Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Det har lenge vært kjent at Semb er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å fjerne 16-lagsserien, som han ga en dødsdom allerede før den var forsøkt. Nå hadde han såpass flaks at de økonomiske realitetene og en mer normalisert publikumsoppslutning mer eller mindre tilfeldig innhentet Tippeligaen omtrent akkurat på samme tid som den ble utvidet til 16 lag. Synd dersom det skal brukes som argument for å innføre en jallaserie. For øvrig pussig at man mener det blir for mye med 30 serierunder i en 16-lagsserie mens det tydeligvis er ideelt med 32 serierunder i en liga med 12 lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tippeligaen ble utvidet til 16 lag i 2009, og dette medførte en nedgang i tilskuertallene (som begynte allerede året før). Det er selvfølgelig irrelevant at man rett før nedgang hadde hatt historiens villeste økning i tilskuertallene, med seks rekordår på rad (2002 til 2007) og derfor lå på et, etter norske forhold, helt astronomisk nivå i såvel tilskuertall som økonomi og medieinteresse?

 

Det er alltid fantastisk med folk som er så rævva til forstå årsak-virknings-forhold. (eller enda mer skremmende: så kyniske i feilaktig bruk av fakta for å få det de vil)

 

Jeg gifta meg sommeren 2008, og det lover jeg aldri gjøre igjen, for med unntak av en opptur samme høst, har det gått jevnt og trutt nedover med Stabæk siden. Sammenhengen er følgelig bevist, og jeg er forberedt på at jeg kanskje må skille meg hvis det ikke går bedre denne sesongen heller.

 

...eller vent, det var selvfølgelig sekstenlagsserien som ødela for oss også! Ah, jeg ønsker meg tilbake til fjortenlagsserien i TL, for da blir det opprykk i år, og gull sånn omtrent i 2016.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det verste er at Semb egentlig gir litt faen i Tippeligaen. Den er kun et instrument for å skaffe Rosenborg (eller til nød et annet norsk lag) god matching til seriespillet i Champions League. Hadde det vært opp til ham, hadde vi hatt RBK, Brann, VIF og Viking i liga sammen med fire danske og fire svenske topplag. Uten nedrykksplasser. Så får alle andre norske lag nøye seg med cupen, som de bønda de er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Husker også hvordan han som U landslagstrener/spillerutvikler maste og maste om at lagene måtte prioritere unge spillere... Hvor mange unge spillere tror han vil få sjansen i en 12 lagsserie?

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det verste er at Semb egentlig gir litt faen i Tippeligaen. Den er kun et instrument for å skaffe Rosenborg (eller til nød et annet norsk lag) god matching til seriespillet i Champions League. Hadde det vært opp til ham, hadde vi hatt RBK, Brann, VIF og Viking i liga sammen med fire danske og fire svenske topplag. Uten nedrykksplasser. Så får alle andre norske lag nøye seg med cupen, som de bønda de er.

Semb gråt vel Krokodilletårer da Royal league ble nedlagt da....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Husker også hvordan han som U landslagstrener/spillerutvikler maste og maste om at lagene måtte prioritere unge spillere... Hvor mange unge spillere tror han vil få sjansen i en 12 lagsserie?

 

@ringo

Spørs om ikke 16 lagsserien er årsak til U21 suksessen? Har Semb tenkt over det mon tro...
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Blir intressant å se størrelsen på søksmålet mot TV2 når man blir frikjent i Veigarsaken hvis Morgan klarer å ende opp med 3,5m for en knøttesak som denne.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3611631.ece

 

 

30 mill (?) tapte sponsorintekter hvert år i 2 år.

ødelagt omdømme

tort og svie

+++

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han burde holdt seg til å skrive på Gule-forumet.

 

Men saken er vel også interessent for folkene bak Telenor Arena-aksjonen? Synspunktene til Lars Johnsen er ganske like synspunktene til aksjonsgruppen.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Johnsen lest svaret fra stikka i det hele tatt? Budstikka ber om navn på personen i FIFA samt mer utredelse om disse to idrettsjuristene. Johnsen klarer ikke komme med noen av delene, men fortsetter å bruke det samme argumentet for sin egen sak. Nå er jeg ingen spesielt fan av budstikka heller og er forsåvidt enig i at de beskytter annonsører og eiere (f.eks arenasaken), men her ser det jo ut som at budstikka har sitt på det tørre.

 

Nå skal det sies at mannen har en utrolig bitterhet ovenfor STB og har til gode å se han nevne en eneste positiv ting om STB. En skikkelig klovn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal det sies at mannen har en utrolig bitterhet ovenfor STB og har til gode å se han nevne en eneste positiv ting om STB. En skikkelig klovn

 

Kan virke som bitterhet er et generelt karaktertrekk ved han, ispedd noen klyper narsissisme.

 

Det er forsåvidt vel og bra at han klarte å grave opp ureglementerte forhold som ble rettet opp i. Det blir likevel smått patetisk å fremstille seg selv som en Pulitzer-kandidat til tross for at saken hans åpenbart ikke ble vurdert som god nok for Budstikka engang. Han innser tydeligvis ikke at det kunne være et dårlig journalistisk håndtverk - et uferdig arbeid som i sin daværende form ikke kunne trykkes - selv om kjernen i saken viste seg å være riktig og den da nødvendigvis må følges opp og få konsekvenser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heldigvis kunne det vært verre.

 

En klubb kan maksimum være 36 måneder i kategori rød.

Klubber med en, eller under en periode igjen i kategori rød per 30.6.2013:

Ranheim IL HamKam

Fredrikstad Kongsvinger

30 måneder 30 måneder 30 måneder 34 måneder

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...