Flexi Knut 2,698 Share Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Trond Mohn ønsker ikke lenger å støtte Brann økonomisk, en professor på NHH trekker frem STB som et eksempel på at det er mulig å få resultater med begrensede ressurser: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7382482.ece Jepp. Dette vil nok den jevne bergenser finne seg i. 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Slum 13,082 Share Posted June 13, 2014 (edited) Share Posted June 13, 2014 (edited) I dag møtes Stabæk og Vålerenga i voldgiftsretten for å avgjøre om Vålerenga skal betale for opsjonsavtalen på Stengle klubbene ble enige om i 2011. 24 dager siden Voldgiftsaken, kan vi vente en avgjørselse snart? Selv om partene har blitt enige om å holde utfallet av dommen hemmelig, tviler jeg på at det ikke blir lekkasjer så fort dommen er klar. I hvertfall fra den vinnende part. Edited June 13, 2014 by Slum 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
sexxes 3,647 Share Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Etter hva jeg har hørt gikk det noe over tiden fordi dommeren var opptatt med noe annet. Rettsak, eller en sydenferie. Er jo ikke første gang det. 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Albert 921 Share Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Saken var såvidt nevnt i Aftenposten papir i dag: "Men Stabæk kan få penger å kjøpe forsterkninger for. Voldgiftsretten har behandlet opsjonsavtalen mellom Vålerenga og Stabæk angående Herman Stengel. Nå venter klubbene spent på avgjørelsen." Link to post Share on other sites More sharing options...
Flexi Knut 2,698 Share Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Har vi lov til å kjøpe spillere? Rød sone, etc. Link to post Share on other sites More sharing options...
MrKaizer 93 Share Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 "De klubbene som havner i den laveste kategori som er under 65 poeng, vil måtte utarbeide enhandlingsplan i samarbeid med NFF. Det fører til restriksjoner i form at klubben ikke vilkunne påta seg ytterligere kostnader til spillerkjøp eller ansettelser." Dette vil vel si at man kan reinvestere penger fra spillerkjøp og frigjort lønn (ref. Thorsby og Pablo) inn i nye spillere. Eventuelle penger fra voldgiften kan vel kun brukes om det regnes som et spillersalg? Link to post Share on other sites More sharing options...
Hanse 3,919 Share Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 At Rodriguez, som vel egentlig ikke har bevist noe som helst på Europeisk toppnivå enda, skal selges for nesten dobbelt så mye som Moutinho er jo også ganske spesielt. Men som dere sier, det er helt normalt. Nå kan vi vel konstatere at han har bevist det som trengs? 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Bruaset 6,635 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Vålerenga må betale Stabæk 5,6 millioner i løpet av 14 dager http://www.budstikka.no/sport/valerenga-ma-betale-stabek-5-6-millioner-i-lopet-av-14-dager-1.8495356 9 Link to post Share on other sites More sharing options...
zuza 558 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Fantastisk! Men har enga disse pengene..? Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjornh 2,124 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Nydelig! Har ikke Enga Penga så får vi ta det i natura. Og nei; det er ikke stussen til Rekdal jeg tenker på, men en liten toppscorer 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
PKhelten 1,520 Share Posted June 30, 2014 (edited) Share Posted June 30, 2014 (edited) https://www.youtube.com/watch?v=UWLIgjB9gGw Nei, med all sannsynlighet ikke. Vet ikke helt hva jeg skal føle rundt at Enga konkes, men å beholde plassen blir hvertfall mer sannsynlig. Hva jeg føler om det er ingen tvil om hvertfall. Edit: Denne ørnen er vel betydelig mer verdt enn 6 mill? Edited June 30, 2014 by PKhelten Link to post Share on other sites More sharing options...
Mikkel 1,801 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 6 mill.. smack! 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Stormare 82 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Yiihaa! Eneste skåret i gleden kan være at VIF velter på grunn av dette, og da er det jo ikke verdt så mye. Link to post Share on other sites More sharing options...
Slum 13,082 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Yiihaa! Eneste skåret i gleden kan være at VIF velter på grunn av dette, og da er det jo ikke verdt så mye. Det er verdt noen knegg. 5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Posse 21,623 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Enga skal ha budsjettert med seier i voldgiften, får jeg høre. Her lukter det megasmell. 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bebe 3,028 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Enga skal ha budsjettert med seier i voldgiften, får jeg høre. Her lukter det megasmell. De hadde ikke gjort noen avsetninger til et tap, nei. Ganske rart at de har fått med seg revisoren på det. 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hanse 3,919 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Revisoren ser vel kun det de vil han skal se Link to post Share on other sites More sharing options...
frilin 2,339 Share Posted June 30, 2014 (edited) Share Posted June 30, 2014 (edited) Fra VPN: Blåmandag. Ny uke. Kan bare bli bedre. Det er introduksjonen etter helgens opplevelser. Hvorfor kan du lese mer om her. Ny uke. kunne bare bli verre. Det er introduksjonen etter mandagens opplevelser. Hvorfor kan du lese mer om her, her, her, her, her og her... Det er bare å fylle på. Edited June 30, 2014 by frilin 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
Rasta 124 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Espen Moe og co, WOW! knall bra jobba!!! 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
PKhelten 1,520 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Vet noen om det vil reises sak mot TV2 og?Pengene deres er de jeg har mest lyst på! 7 Link to post Share on other sites More sharing options...
Snæss 1,693 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Her får vi virkelig høre det.. "Kilde? Om dette stemmer går det i rødt for meg. Vi skal liksom hjelpe den søppelklubben når de har dritt seg på leggen. Og nå som vi står med bæsj til knærne så bare kjører de på og prøver å få oss til å gå konk? Jævla vestkantpakk asså, skulle kvelt dere alle med armani pannebånd" 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
PKhelten 1,520 Share Posted June 30, 2014 (edited) Share Posted June 30, 2014 (edited) Her får vi virkelig høre det.. "Kilde? Om dette stemmer går det i rødt for meg. Vi skal liksom hjelpe den søppelklubben når de har dritt seg på leggen. Og nå som vi står med bæsj til knærne så bare kjører de på og prøver å få oss til å gå konk? Jævla vestkantpakk asså, skulle kvelt dere alle med armani pannebånd" Haha som Posse så fint sa for en stund siden.Det er noen lavterskeltilbud der ute. Edited June 30, 2014 by PKhelten 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
geirti 12,274 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 "When the shit hits the fan", så er det vel om å gjøre å ikke allerede stå med bæsj til knærne? Synes budsjetteringa deres sier alt. Snakk om å legge seg lagelig til for at enhver tenkelig motgang skal kunne velte hele lasset. Spørsmålet for klubber som Molde, RBK og FCK blir nå hvor langt ned det går an å presse prisen på Kjartansson. Tenk om både LSK og Engen ryker, da blir det jaggu ikke mye vrient å holde plassen Det vil jo også gjøre det langt lettere å unngå nedrykk fra Adecco også. Link to post Share on other sites More sharing options...
Øistein 1,896 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Dagbladet skriver at det er snakk om 7,7 mill til Stabæk. Link to post Share on other sites More sharing options...
geirti 12,274 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Dagbladet skriver at det er snakk om 7,7 mill til Stabæk. minus de 2 mill vi allerede har lånt av enga (og renter på dette lånet) Link to post Share on other sites More sharing options...
Mortimer 4,395 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Dagbladet skriver at det er snakk om 7,7 mill til Stabæk. Du må trekke fra de 2 millionene de lånte oss og legge på saksomkostningene for å få rett beløp. Link to post Share on other sites More sharing options...
han derre derre 327 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Beste nyheten jeg har fått på do på jobb! 6 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bebe 3,028 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Vet noen om det vil reises sak mot TV2 og? Pengene deres er de jeg har mest lyst på! Ville aldri hatt noen hensikt å gå til sak mot TV 2. Uansett hva vi måtte mene om dekningen deres er terskelen veldig høy for å straffe pressen for noe som er publisert. Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Bruaset 6,635 Share Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Enga ber om utsettelse: http://www.vg.no/sport/fotball/vaalerenga/vif-doemt-til-aa-betale-stabaek-5-6-mill/a/23243427/ Link to post Share on other sites More sharing options...
PKhelten 1,520 Share Posted June 30, 2014 (edited) Share Posted June 30, 2014 (edited) Vet noen om det vil reises sak mot TV2 og? Pengene deres er de jeg har mest lyst på! Ville aldri hatt noen hensikt å gå til sak mot TV 2. Uansett hva vi måtte mene om dekningen deres er terskelen veldig høy for å straffe pressen for noe som er publisert. TV2 har vel vært ute med både usannheter og stilt Stabæk i et særskilt dårlig lys som i ettertid har vist seg å være fullstendig urettmessig. Stabæk har vel liten sjanse, men enkelte privatpersoner bør ha krav på kompensasjon for den urettmessige behandlingen. Så lenge noen kan pisse litt på TV2 og jeg får se 'TV2 tapte i retten' på hjemmesidene deres vil det være en liten trøst. Edit: Oppreisning for tapte inntekter bør det vel kunne føres en sak på. Edited June 30, 2014 by PKhelten 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts