtukekamper og ferie så blir som det blir. Hvordan var supportergruppene representert på seminaret? Kommer de med et mandat til et slikt møte, eller er det mer tilfeldig? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 minutter siden, WilliamStabæk4eva skrev:

Burde jeg være stolt eller flau over at du lagde en bruker for å svare på innlegget mitt?!

 

Uansett, for å svare: 
-Hvis NFF iverksetter klubbenes dårlige ide er selvfølgelig NFF kritikkverdige. NFF skal gjøre det som er best for norsk fotball. Hvis det er noe annet enn hva klubbene ønsker får det så være.
-Om det er en dårlig ide kan selvfølgelig diskuteres, men 6000 tomme seter på cupfinalen sier mye. Og at Stabæk spilte de tre første kampene av sesongen borte var også ganske dritt.
-Det verstefallsscenariet du beskriver kan unngås ved at vi ikke slipper spillerne som vi trenger til U20 VM på samme måte som vi ikke ville sluppet dem til U17 VM.  

 

Vær stolt du?

U20 VM er noe helt annet enn U17 VM. Dette er en enorm mulighet for talenter til å vise seg frem og vi ønsker at våre skal få den muligheten. I tillegg gir det mye erfaring å spille kamper på det nivået. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kom jeg på et knallgodt argument til her i farta.

Posse vil gjerne at vi skal sammenligne midtukekamp med vinterkamp som om dette var likestilte kamper. Men det er det selvfølgelig ikke. Den ene er midt i sesongen, den andre helt i begynnelsen eller helt på slutten. Og som alle vet er kampene helt i begynnelsen og (spesielt) helt i slutten de aller viktigste. Dermed er det enda viktigere at de spilles under gode forhold (eller spilles i det hele tatt, slik de i begynnelsen av årets sesong ikke ble).

Det er nok riktig at dette er komplisert. Men å strekke sesongen er uansett et uttalt mål, så det er ikke bare fordi det MÅ være sånn. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er helt latterlig hvor mange som tror alt, absolutt alt er NFF sin feil. Brann har hatt en del forslag de siste årene fordi de rette folkene har tatt veien om å bli medlem i klubben for å tvinge klubben sin via årsmøte til å stille med det de mener er riktige saker/spørsmål/endringsforslag  når klubbene samles under NTF paraplyen. De har om jeg ikke husker helt feil blitt nedstemt av de øvrige klubbene i hver eneste sak. 

Det er derimot en veldig kjent ting at det ofte klages fra supportere til klubb som tar den lette veien ut og skylder på NFF når de egentlig har bestemt dette selv. 

De siste årene har det vært bedring på akkurat dette i Stabæk. Kanskje fordi de som styrer SS først og fremst vet veldig mye om hvordan mekanismene fungerer selv om mannen i gata ( dere vet hvem dere er ) alltid vil synes det enkleste er å skylde på forbundet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden, WilliamStabæk4eva skrev:

Nå kom jeg på et knallgodt argument til her i farta.

Posse vil gjerne at vi skal sammenligne midtukekamp med vinterkamp som om dette var likestilte kamper. Men det er det selvfølgelig ikke. Den ene er midt i sesongen, den andre helt i begynnelsen eller helt på slutten. Og som alle vet er kampene helt i begynnelsen og (spesielt) helt i slutten de aller viktigste. Dermed er det enda viktigere at de spilles under gode forhold

Nå fikk jeg mange ord i munnen her. Jeg har sagt at jeg for min del heller vil få med meg en kald kamp, enn å gå glipp av en varm kamp. Jeg synes ikke Haugesund hjemme i juli var like spennende eller viktig som Godset hjemme i november. Men vi kan av naturlige årsaker ikke spille alle kampene midt på sommeren.

11 minutter siden, Offside skrev:

Hvordan var supportergruppene representert på seminaret? Kommer de med et mandat til et slikt møte, eller er det mer tilfeldig? 

Hvis du spør om hvem som er på NSA-seminaret er det representanter fra supportergruppene, som regel styremedlemmer. Det er i øyeblikket omtrent 37 supporterklubber med mer eller mindre drift. 

Et par andre ting dere skal vite om denne hovedterminlisten: 

Styret i NFF får en anbefaling fra en arbeidsgruppe som jobber i ca et halvt år med å utarbeide denne. I denne arbeidsgruppen er det 2 fra NTF, 3 representanter fra klubbene, og 3 fra NFF. Resultatet deres sendes til forbundsstyret og godkjennes som regel. 

NTF-leiren ønsker sen seriestart og sen avslutning. Landslagsledelsen ønsker tidlig start og sen avslutning, antakelig fordi landslaget vil ha svært viktige kamper tidlig på året (vi har Sverige i mars). Så vet vi også at det er intern uenighet i klubbene der sportslig avdeling vil ha lang sesong og kommersiell avdeling vil ha kort. Tidvis kommer det da folk i administrasjonene rundt omkring (i år var det i Godset ved daglig leder) og ytrer seg om hva akkurat de mener.

Om man år etter år bare sitter og brøler at NFF gjør alt galt, da er man kanskje mest opptatt av å høre sin egen stemme. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden, Posse skrev:

Nå fikk jeg mange ord i munnen her. Jeg har sagt at jeg for min del heller vil få med meg en kald kamp, enn å gå glipp av en varm kamp. Jeg synes ikke Haugesund hjemme i juli var like spennende eller viktig som Godset hjemme i november. Men vi kan av naturlige årsaker ikke spille alle kampene midt på sommeren.

Hvis du spør om hvem som er på NSA-seminaret er det representanter fra supportergruppene, som regel styremedlemmer. Det er i øyeblikket omtrent 37 supporterklubber med mer eller mindre drift. 

Et par andre ting dere skal vite om denne hovedterminlisten: 

Styret i NFF får en anbefaling fra en arbeidsgruppe som jobber i ca et halvt år med å utarbeide denne. I denne arbeidsgruppen er det 2 fra NTF, 3 representanter fra klubbene, og 3 fra NFF. Resultatet deres sendes til forbundsstyret og godkjennes som regel. 

NTF-leiren ønsker sen seriestart og sen avslutning. Landslagsledelsen ønsker tidlig start og sen avslutning, antakelig fordi landslaget vil ha svært viktige kamper tidlig på året (vi har Sverige i mars). Så vet vi også at det er intern uenighet i klubbene der sportslig avdeling vil ha lang sesong og kommersiell avdeling vil ha kort. Tidvis kommer det da folk i administrasjonene rundt omkring (i år var det i Godset ved daglig leder) og ytrer seg om hva akkurat de mener.

Om man år etter år bare sitter og brøler at NFF gjør alt galt, da er man kanskje mest opptatt av å høre sin egen stemme. 

Takk for herlig opplysende svar som tydeliggjør kompleksiteten godt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder landslaget akkurat nå så er vel de fleste i 11’ern i utenlandske ligaer så det var vel mere gyldig for 3-4 år siden kanskje med tidlig start pga tidlig landskamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste ord fra meg i denne diskusjonen:

Jeg tror de fleste i tråden har fått med seg poenget om at det ikke er NFF som er direkte ansvarlige for terminlistekrøllet. Flere ganger har det kommet spørsmål om hva man bør gjøre for å forbedre terminlista, istedenfor å brøle om at NFF gjør det feil. Leser man over de siste to sidene eller så, ser man veldig få innlegg som omhandler at NFF gjør ting feil.

Jeg tror også de fleste har fått med seg at dette er fryktelig komplisert. Det er ihvertfall grunnen til at jeg er åpen for midtukekamper og kutt i sommerferien. Og ja, jeg vet at særlig det siste tiltaket er vanskelig å gjennomføre.

Jeg er ikke opptatt av å høre min egen stemme. Jeg er opptatt av at jeg ikke vil se fotball i minusgrader. Og jeg er opptatt av at tilskuersnitt på under 6000 i Eliteserien faktisk er krise for norsk fotball, og jeg tror terminlista har mye av skylda for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er veldig fint å få belyst fra Posse hvor komplisert prosessen med å avgjøre terminlisten er. Kanskje er det litt for mange som er med å bestemme?

Sånn som det har vært i år mener jeg det ikke kan være igjen og igjen om norsk fotball skal tilbake til gamle høyder. Jeg tror de fleste her er enige om det. I år har det ikke vært bra, og det er ansvaret til de som har ansvaret med å sette opp terminlisten. Det er NFF.

Posse, du fremstiller (håper ikke jeg munnsetter ord på deg her) det som en utrolig vanskelig prosess der lang sesong egentlig var det beste av mange dårlige alternativer. Men NFF selv sier at sesongstrekking er et mål i seg selv. Enten så tar du feil, eller så lyver NFF. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...