Gå til innhold

Tilskuertall


elaang
 Del

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...

En annen tråd fikk meg inne på tanken av å hente opp denne tråden.

 

Vi har budsjettert med 5000 tilskuere i snitt. Pr. d.d. ligger vi på 4939. Dessverre må det innrømmes at dette er sisteplass. Sandefjord ligger på 5015 i snitt. Det bør være mulig å komme forbi de på denne lista.

 

For å komme opp i 5000 i snitt etter Lyn-kampen, må det komme 5500 på denne kampen.

 

Det bør vi klare! Alle mann (og kvinner) til Nadderud!

 

...og ingen andre lag har vært i nærheten av å ha så få tilskuere som Lyn hadde mot Molde. Det laveste antallet som et annet lag har oppnådd i en kamp, er 3722. Forøvrig var dette Sandefjord, mot, ja nettopp..... Lyn. Så litt dissing av Lyn må være lov.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sesongkort, så jeg er vel telt med uansett om jeg kommer eller ikke?

 

Gyldig fravær, mener du?

 

Det er vel her det opereres litt forskjellig i klubbene. Noen teller med alle sesongkort, (Stabæk) uansett om man kommer eller ikke, mens noen andre klubber kun teller de som kommer på stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


litt off topic men hva er grunnen til å skaffe seg sesongkort og ikke komme til kampene?

(å miste 1 eller 2 kamper pga sykdom, jobb, ferie er ok)

 

Det er vel i og for seg ingen om kjøper seg sesongkort uten å møte opp på flertallet av kampene... Hvertfall ikke med vilje..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


litt off topic men hva er grunnen til å skaffe seg sesongkort og ikke komme til kampene?

(å miste 1 eller 2 kamper pga sykdom, jobb, ferie er ok)

Jeg kan komme på 2 grunner i farten.

a) spare penger

B) slippe å løse ut billett hver gang

 

Jeg synes det er flott at vi har mange supportere med sesongkort. Selv om ikke alle har anledning til å komme på hver match.

Endret av atleten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvas man vil være hyggelig med noen og samtidig sørge for at det er mange mennesker (ikke bare tall) på Nadderud så kan man jo låne bort sesongkortet sitt en kamp man ikke selv kan gå. Gi noen en stor opplevelse og Stabæk får (kanskje) en ny sesongkort innehaver nesteår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker ikke helt den tanken om å være ekstra hyggelig mot noen. Dessuten så står jeg på $$-feltet. Og der må man jo være medlem.

Endret av atleten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Snittet er opp i 5060!

 

For å klare et gjennomsnitt på 5000 må vi ha 4670 på hver av de 2 siste kampene. Er nok sikkert avhengig av hvordan vi ligger ann på tabellen om vi klarer det. I tillegg så får vi håpe på oppholdsvær. Jeg er redd regnvær som vi hadde i går, får noen til å holde seg hjemme. I går var tilskuertallet på 4440!

 

Ett snitt på 5000 må vel uansett være ny rekord? Kan ikke huske at vi har hatt et høyere snitt. Noen som vet hva rekorden vår ligger på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Drar opp denne igjen!

 

Snittet er oppe i 5112, og vi går mot ny rekord! (vet fortsatt ikke hva den gamle rekorden lyder på, men vet at den er under 5000) Anyone?

 

Trenger kun 3656 tilskuere i den siste kampen, for å nå budsjettet på 5000. Det burde gå greit. Håper på ett tall langt over det. Hvis vi vinner til søndag, så er mulighetene gode for et godt publikumsoppmøte mot Molde.

 

Hadde også vært moro å gå forbi Sandefjord på tilskuerstatistikken. Men da må vi har 1300-1400 flere tilskuere enn dem på siste hjemmekamp. Vi hadde det forrige runde, og forhåpentligvis får vi det igjen.

 

Så det er bare mobilisere til fullt oppmøte mot Molde... (kanskje vi også kan synge dem ned i Adecco)

Men først skal enga overvinnes på Ullevål..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jada - vi er definitivt på vei mot rekord. Solid rekord. Her er de tidligere årenes snitt på hjemmkamper:

 

1995 - 3300

1996 - 3096

1997 - 3411

1998 - 3397

1999 - 3749

2000 - 3769

2001 - 4228

2002 - 3750

2003 - 4334

2004 - 4270

 

Flere av disse årene var vi midt på tabellen i antall tilskuere, ikke nede mot bånn som vi er nå, til tross for rekordtall. Det ser ut som vår stigning i tilskuertallet har vært lavere enn for mange andre lag, med andre ord. Dette kan ha å gjøre med at flere andre lag har bedret sine stadionanlegg - noe også vi trolig er i ferd med å gjøre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette kan ha å gjøre med at flere andre lag har bedret sine stadionanlegg - noe også vi trolig er i ferd med å gjøre...

 

...eller det faktum at hverken Sogndal, Bryne, Moss eller Bodø/Glimt (f.eks) spiller i samme serie lenger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 18. Oct 2006, 15:29) 88283[/snapback]

Dette kan ha å gjøre med at flere andre lag har bedret sine stadionanlegg - noe også vi trolig er i ferd med å gjøre...

 

...eller det faktum at hverken Sogndal, Bryne, Moss eller Bodø/Glimt (f.eks) spiller i samme serie lenger...

Vårt forholdsvis beste år var 2001, da slo vi de lagene du nevner samt Strømsgodset og Lyn. Men i år slår Lyn oss, og de siste årene Glimt var opp slo de også oss. Også i 1997 hadde vi seks lag bak oss, den gang var Skeid og Kongsvinger under oss (Moss og Bryne i lavere divisjoner).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

(d*u*b @ 18. Oct 2006, 15:29) 88283[/snapback]

Dette kan ha å gjøre med at flere andre lag har bedret sine stadionanlegg - noe også vi trolig er i ferd med å gjøre...

 

...eller det faktum at hverken Sogndal, Bryne, Moss eller Bodø/Glimt (f.eks) spiller i samme serie lenger...

 

Og det faktum at det faktisk er utsolgt for sitteplasser når vi så vidt er over 5000......

VI TRENGER NY STADION!!

Jeg har et par kamper vært for sent ute, og har måttet se kampene på Blaa. Kikkertsvingen er ikke egnet til annet en frustrasjon. Hadde vi hatt 1000 flere sitteplasser, så hadde vi økt snittet med 800 minst.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fra fxt:

 

Nettavisen har vært i kontakt med samtlige klubber i Tippeligaen - og med unntak av Odd Grenland melder alle om en økning i antall solgte sesongkort.

 

Stabæk:

I år: 2.600

2006: 2.726

 

Iflg min regnestav er 2600 mindre enn 2726.

 

Ligger økningen i at det er solgt mer nå, enn på samme tid i fjor? Og er $$-kortene inkludert i dette tallet?

 

Hele artikkelen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra fxt:

 

Nettavisen har vært i kontakt med samtlige klubber i Tippeligaen - og med unntak av Odd Grenland melder alle om en økning i antall solgte sesongkort.

 

Stabæk:

I år: 2.600

2006: 2.726

 

Iflg min regnestav er 2600 mindre enn 2726.

 

Ligger økningen i at det er solgt mer nå, enn på samme tid i fjor? Og er $$-kortene inkludert i dette tallet?

 

Hele artikkelen

$$ går nok for rekord iår også, og vi jobber nå for å få utvidet feltet for de syngende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hva skjer hvis start spiller dårlig og ender på en av de siste plassene? blir det like mange sesongkortholdere i 2008 - bare fordi de trives så bra på den nye arenaen? jeg håper inderlig at stabæk spiller bra og trekker masse folk som vil se på den gode fotballen laget vårt viser - istedenfor at folk kommer løpende for å besøke vårt nytt hjem bare fordi "det er kult med en ny arena"...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hva skjer hvis start spiller dårlig og ender på en av de siste plassene? blir det like mange sesongkortholdere i 2008 - bare fordi de trives så bra på den nye arenaen? jeg håper inderlig at stabæk spiller bra og trekker masse folk som vil se på den gode fotballen laget vårt viser - istedenfor at folk kommer løpende for å besøke vårt nytt hjem bare fordi "det er kult med en ny arena"...

 

akkurat det er jeg også litt redd for. Fornebu er jo et sted hvor 90% av de som arbeider der er innflyttere med liten tilknytning til stabæk. Ser for meg at disse går på kamp når deres eget lag gjester fornebu. Håper for all del fornebu ikke blir en jippo som bare varer et par år. Ellers er det vel ganske stappfullt av alt annet enn bæringer som bor på fornebu om noen år? Jeg blir bare mer lunken til hele prosjektet for hver dag som går. 3D-omvisningen av stadion gjør meg ikke akkurat hard nedentil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


akkurat det er jeg også litt redd for. Fornebu er jo et sted hvor 90% av de som arbeider der er innflyttere med liten tilknytning til stabæk. Ser for meg at disse går på kamp når deres eget lag gjester fornebu.

eneste vi kan gjøre er å overbevise dem at stabæk er best :)

jeg er litt redd også - får oppleve at favorittklubben min flytter til et nytt stadion for første gang :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er det vi har idag, altså to felter. En utvidelse vil være å få felt V også. Dette er såklart avhengig av sesongkort-salget.

 

Så: Løp og kjøp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et snitt på over 6000 etter 2 kamper er jo bra, til Nadderud å være.

 

Men er det så bra hvis vi sammenligner med i fjor? Brann og RBK er to av de lagene med størst potensiale i forhold til tilskuere. Ser vi på fjorårets snitt mot disse to lagene, lå det på 6 166. Årets snitt er på 6124. Altså ligger vi litt under fjoråret.

 

Neste hjemmekamp er mot Sandefjord. I fjor var dette seriestarten (i starten av påskeferien), og tilskuertallet var på 4 510.

 

Med en god kamp mot Start, bør det være mulig å slå dette tallet. Vi trenger kun i underkant av 4600 tilskuere for å ligge over fjorårets snitt, mot samme motstandere.

 

I år er Strømsgodset og Aalesund byttet inn for Molde og HamKam. Det bør bety flere tilskuere, og fjorårets brakrekord i antall tilskuere står for fall.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny hjemmekamp nærmer seg, og en ny mulighet til å bidra til at Stabæk får et brukbart tilskuertall i år, og sletter rekorden fra i fjor.

 

Kåfjord og NFF håper på at det passeres 2 millioner tilskuere totalt i år. Jeg håper vi viser at det er stor interesse for laget vårt, og at vi ikke havner nederst på statistikken over antall tilskuere, når året oppsummeres.

 

I forhold til i fjor, så ligger vi litt etter skjemaet, hvis vi sammenligner med kamper mot samme motstand. Men vi trenger ikke flere enn 4600 blaa sjeler mot Sandefjord for å ligge likt med skjemaet fra ifjor.

 

 

2006 - lag - tilskuere - snitt - diff

11.09. Brann - 6117 - 6 117

04.05. Rosenborg - 6215 - 6 166

09.04. Sandefjord - 4510 - 5 614

 

2007

10.04. Brann - 6262 - 6 262 - +145

21.04. Rosenborg - 5986 - 6 124 - -42

 

 

Når man møter hvilke lag har selvfølgelig mye å si for tilskuertallene. I år er det ingen kamper midt i fellesferien, (det var da vi skulle spillt intertoto) og de to kampene som går i juli, mot Godset og vif er det jo håp om at det kommer en del tilskuere.

 

Etter årets to første hjemmekamper, ligger vi 1 747 over snittet fra i fjor. Men i fjor møtte vi Sandefjord og Odd i de to første kampene. Nå skal vi møte de i kamp 3 og 4 hjemme, og etter de kampene vil vi se om vi har potensiale til å slå rekorden fra i fjor. Hvis vi får noen gode resultater nå, så har jeg stor tro på at det vil skje. Da vil vi få med oss noen flere tilskuere, selv om de kanskje kan kalles medgangssupportere. Men vi trenger alle typer supportere, også de som støtter oss i medgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny hjemmekamp nærmer seg, og en ny mulighet til å bidra til at Stabæk får et brukbart tilskuertall i år, og sletter rekorden fra i fjor.

 

Kåfjord og NFF håper på at det passeres 2 millioner tilskuere totalt i år. Jeg håper vi viser at det er stor interesse for laget vårt, og at vi ikke havner nederst på statistikken over antall tilskuere, når året oppsummeres.

 

I forhold til i fjor, så ligger vi litt etter skjemaet, hvis vi sammenligner med kamper mot samme motstand. Men vi trenger ikke flere enn 4600 blaa sjeler mot Sandefjord for å ligge likt med skjemaet fra ifjor.

Det kan kanskje være greit om klubben opplyser mer om kikkertsvingen også, i stedet for bare å si "Alt utsolgt". Jeg har møtt flere som ikke har dratt på kamp fordi det var utsolgt, noe som ikke har vært helt riktig. Samtidig skjønner jeg ikke hvordan vi kan være "så få" når alt er utsolgt, det har jo vært brukbart med folk i svingen også - særlig sett opp mot maks 1000. Har vi tillatt flere der tidligere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall
×
×
  • Opprett ny...