Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Gjerne med og bidrar!

 

Fantastisk at så mange vil være med på dette, og bare bra folk også! Dette må ikke "bli liggende", men tas konkret tak i fortest mulig. Har kopiert inn formann Moe som er veldig positiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette føles såpass viktig at det kanskje fortjener sin egen tråd? Misforstå meg rett, jeg synes ikke det er støy. For oppmerksomhetens og oppslutningens skyld er det kanskje best å ha det for seg selv, i stedet for at det "drukner" her.

 

Om det er økonomirelatert kan sikkert diskuteres, men "annet faenskap" er det i alle fall ikke :)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jon Inge Høiland jobber med dette i klubbens regi allerede. Kanskje alle dere som vil bidra, bør kontakte ham på Brakka, sette opp et mløte og ta det derfra?

Gi Jon Inge en bruker på forumet!

 

 

Jeg er så dårlig på sånt. Posse; kan DU gi JIH en bruker?? :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"begge de involverte kommer til å slutte i klubben"

 

At treneren skulle slutte, var klart før kroppskrenkelsen med daglig leder.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

"begge de involverte kommer til å slutte i klubben"

 

At treneren skulle slutte, var klart før kroppskrenkelsen med daglig leder.

 

 

Da er det ikke så mye mer for klubben å gjøre. Begge slutter, og politiet behandler anmeldelsene. Case closed for vår del, vi kan ikke gå ut i pressen og gi den ene part skylden for det som hendte, uansett hvor mye det måtte være riktig og vi vet om det. For det jeg vet kan det også være at den som fikk seg en på trynet fortjente det, uten det frikjenner den som gjorde det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På meg virker det som Diopengene har gått til alt mellom himmel og jord siden han dro, så med unntak av det som kommer ved et eventuelt opprykk er vel den kassen tom.

Det vil ikke overraske meg overhode. Styreleder har vært veldig ullen i sine uttalelser så her har nok pengene gått mest til gammel gjeld atter en gang. Blir spennende å lese årsrapporten når den kommer selvom det sikkert ikke blir noen lystig lesing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er noen som får det til..... fra morgendagens Drammens Tidende

 

SIF fortsetter å satse på utvikling ● Flere spillere på topplønn ● Espeseth: – Et offensivt utviklingsbudsjett

Mens fjorårets argeste konkurrenter står på stedet hvil eller kutter, øker Godset igjen satsingen med ti millioner kroner.

 

Strømsgodsets budsjett for 2016 er på 93,5 millioner kroner, en økning på 9,8 millioner fra sølvsesongen. I 2015 hadde drammenserne eliteseriens fjerde største budsjett. Fjorårets toppmotstandere Stabæk, Odd, Viking, Molde og Vålerenga opplyser til Drammens Tidende at de enten kommer til å kutte eller forholde seg til omtrent samme budsjett som i fjor. DT fikk ikke svar fra Rosenborg, men ifølge VG vil fjorårets seriemester ha tilnærmet samme ramme som i 2015. SIF har opplevd vekst siden 2010. For tredje året på rad økes budsjettet med nesten ti millioner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med 166 millioner inn de siste 5 årene er det lett å bruke litt ekstra:

 

http://www.sporten.com/nyhet/sa-mange-millioner-har-godset-tjent-pa-spillersalg

 

Vårt problem er vel i hovedsak at spillersalg går til å dekke drift fordi vi spiller på en stadion som ikke gir oss nok inntekter. Noe å tenke på for de som heller vil være på gamle Nadderud enn Telenor.

 

 

Det er vel ingen som være på *dagens* Nadderud. Derimot er det mange som vil ha et oppgradert Nadderud som sikrer flere inntekter. Det er det vi sikter mot når vi ikke vil tilbake til Fornebu. Viktig forskjell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Det er noen som får det til..... fra morgendagens Drammens Tidende

 

SIF fortsetter å satse på utvikling ● Flere spillere på topplønn ● Espeseth: – Et offensivt utviklingsbudsjett

Mens fjorårets argeste konkurrenter står på stedet hvil eller kutter, øker Godset igjen satsingen med ti millioner kroner.

Strømsgodsets budsjett for 2016 er på 93,5 millioner kroner, en økning på 9,8 millioner fra sølvsesongen. I 2015 hadde drammenserne eliteseriens fjerde største budsjett. Fjorårets toppmotstandere Stabæk, Odd, Viking, Molde og Vålerenga opplyser til Drammens Tidende at de enten kommer til å kutte eller forholde seg til omtrent samme budsjett som i fjor. DT fikk ikke svar fra Rosenborg, men ifølge VG vil fjorårets seriemester ha tilnærmet samme ramme som i 2015. SIF har opplevd vekst siden 2010. For tredje året på rad økes budsjettet med nesten ti millioner.

Det som for meg er en gåte er hvordan vi presumtivt sitter med noen av Norges beste markedsføringsfolk så klarer vi ikke hente inn mer penger enn på OBOS liga nivå. Legger vi for mye av forklaringen på stadion situasjon eller har man vurdert andre årsaksforhold. Kan det være at vår ekstremt kortsiktige tenkning for Tippeliga laget ikke appellerer til de vi skal hente inn penger fra. Jeg har ikke svarene men synes kanskje debatten her inne har for mye hatt et svar som nevnt over.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle idretter og idrettstalenter i Asker og Bærum sliter veldig med å bli sponset! Sånn er det over hele linjen!

Kan ta eksempel fra langrenn hvor jeg har god oversikt, noen av landets største talenter har måtte gå ut i mediene for å høre om noen kan sponse de, før flere har lagt opp med tiden, hvorav en løper på lavere nivå i f.eks i Trøndelag får penger fra mange aktører, får bilavtaler og liknende! Finnes flere eksempler på løpere som bytter til klubber i andre landsdeler for å få støtte!

Har en følelse av at det desverre er slik også for ett flaggskip som Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ingen som være på *dagens* Nadderud. Derimot er det mange som vil ha et oppgradert Nadderud som sikrer flere inntekter. Det er det vi sikter mot når vi ikke vil tilbake til Fornebu. Viktig forskjell.

 

Når man leser forumet er det lett å få inntrykk av at "dere" (hvem enn som inngår i ditt "vi") heller går på bandy-kamp enn å sette deres fot på Telenor Arena. Og det er vel ikke "oppgradert Nadderud" som er målet, det er vel et totalt nybygg? Også en viktig forskjell (når det kommer til kostnader).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er vel ingen som være på *dagens* Nadderud. Derimot er det mange som vil ha et oppgradert Nadderud som sikrer flere inntekter. Det er det vi sikter mot når vi ikke vil tilbake til Fornebu. Viktig forskjell.

 

Når man leser forumet er det lett å få inntrykk av at "dere" (hvem enn som inngår i ditt "vi") heller går på bandy-kamp enn å sette deres fot på Telenor Arena. Og det er vel ikke "oppgradert Nadderud" som er målet, det er vel et totalt nybygg? Også en viktig forskjell (når det kommer til kostnader).

 

Kanskje bandy gruppa kan spille i Telenor Arena

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktigheten av å få på plass en ny stadio for å sikre Stabæk en bærekraftig framtid som norsk toppklubb er åpenbar og kan ikke understrekes nok. Misforholdet mellom hvor grunnleggende viktig dette stadiospørsmålet og Stabæk Supporternes engasjement rundt spørsmålet er slående. Mye kan sikkert forklares med manglende avklaring på TA-farsen, men er SS-familien virkelig splittet i spørsmålet om hvor Stabæk hører hjemme? De fleste er vel enig om at det er på Nadderud, også har man ett mer eller mindre positivt og pragmatisk syn på TA. Men hvis dette er det gjengse synet så skjønner jeg ikke helt hvorfor SS ikke kan være en enda tydeligere stemme i kampen for et nytt stadio på Nadderud. Men mulig jeg tar feil. Rekk gjerne opp hånden alle som ønsker TA som hjem for Stabæk som førstevalg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...