Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Fikk litt jokk først, men etter som jeg har forstått så har ikke den "kåringen" der noe med nomineringen av Janne. Det er 2 kåringer...og da er det vel greit at Mons tar den her, så kan vi ta den andre, myye finere prisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk litt jokk først, men etter som jeg har forstått så har ikke den "kåringen" der noe med nomineringen av Janne. Det er 2 kåringer...og da er det vel greit at Mons tar den her, så kan vi ta den andre, myye finere prisen.

Var det digg? ;)

 

 

Hehe, ja veldig digg. Bra skriveleif.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er så sinnsykt digg å høre Jönsson si at han ønsker å bli i Stabæk fremover, samtidig som den ene stjernespilleren etter den andre trekker frem hvor super han er som trener og person og hvor mye han har betydd for deres fremgang. Får meg nesten til å se lyst på fremtiden! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Storeslem til Bergen på alle prisene jo... Juryen er i fra Bergen også. Det må den jo bare være. Elendig show totalt sett forøvrig. Alt fra sekund EN var myntet på Bergen og Brann. Det kan opprette en suveren stat for min del og ha sin egen liga. Har ingenting til overs for hverken Brann eller Bergen by...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Både Janne og spillerne gjorde en fantastisk sesong, men nå var det jo en gang sånn at Brann vant serien, og da har de vært det beste laget med de beste spillerne. Stabæk har overprestert i forhold til forventningene, men det er like mye fortjenesten til spillere som har spilt hverandre gode, Tor som har holdt gutta skadefrie, sportslig ledelse som har komponert en velfungerende gruppe osv.

 

Husk også at før sesongen begynte var det Rosenborg som var favoritten, så det var ikke opplagt at Mjelde og Brann skulle surfe det inn.

 

Påstanden over her om at Janne hadde vunnet om han hadde trent Rosenborg eller Brann blir bare kunstig. Hadde det vært han som trente seriemesteren (Brann) hadde han nok vunnet. Hadde han trent årets skuffelse (Rosenborg) hadde han ikke vunnet. Dette dreier seg ikke så mye om klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Både Janne og spillerne gjorde en fantastisk sesong, men nå var det jo en gang sånn at Brann vant serien, og da har de vært det beste laget med de beste spillerne. Stabæk har overprestert i forhold til forventningene, men det er like mye fortjenesten til spillere som har spilt hverandre gode, Tor som har holdt gutta skadefrie, sportslig ledelse som har komponert en velfungerende gruppe osv.

 

Husk også at før sesongen begynte var det Rosenborg som var favoritten, så det var ikke opplagt at Mjelde og Brann skulle surfe det inn.

 

Påstanden over her om at Janne hadde vunnet om han hadde trent Rosenborg eller Brann blir bare kunstig. Hadde det vært han som trente seriemesteren (Brann) hadde han nok vunnet. Hadde han trent årets skuffelse (Rosenborg) hadde han ikke vunnet. Dette dreier seg ikke så mye om klubben.

 

Poenget her er vel at vi har hatt budsjett på rundt 40 mill, rundspilt de fleste lagene i TL (hvertfall et møte). Brann hadde på over 100 var det vel? Det vil si drøyt dobbelt så mye i tillegg til Hardball og forskjellige investorer. De har kjøpt spillere som martin, helstad, karadas, el fakiri, solli, vaagan moen, bakke, dahl, osv...(noen av disse 06 men uansett, lønnen sier sitt og at et lag spiller seg inn etter et eller flere år, ser vi også på oss.) På denne tiden har vi hentet mye mindre til en langt mindre penge, men allikevel VUNNET sølv...Vil vel si prestasjonen er ganske mye større uansett hvordan du ser på det bortsett fra det lille perspektivet der, det er klart de var bedre enn oss i år, det SKULLE de.

Synes i hvertfall det er en vanvittig prestasjon å gå fra 1 div til TL sølv på 2 år. Tror også det hadde blitt lagt langt mer merke hvis et lag i et annet land skulle gjøre det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er viktig at vi ikke konstruerer for mange konspirasjonsteorier om hvorfor ikke JJ fikk prisen. Først er det viktig å huske på at Mons har hatt en strålende sesong. Brann har til tider spilt flott fotball, og har vært nærmest uslåelige utover høsten. Og det er på høsten, de gode lagene skiller seg fra de virkelig gode lagene. At Stabæk ikke nådde helt opp i år, kan ikke bare skylles på budsjettstørrelsen. Fotball er et samhandlingsspill mellom individier. Greit, Mons har kjøpt noen dyre spillere. Men han har tross alt fått disse til å spille god fotball sammen, og det fortjener han all ros for. Videre har Mons levde med mye større press fra omgivelsene(publikum, presse), som han har håndtert fint. I tillegg har han holdt spillerne på jorda, slik at de har taklet gullpresset. For å forstå viktigheten av dette, kan vi se hvordan det gikk med Stabæk etter ferien.

 

Det andre poenget er at uansett hvilken trener som får den prisen, vet alle her at JJ er årets trener for oss. Det hadde vært stort for han og klubben hvis han hadde fått prisen, men alle som følger med på Stabæk vet hvilken stor sesong laget og JJ har hatt. Er ikke det minste i tvil om at JJ også kommer til å kjempe om prisen neste år(men da tar han den hjem).

 

Vi må ikke bli sutrete. En ser hvor lite det kler Lillestrøm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er riktig at Brann hadde det dobbelte budsjettet. Men så er nå seriegull fire ganger viktigere enn seriesølv også. (Kan noen uten å jukse fort si hvilke lag som kom på 2. plass i 92-04? Den gangen, ihvertfall mot slutten, var seriesølv det beste mange klubber kunne håpe på. Likevel er de totalt glemt)

 

Vi har sett nok av trenere som har snublet selv med store budsjetter, og jeg synes ikke vi skal ta fra Mjelde den æren han fortjener. Sett på en annen måte; hva kunne han gjort bedre? (Nå i cupfinalehelgen er det jo ett opplagt svar, men utenom det)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er viktig at vi ikke konstruerer for mange konspirasjonsteorier om hvorfor ikke JJ fikk prisen. Først er det viktig å huske på at Mons har hatt en strålende sesong. Brann har til tider spilt flott fotball, og har vært nærmest uslåelige utover høsten. Og det er på høsten, de gode lagene skiller seg fra de virkelig gode lagene. At Stabæk ikke nådde helt opp i år, kan ikke bare skylles på budsjettstørrelsen. Fotball er et samhandlingsspill mellom individier. Greit, Mons har kjøpt noen dyre spillere. Men han har tross alt fått disse til å spille god fotball sammen, og det fortjener han all ros for. Videre har Mons levde med mye større press fra omgivelsene(publikum, presse), som han har håndtert fint. I tillegg har han holdt spillerne på jorda, slik at de har taklet gullpresset. For å forstå viktigheten av dette, kan vi se hvordan det gikk med Stabæk etter ferien.

 

Det andre poenget er at uansett hvilken trener som får den prisen, vet alle her at JJ er årets trener for oss. Det hadde vært stort for han og klubben hvis han hadde fått prisen, men alle som følger med på Stabæk vet hvilken stor sesong laget og JJ har hatt. Er ikke det minste i tvil om at JJ også kommer til å kjempe om prisen neste år(men da tar han den hjem).

 

Vi må ikke bli sutrete. En ser hvor lite det kler Lillestrøm.

 

Enig fram til siste setning! Lillestrøm kler å være sutrete :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mjelde uttalte at "man må ha gode spillere for å være en god trener" i takketalen sin. Prestasjonene til JJ og Mjelde er begge gode, men likevel forskjellige. JJ har skapt et lag av å utvikle spillerne selv og fått de til å prestere som få andre i TL i år. Mjelde på sin side fått midler til å kjøpe inn "ferdigutviklede" spillere, eller stjerner i norsk målestokk. Å få så mange gode spillere, som krever spilletid, til å trekke i samme retning gjennom en hel sesong med det enorme trykket det er i Bergen er en god prestasjon, men kanskje av mer en administrativ enn utviklende faktor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg suger i å tegne.

Kanskje jeg kan lage på PCen :D

 

Gjør det. Fint om du kan lage fire forskjellige sånn at vi kan ha en avstemning om hvilken vi skal bruke.

 

Bare gjør det utenom søndag morgen, slik at det ikke går utover Blabla-salget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg suger i å tegne.

Kanskje jeg kan lage på PCen :D

 

Gjør det. Fint om du kan lage fire forskjellige sånn at vi kan ha en avstemning om hvilken vi skal bruke.

 

Bare gjør det utenom søndag morgen, slik at det ikke går utover Blabla-salget.

 

Vet ikke om jeg skal bli forbannet eller le av disse innleggene, men heller vel mot det siste. Men dere bør være klar over at dere balanserer på en tynn line hva gjelder morsomhet/mobbing her..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg suger i å tegne.

Kanskje jeg kan lage på PCen :D

 

Gjør det. Fint om du kan lage fire forskjellige sånn at vi kan ha en avstemning om hvilken vi skal bruke.

 

Bare gjør det utenom søndag morgen, slik at det ikke går utover Blabla-salget.

 

Vet ikke om jeg skal bli forbannet eller le av disse innleggene, men heller vel mot det siste. Men dere bør være klar over at dere balanserer på en tynn line hva gjelder morsomhet/mobbing her..

 

 

Jeg ser tegninga, men samtidig var det nok ment som en morsomhet. Selv om vi ikke snakker høyt om det her, er det en del som gjør seg noen tanker om visse innlegg her. At det kommer ut en liten fis innimellom tror jeg alle parter tåler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser tegninga, men samtidig var det nok ment som en morsomhet. Selv om vi ikke snakker høyt om det her, er det en del som gjør seg noen tanker om visse innlegg her. At det kommer ut en liten fis innimellom tror jeg alle parter tåler.

 

Det er drøyt å få en liten kid til å bruke masse tid på en dårlig spøk syns jeg. Men det er tydeligvis dritfett å rakke ned på andre fordi de er engasjert.

 

Greit nok at noen innlegg er mindre relevante enn andre, men dette syns jeg var litt på kanten..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...