Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


ja, er klar over det, men kan ikke helt uttale meg om halmstad, jeg vet ikke annet en at de så vidt berget seg fra kvallik i år. men det er jo ikke akkuratt mye å skryte av, så tviler også der.

 

...og i hvilken situasjon/forfattning var Stabæk da han kom hit?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja, er klar over det, men kan ikke helt uttale meg om halmstad, jeg vet ikke annet en at de så vidt berget seg fra kvallik i år. men det er jo ikke akkuratt mye å skryte av, så tviler også der.

 

...og i hvilken situasjon/forfattning var Stabæk da han kom hit?!

 

sant, men når han har tilbud fra rbk, så ville jeg tro at han hvertfall ville gå til en klubb som ligger bedre ann enn den han er i, eller har potensiale til å utvikle seg til å bli en toppklubb, noe jeg tør påstå vi er. Men jeg aner jo ikke hvordan situasjonen er i HBK annet en tabellplaseringen, så det blir gjetning. Likevel ville jeg ventet på tilbud fra kontinentet hvis jeg var janne, for fortsetter han i samme sporet kommer det garantert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Jeg kan ikke si at jeg er sugen på noe nytt, men jeg skal ta meg ferie nå og oppsummere året og tiden som har gått og forsøke å rette blikket fremover. Stabæk har signalisert at de vil forlenge med meg, men jeg har ikke gått inn i diskusjoner enda. Jeg har hatt veldig mange gode opplevelser her og jeg skal forsøke å tenke tilbake på det samtidig som jeg skal tenke litt fremover, sier en kryptisk Jönsson.

 

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...on-3038655.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mye morsom lesning i Jönssontråden på RBKweb. Siste innlegg oppsummerer deres debatt ganske godt, og forsåvidt også uttalelser fra trøndere i diverse andre fora:

 

Hehe. Denne tråden er skikkelig silly-season.

 

Brenner inne med nyheter #1: "Jeg hørte av ei som jobber på Kiwi Bekkestua at Jönsson var innom og kjøpte sodd i går!"

 

Optimist #1: "Næh! Er det SANT?!"

 

Optimist #2: "Ja, dette kan bare være positivt for vår del!"

 

Skeptiker #1: "Slapp av nå, folkens. Jeg tror heller dette er et signal om at de begynner å bli husvarme i Bærum. Tror nok løpet er kjørt for RBK."

 

Brenner inne med nyheter (og er dessuten Stabæk-fan) #2: "Glem det, trøndere. Janne blir her. Det forsikret han meg personlig i går." (Da jeg traff ham mens jeg leverte avisa hans, og jeg spurte om han skulle si opp abonnementet sitt dagen etter)

 

Skeptiker #2: "Ha deg til helvete vekk, forbanna pappa-gutt, hvorfor skulle vi høre på deg?"

 

Jeg kikker i kaffegruten og spår at det fortsatt kommer til å drøye ei stund før Erik Hamréns erstatter er på plass.

 

:)

 

...og hvis det er noen som har lyst til å finne ut hvordan dette innlegget fortsetter...

 

Jeg er faktisk ikke så sikker på at signeringen av Veigar Pall Gunnarsson nødvendigvis er positiv for Stabæks sjanser til å beholde treneren sin.....

 

...så er det bare å gå inn på Jönssontråden her. Mye annen morsom lesning der også

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenkte på noe av det samme i går. Da det var en kar på kjernen.no som begynte å håpe litt fordi Janne hadde sagt "dette er bra for Stabæk" (åpenbart istedenfor "dette er bra for oss") da Veigar signerte. Han tok derimot forbehold fordi han ikke husket hvordan Janne vanligvis formulerte seg. Greit med halmstrå, men det får nesten være grenser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifra rbkforumet:

Keenoir wrote:Vi bør hente Gunnarsson, det vil sende akkurat det rette signalene til Jönsson og til Stabæk hvordan hierakiet ligger til i Norge.Hoftun, kom i håg att ge honom fyraårskontrakt !

 

 

Så basert på den urokkelige logikken blir Janne noen år til...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt om dette er noe nytt, men her er i hvert fall en liten sak om Trond Sollied.

Som vanlig snakker han om timing, men han sier seg i hvert fall ikke uvillig til å overta rbk. Hadde vært greit , så holder de seg i hvert fall unna Janne.

 

Sollied fristes av rbk

Spørsmålet er vel hvorvidt RBK fristes av Sollied...

Ryktene om hans påståtte usunne livsstil har jo blitt kommenter mange ganger i media og overlevd i flere år. Det er mange rundt RBK som kjenner ham godt, så de vet vel om det er noe i det. Hoftun var vel sportssjef i Glimt da han trente dem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt om dette er noe nytt, men her er i hvert fall en liten sak om Trond Sollied.

Som vanlig snakker han om timing, men han sier seg i hvert fall ikke uvillig til å overta rbk. Hadde vært greit , så holder de seg i hvert fall unna Janne.

 

Sollied fristes av rbk

Spørsmålet er vel hvorvidt RBK fristes av Sollied...

Ryktene om hans påståtte usunne livsstil har jo blitt kommenter mange ganger i media og overlevd i flere år. Det er mange rundt RBK som kjenner ham godt, så de vet vel om det er noe i det. Hoftun var vel sportssjef i Glimt da han trente dem?

 

Du mener Hoftun var sportssjef i Glimt i '92-96?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt om dette er noe nytt, men her er i hvert fall en liten sak om Trond Sollied.

Som vanlig snakker han om timing, men han sier seg i hvert fall ikke uvillig til å overta rbk. Hadde vært greit , så holder de seg i hvert fall unna Janne.

 

Sollied fristes av rbk

Spørsmålet er vel hvorvidt RBK fristes av Sollied...

Ryktene om hans påståtte usunne livsstil har jo blitt kommenter mange ganger i media og overlevd i flere år. Det er mange rundt RBK som kjenner ham godt, så de vet vel om det er noe i det. Hoftun var vel sportssjef i Glimt da han trente dem?

 

Du mener Hoftun var sportssjef i Glimt i '92-96?

Jøje meg, nei, jeg har bare blandet sammen rotet meg bort i litt kilder til det jeg skrev.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


fra nettavisen i dag:

Nysgjerrig Jönsson

Signalene Jönsson har sendt ut den siste tiden vitner imidlertid om at hans dager i Stabæk trolig går mot slutten.

 

- Det å utvikle seg som menneske og leder er viktig for meg, og jeg har en naturlig nysgjerrighet for å lære nye ting. Kanskje gjør man det best i et nytt land, sier Jönsson til Nettavisen torsdag.

 

Og nettavisen fra i går:

 

Jönsson kobles til ny klubb

Jan Jönsson har fem sesonger med Stabæk, men et 15 år langt kjærlighetsforhold til moderklubben Halmstad. Uten trener, og med Jönsson på utgående kontrakt i Bærum, kan det være duket for en retur til den svenske vestkysten for Stabæk-treneren.

 

For en helvetes dritt nett avis :angry:

Skriver med krigstyper, for så å si nederst : "kunne tenkte seg dette en gang i fremtiden"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2-sporten melder at Gamlefar sjør, Nils Arne Eggen, åpner for comeback i Rbk. På trenersiden, ikke som spiller, vel å merke.

 

Dette, sammen med nyheten i går om Sollied, som også uttaler seg positivt om en eventuell trenerjobb i barteland, kan kanskje tyde på at trønderne ikke sikter på Janne lenger. Har de endelig skjønt signalene de har fått fra Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2-sporten melder at Gamlefar sjør, Nils Arne Eggen, åpner for comeback i Rbk. På trenersiden, ikke som spiller, vel å merke.

 

Dette, sammen med nyheten i går om Sollied, som også uttaler seg positivt om en eventuell trenerjobb i barteland, kan kanskje tyde på at trønderne ikke sikter på Janne lenger. Har de endelig skjønt signalene de har fått fra Stabæk?

 

Jeg er redd dette betyr at det er nettopp Janne de vil ha. Eggen er RBKer nok til å stille opp som vikar frem til Janne er på plass i sommer eller etter sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2-sporten melder at Gamlefar sjør, Nils Arne Eggen, åpner for comeback i Rbk. På trenersiden, ikke som spiller, vel å merke.

 

Dette, sammen med nyheten i går om Sollied, som også uttaler seg positivt om en eventuell trenerjobb i barteland, kan kanskje tyde på at trønderne ikke sikter på Janne lenger. Har de endelig skjønt signalene de har fått fra Stabæk?

Eller at han var indignert over ikke å ha blitt spurt..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

i vete på nye spillere kan man jo nyte denne fra NA!smile.gif

http://www.nettavise...icle2794895.ece

 

- Men jeg håper at vi får på plass et par spillere til ganske fort, og ikke havner i samme situasjonen som i fjor da vi hentet to spillere på den siste dagen av overgangsvinduet. Uten forkleinelse for dem, da kan vi heller være spillerne foruten, mener Jönsson.

 

 

Hvis han er riktig sitert her så er dette en ganske klar melding til ledelsen av klubben (som jeg selvfølgelig er helt enig i). Laget bør nok være på plass i løpet av denne måneden.

 

 

 

 

Apropos dette med siste-liten-overganger etter sesongstart har jeg forsåvidt et forslag til NFF også - forkort overgangsvinduet med en måned vinterstid - når sesongen begynner ca. 15 mars (i år som i fjor) så er det liten vits å ha et overgangsvindu som er åpent ut måneden. Steng det heller i månedsskiftet feb/mars - så tvinger man klubbene til å finne løsninger tidligere. Dette vil jo uansett være en måned lenger vindu enn alle de europeiske ligaene som spiller høst/vår (= alle store og middels unntatt Nor,Sve,Fin,Rus), og bør være mer enn nok til å skaffe seg det man trenger.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...