Gå til innhold

Lsk - Stabæk


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Så tok jeg desverre feil, men på ingen måte skal vi deppe eller sutre over at vi er ute.

Vi har mye godt på Gang og Alaniziho kommer vi til og få stor glede av utover høstsesongen og ikke minst neste :) 3-1 et greit resultat kunne vært værre eller hvorfor ikke bedre. Nå vil jeg ikke tippe noe mere på stabæk hehe. Moss skal virkelig få gjennomgå på Nadderud og Sandefjord skal få ligge på samme plass de lå før denne runden.

 

 

Så får dere ha en fin kveld videre, så håper nå jeg da at Hønefoss tar hele greia ;)

 

Hadde vært gøy se dem bli kokt og Ribba I europa sammengheng ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og mål nummer to må IA ta på sin kappe.

44484[/snapback]

Nei, Jokke... Han kan og SKAL enkelt ta ut Powell i forkant av målet. Hvis han bare dytter litt eller fulgt løpet inn (stod rett ved siden av) hadde aldri Powell nådd ballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagbladet rakk å skrive at lsk eide kampen etter første scoringa før journalist Aslan W.A. Farshchian dro hjem for å vaske lsk-drakta si.

44485[/snapback]

...og Nettavisen klarer å vri det til at det ble dobbelt nedtur for Stabæk - siden Sandefjord og Bryne vant! Er det mulig???

 

Jeg tror ikke bortimot 1000 Stabæksupportere som stod igjen etter kampen og takket spillerne for en bra kamp syns det var noen nedtur. Og på onsdag moser vi Moss! (men kommer Nettavisen til å skrive om opptur da???)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Hvordan er det i 1. divisjon, 1. divisjon, 1. divisjon"

 

"Jævlig morro...Jævlig morro...Jævlig morro..."

44478[/snapback]

 

 

Reagerte på det samme, mere feilsått sang har jeg aldri hørt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men jeg tror Nanne vil ha godt av å starte en kamp på benken... Ikke vært spesielt farlig i det siste føler jeg.

 

 

Så er jeg litt provosert av mikrofonplasseringa på Åråsen, det var ikke en lyd fra oss, men hver gang lsk scorer spraker det. Slik har det vært i hver hjemmekamp jeg har sett på tv. Noe tyder på at de benytter partisk mikrofonplassering som en tvilsom penisforlenger i håp om å forestille seerne at det er masse folk på kampene.

44482[/snapback]

 

 

Det er TV2 som plasserer mikrofinene ikke LSK. Synes vi istedet for å klage på slikt bør gi en skikkelig honnør til KFL. Fy faen så bra de synger!

Men vi var også bra i dag. Fikk faktisk sskryt av politiet etter kampen - "dere var ikke så mange (?), men dere sang jammen veldig bra"

 

Ellers synes jeg kampen viser at vi mangler duellstyrke og hodestyrke i laget. Det må handles inn skal vi evt. overleve i TL nest år

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare å drite i hva de mediene skriver. De liker lag som Vålerenga, Brann og LSK. Så skriver de alt mulig dumme ting om de lagene som er små.. Faktisk første gang det er en artikel på forsiden av en stor avis om Sandefjord. Men det har nok noe med at dere spilte cup-kamp og de har endelig funnet ut at vi kan rykke opp ;o)

Så kampen, forskjellen fra 1 div til eliteserien er ikke stor. Hadde Nannskog puttet på de 2 kjangsene han hadde i 1 omg hadde dere vunnet.. Men sånn er det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hva var det det så mye styr av når security og politiet kom?

44493[/snapback]

Det stod to LSK supportere, i gult, oppe i LSK feltet - kun for å provosere...

44494[/snapback]

Synes de var flere,men det var to stykker på Stabækfeltet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers synes jeg kampen viser at vi mangler duellstyrke og hodestyrke i laget. Det må handles inn skal vi evt. overleve i TL nest år

44491[/snapback]

Duell styrke syntes jeg det er masse av, LSK er vel et av de "hardeste" lagene å møte og jeg syntes ikke vi viker på de fronter. Det vi trenger å kjøpe er en makker til Nanne og en kant spiller.

 

Etter å ha prøvd å sove litt, resultatløst, mange tanker om "hva om" greier, har jeg kommet til følgende ting.

 

I dag felles vi ene og alene på personlige feil.

1-0 - Morten opphever offsiden(?), svak markering LSK har to spillere inne på 5 alene med keeper.

2-0 - Jokke tar ikke ut Powell (som forøvrig hadde blitt en flott makker til Nanne)

3-0 - Jon - samt at vi ikke setter sjansene.

 

Kollektivt syntes jeg vi fremstår bra, 3ern i forsvar sitter. (gutta trente 20min av denne formasjonen på fredag) IA imponerer meg, fra å være en hardtspillende, klomsette bekk, har han blitt en hardtspillende, fornuftig midtstopper. Jeg syntes han tidligere har stått for mye kick and run, men at dette har bedret seg kraftig.

 

Spesielt Bjørnar klarer seg veldig bra på flanken, Morten blir borte, men det gjør også Pål Strand, muligens kunne Tom bidratt mer offensivt, men Bjørnar og Morten på flankene var hovedsaklig ment deffensivt for å stoppe innlegg fra kanten. Jokke og Jeppe syntes jeg kan bruke mer krefter, tøffere mot Wehrman og gjerne også mot Koren, men de er fult på høyde med gutta i gult. Henning er i sitt ess. Vinner "alle" dueller og er sikker.

 

Nanne bommer på de han skal sette, mens Veigar virker slapp og ufokusert. Dog nydelig gjennomspill til Nanne. Alan kommer inn, har en nesten pasning til Daniel, mm om å gjøre, flyttes ut på kant og blir borte og ufarlig. LSK prøver å sette han ut, med en ufattelig stygg takling, en eller annen dust løper han rett ned etter at han har fått frispark, kun for å sette han ut. Det fungerer ikke - heldigvis og LOVENDE!

Jeg er ikke enig i duellene, men føler at vi mangler løpsstyrke, sentral midtbane er dårlig trent (ref. Tor) og kan løpe mer.

 

Med en flanke og en spiss, kan det bli gøy til neste år.

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke vi skal deppe over dette alt for lenge.. Pri 1 i år er å rykke opp, og nå får vi ihvertfall fokus på det ut sesongen...

 

Når det gjelder dagens kamp så synes jeg vi klarer oss OK til tider, men vi blir brutalt straffet ved to annledninger når det glipper i markeringene.. Det er her den store forskjellen mellom TL og AL ligger.. Vi har gitt bort tilsvarende muligheter mot AL lag uten å ha blitt straffet noe særlig, men det viser seg at dette ikke holder på øverste nivå...

som det har vært sagt, kunne vi fort ha ledet etter 1. omgang, og da hadde kampen brått sett veldig annerledes ut.. Etter 2-0 scoringen flytter vi mye opp, og da er det bare naturlig at LSK kommer lettere til, men uansett så synes jeg ikke de skaper så alt for mye.. Vi hadde helt klart muligheten til å sette et par mål til, men reitmayer sto en solid kamp og hadde endel tur ved enkelte anledninger...

 

Når det gjelder spillerenes prestasjoner, så likte jeg egentlig formasjonen veldig godt. Og kunne godt tenke meg å se denne formasjonen i flere kamper.. Synes henning og bjørnar til tider var strålende i dag.. Synes også Morten klarte seg mye bedre i den litt mere offensive possisjonen enn jeg hadde forventet.. Veigar slet litt med mottak og daniel var ikke like hissig på mål som vi har sett de tidligere.. men uansett helt grei innsats.. Jon sin strafferedning stod det respekt av, men med fare for å få mye verbal juling, så må jeg nok en gang sette et lite spørsmålstegn ved han. Greit nok at han "tar igjen det tapte" fra tabbeutspillsmålet ved å redde en straffe, men dette er andre gang han helt unødvendig driter seg ut i år (tenker da på målet mot sogndal eller hva det var der han slår et utspill i en angrepsspiller og ballen går rett i mål). han har i tillegg flere andre utspill som ikke holder mål... Sansynsligvis hadde ikke kampen fått noe annet utfall enn det gjorde uten det tredje målet, men slike tabber har vi ikke råd til.. Han får til tider også juling i luften, riktignok mot ett av norges beste lag i luften, men alikevel.. armene burde utjevne høydeforskjellen mellom keeper og spillere på 2meter.. Jeg synes seriøst vi trenger en ny keeper som er svær, rundt 195-200 cm, hvis han ikke blir bedre med bena og bedre til å plukke innlegg...

 

Men men.. alt i alt er jeg ikke alt for skuffet.. men kommer uansett ikke til å sove for mye i natt..

 

Regner med at Moss får gjenomgå på onsdag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk ta til takke med kampen på webtv i ræva kvalitet.. selv med 8mbit.

Men det gikk fint å se på. Så ut som det kunne gå veien en periode i begynnelsen.

Bjørnar så god ut i periode. En plass i semi'n hadde vært fin bonus, men nå ble det ikke sånn. Både SIF og Bryne vinner idag så vi har en jobb å gjøre mot Moss.

 

Tror det var Harald Bredli som sa at "Lillestrøm har en gammel rev i mål"..

Vel.. hadde han bare sett sånn ut så:

 

old-red-fox%20(1).jpg

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk til alle gutta for "bonus-morro" i cupen i år. Selv om det hadde vært ekstra morro om vi hadde banka LSK... Nå kan vi konsentrere om årets to oppgaver - vinne 1. divisjon og forberede oss for neste sesong.

 

LSK på Åråsen er tøffe greier, og jeg synes vi gutta klarte seg bra. Tydelig at vi trenger å bli sterkere og mer samspilt, men jeg tror også kampen bar litt preg av at vi mangler matching på dette nivået i år.

 

Dessuten er jeg sikker på at kampbildet ville vært helt anderledes om den hadde gått på Nadderud.

 

Men, men.

 

- - - - - - -

 

FORTSATT PÅ VEI TIL ULLEVAAL (utsatt 12 måneder)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg synes vi spillte en meget god førsteomgang. Etter å ha ridd ut de første 15-20 minuttene festet vi gradvis grep om kampen. Setter LSK angriperne offside og lar LSK jage ballen på midtbanen. Dessverre svikter vi litt i de avgjørende situasjonene og slipper LSK til et utrolig billig mål. Ellers synes jeg vi herjer fælt med dem i store perioder av omgangen, og viser at våre spillere jevnt over har større ferdighet med ball. Kippe var svimmel og sur. Nannskog fikk de 2 sjansene han normalt trenger for å score 3 mål, men han er bare ikke i form for tiden... og det aktualliserer behover for en ekstra angriper før vi går igang med serien neste år.

 

I pausen avgjøres kampen. Uwe Rössler gjør et taktisk grep (Samme han forøvrig gjorde mot Odd forrige helg) og LSK får kommet seg frem på flankene. Da strekker de den bakre treren vår og angriper rommet mellom spillerne. Der mener jeg JJ burde lagt tilbake til 4 mann bak for å gjøre rommet mindre.

 

Ellers viste vi på forhånd at vi planen var å angripe LSK bak backene deres, det synes jeg bare delvis at vi lykkes med. Synes også det virket som om vi fikk litt tempoproblemer utover i 2. omgang og det bekymrer litt.

 

Jon har vel stått og frøset seg gjennom årets sesong, at han gjør noen blemmer i dag er derfor ikke helt unaturlig.

 

Ok, da fikk vi se hva vi trenger å forbedre før neste år. Vi fikk se at Bjørnar kommer til å bli en fremtidig landslagsback og ellers kan vi vel være fornøyd med oppmøtet. Litt overrasket over tilskuertallet. Mot Odd sist var det rundt 7000 tilskuere. For meg virket det som om det vare flere tilskuere på i dag. Så det spørs vel om LSK ikke har tjusket unna litt penger i egen lomme i forbindelse med denne kampen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lille-strømgutt! Hva har du der på magen

Lille-strømgutt! Hva har du der på ma-a-gen,

og trom trommeli-trom

Hva har du der på ma-agen

 

Jo, nå har jeg kjøpt en stor og vakker tromme

Nå har jeg kjøpt en stor og vakker tromme

og trom trommeli-trom

en stor og vakker tromme

 

Ja, det må jeg si, nå ble det skikkelig Samba

Ja, det må jeg si, nå ble det skikkelig Samba

og trom trommeli-trom

nå ble det skikkelig Samba

lillestromgutt.jpg

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

44514[/snapback]

 

 

Jeg mener å ha sett at Jon reddet straffe også, men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har forstått poenget ditt!

44517[/snapback]

 

 

Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

44520[/snapback]

lol - faens nettleser!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Myklebust sitt skudd fra dødvinkel i første omgang er det eneste som Jon redder(?) Noen som husker noen andre muligheter? LSK var drepende effektive i går og jeg mener at det var den store forskjellen.

At jj ikke endrer taktikk i 2.omg kommer vel som en følge at vi må opp å score, men jeg er enig med ringo om at vi burde lagt om.

44516[/snapback]

 

 

Mener du mange ganger i dag Markus? :)

 

Vansklig å være etterpåklok men jeg syntes vi mangla en mann på midten som kan holde på ballen og spille den til en medspiller.

Det ble alt for mye stress og langpassninger.

Eller så har vi større og flere målsjanser en Lsk.

HVis jj skulle ha gjordt forandringer burde han ha bytta Veigard ut mye tidligere, han var direkte dårlig i går.

Når Markegård kom inn ble det farlig med en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


noe som forundrer meg er at i hver kamp spiller vi minst 5 lange og høye baller mot veigar, den mannen har jo ikke vunnet en hodeduell så lenge han har levd.

44529[/snapback]

 

Enig. Det er som om de spiller samme taktikk enten det er Veigar eller Eirik som spiller på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lsk - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...