Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


 

Som jeg sa, "så begynner eventyret på nytt"

 

 

Skal man først bygge noe av drømmer og helsprø påfunn, stiller man nok vesentlig sterkere uten det rullebladet STB bærer med seg.

 

Uansett - la oss heller bruke energien på det Posse kommer med framfor mitt forrige innlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er så møkk lei av media.... de skal svartmale så sinnssykt!

Hva er det verste som kan skje a? Vi går konk, rykker ned og så begynner eventyret på nytt; mange spennende nye borteturer og fete opplevelser!

 

Se for deg følgende scenario;

Går vi konk, opphører Stabæk Fotball som vi kjenner det i dag. (...)

 

 

Se for deg følgende scenario:
Vinner vi frem i rettsalen, kan vi se frem til en ny era i Stabæk Fotball. Klubben få den oppreisingen den fortjener, og en tung byrde fjernes fra mange hundre berørte. Ledelsen kan endelig begynne arbeidet med å ta oss tilbake til toppen av norsk fotball, og vi kan se frem til fete borteturer til Lerkendal, Color Line Stadion og Brann Stadion. De fete opplevelsene blir delt med tusenvis andre stående, syngende supportere. Vi har Norges beste trener, støtteapparat og talentspeider og Norges beste juniorsatsing drives i et tett og fruktbart samarbeid med AC Milan. Vi blir en talentfabrikk for norsk og internasjonal fotball, og de underholdende kampene blir spilt på en toppmoderne og intim stadion i stedet for falleferdige Nadderud. Sponsorene står i kø for å vise seg frem sammen med Norges beste fotballlag.
Vinner vi i rettsalen, er Stabæk Fotballs største meritter i Norge kun en forsmak på hva som vil komme. Da glemmer vi raskt den tunge tiden.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er intet annet enn sterkt deprimerende. Jeg får fram minner om han fyren som ledet forsøket på opprydning i Lyn (Langerød het han kanskje?), men som bare så mer og mer sliten og oppgitt ut, før det tilslutt velta utfor stupet.

 

Det vil i så fall bli så tungt at jeg ikke vet hva jeg kommer til å tenke, raseri blir nok en del av det, men jeg kan garantere at jeg ikke kommer til å tenke "hurra, nå kan vi oppleve en eventyrlig opptur en gang til!"!

 

Det vil gå så jævlig mye bra i dass om det verste skulle skje. Selv om jeg kun ser på det sportslige, er det mye fantastisk vi kan miste:

  • Et herrelag som for få år siden tok seriegull med et lag som fortsatt gir de fleste (norske) fotballkommentatorer telt i buksa, og som fortsatt er en sterk merkevare blant f.eks. yngre spillere som vil opp og fram!
  • En juniorsatsing som må være helt f***ings fantastisk i nordisk målestokk, med full satsing fra 8-19 år og samarbeid med både NTG og AC Milan!
  • Et damelag som består av 8(!) spillere fra laget som førte store deler av EM-finalen i sommer, og som er i ferd med å sementere inntrykket "det er typisk Stabæk å være best"!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dette er intet annet enn sterkt deprimerende. Jeg får fram minner om han fyren som ledet forsøket på opprydning i Lyn (Langerød het han kanskje?), men som bare så mer og mer sliten og oppgitt ut, før det tilslutt velta utfor stupet.

 

Det vil i så fall bli så tungt at jeg ikke vet hva jeg kommer til å tenke, raseri blir nok en del av det, men jeg kan garantere at jeg ikke kommer til å tenke "hurra, nå kan vi oppleve en eventyrlig opptur en gang til!"!

 

Det vil gå så jævlig mye bra i dass om det verste skulle skje. Selv om jeg kun ser på det sportslige, er det mye fantastisk vi kan miste:

  • Et herrelag som for få år siden tok seriegull med et lag som fortsatt gir de fleste (norske) fotballkommentatorer telt i buksa, og som fortsatt er en sterk merkevare blant f.eks. yngre spillere som vil opp og fram!
  • En juniorsatsing som må være helt f***ings fantastisk i nordisk målestokk, med full satsing fra 8-19 år og samarbeid med både NTG og AC Milan!
  • Et damelag som består av 8(!) spillere fra laget som førte store deler av EM-finalen i sommer, og som er i ferd med å sementere inntrykket "det er typisk Stabæk å være best"!

 

 

Alz, er det deg?

 

#pessimisterbliraldriskuffet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke annet å si at det knaker som faen i sammenføyningene om dagen. Allikevel så er det et utrolig sterkt lim og et brennende engasjement som holder klubben oppe. Hadde Stabæk vært en ordinær bedrift så hadde klubben vært borte for flere år siden.

 

Jeg gleder meg til vi kan si "Vår kamp er kronet med seier. Stabæk er atter fritt." (fritt etter høyesterettsjustitiarius Paal Berg, mai 1945)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gleder meg til å kjøpe "Alltid. Uansett! 2" i 2018 og være lese om hvordan vi aldri gav opp og kom oss tilbake og kvalifiserte oss til CL

 

Alltid, Uansett! 2 kom ut i 2000 hvis jeg ikke tar helt feil og om du er stinn av gryn så er det muligens noen som selger et nedstøvet eksemplar for en haug med gryn. Selv tar jeg frem samlingen min med jevne mellomrom. Kanskje er man så heldig at det kommer et #12 en gang før STB tar seriegull igjen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Gikk ned i lønn da han kom tilbake til Stabæk
Gunnarsson signerte ny kontrakt med Stabæk etter å ha forlatt Vålerenga. Kontrakten i VIF var på 150.000 i måneden pluss diverse bonuser. Tilbake i Stabæk fikk han 80.000 i måneden og ingen individuelle bonuser."

Jepp, vi betalte 80.000 fuckings tusen i måneden for å ha Veigar tilbake. Det er så på trynet som det går ann!

Elendig styre, ta hatten deres alle sammen og gå! Dere ødelegger klubben vår!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jepp, vi betalte 80.000 fuckings tusen i måneden for å ha Veigar tilbake. Det er så på trynet som det går ann!

 

Elendig styre, ta hatten deres alle sammen og gå! Dere ødelegger klubben vår!

 

 

Det er vel ikke helt umulig at dette kan ha blitt betalt av sponsorer eller andre eksterne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jepp, vi betalte 80.000 fuckings tusen i måneden for å ha Veigar tilbake. Det er så på trynet som det går ann!

 

Elendig styre, ta hatten deres alle sammen og gå! Dere ødelegger klubben vår!

 

 

Det er vel ikke helt umulig at dette kan ha blitt betalt av sponsorer eller andre eksterne?

 

 

Godt poeng. Da venter jeg bare på at Stabæk gjør rede for det. Skyldig i klovnete pengebruk inntil det motsatte er bevist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er det som er så jævla klovnete ved å betale en klassespiller med track record som Veigar helt vanlig lønn ift sitt nivå? Veigar var spilleren vi alle håpet skulle snu skuta for oss. Enten er du historieløs eller så har du lite peiling på hva lønnsnivået for etablerte fotballspillere er. Ingen signerte Veigar vel vitende om at det ikke være tilstrekkelig for en sportslig snuoperasjon. Det ville seg bare ikke, men de prøvde.

 

Jeg synes fint du kan moderere dine beskyldninger ift Stabæks ledelse og tillitsvalgte, og evt. rette kritikken på en saklig måte til riktig adresse før du kaster om deg med beskyldninger om klovnete pengebruk. Nå treffer beskyldningene folk som ikke tok del i beslutningene, men betalte gildet av egen lomme. Da blir amatør- og klovne-kommentarer ganske malplassert og upassende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er det som er så jævla klovnete ved å betale en klassespiller med track record som Veigar helt vanlig lønn ift sitt nivå? Veigar var spilleren vi alle håpet skulle snu skuta for oss. Enten er du historieløs eller så har du lite peiling på hva lønnsnivået for etablerte fotballspillere er. Ingen signerte Veigar vel vitende om at det ikke være tilstrekkelig for en sportslig snuoperasjon. Det ville seg bare ikke, men de prøvde.

 

Jeg synes fint du kan moderere dine beskyldninger ift Stabæks ledelse og tillitsvalgte, og evt. rette kritikken på en saklig måte til riktig adresse før du kaster om deg med beskyldninger om klovnete pengebruk. Nå treffer beskyldningene folk som ikke tok del i beslutningene, men betalte gildet av egen lomme. Da blir amatør- og klovne-kommentarer ganske malplassert og upassende.

 

Var det ikke du som hadde studert økonomi? Å signere Veigar på en kontrakt til 80.000 kroner, betyr at vi satset hele lønnsbudsjettet på en hest.

I og med at du har studert på BI; regner jeg med at du kjenner til uttrykket; "Dont put all your eggs in the same basket"?

 

Og for det første Alz, du tillegger meg meninger. Det er ingenting fuckings galt med at Veigar hadde 80.000 i månedslønn, det som er galt er at vi ble den klubben som bestemte oss for å gjøre det.

 

Mener du virkelig at det er forsvarlig at når vi var i den økonmiske situasjonen vi var i, så satser vi hele lønnsbudsjettet (og mer til) på at Veigar (som ikke akkurat er kjent som en ledertype og moralspreder) skal redde hele klubben?

 

Det eneste jeg kan si meg enig med deg i er det siste du skriver, om å addressere riktig personer. Det er flere personer i et styre, og man skal ikke slå alle under en kam. Men de som tok dette valget; burde stå til ansvar for det.

 

De økonomiske utfordringene vi fortsatt står ovenfor gir en klar indikasjon om folk som ikke klarer å skille mellom følelser og rasjonell tenking.

 

Takk.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva er det som er så jævla klovnete ved å betale en klassespiller med track record som Veigar helt vanlig lønn ift sitt nivå? Veigar var spilleren vi alle håpet skulle snu skuta for oss. Enten er du historieløs eller så har du lite peiling på hva lønnsnivået for etablerte fotballspillere er. Ingen signerte Veigar vel vitende om at det ikke være tilstrekkelig for en sportslig snuoperasjon. Det ville seg bare ikke, men de prøvde.

 

Jeg synes fint du kan moderere dine beskyldninger ift Stabæks ledelse og tillitsvalgte, og evt. rette kritikken på en saklig måte til riktig adresse før du kaster om deg med beskyldninger om klovnete pengebruk. Nå treffer beskyldningene folk som ikke tok del i beslutningene, men betalte gildet av egen lomme. Da blir amatør- og klovne-kommentarer ganske malplassert og upassende.

 

Var det ikke du som hadde studert økonomi? Å signere Veigar på en kontrakt til 80.000 kroner, betyr at vi satset hele lønnsbudsjettet på en hest.

I og med at du har studert på BI; regner jeg med at du kjenner til uttrykket; "Dont put all your eggs in the same basket"?

 

Og for det første Alz, du tillegger meg meninger. Det er ingenting fuckings galt med at Veigar hadde 80.000 i månedslønn, det som er galt er at vi ble den klubben som bestemte oss for å gjøre det.

 

Mener du virkelig at det er forsvarlig at når vi var i den økonmiske situasjonen vi var i, så satser vi hele lønnsbudsjettet (og mer til) på at Veigar (som ikke akkurat er kjent som en ledertype og moralspreder) skal redde hele klubben?

 

Det eneste jeg kan si meg enig med deg i er det siste du skriver, om å addressere riktig personer. Det er flere personer i et styre, og man skal ikke slå alle under en kam. Men de som tok dette valget; burde stå til ansvar for det.

 

De økonomiske utfordringene vi fortsatt står ovenfor gir en klar indikasjon om folk som ikke klarer å skille mellom følelser og rasjonell tenking.

 

Takk.

 

 

 

 

Si at du hadde fått deg ny jobb, med fin fin lønn på 25 laken i måneden. Men du passet liksom ikke inn, du trivdes ikke etc. Men gamle jobben ville gjerne ta deg tilbake.

Ville du da ha sagt deg villig til å gjøre samme jobb for 10 lapper i måneden?

VPG er bare ett menneske han også, han vil da ha lønn som han fortjener. Og som Alz sa: så skal jo VPG ha "helt vanlig lønn ift sitt nivå".

 

Uansett om det var en økonomisk fornuftig handling fra klubbens side kan diskuteres, men jeg tror det lå mye HÅP bak det å hente VPG tilbake.

Og som du sier, kanskje ikke alltid like tell å skille mellom håp (følelser) og rasjonell tenking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva er det som er så jævla klovnete ved å betale en klassespiller med track record som Veigar helt vanlig lønn ift sitt nivå? Veigar var spilleren vi alle håpet skulle snu skuta for oss. Enten er du historieløs eller så har du lite peiling på hva lønnsnivået for etablerte fotballspillere er. Ingen signerte Veigar vel vitende om at det ikke være tilstrekkelig for en sportslig snuoperasjon. Det ville seg bare ikke, men de prøvde.

 

Jeg synes fint du kan moderere dine beskyldninger ift Stabæks ledelse og tillitsvalgte, og evt. rette kritikken på en saklig måte til riktig adresse før du kaster om deg med beskyldninger om klovnete pengebruk. Nå treffer beskyldningene folk som ikke tok del i beslutningene, men betalte gildet av egen lomme. Da blir amatør- og klovne-kommentarer ganske malplassert og upassende.

 

Var det ikke du som hadde studert økonomi? Å signere Veigar på en kontrakt til 80.000 kroner, betyr at vi satset hele lønnsbudsjettet på en hest.

I og med at du har studert på BI; regner jeg med at du kjenner til uttrykket; "Dont put all your eggs in the same basket"?

 

Og for det første Alz, du tillegger meg meninger. Det er ingenting fuckings galt med at Veigar hadde 80.000 i månedslønn, det som er galt er at vi ble den klubben som bestemte oss for å gjøre det.

 

Mener du virkelig at det er forsvarlig at når vi var i den økonmiske situasjonen vi var i, så satser vi hele lønnsbudsjettet (og mer til) på at Veigar (som ikke akkurat er kjent som en ledertype og moralspreder) skal redde hele klubben?

 

Det eneste jeg kan si meg enig med deg i er det siste du skriver, om å addressere riktig personer. Det er flere personer i et styre, og man skal ikke slå alle under en kam. Men de som tok dette valget; burde stå til ansvar for det.

 

De økonomiske utfordringene vi fortsatt står ovenfor gir en klar indikasjon om folk som ikke klarer å skille mellom følelser og rasjonell tenking.

 

Takk.

 

 

 

Jeg lar diskusjonen rundt VGPs lønn ligge - han kostet 80k i måneden. Når det gjelder følelser og rasjonalitet så kan det argumenteres for at det var fullstendig forsvarlig å hente VGP gratis til klubben og påta seg en lønnsforpliktelse på ca. 80 000. Nedrykket som på dette tidspunktet truet klubben var en så stor økonomisk nedtur at det var rasjonelt å bruke de ressursene man hadde på VGP.

 

Det lyktes ikke å snu skuta, men i ettertid fremstår fortsatt signeringen av VGP som et rasjonalt grep.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"idrett og alkohol hører ikke sammen" Er det mulig.. Det er da ikke idrettsutøverne som får tilbud om alkoholservering. Det er jo absurd at man kan høre på ulende kvinnfolk (opera), trekkspill og annen "underholdning" uten alkoholbegrensninger, men hvis underholdningen er idrett skal man ikke kunne servere alkohol. Hvor kommer disse tankene fra? KrF?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper det er fra sitatsamlingen i den samme lille røde som får NFF til å si at de forbyr pyro fordi de bare vil at alle skal være trygge når de ser på fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan kan vi unngå at det samme skjer med spillere som har kommet til Stabæk gjennom tieraksjonen eller støtte fra Stabæk Support?

 

http://www.nettavisen.no/m/?articleId=3691733

 

Det kan vi nok ikke unngå, desverre. Fotballspillere er som regel nomader og det må man ta høyde for. Tier-aksjonen er heldigvis innrettet slik at majoriteten av pengene brukes direkte på lønninger. Dersom en spiller går blir det rom for å hente en ny. Nå er det ikke slik at vi i Stabæk - i motsetning til de i ODD - gir penger for å kunne holde på en særskilt spiller. Vi bidrar med ressurser for å gi rom for en mer offensiv sportslig satsning enn klubben hadde vært i stand til på egen hånd.

 

Signeringen av Trondsen med midler fra blandt annet Stabæk Support er derimot en engangsutgift og en investering direkte knyttet til denne spilleren. Han kan selvsagt gå gratis om noen år, eller han kan gå for en pen sum. Dette er en kalkulert risiko som Stabæk Supports årsmøte har debattert og vedtatt. Det viktigste for supporterklubben er at han leverer på banen og bidrar til at Stabæk hever seg som fotballag. Hittil ser det svært lovende ut.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...