Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


799 eks frakt. God jul. Kommer til å selge 13 drakter.

 

Fotball er heller ikke så fryktelig stort i India, selvom Singh har endel følgere på sosiale medier (15.5k på Twitter og 20.7k på Instagram). Tror heller vi skal ta utgangspunkt i disse tallene.

13 drakter er jo fortsatt noe da, og om man bruker tallene på sosiale medier snakker fortsatt ganske høye tall. Men virker ikke som det er så stor interesse for å selge drakter hverken i India eller Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke bare å kjøpe en keeperdrakt og legge ut på ebay a? Er det noe interesse så slenger man på et stb tygmerke og trykker singh på ryggen. Problem løst! Da har man sjekket interessen og spart stb for kostnaden av en markedsundersøkelse

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prosentregning er ikke så gøy, Posse! 0.6% av en halv mill er vel 3000.

 

Forøvrig litt av en diskusjon, spørsmålet er om det er økonomi eller faenskap. Stemmer for siste talers forslag. Legg ut Singh-drakt på eBay og sjekk markedet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prosentregning er ikke så gøy, Posse! 0.6% av en halv mill er vel 3000.

 

Det kan man se! Bra jeg ikke bestilte 7 510 175 Singh-drakter for videresalg mens jeg satt i bilen med kalkulatoren. Jeg tror det er 0,6% av India.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Dette er helt klart gledelig, og det viser at det finansielle oppfølgingssystemet som vi innførte før 2009-sesongen har medført en positiv utvikling for klubbene."

 

Åja, det var NFF som hadde æren for at klubbene går mindre med underskudd ja. Bra de fikk satt det på trykk, ellers ville de kanskje ikke fått noe kred.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper det blir en hyggelig bar på vår nye stadion. Stavanger Oilers tar visstnok inn rundt 8-9 millioner i fortjeneste på bar og kiosker.

 

Synes ikke vi trenger bar på stadion når vi har Blaa. Det var ikke akkurat noen stor suksess på TA.

 

Om vi på en eller annen måte skulle få til å få lov til å selge alkohol under kamp/i pausen blir det selvfølgelig annerledes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jøss ! Jeg trodde ikke vi var så rike at vi kan si nei til 8-9 millioner ? Hvis vi hadde greidd å etablere et hyggelig sted for supportere som drar inn så mye penger, kunne vi lønne en 5-6 toppspillere. Onkel grå var langt unna alt mulig - nye stadion ligger i Bærums absolutte sentrum ! På Old Trafford (uten at det kan sammenlignes helt) har de kafeer, barer og restauranter som er åpne hver dag hele året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg håper det blir en hyggelig bar på vår nye stadion. Stavanger Oilers tar visstnok inn rundt 8-9 millioner i fortjeneste på bar og kiosker.

 

Synes ikke vi trenger bar på stadion når vi har Blaa. Det var ikke akkurat noen stor suksess på TA.

 

Om vi på en eller annen måte skulle få til å få lov til å selge alkohol under kamp/i pausen blir det selvfølgelig annerledes.

 

 

Det er nok under kamp/i pausen Vivian tenker på. Tror nok vi kan få med Bærum kommune på et slikt prosjekt.

 

Ellers er jeg også for at kioskene tilbyr mer enn det absolutte minimum av halvkokte pølser, lunken kaffe og brus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg håper det blir en hyggelig bar på vår nye stadion. Stavanger Oilers tar visstnok inn rundt 8-9 millioner i fortjeneste på bar og kiosker.

 

Synes ikke vi trenger bar på stadion når vi har Blaa. Det var ikke akkurat noen stor suksess på TA.

 

Om vi på en eller annen måte skulle få til å få lov til å selge alkohol under kamp/i pausen blir det selvfølgelig annerledes.

 

 

Det er nok under kamp/i pausen Vivian tenker på. Tror nok vi kan få med Bærum kommune på et slikt prosjekt.

 

Ellers er jeg også for at kioskene tilbyr mer enn det absolutte minimum av halvkokte pølser, lunken kaffe og brus.

 

Nei - jeg (og jeg tror flere med meg) liker øl også til andre tider enn i pausen på fotballkamp. Gjerne også en hamburger. Ser for meg en slags sportspub som kan dra inn penger for klubben. Det er riktig at Blaa finns, men etter det jeg vet er ikke stedet noen særlig inntektskilde for klubben til fks. å lønne spillere, trenere til Akademiet eller noen annet vi må bruke penger på. Stavanger Oilers er veldig dyktige til å tjene penger på å lage et miljø. Nå får vi en stadion som ligger sentralt og gir oss den muligheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Jeg håper det blir en hyggelig bar på vår nye stadion. Stavanger Oilers tar visstnok inn rundt 8-9 millioner i fortjeneste på bar og kiosker.

 

Synes ikke vi trenger bar på stadion når vi har Blaa. Det var ikke akkurat noen stor suksess på TA.

 

Om vi på en eller annen måte skulle få til å få lov til å selge alkohol under kamp/i pausen blir det selvfølgelig annerledes.

 

 

Det er nok under kamp/i pausen Vivian tenker på. Tror nok vi kan få med Bærum kommune på et slikt prosjekt.

 

Ellers er jeg også for at kioskene tilbyr mer enn det absolutte minimum av halvkokte pølser, lunken kaffe og brus.

 

Nei - jeg (og jeg tror flere med meg) liker øl også til andre tider enn i pausen på fotballkamp. Gjerne også en hamburger. Ser for meg en slags sportspub som kan dra inn penger for klubben. Det er riktig at Blaa finns, men etter det jeg vet er ikke stedet noen særlig inntektskilde for klubben til fks. å lønne spillere, trenere til Akademiet eller noen annet vi må bruke penger på. Stavanger Oilers er veldig dyktige til å tjene penger på å lage et miljø. Nå får vi en stadion som ligger sentralt og gir oss den muligheten.

 

 

Om det lønner seg - kjør på. Men jeg mistenker at markedet ikke er stort nok til både Blaa og en sportsbar på Nadderud.

 

Men klubben har jo også stort fokus på at Nye Nadderud skal være et sted med aktivitet hver dag, ikke bare på kampdager. Så jeg tipper de har sett på mulighetene for bl.a. sportsbar også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan går Onkel Blaa? Når vi snakker "sentralt" vinner vel Blaa 350/365 dager? Altså unntatt de 15 dagene vi har en hjemmekamp. De 15 dagene gjør egentlig også Blaa jobben, så behovet virker ikke skrikende. Hvis det kun er økonomiske årsaker kunne vi like gjerne startet opp pub i Sandvika :-)

 

Når det gjelder Oilers er (var?) de først og fremst veldig gode på å hente oljesponsorpenger, og sekunderært veldig gode på å leie ut hjemmebanen sin til messer og konserter (høres kjent ut..).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir helt sikkert alkoholservering på VIP tribunen på nye Nadderud som det var på Telenor Arena og som det er på alle andre VIPer i Tippeligaen/Eliteserien. Vi får håpe at vi har kommet noe lenger når Nye Nadderud stadion er på plass slik at også vanlige folk, og ikke bare fiffen, får nyte gleden av å nyte den uslåelige kombinasjonen øl og fotball

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge det betales 5*10 ganger billettprisen for de setene, så er jeg happy. I og for seg hyggelig om man kan ta en halvliter i pausen, men jeg lever godt uten også - særlig hvis Stabæk vinner :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva vil være en akseptabel pris å slippe Ohi for i sommervinduet? 10-15-20 mill? http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/stabaek-aapner-for-ohi-salg-i-sommer/a/24004596/

8-10 mill selg med en gang
Ikke faen. Vi har en spiss som har 9 mål på 10 seriekamper, og har kontrakt ut 2020. Minimum 15 mill, holder han dette tempoet utover sommeren har vi en spiss som har et minst like bra snitt som Dio, men på en lengre kontrakt. Dio ble solgt for 22.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han kommer nok aldri til å være heitere på markedet enn han er nå. Tviler på 20 men håper på 15.

Du tror han slutter å skåre da eller? Hvis han fortsetter å skåre er han jo selvsagt hetere om 2 mnd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Han kommer nok aldri til å være heitere på markedet enn han er nå. Tviler på 20 men håper på 15.

Du tror han slutter å skåre da eller? Hvis han fortsetter å skåre er han jo selvsagt hetere om 2 mnd.

 

 

Fortsetter han med dette målsnittet ender han med 27 mål. Ja, jeg synes i grunn det virker litt urealistisk.

 

Med "nå" mener jeg altså dette overgangsvinduet, hvis ikke det var klart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som tror vi sier nei hvis drømmelaget hans fra f.eks. England slenger 10 millioner i bordet? Selvfølgelig ikke. Som IAO sier i intervjuet: vi lar spillerne få spille, og deretter lar vi de få gå når det riktige laget banker på døra.. Det er motytelsen for at vi betaler meget lave lønninger mens de er her.

 

Dersom han fortsetter som nå, så kan han selvfølgelig klare å "ta en Dio" - det var vel i overkant av 20 millioner? Men det salget hadde nok mye med desperat kjøper å gjøre også - ellers hadde de selvfølgelig oppdaget at fyren var langtidsskadet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gytkjær gikk til 1860 München for 20m. Det stinker 2. Bundesliga av Ohi, og selvom Ohi har et mye høyere ferdighetsnivå og potensiale enn Gytkjær tror jeg 20m er maks av hva vi kan få av en 2. Bundesligaklubb

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På tilskuerfronten ligger vi forøvrig på 4037 i snitt nå, hvilket er 228 høyere enn i fjor. 228 ekstra tilskuere på seks hjemmekamper, si at hver av dem har betalt ca. 200 for sin billett, da har vi allerede tjent over en kvart million ekstra i billettinntekter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal selvfølgelig bare mangle at vi har høyere tilskuertall enn i fjor, med de prestasjoner gutta nå legger for dagen. Men med vår miniputtstadion (under 5000 når det er utsolgt), så blir det aldri de helt store publikumsmengdene. Nordmøringene (som alle vet at ikke har noe her oppe å gjøre) er vel de eneste som har mindre stadion enn oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trenger hjelp fra to aktører til en times video-opptak i morgen lørdag 3. juni fra kl 8.30 ifm et opplæringsprosjekt for Grasrotandelen. Stabæk skal dele erfaringer, råd og tips med andre lag og foreninger om hvordan man bør jobbe med grasrotandelen - og jeg skal være en slags "lærer". For å vise i praksis hvordan man kan rekruttere, skal det filmes et møte mellom meg og to potensielle givere - på Kiwi-butikken på Øvre Stabekk i morgen tidlig. Det er enkelt moro og fort gjort, og betyr mye for både Norsk Tipping og Stabæk. Grasrotandelen blir jo over en million kroner for oss i år - vår nest største cash-sponsor. Helt konkret ønsker jeg en voksen kvinne (30/40 +) og en gutt på ca 20 år som kan stille opp, få en enkel briefing og prate med meg ved tippedisken på Kiwi mens kamera går. Du skal ikke spille avansert skuespill, men tenke at dette er en morsom liten greie der du kan gjøre klubben en tjeneste. Videoen vil bli vist internt på Norsk Tipping og kanskje brukt mot norske lag og foreninger etterhvert for å gjøre dem mer bevisste på grasrotandelens muligheter. Du behøver ikke være ihuga tipper for å være med og ikke skuespiller heller - bare være deg selv. Jeg blir utrolig glad hvis jeg finner to deltakere på denne måten. Har du lystt, ring meg på 95 84 84 17, send sms eller mail til ingebrigt@allegutta.no. Oppmøte 8.30, ferdig på max en time, helt avslappet og hyggelig. Og altså viktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenger hjelp av to glade Stabækfans - mann ca 20, kvinne 30-40 + - til en video for Norsk Tipping om grasrotandelen. Vi filmer i en times tid fra kl 8.30 i morgen, lørdag 3. juni, på Kiwibutikken på Øvre Stabekk. Jeg er en slags "grasrotandelslærer" som skal demonstrere for andre lag og foreninger hvordan man verver givere og hvorfor det er mye penger i dette. De to "skuespillerne" (som først og fremst skal være seg selv) blir kontaktet av meg ved tippeskranken på butikken og jeg forklarer dem hvordan de blir grasrotgivere. Enkelt, morsomt, og potensielt lønnsomt for Stabæk. Grasrotandelen er på snart en million kroner i året for oss og vokser for hvert år. Videoen skal i første omgang vises internt hos Norsk Tipping og sannsynligvis senere i en bearbeidet versjon for norske lag og foreninger som trenger å vite hvorfor grasrota er lønnsom og hvordan man verver givere. Èn morsom time i morgen tidlig, ingen krav til skuespilleri, bare lave skuldre, smil og en hyggelig prat. Blir du med? Eller kjenner du noen som blir? Ring meg snarest på 95 84 84 17, send sms eller mail til ingebrigt@allegutta.no. Jeg blir kjempeglad hvis noen stiller opp. Og det blir Stabæk også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...