Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


 

Steng det heller i månedsskiftet feb/mars - så tvinger man klubbene til å finne løsninger tidligere.

 

Greit at man da får tid til å spille sammen et lag, men man vil like fullt få "siste liten"-signeringer á la Senkerik. Selv om Stabæk forhåpentlig har lært. Det er dessverre aldri noen garanti for at man finner den rette for laget før man har prøvd ut vedkommende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Steng det heller i månedsskiftet feb/mars - så tvinger man klubbene til å finne løsninger tidligere.

 

Greit at man da får tid til å spille sammen et lag, men man vil like fullt få "siste liten"-signeringer á la Senkerik. Selv om Stabæk forhåpentlig har lært. Det er dessverre aldri noen garanti for at man finner den rette for laget før man har prøvd ut vedkommende.

 

Klart man vil få siste liten signeringer - men de vil da ha en større sjanse til å lykkes. For eksempel tror jeg Berglund fortsatt kunne vært i klubben om han hadde kommet uskadet to måneder før seriestart, heller enn småskadet to uker etter...

 

 

Edit: men dette var mest ment som et lite apropos til Jannes ønske - om å få inn nye så kjapt som mulig...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mini mener å ikke ha sett noen sitater av Jönsson eller RBK som utelukker hans kadidatur. Men Jönsson har sagt at han i det minste blir ut 2010 i Stabæk. Det burde være svar nok samtidlig som RBK ikke ønsker å ha gamlefar Eggen på korttidskontrakt. Derfor virker det mer sannsynelig at RBK leter etter en som kan ta over permanent nå. Jönsson bør derfor ikke være den heiteste kandidaten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Likte ikke den siste setningen.

 

Etter det VG vet er det folk i Stabæk-systemet som føler seg sikre på at Jönsson er inne i sitt siste år som trener for klubben - og at Rosenborg trolig er neste stopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar gjerne Eggen som hovedtrener hvis Janne drar.

 

Det vil vel kreve en del nye spillere, eventuelt omskolering av de vi har. Eggen er svoren 433-tilhenger, mens vi er godt drillet inn i 442.

 

Bli hos oss du, Janne, vi vet du vil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkelen forrige side skrev jo ikke noe spesielt nytt eller banebrytende. Virker mer som om pressen selv har valgt å skape saken slik de vil, for så å bruke et svar som verken bekrefter eller avkrefter noe, rimelig billig løsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må ledelsen avkreve Jan Jönsson svar på om han skal til RBK. Er svaret ja, mener jeg trenerskiftet må skje nå.

 

Han har jo vært klokkeklar på at han blir ut sesongen. Jeg vil heller - dersom han skal til RBK - at klubben bruker god tid til å finne ny trener, enn at det skjer et forhastet skifte nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må ledelsen avkreve Jan Jönsson svar på om han skal til RBK. Er svaret ja, mener jeg trenerskiftet må skje nå.

 

Han har jo vært klokkeklar på at han blir ut sesongen. Jeg vil heller - dersom han skal til RBK - at klubben bruker god tid til å finne ny trener, enn at det skjer et forhastet skifte nå.

I forbindelse med at Jönsson kanskje skulle bli landslagssjef startet ledelsen en prosess med å hente ny trener. De sa også at de hadde vært i kontakt med en potensiell trener så det vil ikke bli et forhastet skifte selv om det skjer nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis avtalen virkelig er klar er det jo fornuftig å holde helt tett for alle parter da, slik at sesongen blir så bra som mulig for begge lag. Jeg vil også beholde Janne i enda en sesong!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at det er noen avtale klar. Janne har ikke lov til å forhandle med noen før i sommer. Og jeg tviler på at stabæk har godkjent at han forhandler med noen andre nå under oppkjøringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ligner litt "spikersuppe" dette her.

 

Lasse Bo sier kun at JJ er den eneste i NORGE som er aktuell. Eggen sier at RBK "reiser Europa rundt etter trener".

 

For å si det slik ja JJ er på kartet for RBK, men de undersøker nok en hel del andre trenere utenfor Norges grenser. RBK vil ha en trener som er lenger enn 2 år, tviler på at JJ vil love de at han er der lenger enn det. Han har nå naturlig nok større ambisjoner enn RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at det er noen avtale klar. Janne har ikke lov til å forhandle med noen før i sommer. Og jeg tviler på at stabæk har godkjent at han forhandler med noen andre nå under oppkjøringen.

 

Hepp,

 

Dersom VG har rett i sin påstand om at JJ er treneren RBK kommer til å gå for, så kan man forutsette at det HAR foregått samtaler mellom JJ og RBK uten Stabæks samtykke. Det er i grunn ikke spesielt oppsiktsvekkende for slik er nå en gang mekanismene i fotballen. Like sikkert er det at dersom RBK ønsker JJ NÅ og JJ er interessert, så blir det slik.

 

For Stabæk gjenstår det da bare å forhandle om pris. Man kan vel også se Stabæks forbud mot samtaller mellom RBK og JJ som et ledd i en forhandling om pris. Stabæk sitter i grunn med brukbare kort på hånden. Vi har kontrakt med JJ ut sesongen. RBK står offisielt uten trener fra 1/9-2010. Men i realiteten er de uten hovedtrener i skrivende stund. Det kan de ikke tillate seg fordi de har satset over evne økomnomisk for å komme seg ut i Europa. CL/EL kvalikken til høsten er uhyre viktig for RBK og de trenger ro rundt trenersituasjonen lenge før E-cup spillet tar til. Derfor tror jeg ikke de kan vente til i sommer med å finne sin nye sjef, og dermed må de legge penger på bordet for å få Jönsson.

 

Så da blir det spennende å se om det kommer et bud i løpet av de neste 2-3 ukene. I mellomtiden kan jo vi håpe at VG tar feil i sin påstand om JJ/RBK og krysse fingrene for at RBK går for Troels Bech!

 

@ringo

PS: Så er det greit å vite at Stabæk alltid lander med føttene mot marken og at vi dersom vi mister JJ kommer til å finne en like god om ikke bedre trener. For slik er mekanismene i Stabæk! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gud som jeg hater RBK; sutrer i 3 mnd om at SvFF går bak ryggen deres og tar Hamren, for så å tilsynelatende gjøre det samme imot en av deres konkurenter. Verst av alt er at Stabæk imotsetning til RBK ikke vil ha tid til å finne en erstatter før sesongen dersom Janne går.

Men hva kan man vente av en såpass inkompetent duo som Hoftun / Skutle. Nå har de attpåtil ydmyket mannen som brakte RBK dit de er idag, godt gjort...

 

Men oppi all frustrasjonen over RBKs framferd i dette, spør jeg meg; Er Jan Jönnson rett man for RBK?

Ja han er en fantastisk trener som Stabæk skylder sin suksess de siste 5 årene, derfor tror jeg også vi slipper ham dersom han vil; I Stabæk behandler man folk pent.

Og han har vist en fantatstisk evne til å gjøre mye ut av lite, men han har aldri måttet gjøre masse ut av mye. En skulle tro det var enklere, men det er bevist gang på gang at det ikke er tilfellet (Jeg nevner i fleng; Ramos, Benitez, Florez og her i Norge; Nilsen). Videre har Janne etter min mening to svakheter:

Han er ikke verdens beste til å styre kamper ifra sidelinjen, han er blitt bedre, men han er fremdeles ikke den taktikeren og ringreven som f.eks Eggen er. For det andre mangler han internasjonal erfaring: to kamper imot Rennes, Tirana, FCK og Valencia er fasit - intet avansement.

 

Og det er CL / EL deltagelse RBK ønsker seg, og det er DET de må ha dersom de skal fortsette å satse så beinhardt. Hvis ikke er også den økonomiske arven etter Eggen skuslet bort. For RBKs del vil jeg faktisk hevde det er andre OG tilgjengelige navn som er sikrere.

 

Og det er før vi tar i betraktning at Stabæk kan tviholde på Janne til 2011, har RBK råd til å risikere sesongen og CL-Kvalikk?

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så da blir det spennende å se om det kommer et bud i løpet av de neste 2-3 ukene. I mellomtiden kan jo vi håpe at VG tar feil i sin påstand om JJ/RBK og krysse fingrene for at RBK går for Troels Bech!

Jeg velger heller å krysse fingrende for at RBKs nye trener heter Toppen Bech.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg velger heller å krysse fingrende for at RBKs nye trener heter Toppen Bech.

Eller kanskje Martin Beck, muligens bedre kjent som etterforsker...

Eller kanskje Jeff Beck, muligens bedre kjent som gitarist...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet at dette er laaangt ute å spekulere i 2 mnd. før seriestart, men hva hvis vi (overraskende?) tar seriegull og får CL kvalikk, mens RBK tar sølv og får EL kvalikk. Hva gjør Janne etter sesongen da??

 

Tror ikke det er en sannsynlig hypotetisk situasjon. Enten har RBK fått JJ's signatur innen den tid, eller de har fått noen andres signatur. Deres trener pr. i dag er på oppsigelse, så de har en erstatter før denne hypotetiske situasjonen kommer for dagen.

 

Det mest spesielle ved dette ville i såfall vært at JJ eventuelt ville gitt seg selv dårligere vilkår i en hypotetisk RBK-jobb. Dessuten ville det gjort saken meget enklere for oss å skaffe en topp-trener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Haha, suppegjeng!

 

- For oss handler denne treneransettelsen om å finne en langsiktig løsning på tre til fem år. I den settingen er ikke Nils Arne Eggen aktuell, sier Hoftun om vrakingen.

 

- Nils Arne er fortsatt en joker i forhold til en midlertidig løsning. Absolutt. Og dette har han også har sagt seg villig til å være, sier Svendsen til avisa.

Jeg tror dette surret må være Rosenborgs største hinder for seriegull i år.

 

Med mindre vi får på plass noen helt avsindige signeringer pronto, selvfølgelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...