Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Akkurat nå skrev geirti:

Årets 4 bortekamper under Berg:

4 tap, 0 poeng, 0 - 10 i målforskjell.

 

Årets 5 bortekamper under Janne:

2 seire og 3 tap, 6 poeng, 7-7 i målforskjell.

 

Her taler vel tallene for seg selv. Forvandling.

Berg mot Rosenborg:

4 poeng. 1-1 på Lerkendal høst 2018. 3-1 på Nadderud vår 2019.

Jonsson i comebacket mot Rosenborg:

0 poeng. 2-3 tap på Lerkendal høst 2019

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev FranckTheBank:

Berg mot Rosenborg:

4 poeng. 1-1 på Lerkendal høst 2018. 3-1 på Nadderud vår 2019.

Jonsson i comebacket mot Rosenborg:

0 poeng. 2-3 tap på Lerkendal høst 2019

Om du korrigerer for grove dommerfeil og tiårets dårligste RBK-form, tipper jeg det jevner seg ut ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jønsson viser sin klasse ved byttene har foretar. Berg byttet knapt spillere. Etter å ha løpt opp mot 14 kilometer har forsvarspillere ofte bein stive som tømmerstokker. En smart kjapp Kassi i går mot  forsvarsspillere på vei mot krampe håper jeg vi får se igjen ! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare litt enkel statistikk, poeng per kamp i eliteserien under de forskjellige hovedtrenerene:

Linderoth (87 kamper) : 1,80 poeng per kamp

Jönsson 1 (138) : 1,69

Bradley (60) : 1,58

Backe (52) : 1,52

Larsen (91) : 1,49

Jönsson 2 (12) : 1,33

Lennartsson (30) : 1,30

Tjærnås (26) : 1,27

Ordinas (60) : 1,18

Berg (23) : 0,96

McKinlay (14) : 0,71

Belsvik (30) 0,57

Selv om vi ikke tar med de FIRE kjempegode årene for ca. 10 år siden, så er du er på øvre halvdel, Janne! Bra jobba!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev geirti:

vi har spilt flere kamper

Ja, det er klart. Antar at de fleste merker seg det. Likevel: Vi tar jevnt og trutt med poeng, og har fremstått som alt annet enn noe nedrykkslag etter trenerskiftet. Husk også at han tok over et lag som hadde tatt færrest poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


All honnør til Janne, men nå er det også et ganske annet lag enn da han overtok. På den annen side fikk han ikke den innkjøringsperioden som Berg hadde før sesongstart. Berg mistet dog en av sine beste menn rett før sesongstart, og forsterkninger han fikk servert var søppel. Umulig å sammenligne dette. Konklusjonen får vel bare være at Janne har bragt positiv energi inn i gruppa, og med solide forsterkninger har han bidratt til at pila peker oppover. Ingen som klager på at han er tilbake iallefall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev d*u*b:

Umulig å sammenligne dette.

Forsterkningene kom ikke før 1. august. Og det skal da legges til at vi også mistet Boli. I perioden fra Janne kom og ut juli er vi på 6. plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen tvil om at Janne har kommet inn med mer positivitet og engasjement enn det Henning viste. Når det er sagt er stallen også en helt annen. Halve 11eren fra Lørdag var nyervervelser. Sitter med en følelse av at vi kan slå hvem som helst om dagen, i motsetning til i våres da jeg følte kampen var tapt før vi hadde begynt. Det er nå kortere til Kristiansund på 6. plass enn til Sarpsborg på direkte nedrykk i poeng, men spesielt form. Bare å se oppover på tabellen herfra! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel ikke lang tid nå før klubben må ha en avklaring om det blir videre med Janne, før ressursene går til å finne ny trener istedet. Vi kan ikke vente til siste serierunde med å avklare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 timer siden skrev d*u*b:

All honnør til Janne, men nå er det også et ganske annet lag enn da han overtok. På den annen side fikk han ikke den innkjøringsperioden som Berg hadde før sesongstart. Berg mistet dog en av sine beste menn rett før sesongstart, og forsterkninger han fikk servert var søppel. Umulig å sammenligne dette. Konklusjonen får vel bare være at Janne har bragt positiv energi inn i gruppa, og med solide forsterkninger har han bidratt til at pila peker oppover. Ingen som klager på at han er tilbake iallefall.

Ja - men så vet vi heller ikke i hvor stor grad Janne har bidratt til å finne/lokke til seg spillere. Vi kan ikke utelukke muligheten for at  IA har fått mer drahjelp i sommer enn i de foregående vinduene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev @ringo:

Ja - men så vet vi heller ikke i hvor stor grad Janne har bidratt til å finne/lokke til seg spillere. Vi kan ikke utelukke muligheten for at  IA har fått mer drahjelp i sommer enn i de foregående vinduene. 

Godt poeng! Og jeg vil på ingen måte undergrave JJ's trenergjerning heller. Om jeg skal sette fingeren på noe konkret som jeg synes Janne har gjort vesentlig bedre enn Berg, så er det defensivt. Her har ikke utskiftningene vært så store, men forbedringen har vært markant. 

(Ja, Yaw har vært en solid forsterkning.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev @ringo:

Ja - men så vet vi heller ikke i hvor stor grad Janne har bidratt til å finne/lokke til seg spillere. Vi kan ikke utelukke muligheten for at  IA har fått mer drahjelp i sommer enn i de foregående vinduene. 

Dummingen. Du skal alltid komme med slike stikk mot IA, og det syns jeg er veldig lumpent. Dog, litt digg at jeg slipper å gjøre det selv ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ er det bare å få til å bli i 4-5 år, gjerne i 10-20 år ;)  Merker at han er meget taktisk og smart i trekkene sine i kampene, trekkene han gjør i kampenes hete virker veldig gjennomtenkt og taktiske.

Det ble nok ett meget godt overgangsvindu for oss, med gode midler etter Ohi, Børkeeiet og Boli salgene. 

Jeg håper JJ selv, ønsker å være mannen som vil ta oss til målet av målsettingen vår, ett etablert topp  lag, jeg tror og tenker det ikke er umulig at man kanskje allerede fra og med 2020 sesongen kan bli ett etablert topp 5 lag.

Det handler kun om å gjøre de rette valgene av "styrmennene", samt innsats og vilje fra spillerene så vil resultatene komme og Stabæk vil bli ett etablert topp 5 lag, selvfølgelig kommer det ikke gratis og uten konkuranse, men med IA, JJ, teamet, ildsjelene og spillerestallen pr i dag så har vi ett godt og soilid grunnlag til å bygge noe som vil bli ekstremt morsomt og underholdene de neste årene.

Jeg har en sterk tro på at dette er starten på noe veldig bra og en meget lys framtid for Stabæk og med akademiet og alt rundt, så vil suksess spre seg nedover i alt i klubben. 

Så får man bare håpe på at en ny stadion vil stå ferdig etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En fordel for oss er jo at mannen snart runder 60. Forrige gang han dro, var det snakk om landslag og han endte med å skulle ta Rosenborg ut i Europa. Kanskje drømte han om to gode år i Trondheim og tilbud fra England? Nå er han i gode, trygge omgivelser. Bosted der han trives, og kolleger han tydeligvis liker. Litt enklere for han å slå set til ro her nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...