Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


 

Hva skjer mtp voldgiftsdommen? Show me the money!

 

Det var en sak om Kjartanson og Vålerengas økonomi i går på NRK Alltid nyheter. Det ble pratet om henvendelser både fra Sheffield United og Heerenveen, men Kjartanson vil bli samtidig som at Reka sier VIF ikke ønsker å selge...

 

Har de virkelig noe valg?

Var det ikke et eller annet om at Trøim skal ha omtrent alle pengene fra et salg av Kjartansson? Er jo lov å håpe at de casher ut og Trøim gir pengene videre til VIF så de kan gjøre opp for seg, men jeg ser ikke helt hvordan det er fristende (nok) for VIF eller Trøim, dessverre. Og jeg ser ikke helt hvem andre de skal selge for en god nok slump med penger til å få hodet over vannet. Kanskje de kan selge Stengel til Nancy, det hadde vært litt moro.

 

Vi kan gjerne ta pengene i avbetalinger med rente for min del, hvis det er det som skal til for å faktisk få igjen pengene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet noe om likviditetssituasjonen hos oss om dagen? Dersom den ikke er kritisk har det jo ikke så veldig mye å si når vi får pengene så lenge vi får dem og så lenge vi kan skrive det som en fordring i regnskapet slik at egenkapitalen vår er mye bedre. Dersom vi selv sliter med likviditen derimot, da er det bare å mase på!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet noe om likviditetssituasjonen hos oss om dagen? Dersom den ikke er kritisk har det jo ikke så veldig mye å si når vi får pengene så lenge vi får dem og så lenge vi kan skrive det som en fordring i regnskapet slik at egenkapitalen vår er mye bedre. Dersom vi selv sliter med likviditen derimot, da er det bare å mase på!

Hvis ikke VIF kan betale, er dette en type fordring som ikke gjør regnskapet noe bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva skjer mtp voldgiftsdommen? Show me the money!

 

Har de virkelig noe valg?

Det er i utgangspunktet 14 dagers frist på betalingen, det er ting som tyder på at vi har vært snille her. Regner med at vi ville hørt noe via media dersom det hadde tikket inn noen millioner.

Edit:

http://touch.budstikka.no/sport/nye-moter-mellom-stabek-og-valerenga-denne-uken-1.8510323

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Smugleste litt på Klanens forum ifbm kampen på tirsdag, kom over en påstand om at det er klubben Vålerengens Idrettsforening som skylder oss penger, ikke AS'et. Ergo spiller det ingen rolle om klubben går konk eller ei, og vi kan heller ikke slå dem konk ved å kreve inn beløpet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke den vanlige finansakrobatiske ordningen i slike tilfeller (både AS og IF) at det er idrettsforeningen som har plassen i Tippeligaen, mens det er AS'et som eier spillerene og betaler lönn til dem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hva rentekostnaden blir på den resterende summen?

 

Leste et sted at det var 2 % pr. mnd(!), noe som i så fall vil forklare hvorfor de er så ivrige på å betale ned en stor del så raskt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Litt merkelig at det ikke kommer fram noenting om at Vålerenga skylder Stabæk penger og at vi har fått inn penger av spillerkjøp !

 

 

 

Vålerenga:

* Sportslig: Har kvittet seg med en rekke spillere på grunn av økonomien, men gjør det respektabelt i Tippeligaen. 5. plass.

* Økonomi: Må reddes av rik onkel og kronerulling blant supporterne. Trenger 15 millioner kroner for å klare seg gjennom 2014. Sa

Skylder Stabæk 5,6 millioner kroner. Styreleder har trukket seg.

mlet underskudd på 72 millioner kroner i perioden 2011-2013.

Endret av Luguber
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er egentlig økonomien vår nå? Med såpass mange millioner inn på konto må vi vel snart ha hodet over vannet? Kvartfinalen gir jo pluss i boka også. En eventuell på hjemmebane er jo heller ikke å forakte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke vi skal forvente oss annet enn at underskudd reduseres og gammel betales tilbake litt fortere. Synes det alltid har en tendens til å dukke opp nye underskudd og utgiftsposter hver gang man tror man er i pluss.

 

#TL=ökonomisk_vanstyre

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei support!

 

I dag er det match, og jeg gleder meg veldig! Regner med dere skaper flott stemning som alltid.

 

Jeg (og flere) har siden seriestart lurt på noe,som er litt merkelig. Kanskje noen her kan svare på det.. Jeg er ikke i SS i dag, har nå sesongkort på hovedtribunen. Her er det ofte kun to "pølseboder" som har åpent. Dette medfører til veldig mye kø, noe som jeg mener fører til masse tapt inntekt. Mange av folk jeg kjenner gidder ikke stå i kø, hverken før kamp eller i pausen, så det hele ender med at vi ikke bruker penger på brus (tenk hvor herlig om man kunne ha skrevet øl, og det ville vært en realitet..) og potetgull etc.

 

Raskt regnestykket. Alt koster nå 20 kr. La oss si at jeg og 499 andre personer hadde brukt 40 kr (brus og potetgull) i 12 kamper om det var flere boder tilgjengelig.

40 x 500 = 20 000. 20 000 x 12 hjemmekamper = 240 000,- Husk at dette er raske estimater.

 

Det er mange faktorer som jeg ikke tar med i beregningene her.

La oss si inntjeningspotensialet ikke er så stort som jeg tror, la oss si man går i break even med utgifter på flere boder. Da har man ihvertfall sluppet lange køer, noe som fjerner et irritasjonsmoment når folk vil ha kaffe, pølser eller potetgull. Glade folk bruker gladelig mer penger (10ern feks.) Kun en teori..

 

Jeg er overbevist om at mange ikke gidder å stå i lange køer, og at det er et inntjeningspotensiale her.

Har henvendt meg til klubben tidligere, men ikke fått noe svar..

 

Er det noen her som vet? Syntes det er rart med så mange ulike aksjoner, når bodene står tomme..

 

God kamp i dag folkens! Med full støtte vinner vi i dag!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig me deg Slusken, veldig rart.

Tror det har med belastningen på foreldre og frivillige å gjøre nå som de må stille opp på kamper for Chixa også, uten at jeg vet det sikkert. Men bak på Hovis er det absolutt mulig å få en bedre ordning om alle kioskene var åpne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet ligger i at det ikke er nok frivillige til å bemanne flere kiosker.

Tidligere har vel kioskdrift vært drevet på dugnad blant foreldre med barn i klubben?

 

Men ok - hvis så er tilfelle, hvorfor blir ikke dette høyt og tydelig annonsert noe sted? Vi tigger penger ved alle anledninger som byr seg, men er redde og for stolte til å nevne at vi trenger noen stykker hver annen uke til å drifte kiosk på Nadderud? Slusken sine tall er vel som han sier selv ikke nødvendigvis korrekte, men om så bare halvparten av de estimerte, tapte inntektene er tilfelle tilsvarer det en relativt stor haug med magiske tiere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel russe jenter som står på hjemmekamper? Billett salg og kiosk salg med noen få frivillige i kioskene itillegg? De får i tillegg betalt så her er det vel og bare be flere stille hver kamp.

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...