Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg ville rettet min kritikk mot ledelsen og deres håndtering av saken.. Janne gjør hva han selv føler er best for sin karriere, men da må også ledelsen gjøre grep som er til det beste for STB..!

For en patetisk kommentar. Du sier jo indirekte at ledelsen ikke gjør det som er best for Stabæk. Tror du de jobber for Rosenborg de også?

 

Det slår det deg ikke at ledelsen gjør sitt beste?

 

Se hva som har kommet inn i Tippeligaen i år. Hønefoss skaffet seg Tom Guldbrandsen som vikar og så Reidar Vågnes. I Kongsvinger startet de med å la Eide overta noen uker, før Tony Gustavsson ble ansatt på korttidskontrakt, som så ble langtidskontrakt avbrutt av en tur til VM.

 

Kan det tenkes at en Janne på oppsigelse er bedre enn alternativene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste er en ny trener nå, og jønsson til nord norge. Han har tapt for søppel i begge cupene og ligger midt på tabellen. Vi kan ikke leve med en kamp der jønsson trener stabæk men holder med rbk. Adios!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sesongen er på mange måter over. Skader, Ullevaalhjemmekamper, dårlig forsvarspill, dårlig spill generelt, Jönsson sagaen, ute av cup, ute av EL, 9. plass i TL. På tide å se fremover. Merker jeg er meget klar for blanke ark, og det er på tide at Jönsson kommer ut av skapet. Kjør på med pressemeldinger og mediakjør foran trolig den siste interessante kampen på Telenor Arena (for herrelaget) denne sesongen. All pr er god pr. Kanskje det dukker opp mange folk på søndag og kanskje vi faktisk vinner??! Det hadde vært en god start på en ny Stabækepoke. En epoke som jeg håper starter på søndag istedet for at den gamle epoken holdes kunstig i live ut året. Ja til avklaring. Ja til blanke ark. Ja til ny giv. Tumbs up til styret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter dette 100%. Nå er det på tide at Jönsson spiller med åpne kort.

 

Jeg har alltid likt mannen, men tror Stabæk har godt av nye impulser. Vi har kommet tilbake tidligere, og de som var med vil blant annet ikke glemme opplevelsene vi hadde sammen når vi var nede sist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter dette 100%. Nå er det på tide at Jönsson spiller med åpne kort.

 

Jeg har alltid likt mannen, men tror Stabæk har godt av nye impulser. Vi har kommet tilbake tidligere, og de som var med vil blant annet ikke glemme opplevelsene vi hadde sammen når vi var nede sist.

 

 

Støtter Stabæk support 100%.

JJ har gjordt en glimmrende jobb i Stabæk og nå er det goodbye!

Som jeg har sakt før: en spiller som ikke signerer er ned på 2`dre laget.7

Ser ikke noe annet en en liten forskjell her. Treneren er ut hvis han velger Rbk. Velger han en klubb i utlandet kan han holde på til sesongen er over!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


100% støtte til Stabæk Support.

 

Ser at dere gikk en runde ekstra internt i styret, blandt annet med sentrale folk i Stabæksystemet.

 

Dere gjorde det eneste riktige. At Gufa er i mot, bekrefter vel at ting har gått riktig for seg.

 

Jan Jönsson, hva svarer du?

 

 

Hall of fame eller Hall of Shame... - ... Det er ditt valg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, det ble sagt som forventet av Einar og Ingo i møtet med pressen. SF forholder seg som vanlig til JJ ut året.

 

Dog ble det tendenser til kaos da Daniel plutselig dukket opp. Endel kraftsalver ble avfyrt fra vår heltespiss rettet mot Support.

Heldigvis avsluttet han med klem til Albert og handshake til oss andre fremmøtte..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nada

 

"Både Sportslig Utvalg og spillerne er helt enige i at vi er best tjent med å ha Janne som hovedtrener og har full tillit til hans integritet og profesjonalitet. "

Har vi?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er bra, jeg.

Er det en person som vet at en trener dømmes KUN på resultatene han oppnår, så er det Janne selv.

Han har integriteten og profesjonaliteten til å gjennomføre denne kampen som STABÆK-trener.

Janne prøver også i denne kampen til å gjøre de valgene han mener er best for å vinne kampen. Mulig det kan bli et eller annet taktisk bomskudd, selvfølgelig, men det er IKKE fordi han tenker på sin situasjon til neste år - hvis det da BLIR RBK.

Janne forholder seg profesjonelt til kontrakten sin som Stabæktrener. Styret og SPILLERNE står bak han og er enig i at han er den rette treneren ut denne sesongen. Da burde vi supportere også vise at vi støtter opp om laget.

 

FULL HALL på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er egentlig skremmende hvordan stabak.no, som AndersBD linker til, og budstikka.no, som Potter linker til, begge kommer med svar på noe helt annet enn det det spørres etter.

Såvidt jeg kan forstå, har ikke SS på noen måte krevd Jannes avgang, kun at han ikke leder laget i kampen mot Rbk dersom han trener dem til neste år. Dette er på ingen måte et kontroversielt krav.

Begge nevnte medier svarer, med god hjelp av Schultz, at Jönsson er trener ut året, mens SS ber om en avklaring om hva han skal neste år.

 

-God dag, mann.

-Økseskaft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å, hvor jeg gleder meg til det blir annonsert at han skal utenlands ;)

 

Dette virker jo helt bak mål.

Etter hva jeg har forstått skal han offentliggjøre hva han gjør etter Rbk kampen.

Hvor dumt blir det da hvis vi taper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å, hvor jeg gleder meg til det blir annonsert at han skal utenlands wink.gif

 

Dette virker jo helt bak mål.

Etter hva jeg har forstått skal han offentliggjøre hva han gjør etter Rbk kampen.

Hvor dumt blir det da hvis vi taper?

Det er alltid kjipt å tape.

Kan ikke skjønne at det er verre å tape om JJ skal utenlands enn om han skal til Trøndelag. Det er jo ingen som leter etter unnskyldninger her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig ønsker vi en avklaring, men nå har det seg sånn at stabæk ønsker Jønsson ut sesong og RBK har ikke blitt ferdig med prosessen. Driten som kastes mot Jønsson tar jeg STOR avstand fra, skjønner ikke helt hva han har gjort galt. Han vil bare fortsette arbeidet sitt og det er stabæk og RBK som styrer hvor lenge han jobber i stabæk. Jønsson er en Stabæk helt sammen med mange andre og vil bli husket for at det fantastiske han gjorde i perioden han trente her(som er en mye lenger periode en det trenere vanlighvis har i en klubb). En ny trener for hele vinteren på og kjøre inn sitt lag og kjøre justeringer, bedre det en midlertidige løsninger når vi fortsatt har en Jønsson som gjør så godt han kan. At folk i det hele tatt snakker om hall of shame gjør meg bare flau!

Endret av Fred
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si jeg føler meg litt pissa på også, i likhet med mange andre supportere. Uansett utfall av hvordan dette ender.

Je' e' forbanna, for å si det med fru Brustads ord.

 

I slike stunder skulle man nesten tro at Stabæk var drevet og skapt av folk med peiling på mediehåndtering..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ingen grunn til at vi skal føle oss pissa på..?!

 

Styret i SF har slik jeg ser det opptrått ryddig i måten de har forholdt seg til at JJ ønsker "nye impulser".

 

 

 

JJ har vært (og er) den mest suksessrike profilen i Stabæks historie.

Og selv i denne sesongs skadehelvete har han gjort en god jobb med det tilgjenglige mannskapet (at det bommes på to straffer i EL kan ikke JJ lastes for..)

At han ønsker nye impulser nå er selvfølgelig kjedelig for klubben og oss supportere, men er det ikke også høyst forståelig? Jeg for min del har hvertfall aldri vært i samme stilling i mer enn fem år.. Både arbeidsgiver og arbeidstaker kan ha veldig godt av nye impulser etter så lang tid

 

 

Jeg håper at han drar til utlandet fordi det ville smerte å se han trene trønderpakket.

Men om han så skulle ende opp i barteland neste år, er det vel ingenting i det vi har sett i JJs personlighet og trenerkarriere som skulle tilsi at han ikke er profesjonell nok til å holde fokus på Stabæk så lenge han er hos oss..?

Endret av Håbr
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å, hvor jeg gleder meg til det blir annonsert at han skal utenlands wink.gif

 

Dette virker jo helt bak mål.

Etter hva jeg har forstått skal han offentliggjøre hva han gjør etter Rbk kampen.

Hvor dumt blir det da hvis vi taper?

Det er alltid kjipt å tape.

Kan ikke skjønne at det er verre å tape om JJ skal utenlands enn om han skal til Trøndelag. Det er jo ingen som leter etter unnskyldninger her.

 

Timing og som det er lufta før her så er det vel et poeng at Rbk tar mest mulig poeng for å kvalifisere seg for cl neste år.

Derfor blir det hele galt mener nå jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Albert, du gjør en god jobb som leder for $$, men nå synes jeg du har bommet med virkemidler.

Det eneste pressemeldingen gjør, er å bringe enda mer fokus på utenomsportslige vanskeligheter.

Det er det siste Stabæk trenger nå.

 

I disse agurktider hopper selvfølgelig media på, og øker kjøret mot Stabækledelsen (som bør bruke tiden sin på å finne ny trener + rette opp forhold til Mix) og mot JJ (som burde få holde fokus på det han nok ønsker mer enn noe akkurat nå; å banke RBK på søndag)

 

Jeg mener at det Daniel gjør når han "kupper" pressekonferansen understreker at spillerne har tillit til Jönsson - og det er tross alt det viktigste.

 

Hyll Janne. Hyll Daniel. Hyll Einar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usj, dette liker jeg ikke det minste.

 

Denne føljetongenskriker etter en "bad guy", men vi aner ikke hvem det er:

 

Er det oss i $$? Daniel virker å tro det, ettersom han tror vi krever Jannes avgang (noe forsåvidt halvparten her inne virker å synes). Vi er nok ikke så skyldfrie som vi liker å tro, og verre kan det bli etter kampen på søndag.

 

Er det Janne? Hvis han har hatt en avtale med RBK siden før i våres, er det klart det er han som er skurken. Men det vil vi nok aldri få vite helt sikkert.

 

Er det klubben? Etter alt som har skjedd den siste måneden, kan det virke slik: Uryddig ovenfor det medisinske apparatet, uryddig ovenfor Mix, ekstremt uryddig utad om trenersituasjonen. Problemet her er at vi aner ikke hvem vi har med å gjøre. Er det styret, det et eller annet utvalg, er det Schultz, Schelvan, Sørensen, Tunold, Roll, Steen-Jensen eller hvem faen.

 

 

1. Jeg vil ikke at Janne skal dra.

2. Jeg vil ikke at Janne skal bli hvis han skal til Trøndelag.

3. Jeg tror Janne skal til Trøndelag.

4. Jeg vil vite hva som skjer med Janne.

5. Jeg har overhodet ikke lyst til å høre hva som skjer med Janne.

 

 

Jeg kan takle dårlige resultater (trøstespising, trøstedrikking, trøsteditt og trøstedatt). Jeg hadde med den største selvfølge stilt opp selv om vi hadde røket 5-0 mot Dnepr, selv om vi hadde blitt rundspilt i Bergen. Det skulle bare mangle. At det går sportslig til helvete øker på en måte bare samholdet. For oss som står igjen.

 

Men det som foregår nå er noe helt annet, det øker ikke samholdet det minste. Prikken over i'en hadde vært om RBK gruser oss på søndag, og det hele fortsettes med at Ingo gratulerer Janne med ny jobb i RBK etter kampen, og samtidig innlemmer ham i den vitsen av et hall-of-fame han hersker over.

 

Jeg skal ikke begynne å true med at jeg ikke kommer på kampen på søndag, bare innrømme at jeg, akkurat nå, ikke har det minste lyst. (Den lysten hadde jeg faktisk da jeg gikk og la meg i går)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

"Hadde vi gjort det Daniel trodde, har han helt rett i å si at vi pisser på Janne," sier Albert, "men vi har jo faktisk understreket det motsatte. For oss er Janne den største helten i Stabæk (sorry, Daniel), og vi syns det er ille at han er kommet opp i en slik situasjon"-

 

Hvis dette ikke dreier seg om at vi er redde for at han skal "heie" på Rosenborg under denne kampen, men heller det stikk motsatte. Hvorfor forlanger vi en tidlig avklaring i JJ-saken, da?

 

Skjønner ikke hvordan folk som skriver i denne tråden kan mene at det faktisk er positivt for Stabæk å bli kvitt tryllekunstneren vår. Hvis en trener underpresterer med et lag, må trenerskifte selvfølgelig vurderes, og som regel gjennomføres også dette. Men i vårt - eller JJ's - tilfelle, fungerer det ikke sånn. Mannen har nesten aldri gjort en feil med laget vårt, og ikke engang i år har han vel faktisk underprestert særlig. Med den ekstremt skadeskutte stallen vi har hatt i år, er 9. plass egentlig midt på treet. Som noen har nevnt tidligere kan han heller ikke lastes for 2 straffebom og EL-exit.

 

Jeg vet vi ikke kvitter oss med Janne frivillig, men at "hall of shame" i det hele tatt er nevnt i denne tråden er til å bli kvalm av! Marginene er så små i fotball, og det feigeste storklubbene gjør er å laste treneren for dårlige resultater.

 

Til slutt vil jeg legge til at jeg mener JJ er det beste som har hendt Stabæk Fotball. Med unntak av PFO og Andreas Strand kommer jeg ikke på et eneste ordentlig bomkjøp. (Sett bort i fra billige forsøk som Zdenek.) Men det kanskje mest imponerende av alt er hans evne til å slippe spillere på riktig tidspunkt. Somen og Annan må være de eneste spillerne som har fortsatt å prestere etter at Jönsson har valgt å la dem gå. Anthony Annan var ikke engang Stabækspiller, og JJ hadde ikke noe valg. Eksempler: Veigar i Nancy, Alan i Trabzonsbor, Bjørnar i Brann.....

 

EDIT (Meldingen er ikke rettet mot Albert)

Endret av MagnusB
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dette ikke dreier seg om at vi er redde for at han skal "heie" på Rosenborg under denne kampen, men heller det stikk motsatte. Hvorfor forlanger vi en tidlig avklaring i JJ-saken, da?

 

 

 

Et av problemene når en interessekonflikt oppstår er jo at det utenfra er vanskelig å vite de bakenforliggende motivene for den som står midt oppe i konflikten. Ofte kan det være vanskelig for hovedpersonen selv også (jeg sier ikke at det er slik for JJ). Poenget er uansett at selv om JJ har integriteten sin fullt i orden og ønsker at Stabæk skal gruse RBK på søndag - på tross av at han vet at han skal trene trønderne neste år (og den integriteten tror jeg definitivt JJ er i besittelse av) - vil det kunne oppstå spekulasjoner hvis Stabæk taper og JJ gjør noen taktiske bommerter i løpet av kampen. Disse taktiske bommertene vil helt sikkert ikke gjøres bevisst av JJ, men det kan vi aldri vite 100 % sikkert og dermed oppstår spekulasjoner. Dette vil aldri være heldig, og det er vel det styret ønsker å unngå. Jeg er således fullt enig i styrets vurdering i denne saken. Og like forundret over at klubben har latt denne situasjonen oppstå.

 

Jeg må også presisere at jeg - i likhet med styret - er full av takknemlighet og beundring over hva JJ har gjort for klubben i de årene han har vært her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...