Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

 

9 Stabæk-millioner kan ha røket på 4 min igår, skriver Aftenposten.

Ut fra tallene i nevnte artikkel, så virker det som om klubben tenker følgende: Vi nå har 54 mill i omsetning, og ved et nedrykk må kutte 9 og havne på 45 mill.

 

Det synes jeg høres ut som et skremmede lite kutt. Bare "forskjellen i mediepenger er rundt 4 millioner" (sitat Tunold i samme artikkel).

 

Så inntekter fra sponsorer, billettsalg osv forventer man at kun går ned med 5 millioner tilsammen ved et nedrykk? Forskjellen må da være langt større enn som så? Her frykter jeg vi får en enda verre baksmell økonomisk enn strengt tatt nødvendig. Kanskje utpå sensommeren, når vi ligger i opprykkskampen, men må selge unna alt vi kan for ikke å gå konk.

Får man ikke ekstra støtte fra NFF som en overgangsordning første året i OBOS? Slik at det er å ikke rykke rett opp som svir mest?
Det har du rett i. Vi vil gå betydelig ned i budsjett det første året (Tunold ga et veldig moderat anslag på 9 mill i Budstikka), men går vi ikke opp med engang blir det å kutte ennå flere millioner.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I Sandefjord er det bensinstasjon (shell) med 5øre per liter og 25 kr per bilvask som går til Sandefjord fotball! Er det koe som eksisterer for oss også? Den ene pumpen er markert godt med logo og klubbens farger + beskjed!

 

Om det ikke alt eksisterer er jo dette en løsning vi burde jobbet for .

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo det er sånn hos oss også med Uno X om du bruker Uno X kortet

Det fremstår nok som en godt bevart hemmelighet for de fleste... Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Sandefjord er det bensinstasjon (shell) med 5øre per liter og 25 kr per bilvask som går til Sandefjord fotball! Er det koe som eksisterer for oss også? Den ene pumpen er markert godt med logo og klubbens farger + beskjed!

 

Om det ikke alt eksisterer er jo dette en løsning vi burde jobbet for .

En rekke av sponsorene leier også inn arbeidskraften sin via en av de andre sponsorene og betaler 5kr per arbeidstime til SF. Bra konsept det også

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jo det er sånn hos oss også med Uno X om du bruker Uno X kortet

Det fremstår nok som en godt bevart hemmelighet for de fleste...

 

 

Kan jo diskuteres hvor mye man kan forvente at selskapet selv skal fronte dette men de har vel ved mer enn en anledning hatt stand utenfor Nadderud før kamp og delt ut flyers til det som kan krype og gå av folk.

 

Men det å merke en pumpe med STB pumpa er jo en bra ide. Får håpe noen fra de eller klubben leser her så kan de ta ideen videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Jo det er sånn hos oss også med Uno X om du bruker Uno X kortet

Det fremstår nok som en godt bevart hemmelighet for de fleste...

Kan jo diskuteres hvor mye man kan forvente at selskapet selv skal fronte dette men de har vel ved mer enn en anledning hatt stand utenfor Nadderud før kamp og delt ut flyers til det som kan krype og gå av folk.

 

Men det å merke en pumpe med STB pumpa er jo en bra ide. Får håpe noen fra de eller klubben leser her så kan de ta ideen videre.

Tidligere stod det også store bannere på stasjonene nærmest Nadderud med 'Vi støtter Stabæk', eller liknende.

Inntil 400 Akademi-foreldre henter og bringer jevnlig spillere på/til Nadderud. Disse bør bearbeides bedre. De er (dessverre) ikke nødvendigvis på A-lagets kamper.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo det er sånn hos oss også med Uno X om du bruker Uno X kortet

Desverre så har UNO-X kuttet ut å gi rabatt eller bonus om du bruker UNO-X kortet, dermed får vi ingenting selv, bare litt til klubben. Etter det har vi gått knapt brukt kortet og bruker heller Trump kortet på Shell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jo det er sånn hos oss også med Uno X om du bruker Uno X kortet

Desverre så har UNO-X kuttet ut å gi rabatt eller bonus om du bruker UNO-X kortet, dermed får vi ingenting selv, bare litt til klubben. Etter det har vi gått knapt brukt kortet og bruker heller Trump kortet på Shell.

Går pengene til Trump med dette Trump kortet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


UnoX-stasjonene på Bekkestua og Gjønnes har bannere med Stabæk logo ved hver pumpe. Det er også mulig å hente kort i en boks og registrere dette selv. Prisene er erfaringsmessig konkurransedyktige. Det er i hvert fall ikke billigere på Esso eller Statoil.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Sandefjord er det bensinstasjon (shell) med 5øre per liter og 25 kr per bilvask som går til Sandefjord fotball! Er det koe som eksisterer for oss også? Den ene pumpen er markert godt med logo og klubbens farger + beskjed!

 

Om det ikke alt eksisterer er jo dette en løsning vi burde jobbet for .

 

Noe som igjen gjør at jeg tar opp min kjepphest, Stabæk Brød. Jeg tror faktisk Stabæk er eneste lag i de to øverte divisjonene som ikke har benyttet denne muligheten til ekstra inntekt. Merkelig at ingen har tatt tak i dette! Jeg har tatt opp det på forum et par ganger tidligere, samt var på brakka for en god stund siden og la frem ideen for ansvarlige der.

At det kan bli noen kroner av det er jo bare å regne selv, f.eks så får Godset 2 kroner pr. solgte SIF Brød. Hva er potensialt for å selge Stabæk Brød i f.eks. butikkene til Norgesgruppen i Bærum + Nye Asker? Ved kun å selge ca. 26-27 brød pr. dag i 30 forskjellige butikker, 6 dager i uka, vil dette gi ca kr. 500.000 /år!

 

Godset spilte faktisk inn en promofilm for SIF Brødet for et år siden, om den er god eller dårlig er ikke min sak å bedømme, se selv:

http://www.godset.no/news/article/clf9usekkzzd14ia4brpkqp9y/title/det-er-bare-ett-brod-i-norge

Men de gjør i alle fall noe, og hadde neppe lagt ned såpass med energi i noe som ikke gir kroner i kassa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og ja, det må være mulig med Stabæk-brød. Jeg hadde utelukkende kjøpt det.

 

Hva med en comeback av den blaa menyen hos McDonalds? Selv om filialen på Bekkestua er stengt finnes det da flere innenfor nedslagsfeltet. Nå husker jeg ikke hvor stor suksess det faktisk var, men litt inntekt må det da være.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I Sandefjord er det bensinstasjon (shell) med 5øre per liter og 25 kr per bilvask som går til Sandefjord fotball! Er det koe som eksisterer for oss også? Den ene pumpen er markert godt med logo og klubbens farger + beskjed!

 

Om det ikke alt eksisterer er jo dette en løsning vi burde jobbet for .

 

Noe som igjen gjør at jeg tar opp min kjepphest, Stabæk Brød. Jeg tror faktisk Stabæk er eneste lag i de to øverte divisjonene som ikke har benyttet denne muligheten til ekstra inntekt. Merkelig at ingen har tatt tak i dette! Jeg har tatt opp det på forum et par ganger tidligere, samt var på brakka for en god stund siden og la frem ideen for ansvarlige der.

At det kan bli noen kroner av det er jo bare å regne selv, f.eks så får Godset 2 kroner pr. solgte SIF Brød. Hva er potensialt for å selge Stabæk Brød i f.eks. butikkene til Norgesgruppen i Bærum + Nye Asker? Ved kun å selge ca. 26-27 brød pr. dag i 30 forskjellige butikker, 6 dager i uka, vil dette gi ca kr. 500.000 /år!

 

Godset spilte faktisk inn en promofilm for SIF Brødet for et år siden, om den er god eller dårlig er ikke min sak å bedømme, se selv:

http://www.godset.no/news/article/clf9usekkzzd14ia4brpkqp9y/title/det-er-bare-ett-brod-i-norge

Men de gjør i alle fall noe, og hadde neppe lagt ned såpass med energi i noe som ikke gir kroner i kassa.

 

Sandefjord har eget brød. Flott brødpose der en SIF spiller er avbildet så stort og tydelig at også sponsormerkene synes. Det vil si at svært mange familier hver morgen ser brødposen med tydelig SIF motiv, og at draktsponsorene får ytterligere verdifull eksponering. Mao vinn/vinn/vinn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er litt utenfor min komfortsone, men jeg kunne nok laget denne promofilmen på et vis... Vi har vel Bakers på Rud?

 

Ikke mer Bakers på Rud, men det er ikke lenger enn til Møllhausen i Oslo hvis de på brakka gidder å ta tak i saken!

 

 

Brakka har som vi alle vet begrensede ressurser.

 

Foreslår ett idemyldringsmøte med Ingo i spissen på brakka hvor de som mener de har gode ideer kan møte opp. Her kan man bli enige om noen satsningsområder og enkle tiltak vi supportere mener det er mulighet for penger inn til klubben og fordele litt arbeidsoppgaver. Sammen er vi sterke.

 

Men insj bør selvfølgelig komme fra klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

I Sandefjord er det bensinstasjon (shell) med 5øre per liter og 25 kr per bilvask som går til Sandefjord fotball! Er det koe som eksisterer for oss også? Den ene pumpen er markert godt med logo og klubbens farger + beskjed!

 

Om det ikke alt eksisterer er jo dette en løsning vi burde jobbet for .

Noe som igjen gjør at jeg tar opp min kjepphest, Stabæk Brød. Jeg tror faktisk Stabæk er eneste lag i de to øverte divisjonene som ikke har benyttet denne muligheten til ekstra inntekt. Merkelig at ingen har tatt tak i dette! Jeg har tatt opp det på forum et par ganger tidligere, samt var på brakka for en god stund siden og la frem ideen for ansvarlige der.

At det kan bli noen kroner av det er jo bare å regne selv, f.eks så får Godset 2 kroner pr. solgte SIF Brød. Hva er potensialt for å selge Stabæk Brød i f.eks. butikkene til Norgesgruppen i Bærum + Nye Asker? Ved kun å selge ca. 26-27 brød pr. dag i 30 forskjellige butikker, 6 dager i uka, vil dette gi ca kr. 500.000 /år!

 

Godset spilte faktisk inn en promofilm for SIF Brødet for et år siden, om den er god eller dårlig er ikke min sak å bedømme, se selv:

http://www.godset.no/news/article/clf9usekkzzd14ia4brpkqp9y/title/det-er-bare-ett-brod-i-norge

Men de gjør i alle fall noe, og hadde neppe lagt ned såpass med energi i noe som ikke gir kroner i kassa.

Skjekket litt salgstall på sånne "tulle brød" vi selger hos oss. Med det så mener jeg lyse kneippbrød som sponsorbrød som oftest bruker. Og det er liksom ikke de store salgstallene på de typ 10-15 på vanlige hverdager.

 

Nå vet jo ikke jeg hvor mye man skal ta for de, ei heller hvor mye bakehuset (eller noen andre) Skal ta pr brød og hvor mye som da sitter igjen til STB. Så er det jo svinn avtaler osv osv

 

Tror det bare kommer til å koste mer en det vil smake.

Pluss mye arbeidstimer som kunne gått til noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjekket litt salgstall på sånne "tulle brød" vi selger hos oss. Med det så mener jeg lyse kneippbrød som sponsorbrød som oftest bruker. Og det er liksom ikke de store salgstallene på de typ 10-15 på vanlige hverdager.

Nå vet jo ikke jeg hvor mye man skal ta for de, ei heller hvor mye bakehuset (eller noen andre) Skal ta pr brød og hvor mye som da sitter igjen til STB. Så er det jo svinn avtaler osv osv

 

Tror det bare kommer til å koste mer en det vil smake.

Pluss mye arbeidstimer som kunne gått til noe annet.

 

 

At du mener dette er "tulle brød" får være din mening. Men tross alt må det være en grunn til at Stabæk meg bekjent er den eneste klubben av toppklubbene i Norge som ikke har en slik brødavtale. Det også klubber i PostNord-ligaen som har samme avtaler.

Vet at de fleste klubber selv bestemmer brødtype i samarbeid med bakeriet, da det tross alt er spillerne som skal være med å promotere disse ute i butikkene, hver spiller har dette oppdraget noen få timer 2-3 ganger pr. år i forskjellige butikker. Gode, sunne brød koster vel vanligvis mellom 30 og 40 kroner, og 2 kroner pr. brød bør gå direkte i klubbkassa til Stabæk.

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Det er litt utenfor min komfortsone, men jeg kunne nok laget denne promofilmen på et vis... Vi har vel Bakers på Rud?

 

Ikke mer Bakers på Rud, men det er ikke lenger enn til Møllhausen i Oslo hvis de på brakka gidder å ta tak i saken!

 

 

Brakka har som vi alle vet begrensede ressurser.

 

Foreslår ett idemyldringsmøte med Ingo i spissen på brakka hvor de som mener de har gode ideer kan møte opp. Her kan man bli enige om noen satsningsområder og enkle tiltak vi supportere mener det er mulighet for penger inn til klubben og fordele litt arbeidsoppgaver. Sammen er vi sterke.

 

Men insj bør selvfølgelig komme fra klubben.

 

 

 

 

Bra idé som jeg tar tak i. Et møte rett over nyttår når vi har blanke ark og Eliteseriespill i vente? Har forøvrig tatt opp Stabækbrød med Bakehuset, som baker mange av sportsbrødene. De sier at det med noen svært få unntak (særlig odd Grenland) er mye hassle for lite penger. Vi har det med i bag'en når vi samles til møte primo januar!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

2000 tilskuere/kamp x 15 kamper x 200 kr/tilskuer = 6 mill

 

Og i tillegg kommer TV-avtalen, sponsorer osv. Jeg synes faktisk anslaget på 7-10 mill i inntekter høres litt lavt ut. Er sikkert lettere å få solgt spillere fra Tippeligaen enn fra Obosligaen også, hvertfall når man vil ha greit betalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2000 tilskuere/kamp x 15 kamper x 200 kr/tilskuer = 6 mill

 

I år vs året i Adecco hadde vi 1500 flere tilskuere. Vet ikke hvor 200 kommer fra, men husk at det er både moms og noen variable kostnader som skal dekkes av billettprisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...