Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


 

...Fra og med kommende kamp selges bussen på flaske, men uten kork...

Hvor mange flasker trenger man til en buss??

 

He he, Skriveleif slenger seg innom her også ja.

 

Det trengs 12 flasker for en buss, men vi snakker selvfølgelig minibuss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Tilskuere?

 

Vi hadde 3611 etter de første 6 kampene. Etter det har vi hatt 4938, 3344,3894, 3052, 3289 som gir et snitt på 3688. Budsjett vet jeg ikke.

Pirk: Det gir et snitt på 3653.

 

3289 skal være 3829. Gir snitt på 3689.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Tilskuere?

 

Vi hadde 3611 etter de første 6 kampene. Etter det har vi hatt 4938, 3344,3894, 3052, 3289 som gir et snitt på 3688. Budsjett vet jeg ikke.

Pirk: Det gir et snitt på 3653.

3289 skal være 3829. Gir snitt på 3689.

Bra dere følger med, gikk nok litt fort men det var da sånn ca? Bomme med 1 person må være godkjent!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://touch.budstikka.no/stabak-fotball/tilskuere/nadderud-stadion/stabak-solgte-4-938-av-4-938-billetter-utsolgt-timer-for-kampstart-mot-aalesund/s/5-55-355825

 

Men når så mange hadde en god opplevelse, kommer sikkert en del av de tilbake og da renner pengene inn. RBK neste hjemmekamp, bør også selges ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Viktig å tenke på neste gang man klager på manglende satsning/spillerkjøp osv.

 

Det mest bekymringsfulle er at dette aldri kommer til å bedre seg før vi vet hva som skjer med stadionsituasjonen. Det haster veldig å få avklart hva som skjer med Telenor Arena. Først hvis/når den blir uaktuell kan man begynne å planlegge nye Nadderud for alvor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://touch.budstikka.no/stabak-fotball/jon-tunold/nadderud-stadion/svikt-i-spillersalg-og-medieinntekter-stabak-fra-pluss-til-blodrode-tall/s/5-55-378298

 

Må være så frustrerende å jobbe beinhardt for grønn sone for å falle ned igjen i Gul, og kanskje Rød pga en inkonsekvent kommune som ikke skjønner viktigheten av en egen/ny stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke hvert år vi henter en spiller som sendes videre med 20 millioner i profitt 5 måneder senere.

Synes det er et minimumskrav til IAO, at han klarer det minst en gang i sesongen... :-P
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du synes ikke dårlig markering er en mer passende forklaring? Du synes at når gutta lar en mann stå umarkert 1 meter fra mål, så er det noe Toni burde ha oppdaget, og i løpet av 1 sekund fått den beskjeden gitt videre til spillerne? Eller tenker du at Toni glemte å fortelle dem at vi bør markere motstandere på defensiv dødball?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å ha trent på mer kynisme siste 10min av skjebnekamper som denne? Stikkord: stopp i spillet, klarer langt, mann-mann markering etc

Foreslår å trene mer, generelt. Så gutta er i litt bedre fysisk form.

Det er gratis å trene.

Endret av Zlatan
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vanskelig å påstå noe annet enn at vi sviktet taktisk i går, selv om selve målene kom som følge av helt grusomme individuelle feil.

 

Nuvel. Det er ikke over før det er over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har i hele år har vært mis-match mellom spille stil og spiller materiell. Skal man spille position og teknisk fotball gjennom midten må man ha splillere som kan behandle ballen. Virker som om vi på død og liv skal holde på Stabæk stilen som krever helt andre typer enn vi nå har råd til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 Stabæk-millioner kan ha røket på 4 min igår, skriver Aftenposten.

 

Ut fra tallene i nevnte artikkel, så virker det som om klubben tenker følgende: Vi nå har 54 mill i omsetning, og ved et nedrykk må kutte 9 og havne på 45 mill.

 

Det synes jeg høres ut som et skremmede lite kutt. Bare "forskjellen i mediepenger er rundt 4 millioner" (sitat Tunold i samme artikkel).

 

Så inntekter fra sponsorer, billettsalg osv forventer man at kun går ned med 5 millioner tilsammen ved et nedrykk? Forskjellen må da være langt større enn som så? Her frykter jeg vi får en enda verre baksmell økonomisk enn strengt tatt nødvendig. Kanskje utpå sensommeren, når vi ligger i opprykkskampen, men må selge unna alt vi kan for ikke å gå konk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om mange her gir inntrykk av at det igrunnen er greit om vi rykker ned, så er det faktisk ganske kritisk om/når det skjer. Det står om Stabæk skal være et topplag i all uoverskuelig framtid eller ikke. IA har tryllet lenge, men de økonomiske tyngdelovene tar sin tål. Vil ikke krisemaksimere, bare påpeke det åpenbare i at vi kan ikke påregne å rykke rett opp igjen på et bananskall nok engang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

9 Stabæk-millioner kan ha røket på 4 min igår, skriver Aftenposten.

Ut fra tallene i nevnte artikkel, så virker det som om klubben tenker følgende: Vi nå har 54 mill i omsetning, og ved et nedrykk må kutte 9 og havne på 45 mill.

 

Det synes jeg høres ut som et skremmede lite kutt. Bare "forskjellen i mediepenger er rundt 4 millioner" (sitat Tunold i samme artikkel).

 

Så inntekter fra sponsorer, billettsalg osv forventer man at kun går ned med 5 millioner tilsammen ved et nedrykk? Forskjellen må da være langt større enn som så? Her frykter jeg vi får en enda verre baksmell økonomisk enn strengt tatt nødvendig. Kanskje utpå sensommeren, når vi ligger i opprykkskampen, men må selge unna alt vi kan for ikke å gå konk.

Får man ikke ekstra støtte fra NFF som en overgangsordning første året i OBOS? Slik at det er å ikke rykke rett opp som svir mest?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...