Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


GRØNN SONE

 

Budstikka i morgen

 

Fotball. Stabæk er i grønn sone når fotball-klubbenes økonomiske status offentliggjøres i dag. Utelukkende på grunn av spillersalg, sier leder.

 

GULLKANTET SALG: Det er viktig for meg at folk forstår hvorfor vi er i grønn sone. Det skyldes utelukkende spillersalg, sier Jon Tunold (innfelt). Salget av Adama Diomande fra Stabæk til engelske Hull ga over 20 millioner kroner og kan gi ytterligere 3 millioner hvis Hull rykker opp til helgen.

En milepæl er nådd, Stabæk er i grønn økonomisk sone.

 

Veldig gledelig, jubler daglig leder Jon Tunold og legger til:

 

Det er viktig for meg at folk forstår hvorfor vi er i grønn sone. Det skyldes utelukkende spillersalg, og det skjer nødvendigvis ikke hvert år. Vi må jobbe hardt for å klare oss gjennom dette året igjen. Sånn vil det være konsekvent fremover når vi må selge spillere for å klare dekke driften.

 

I 2015 solgte Stabæk spillere for godt over 20 millioner kroner. Tunold sier at det førte til at klubbens egenkapital var 9,5 millioner kroner og at overskuddet i aksjeselskapet var 14 millioner.

 

Vi har brukt en del av det til å nedbetale gjeld. Det betyr at klubben har lav gjeldsgrad i forhold til en del andre klubber og hva man har hatt tidligere. I tillegg har vi investert en del i treningsanlegg. Uten de sportslige resultatene i fjor hadde ikke det vært mulig.

 

Stabæk-lederen har sagt det før og gjentar at klubben ikke klarer å dekke den daglige driften av eliteserielag, damelag og akademi uten betydelige spillersalg så lenge klubben har dagens fasiliteter på Nadderud.

 

Det vil ikke være mulig i fremtiden det går på kort sikt, men ikke lang sikt. Stabæk har blant de laveste budsjettene på A-lag i eliteserien i Norge. Det baserer seg på at vi må ha spillersalg. Det er ikke bærekraftig over tid. I 2016 må vi jobbe hardt for å holde oss i gul sone frem til 30. juni og 31. desember, sier Tunold.

 

Spiller i Fredrikstad

Han påpeker at Stabæks inntekter baserer seg på publikumsinntekter, mediepotten og sponsorer.

 

De tre alene vil ikke basert på infrastrukturen vi sitter på her være store nok til å dekke driftskostnadene, sier han.

 

Om kort tid skal Stabæk spille kvalifisering til europacupen. Hjemmekampene spilles i Fredrikstad fordi Nadderud ikke er godkjent. Samtidig krever Fotballforbundet en avklaring om fremtidig spillested for Stabæk.

 

Vi har god dialog med kommunen, og dette er ikke noen klagesang fra meg. Jeg vet det er en prosess, men det er viktig å presisere at vi ikke kan vente veldig lenge. Uten en avklaring om fremtiden vil jeg tro at vi skal kunne klare å drifte her i ett eller to år til. Men med en gang det tas en beslutning kan vi jobbe aktivt inn mot nye samarbeidspartnere og skape inntekter allerede nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


GRØNN SONE

 

Budstikka i morgen

 

Fotball. Stabæk er i grønn sone når fotball-klubbenes økonomiske status offentliggjøres i dag. Utelukkende på grunn av spillersalg, sier leder.

 

GULLKANTET SALG: Det er viktig for meg at folk forstår hvorfor vi er i grønn sone. Det skyldes utelukkende spillersalg, sier Jon Tunold (innfelt). Salget av Adama Diomande fra Stabæk til engelske Hull ga over 20 millioner kroner og kan gi ytterligere 3 millioner hvis Hull rykker opp til helgen.

En milepæl er nådd, Stabæk er i grønn økonomisk sone.

 

Veldig gledelig, jubler daglig leder Jon Tunold og legger til:

 

Det er viktig for meg at folk forstår hvorfor vi er i grønn sone. Det skyldes utelukkende spillersalg, og det skjer nødvendigvis ikke hvert år. Vi må jobbe hardt for å klare oss gjennom dette året igjen. Sånn vil det være konsekvent fremover når vi må selge spillere for å klare dekke driften.

 

I 2015 solgte Stabæk spillere for godt over 20 millioner kroner. Tunold sier at det førte til at klubbens egenkapital var 9,5 millioner kroner og at overskuddet i aksjeselskapet var 14 millioner.

 

Vi har brukt en del av det til å nedbetale gjeld. Det betyr at klubben har lav gjeldsgrad i forhold til en del andre klubber og hva man har hatt tidligere. I tillegg har vi investert en del i treningsanlegg. Uten de sportslige resultatene i fjor hadde ikke det vært mulig.

 

Stabæk-lederen har sagt det før og gjentar at klubben ikke klarer å dekke den daglige driften av eliteserielag, damelag og akademi uten betydelige spillersalg så lenge klubben har dagens fasiliteter på Nadderud.

 

Det vil ikke være mulig i fremtiden det går på kort sikt, men ikke lang sikt. Stabæk har blant de laveste budsjettene på A-lag i eliteserien i Norge. Det baserer seg på at vi må ha spillersalg. Det er ikke bærekraftig over tid. I 2016 må vi jobbe hardt for å holde oss i gul sone frem til 30. juni og 31. desember, sier Tunold.

 

Spiller i Fredrikstad

Han påpeker at Stabæks inntekter baserer seg på publikumsinntekter, mediepotten og sponsorer.

 

De tre alene vil ikke basert på infrastrukturen vi sitter på her være store nok til å dekke driftskostnadene, sier han.

 

Om kort tid skal Stabæk spille kvalifisering til europacupen. Hjemmekampene spilles i Fredrikstad fordi Nadderud ikke er godkjent. Samtidig krever Fotballforbundet en avklaring om fremtidig spillested for Stabæk.

 

Vi har god dialog med kommunen, og dette er ikke noen klagesang fra meg. Jeg vet det er en prosess, men det er viktig å presisere at vi ikke kan vente veldig lenge. Uten en avklaring om fremtiden vil jeg tro at vi skal kunne klare å drifte her i ett eller to år til. Men med en gang det tas en beslutning kan vi jobbe aktivt inn mot nye samarbeidspartnere og skape inntekter allerede nå.

Endelig sone good news ... og en stille takk går til BB ... som naturligvis fortsatt burde vært her. Da hadde han sluppet å rote nede i Ligue 2, og vi hadde fortsatt vært et topplag, og kunne med forventning sett fram til E-cup
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

GRØNN SONE

 

Budstikka i morgen

 

Fotball. Stabæk er i grønn sone når fotball-klubbenes økonomiske status offentliggjøres i dag. Utelukkende på grunn av spillersalg, sier leder.

 

GULLKANTET SALG: Det er viktig for meg at folk forstår hvorfor vi er i grønn sone. Det skyldes utelukkende spillersalg, sier Jon Tunold (innfelt). Salget av Adama Diomande fra Stabæk til engelske Hull ga over 20 millioner kroner og kan gi ytterligere 3 millioner hvis Hull rykker opp til helgen.

En milepæl er nådd, Stabæk er i grønn økonomisk sone.

 

Veldig gledelig, jubler daglig leder Jon Tunold og legger til:

 

Det er viktig for meg at folk forstår hvorfor vi er i grønn sone. Det skyldes utelukkende spillersalg, og det skjer nødvendigvis ikke hvert år. Vi må jobbe hardt for å klare oss gjennom dette året igjen. Sånn vil det være konsekvent fremover når vi må selge spillere for å klare dekke driften.

 

I 2015 solgte Stabæk spillere for godt over 20 millioner kroner. Tunold sier at det førte til at klubbens egenkapital var 9,5 millioner kroner og at overskuddet i aksjeselskapet var 14 millioner.

 

Vi har brukt en del av det til å nedbetale gjeld. Det betyr at klubben har lav gjeldsgrad i forhold til en del andre klubber og hva man har hatt tidligere. I tillegg har vi investert en del i treningsanlegg. Uten de sportslige resultatene i fjor hadde ikke det vært mulig.

 

Stabæk-lederen har sagt det før og gjentar at klubben ikke klarer å dekke den daglige driften av eliteserielag, damelag og akademi uten betydelige spillersalg så lenge klubben har dagens fasiliteter på Nadderud.

 

Det vil ikke være mulig i fremtiden det går på kort sikt, men ikke lang sikt. Stabæk har blant de laveste budsjettene på A-lag i eliteserien i Norge. Det baserer seg på at vi må ha spillersalg. Det er ikke bærekraftig over tid. I 2016 må vi jobbe hardt for å holde oss i gul sone frem til 30. juni og 31. desember, sier Tunold.

 

Spiller i Fredrikstad

Han påpeker at Stabæks inntekter baserer seg på publikumsinntekter, mediepotten og sponsorer.

 

De tre alene vil ikke basert på infrastrukturen vi sitter på her være store nok til å dekke driftskostnadene, sier han.

 

Om kort tid skal Stabæk spille kvalifisering til europacupen. Hjemmekampene spilles i Fredrikstad fordi Nadderud ikke er godkjent. Samtidig krever Fotballforbundet en avklaring om fremtidig spillested for Stabæk.

 

Vi har god dialog med kommunen, og dette er ikke noen klagesang fra meg. Jeg vet det er en prosess, men det er viktig å presisere at vi ikke kan vente veldig lenge. Uten en avklaring om fremtiden vil jeg tro at vi skal kunne klare å drifte her i ett eller to år til. Men med en gang det tas en beslutning kan vi jobbe aktivt inn mot nye samarbeidspartnere og skape inntekter allerede nå.

Endelig sone good news ... og en stille takk går til BB ... som naturligvis fortsatt burde vært her. Da hadde han sluppet å rote nede i Ligue 2, og vi hadde fortsatt vært et topplag, og kunne med forventning sett fram til E-cup

BB skjønte nok at Dio pengene aldri gikk til sportslig satsning for laget sitt og da var han kanskje litt smartere en Billy som gikk på limpinnen til Moe og gjengen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På limpinnen? Tror du seriøst at Billy har fått lovnader om masse penger til forsterkninger for så plutselig å oppdage at de midlene ikke finnes? Klubben var hvertfall tydelig i media på at kun mindre summer var satt av til nye spillere, så kan love deg at Billy har fått beskjed om det samme.

 

Hvis innlegget var ment som en kritikk mot "Moe og gjengen" for at de ikke bruker penger har du hvertfall ikke min støtte. Endelig har vi en klubbledelse som setter tæring etter næring, og ikke bruker penger som Luksusfellen-deltakere på fylla.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det vil ikke være mulig i fremtiden det går på kort sikt, men ikke lang sikt. Stabæk har blant de laveste budsjettene på A-lag i eliteserien i Norge. Det baserer seg på at vi må ha spillersalg. Det er ikke bærekraftig over tid. I 2016 må vi jobbe hardt for å holde oss i gul sone frem til 30. juni og 31. desember, sier Tunold.

 

 

 

Er dette skrivefeil og skal være grønn sone og ikke gul eller er forutsetningene for økonomien så jævlig dårlig at vi vet at vi allerede ved neste måling vil være tilbake i gul/rød sone?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det vil ikke være mulig i fremtiden det går på kort sikt, men ikke lang sikt. Stabæk har blant de laveste budsjettene på A-lag i eliteserien i Norge. Det baserer seg på at vi må ha spillersalg. Det er ikke bærekraftig over tid. I 2016 må vi jobbe hardt for å holde oss i gul sone frem til 30. juni og 31. desember, sier Tunold.

 

 

 

Er dette skrivefeil og skal være grønn sone og ikke gul eller er forutsetningene for økonomien så jævlig dårlig at vi vet at vi allerede ved neste måling vil være tilbake i gul/rød sone?

 

Det høres ut som spillersalg for å holde oss i gul sone 30 juni men overgangsvinduet er vel ikke åpnet da

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som strategien for å holde plassen er lagt, og det virker som godt nytt og en tillitserklæring til Billy. Her skal kreftene som allerede er i klubben snu skuta, muligens støttet med et par innlånte/gratis spillere inn i sommervinduet. Kan virke en smule defensivt når de helt basic tinga har forvitret på et halvt år; "Vi må ta tak i det med struktur, plan, energi, få laget til å henge sammen, glede." Håper inderlig disse tiltakene holder, og det hadde igrunnen vært en god start om vi mot Start nettopp får se disse basic tinga blir tatt på alvor

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror det kunne vært avklarende om ledelsen fortalte om vi fortsatt har gjeld vi skal gjøre opp og om disse pengene vil gå med til å dekke underskudd hvis vi har det så langt i 2016

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan kanskje oppsummere dette slik at de fleste (eller alle) her på forumet ønsker seg mer åpenhet om hvordan økonomien i klubben vår egentlig er?

 

Unntatt hvis det gjør at klubben kommer i en dårligere posisjon. Jeg er veldig fornøyd med at klubben holder sensitiv informasjon internt. Hvor mye vi får i sponsorinntekter i år? Kommer sikkert an på forhandlinger. Som forhandlingsstrategi virker det ikke helt smart å gi ut alt på forhånd? Hvor mye vi regner med å måtte selge spillere for i år? Hvis tallet er 5 og en klubb lurer på om de skal by 5 eller 7 mill for en av spillerne våre, hadde det neppe hjulpet klubben å gå ut med tallet på forhånd. Osv osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var innom Sparebank1 i Sandvika igår og opprettet sparekonto til min datter. Tenkte å fornye Stabæk motiv bankkortet mitt samt at hun skulle få sitt eget.. Det gikk ikke lenger sa de.. utgående avtale med vår hovedsponsor? Må jeg bytte bank igjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var innom Sparebank1 i Sandvika igår og opprettet sparekonto til min datter. Tenkte å fornye Stabæk motiv bankkortet mitt samt at hun skulle få sitt eget.. Det gikk ikke lenger sa de.. utgående avtale med vår hovedsponsor? Må jeg bytte bank igjen?

Svært få banker tilbyr dette lenger. Det er eller blir faset ut hos de fleste.

 

Tar tik: overså spørsmålstegnet.

Endret av marbor
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...