Gå til innhold

Tilskuertall


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


har omvendt dama fra å heie på Brann (grøss) til å skaffe seg både medlemskort og sesongkort! da gjelder det bare å starte produksjonen av småbarn, så går snittet enda høyere opp... eh...

bra gjort!

og lykke til med "produksjonen" :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


har omvendt dama fra å heie på Brann (grøss) til å skaffe seg både medlemskort og sesongkort! da gjelder det bare å starte produksjonen av småbarn, så går snittet enda høyere opp... eh...

bra gjort!

og lykke til med "produksjonen" :)

hehe... jo takk! Mor er ihvertfall klar for å bli bestemor, mens far er mye mer reservert... Men den som lever får se!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hehe... jo takk! Mor er ihvertfall klar for å bli bestemor, mens far er mye mer reservert... Men den som lever får se!

 

Gjør det, gjør det, gjør det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hehe... jo takk! Mor er ihvertfall klar for å bli bestemor, mens far er mye mer reservert... Men den som lever får se!

 

Gjør det, gjør det, gjør det...

Er det "felles skjebne, felles trøst", "ingen skal ha det lettere enn meg" eller rett og slett en "trenger noen å diskutere Libero og ammetåke med" som driver deg, Slum?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

2100 sesongkort solt til nå. 2300 var solt sist vi var oppe.

Hvor mange kan man vente når man begynner å fronte salget til juniorene og familietribunen, slik Kari sier vi ikke har gjort ennå?

 

Kan vi slå snittet på 4331 fra 2003?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

iflg VG-nett er disse tallene fra forrige uke, så det bør vel ha økt noe siden da:

 

Solgte sesongkort: 2251

I fjor: 2032

Budsjettert snitt: 5000

Snitt i fjor: 3047

 

Dette salget er vel ikke inkludert salget på ståfeltet, eller..??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


iflg VG-nett er disse tallene fra forrige uke, så det bør vel ha økt noe siden da:

 

Solgte sesongkort: 2251

I fjor: 2032

Budsjettert snitt: 5000

Snitt i fjor: 3047

 

Dette salget er vel ikke inkludert salget på ståfeltet, eller..??

 

Nei. Salget på ståfeltet er pr i dag 227.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette salget er vel ikke inkludert salget på ståfeltet, eller..??

 

Nei. Salget på ståfeltet er pr i dag 227.

Er det ikke vanlig at $$ sine sesongkort teller med i det totale sesongkortsalget? Det må det vel...

 

Jeg regner da med at Stabæk er sikret et snitt på 2478 i år, selv om det ikke møter opp en eneste person.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette salget er vel ikke inkludert salget på ståfeltet, eller..??

 

Nei. Salget på ståfeltet er pr i dag 227.

Er det ikke vanlig at $$ sine sesongkort teller med i det totale sesongkortsalget? Det må det vel...

 

Jeg regner da med at Stabæk er sikret et snitt på 2478 i år, selv om det ikke møter opp en eneste person.

 

Så vidt jeg vet så er det den snurregria man må gjennom når man går gjennom portene som teller antall tilskuere, så da blir vel snittet akkurat det det skal være...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg vet så er det den snurregria man må gjennom når man går gjennom portene som teller antall tilskuere, så da blir vel snittet akkurat det det skal være...

Den snurregreia teller alle som ikke har sesongkort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det stemmer ja. Molde hadde et snitt på over 6000 i fjor. Det vil si at ca.halvparten av innbyggerne i Molde by kom på hjemmekampene i fjor. Så vidt jeg vet så deler Molde ut flere 2-3000 sesongkort til de lokale sponsorene som sponser laget hvert år. Da stabæk spilte mot Molde i 2004 kan det ikke ha vært mer en 8-900 på stadion og det ofisielle tilskuertalle var over 4000 eller no..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det stemmer ja. Molde hadde et snitt på over 6000 i fjor. Det vil si at ca.halvparten av innbyggerne i Molde by kom på hjemmekampene i fjor...

Molde har ca. 25 000 innbyggere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ëtter de to første seriekampene ligger vi nederst på tabellen over tilskuertall. Og det etter at alle har spilt en kamp hjemme. Vi har til og med enn sandefjord på hjemmebane.

 

http://fotball.vg.no/bors/tilskuer_klubb.php?sesong_id=103

Hvor mange vi har på bortekamper er noe vi ikke kan gjøre så forferdelig mye med, men tilskuertallet på hjemmebane er ikke bra nok. Dersom vi sammenligner med tidligere år, er det midt på treet; fem ganger har vi hatt høyere tilskuertall på åpningskampen, fem ganger har det vært dårligere. De gode tallene er i årene 2000 - 2003, hvor vi hvert år hadde over 5000 på åpningskampen, best var det i 2002 med 6177 mot vif. Åpningskampen i 2004 hadde under 4000 tilskuere, verst var det i 1998 da vi bare hadde 2684 tilskuere i kampen mot Bodø/Glimt.

 

Den best besøkte åpningskampen kom i 1995 - i vår aller første kamp i eliteserien. Da møtte vi vålerenga og det var 7762 tilskuere tilstede.

 

Rekorden på hjemmebane var mot vålerenga i 1998 med 7938 betalende. (Til sammenligning var det 5851 mot Sandefjord i seriefinalen i fjor).

 

Jeg skal la være å rippe opp i at den kampen vi har spilt med mest tilskuere på noensinne var borte mot vålerenga i 2004. 23 591 klarte å få seg billett til den kampen, men i følge media dengang kunne man lett solgt ytterligere 10.000.

 

Alle tall fra stabak.no

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


virker som om folk her i bærum heller bruker den nye tv avtalen til å sitte foran de svære tvene sine enn å dra på kamp og oppleve skikkelig stemning!

 

...og dette baserer du på hva? Én kamp mot dumpekandidat og profilløse Sandefjord... Midt i Påsken, på en dag det snødde! Etter at Stabæk har blitt spådd nedenom og hjem i store deler av media...

 

Nei, Bæringer, som alle andre fotballinteresserte trenger toppoppgjør og godt vær, spenning og profiler. De kommer når det drar på litt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 19. Apr 2006, 22:30) 71619[/snapback]

...og dette baserer du på hva? Én kamp mot dumpekandidat og profilløse Sandefjord... Midt i Påsken, på en dag det snødde! Etter at Stabæk har blitt spådd nedenom og hjem i store deler av media...

Nå stjal du mine ord. Det blir spennende å se når de store lagene kommer. Jeg skal sef på alle hjemmekamper så fremt jeg ikke er bortreist, men det blir ikke noen opptur av å se kamper mot lag som Sandefjord, Tromsø og Molde. Vinner vi er det ikke mer enn forventet, og uavgjort (eller, grøss, enda værre) er en kjempenedtur. Det er litt bedre borte, men veien hjem fra Sandefjord i fjor var lang (fra Skeid også, men da var jeg så nedkjølt at jeg ikke registrerte så mye lenger)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var ingen Audi, Passat, irsk eller engelsk fuglehund å se i Bærum den nevnte dagen. Det er der vi henter "massene" i medgang, dessverre. Da tutlet de rundt på snaufjellet i skinn-knikkersene sine i håp om å se en og annen rype som de kunne massakrere - før de brøt brødet og ofret lammet til en god burgunder.

Heldigvis har vi kreative sjeler i ledelsen som kan forandre dette over tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må jo regne med at vi kommer til å ligge i bunnsjiktet, jeg har en viss tro på at vi kommer til å gå forbi Ham Kam, Tromsø og Molde dersom det går dårlig for de utover sesongen - men hvis ikke, må vi ikke bli overrasket dersom Stabæk er den klubben med færrest tilskuere i løpet av hele sesongen. Vi er dog heldige som har 3 lokaloppgjør mot Lyn, VIF og LSK som kommer til å trekke opp snittet - den fordelen har ikke Molde, Tromsø m.fl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 20. Apr 2006, 10:28) 71647[/snapback]

Fordelen nå er jo at halve laget er skadet "og må se kampene fra tribunen"... Det hjelper på tilskuertallene iallefall!

 

 

Det er mange måter å regne tilskuerantall på. En variant som faktisk ikke er så ueffen er å regne beleggsprosent. Der vil Stabæk komme langt opp på listen.

 

Ta f.eks Lyn- Vålerernga: 16049 tilskuere = 63% belegg

Stabæk - Sandefjord: 4510 tilskuere = 75% belegg (medregnet kikkertsvingen) 89% belegg (uten svingen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det stemmer ja. Molde hadde et snitt på over 6000 i fjor. Det vil si at ca.halvparten av innbyggerne i Molde by kom på hjemmekampene i fjor...

Molde har ca. 25 000 innbyggere!

 

Han skrev Molde BY ikke Molde kommune!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

RBK-matchen hjalp oss litt.

 

Her er tilskuertabellen:

Rosenborg 19.482

Brann 14.773

Vålerenga 13.977

Viking 13658

Fredrikstad 9.171

Lyn 8.729

Lillestrøm 8.491

Start 7.749

Molde 6.376

HamKam 5.251

Stabæk 4.990

Odd Grenland 4.839

Tromsø 4.835

Sandefjord 4.499

 

Lyns tall uten Vif-kampen blir 5069.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet til Stabæk er jo at det ikke er så mye mer å hente. Hadde stadion vært større så hadde det vært flere mennesker der under RBK-kampen. Gleder meg til ny stadion. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lyns supportere hevder at man ikke teller sesongkort der. Og hevder at VIF heller ikke gjør det grunnet at de må betale en avgift per tilskuer hver kamp

 

Isåfall blir disse tallene meningsløse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lyns supportere hevder at man ikke teller sesongkort der. Og hevder at VIF heller ikke gjør det grunnet at de må betale en avgift per tilskuer hver kamp

 

Isåfall blir disse tallene meningsløse.

 

 

Det tviler jeg noe jævli på! 6000 + sesongkort hadde vært ca 8000 på ullevål mot oss. Det så ikke ut som det var 8000 der iallefal :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lyns supportere hevder at man ikke teller sesongkort der. Og hevder at VIF heller ikke gjør det grunnet at de må betale en avgift per tilskuer hver kamp

 

Isåfall blir disse tallene meningsløse.

 

 

Det tviler jeg noe jævli på! 6000 + sesongkort hadde vært ca 8000 på ullevål mot oss. Det så ikke ut som det var 8000 der iallefal :rolleyes:

 

De mener sikkert at de ikke registrerer de med sesongkort, som IKKE møter opp. De telles nemlig med på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...