Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


 

Solgt 1 sesongkort mindre enn i fjor.. Hvem er synderen??!

http://m.toppfotball.no/news/id/1phpvrpxh6g0b1vzge7wkhsqy6

Er vi alle her med hånden på hjerte overrasket over dette. Det skapes ikke lokal entusiasme gjennom en førsteelver på La Manga mot RBK som har 1 med lokal tilhørighet pluss en bra fyr fra Oslo. Men det er vel INGEN som hører på dette øret i klubben. det er ikke Nadderud Stadion som er årsak til dette. Jo det kan nok ha noe å si for VIP og Sponsor men for menigmann som kjøper kort er plastsete og pølsa akkurat den samme. Vi har fylt den stadion tidligere med entusiasme og glede så la oss håpe de tidene kommer tilbake

 

 

Spillere er en ting. Men vi hadde ikke akkurat spesielt mange lokale unggutter på laget i 2005-2008-perioden heller. Ved siden av resultater er det viktig at Stabæk øker sin tilstedeværelse i lokalmiljøet - da kan spillerne godt være fra Afghanistan og Solomonøyene for alt folk bryr seg om, bare man får klubben de spiller i til å bety noe.

 

Det som har fått Odd til å fylle tribunene (i hele to kamper i fjor) er ikke at de har elleve "lokale" på laget (ihvertfall Fagermos definisjon av lokale), men at klubben har vært tilstede i hele Grenlandsområdet, spillere dukker opp på skoler, klubben gir oppmerksomhet til lokale initiativ, osv.

 

Så at vi har en god del spillere utenfra (eller "mini-Chelsea", som du kalte det i en annen tråd) betyr nok neppe alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kontinuitet er en ting som skiller laget til JJ fra det vi har nå. Ingen hadde hørt om Nannskog da han kom, og hadde vi sendt han videre etter opprykket så hadde han i beste fall blitt en kultfigur blant dem som fulgte laget den ene sesongen i førstedivisjon. Det samme gjelder for alle de andre fra de årgangene. Hadde man gitt opp Alan etter den første sesongen så hadde han hatt et ettermæle som en feilsignering av en prøvespiller. For å bygge opp noen profiler som folk får et forhold til, må de nødvendigvis spille i blåstripet drakt litt lenger enn 3-12 måneder. Nasjonalitet kommer litt i annen rekke, men selvsagt er det ønskelig med et litt større innslag av norske og lokale spillere. Når det er lite kontinuitet, føles kanskje mangelen på norsk og lokal forankring litt ekstra usjarmerende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kontinuitet er en ting som skiller laget til JJ fra det vi har nå. Ingen hadde hørt om Nannskog da han kom, og hadde vi sendt han videre etter opprykket så hadde han i beste fall blitt en kultfigur blant dem som fulgte laget den ene sesongen i førstedivisjon. Det samme gjelder for alle de andre fra de årgangene. Hadde man gitt opp Alan etter den første sesongen så hadde han hatt et ettermæle som en feilsignering av en prøvespiller. For å bygge opp noen profiler som folk får et forhold til, må de nødvendigvis spille i blåstripet drakt litt lenger enn 3-12 måneder. Nasjonalitet kommer litt i annen rekke, men selvsagt er det ønskelig med et litt større innslag av norske og lokale spillere. Når det er lite kontinuitet, føles kanskje mangelen på norsk og lokal forankring litt ekstra usjarmerende.

 

Tror du har rett i at kontinuitet også er et viktig element her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

 

 

Solgt 1 sesongkort mindre enn i fjor.. Hvem er synderen??!http://m.toppfotball.no/news/id/1phpvrpxh6g0b1vzge7wkhsqy6

 

Er vi alle her med hånden på hjerte overrasket over dette. Det skapes ikke lokal entusiasme gjennom en førsteelver på La Manga mot RBK som har 1 med lokal tilhørighet pluss en bra fyr fra Oslo. Men det er vel INGEN som hører på dette øret i klubben. det er ikke Nadderud Stadion som er årsak til dette. Jo det kan nok ha noe å si for VIP og Sponsor men for menigmann som kjøper kort er plastsete og pølsa akkurat den samme. Vi har fylt den stadion tidligere med entusiasme og glede så la oss håpe de tidene kommer tilbake

Spillere er en ting. Men vi hadde ikke akkurat spesielt mange lokale unggutter på laget i 2005-2008-perioden heller. Ved siden av resultater er det viktig at Stabæk øker sin tilstedeværelse i lokalmiljøet - da kan spillerne godt være fra Afghanistan og Solomonøyene for alt folk bryr seg om, bare man får klubben de spiller i til å bety noe.

 

Det som har fått Odd til å fylle tribunene (i hele to kamper i fjor) er ikke at de har elleve "lokale" på laget (ihvertfall Fagermos definisjon av lokale), men at klubben har vært tilstede i hele Grenlandsområdet, spillere dukker opp på skoler, klubben gir oppmerksomhet til lokale initiativ, osv.

 

Så at vi har en god del spillere utenfra (eller "mini-Chelsea", som du kalte det i en annen tråd) betyr nok neppe alt.

Helt enig med deg at det ikke betyr alt men unger rundt i distriktet ønsker sikkert en drakt der spillerens navn er der lenger en seks mnd og som du sier de reiser rundt i lokalmiljøet og snakker med folk og ikke minst barn og unge. Da er nok kanskje norskkunnskaper en stor fordel ihvertfall for de under ungdomsskole. Dette skaper engasjement så jeg er nok ikke helt der at vi kan for vår del ende opp med spillere fra alle andre steder en Norge. Der skiller nok våre veier men alle trenger ikke være enig da ble debatter kjedelige.

 

Disse slo VIF i 2008 og her var det i det minste mange som kunne reise rundt å prate med de minste som tok med familien på kamp. Dette gjenspeiler seg ikke minst i antall på Jr Support de rekker nesten ikke lære et navn før de er borte igjen

 

1

J. Knudsen (5)

9

C. Keller (6)

15

M. Skjønsberg © (4)

2

N. Sandberg (4)

3

J. Høiland (5)

19

J. Andersson (6)

7

H. Hauger (5)

17

P. Farnerud (6)

25

Alanzinho (6)

11

D. Nannskog (5)

10

V. Gunnarsson BB (8)

 

På benken:

22

I. Austbø

4

M. Kjølø

6

T. Stenvoll

13

P. Pálmason

21

T. Stenersen

23

V. Hedenstad

26

B. Holmvik

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror kontinuitet og at spillerne bruker tid på sosiale eventer betyr mye mer enn hvilken farge de har på passet (gitt at de er gode nok). Det var ikke pga norskkunnskapene vi likte Somen, Alan og Daigo...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, klubben har jo sagt at korttidskontraktene i fjor var der fordi vi ikke hadde råd til lange kontrakter. Om man velger å tro på dette er jo opp til hver enkelt, jeg for min del velger å stole på klubben.

Men Nr14, du er altså misfornøyd med førsteelleveren vår på La Manga fordi vi har for få med lokal tilhørlighet? For det første er dette en treningskamp, så hvordan elleveren ser ut i sesongen vet vi jo ikke enda.

For det andre, så rykker vi ned om vi spiller denne sesongen med en førsteellever der majoriteten er lokale spillere. Vil vi det? Vi har (forhåpentlig vis) nettopp begynt å jobbe oss opp fra bunnen, så å forvente et lag med mange lokale gutter som herjer i Tippeligaen er litt tidlig spør du meg.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kontinuitet er en ting som skiller laget til JJ fra det vi har nå. Ingen hadde hørt om Nannskog da han kom, og hadde vi sendt han videre etter opprykket så hadde han i beste fall blitt en kultfigur blant dem som fulgte laget den ene sesongen i førstedivisjon. Det samme gjelder for alle de andre fra de årgangene. Hadde man gitt opp Alan etter den første sesongen så hadde han hatt et ettermæle som en feilsignering av en prøvespiller. For å bygge opp noen profiler som folk får et forhold til, må de nødvendigvis spille i blåstripet drakt litt lenger enn 3-12 måneder. Nasjonalitet kommer litt i annen rekke, men selvsagt er det ønskelig med et litt større innslag av norske og lokale spillere. Når det er lite kontinuitet, føles kanskje mangelen på norsk og lokal forankring litt ekstra usjarmerende.

 

Tror du har rett i at kontinuitet også er et viktig element her.

Jeg tror kontinuitet er det aller viktigste av dette. Som andre har sagt - Somen, Alan, Daniel, Veigar etc var ikke akkurat norske, men de var i klubben lenge nok til å bli, om ikke lokale helter, helter for de lokale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Altså, klubben har jo sagt at korttidskontraktene i fjor var der fordi vi ikke hadde råd til lange kontrakter. Om man velger å tro på dette er jo opp til hver enkelt, jeg for min del velger å stole på klubben.

Men Nr14, du er altså misfornøyd med førsteelleveren vår på La Manga fordi vi har for få med lokal tilhørlighet? For det første er dette en treningskamp, så hvordan elleveren ser ut i sesongen vet vi jo ikke enda.

For det andre, så rykker vi ned om vi spiller denne sesongen med en førsteellever der majoriteten er lokale spillere. Vil vi det? Vi har (forhåpentlig vis) nettopp begynt å jobbe oss opp fra bunnen, så å forvente et lag med mange lokale gutter som herjer i Tippeligaen er litt tidlig spør du meg.

Og jeg ser kontinuitet blir nevnt nå, det er jeg også veldig gira på at vi får snart. Velger å tro (evt. håpe) at det vil vi få etterhvert.

Med lokale mener jeg ikke at de trenger å være oppvokst med postnummer 1357 men feks Brustad, Thorsby, Trondsen, MMS, Hammer, Næss osv. Hvis vi hadde som et langsiktig mål at vi skulle bygge på en slik type stamme sammen med godt samarbeid med unge utlendinger som Løven, Bolli, Kassi så tror jeg på sikt det ville skapt større entusiasme hos menigmann enn tilfelle er nå. Dette igjen til en stor inspirasjon for vårt fortreffelige Akademi arbeidet Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo en påstand da Morris, at vi rykker ned om majoriteten av spillerne er lokale. Det er en del gode gutter rundt omkring som kommer herfra, og meg fem topp utlendinger tror jeg de kunne ha slått fra seg. Hadde vi fått tilbake Henning, så ville han sammen med Morten og Emil ha vært et trekløver av høy kvalitet. Da kunne vi fort ha levd bra med tre sultne yngre fra bygdene våre :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Er det så mye mer økonomisk med kortsiktige løsninger da? Er ikke det egentlig en sånn pisse i buksa for å holde varmen løsning. Funker en kort stund, men blir mye værre etterhvert.

 

Hva gjelder lokal tilhørighet vs utlendinger er det nok fornuftig å møtes et sted omtrent midt på. Det er ikke noe poeng å skulle makse ut antall utlendinger (frie spillere) like lite som om alt på død og liv må være hjemmedyrket. Men rent allment mener jeg at det er bedre å ha få, men riktig gode utlendinger fremfor slik vi gjør om dagen og fyller opp med høyst ordinære utenlandske spillere.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Altså, klubben har jo sagt at korttidskontraktene i fjor var der fordi vi ikke hadde råd til lange kontrakter. Om man velger å tro på dette er jo opp til hver enkelt, jeg for min del velger å stole på klubben.

Men Nr14, du er altså misfornøyd med førsteelleveren vår på La Manga fordi vi har for få med lokal tilhørlighet? For det første er dette en treningskamp, så hvordan elleveren ser ut i sesongen vet vi jo ikke enda.

For det andre, så rykker vi ned om vi spiller denne sesongen med en førsteellever der majoriteten er lokale spillere. Vil vi det? Vi har (forhåpentlig vis) nettopp begynt å jobbe oss opp fra bunnen, så å forvente et lag med mange lokale gutter som herjer i Tippeligaen er litt tidlig spør du meg.

Og jeg ser kontinuitet blir nevnt nå, det er jeg også veldig gira på at vi får snart. Velger å tro (evt. håpe) at det vil vi få etterhvert.

Med lokale mener jeg ikke at de trenger å være oppvokst med postnummer 1357 men feks Brustad, Thorsby, Trondsen, MMS, Hammer, Næss osv. Hvis vi hadde som et langsiktig mål at vi skulle bygge på en slik type stamme sammen med godt samarbeid med unge utlendinger som Løven, Bolli, Kassi så tror jeg på sikt det ville skapt større entusiasme hos menigmann enn tilfelle er nå. Dette igjen til en stor inspirasjon for vårt fortreffelige Akademi arbeidet

Ja ok, jeg var usikker på hva du egentlig mente. Men det du (jeg også, forsåvidt) savner er jo det klubben har satt seg som mål, at stammen i laget er egenutviklede spillere. Men det vil ta tid før vi får til det, jeg har i alle fall ikke hatt noen forventning om at vi skulle være der alt nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette bildet om å pisse i buksa er ganske oppbrukt. Skal vi bruke det bokstavelig er det å oppnå kortsiktig komfort på bekostning av langsiktig komfort/overlevelse. Et annet bilde kan være å slakte den eneste kua som gir deg melk og kalver. Dumt? Alle som sier man skal tenke langsiktigt vil skrike JA fordi man stopper tilførsel av melk og ungdyr. Men om du sulter i hjel uten å å slakte den betyr ikke langsiktighet noe. Da slakter man kua og tar problemene når de kommer. Det er dyrt å være fattig.

 

Vi skulle gjerne hatt Thorsby på midten og Boli på topp, men kreditorene skal ha sitt. Hadde vi hatt penger kunne vi gitt Brustad og Hoseth millionkontrakter. Takk til ledelsen for at vi ikke gjorde det. Det er morsomt at hylekoret er delt mellom manglende satsning (hente spillere?) og komtinuitet (beholde spillere?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det med å slakte den eneste kua som gir melk og kalver blir vel heller konsekvensen som følger av å pisse i buksa for å holde varmen når du sikter til de salgene som måtte til for å dekke underskuddene som følge av mange og dyre kortsiktige signeringer.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig det ikke har noe her i tråden å gjøre, men en ting som har forundret meg når jeg har tatt turen fra flatbygden på Hedmark, er at kiosken aldri er oppe. Det må da være litt penger å få inn på at kiosken er åpen?? Banene brukes jo hele uka og det yngler av spillere/trenere etc så litt inntekter burde det jo bli av det...Jeg bare undres...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig det ikke har noe her i tråden å gjøre, men en ting som har forundret meg når jeg har tatt turen fra flatbygden på Hedmark, er at kiosken aldri er oppe. Det må da være litt penger å få inn på at kiosken er åpen?? Banene brukes jo hele uka og det yngler av spillere/trenere etc så litt inntekter burde det jo bli av det...Jeg bare undres...

Pengene går vel da til de aldersbestemte lagene som spiller når kiosken er åpen. På nadderud er kiosken åpen når a-laget spiller hvertfall.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så nettopp i Drammens Tidende en oversikt over årets budsjett i TL.

Må si jeg er litt overrasket over oppsettet, selv om det er noe uoffisielle tall hos noen klubber. Men med bl.a S08 på 38 mill, Odd på 42 og Stabæk og VIF på 50 mill? Trodde vi var dårligere stilt enn dette.

 

http://www.dt.no/SIF_vokser___MIF_er_minst-5-57-66545.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mener å huske at vi hadde et budsjett på 30ettellerannet mill i fjor?

 

Her tror jeg vi må skille mellom A-laget for herrer og resten av klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mener å huske at vi hadde et budsjett på 30ettellerannet mill i fjor?

 

Her tror jeg vi må skille mellom A-laget for herrer og resten av klubben.

Men gjør klubben det, eller oppgis bare totalt budsjett for hele klubben? Regner med at det utarbeides budsjetter for hver avdeling/lag så hvis de ønsker å opplyse kun A-lagets budsjett ville det sikkert vært mulig, og ikke minst mer realistisk i sammenligningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor hadde vi en megahype i forbindelse med ansettelsen av Bob Bradley, i tillegg til at det alltid gir litt ekstra boost å være nyopprykket. I år har vi mistet nesten hele førsteelleveren og hatt liten eller ingen drahjelp av ekstraordinære omstendigheter (eller mediesjefen...). Da er det godt jobbet å klare en økning i sesongkortsalget i forhold til sist sesong.

 

Nadderud har heller ikke blitt et mer komfortabelt anlegg over vintern. Synes det er glimrende at vi har økt litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...