Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Vet ikke om det går ann å foreslå nye sanger til support, men what da hell, jeg slenger inn et forslag.

Satt å så på opprinnelsen til vår egen "bakom skyene" når jeg kom over en ganske så bra sang av Ascoli Ultras, ta en titt på denne videon http://www.youtube.com/watch?v=0_v0rqvb_EY og spol frem til ca 45 sek.

 

Forslag til tekst:

Oleoleoleoleoleoleola, oleoleoleoleoleoleola

Stå på, stabæk fotball er de blaa

La la la la la la, la la la la la la

 

osv osv osv osv...

 

Sitatet er hentet fra tråden "NY SUPPORT-SANG". Siden jeg nettopp har lest "påminnelse om retningslinjer" og det er en ganske ny bruker skal jeg tenkte meg litt godt om før jeg svarer.

 

Det positive først: Hyggelig at du er engasjert og vil bidra :) Forslaget i seg selv er ikke så dumt det, men...

 

..får vi én sang til som inneholder Shalalalalalalalalala, allez, allez, allez, la la la la la la eller noe lignende, da kommer jeg til å få et lite anfall. Jeg tror ikke jeg er den eneste heller. Den siste "store" sangen vi la til, "Jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt", syns jeg var herlig. I begynnelsen var det vel bare teksten vi sang om jeg ikke husker feil? Så var det plutselig én dag, og vips hadde vi et ekstravers som var "Sha lalalalalalalalala". Jeg synger med jeg, men jeg husker fortsatt at det første jeg tenkte var: "Faen, ikke denne også".

 

Mener ikke at vi skal kutte ut alle lalalalalalala-delene av alle sangene våre, for litt hører bare med. Men trenger vi enda flere av dem? Personlig syns jeg det er mye morsommere å synge en sang med tekst, f.eks "vi hater bønder og fattigfolk", enn jeg liker å synge pippi langstrømpe, hvor (jeg mener) vi høres ut som en gjeng fulle bavianer. (

).

 

Jeg bryr meg ikke veldig om Bataljonen sier til vanlig, og jeg sover ikke dårlig av dette heller, men de har et poeng når de sier at Kjernen, Kanarifansen, vi, Klanen, Menigheden, Oddrane etc. etc. høres like ut. Jeg er fullt klar over at det selvfølgelig er lettere begrenset hvor mange sanger som passer å synge fra en tribune, så noen like klarer man aldri å unngå. Det begynner derimot å bli veldig mange ganger jeg har sett f.eks. LSK - Odd eller noe slikt og nynnet med på mange sanger på rad fra tven, med helt feil tekst. Hvis 6 supporterklubber synger samme melodien spiller det ikke så stor rolle hvem som kom med den først i norge. Man høres like ut uansett. (Nå ble jeg ikke veldig imponert av Bataljonen i gullkampen i fjor høst, hvor de brukte mest tid på å pipe og satt igang med "Kom igjen Brann, Bergens stolthet"-kasteballen sin. De skryter ofte over at de er unike, og jeg syns ikke det var så unikt, men etter å ha tittet i sangtråden deres er det mye tekst og lite ralling).

 

Likevel virker det som vi faller ned på den løsningen ofte. For å ta et eksempel (uten rall): Da vi skulle lage sang til Johan Andersson så var det en her som kom med et forslag jeg likte veldig godt. Bra tekst og melodien til "Rosa på Ball", som sannsynligvis de fleste egentlig har hørt nok ganger til å kunne bra. Jeg tror den hadde fungert, og jeg har ikke hørt den i det hele tatt i norge (skal ikke være for sikker her, må gjerne arrestere meg på det hvis jeg tar feil). Han ble glatt ignorert og vi endte opp med "Vi har Johan Andersson, hurra hurra". Det er heller ingen dårlig sang, for all del helt ok, men tror ikke vi skal lenger tilbake enn Rosenborg - Viking nå på mandag før jeg mener å ha hørt akkurat samme melodien. Nå har til og med Hedenstad fått samme sangen (uten at jeg vet om det er permanent).

 

Nå har jeg vært mye negativ her, så jeg skal avslutte med å skryte av de som faktisk kommer med bidrag og gjør en god jobb for at vi i det hele tatt har sanger å synge :) Keep up the good work. Jeg skulle bare ønske at det var mer tekst og mindre rall :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har laget melodi til sangen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0_v0rqvb_EY Spol frem til ca 45 sek.

 

ååååååååOåååååååå,

syng for stabæk, syng for stabæk

på fornebu

sammen skal vi kjempe, sammen skal vi sloss

da ender atter en gang tre poeng oppe hos oss

 

ååååååååOåååååååå

syng for stabæk, syng for stabæk

på fornebu osv...

 

Prøvde å dra igang denne på cup-matchen i går. Noen fulgte, men de fleste hadde så høy promille at det største de opplevde i løpet av kampen var å få være klamme mot Mix og puste alkisodøren sin i trynet på Bella.

 

Det er bare å lære seg teksten, jeg drar igang på mandag igjen.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne gleder jeg meg til å høre :) Men jeg klarer virkelig ikke å få teksten til å passe inn med melodien, vet liksom ikke når i sangen man starter.. Så gleder meg til å høre hvordan den er tenkt, får lære meg teksten så lenge :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den siste "store" sangen vi la til, "Jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt", syns jeg var herlig. I begynnelsen var det vel bare teksten vi sang om jeg ikke husker feil? Så var det plutselig én dag, og vips hadde vi et ekstravers som var "Sha lalalalalalalalala". Jeg synger med jeg, men jeg husker fortsatt at det første jeg tenkte var: "Faen, ikke denne også".

 

Grunnen til det er vel at den blir kombinert med en annen sang, noe som forsåvidt er ganske naturlig når den slutter med "Vi er Bæææærumspøbler på turné" og vi har en annen sang som begynner med det samme.

 

Forøvrig gleder jeg meg til Islendingen får lagt ut teksten på den nye sangen til Morten, den var faen meg bra! Så gjenstår det bare å se om han faktisk husker den avanserte teksten nå i dag, eller om det bare var noe han kom på i fylla i går og glemte i dag... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Jeg drakk bare Munkholm i går.

 

mel: Trollmor

 

Vi synger i takt

for mørkeblaa makt

Kaptein Morten styrer troppen

Hver bonde blir liggende igjen som slakt

når kaptein Morten går i kroppen

Vi får et lite telt

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

I blaatt og mørkeblaatt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Jeg drakk bare Munkholm i går.

 

mel: Trollmor

 

Vi synger i takt

for mørkeblaa makt

Kaptein Morten styrer troppen

Hver bonde blir liggende igjen som slakt

når kaptein Morten går i kroppen

Vi får et lite telt

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

I blaatt og mørkeblaatt

Det er et eller annet som ikke stemmer på slutten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe som ikke stemmer på slutten av flere linjer... Det føles unaturlig å legge trykk på en annen del av ordet for å holde takten.

Nest siste linje er litt uggen, men ellers stemmer det ganske greit. Hadde jeg ikke feiget ut og gått og lagt meg i går, kunne jeg ringt deg nå og sunget det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klarer det helt fint jeg. Men om en så rolig og søvndyssende sang kan bli bra fra tribunen vet jeg ikke...

 

 

Vi får et li-te telt

i buk-sa av vår helt

Å Mor-ten du er sååååå flooott

I blaatt og mør-ke-blaatt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klarer det helt fint jeg. Men om en så rolig og søvndyssende sang kan bli bra fra tribunen vet jeg ikke...

 

 

Vi får et li-te telt

i buk-sa av vår helt

Å Mor-ten du er sååååå flooott

I blaatt og mør-ke-blaatt

 

Du trenger ikke dra ut noen av ordene om du bare legger trykk på riktig sted.

 

Vi får et lite telt

O ay ay ay ay boff

 

I buksa av vår helt

O ay ay ay ay boff

 

Å Morten du er så flott

O ay ay ay ay boff boff boff

 

osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at etter Bodø og diverse andre greier i år, stiller jeg meg skeptisk til om en vuggevise til Morten er det riktige...

 

Jeg ser ingen problemer med å ha en vuggevisemelodi, men så vet ikke jeg hva du mener med "etter Bodø og diverse andre greier i år" heller da. Kan du forklare?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at etter Bodø og diverse andre greier i år, stiller jeg meg skeptisk til om en vuggevise til Morten er det riktige...

 

Jeg ser ingen problemer med å ha en vuggevisemelodi, men så vet ikke jeg hva du mener med "etter Bodø og diverse andre greier i år" heller da. Kan du forklare?

 

Jeg regner med at det blir henvist til at MMS sov når Ludvigsen stjal ballen og scorte 1-0 målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si at etter Bodø og diverse andre greier i år, stiller jeg meg skeptisk til om en vuggevise til Morten er det riktige...

 

Jeg ser ingen problemer med å ha en vuggevisemelodi, men så vet ikke jeg hva du mener med "etter Bodø og diverse andre greier i år" heller da. Kan du forklare?

 

Jeg regner med at det blir henvist til at MMS sov når Ludvigsen stjal ballen og scorte 1-0 målet.

 

Åja, det ja. :P

 

Men uansett, så lenge vi synger med litt trøkk så blir det ikke så mye vuggesang-aktig over den. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har laget melodi til sangen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0_v0rqvb_EY Spol frem til ca 45 sek.

 

ååååååååOåååååååå,

syng for stabæk, syng for stabæk

på fornebu

sammen skal vi kjempe, sammen skal vi sloss

da ender atter en gang tre poeng oppe hos oss

 

ååååååååOåååååååå

syng for stabæk, syng for stabæk

på fornebu osv...

 

Prøvde å dra igang denne på cup-matchen i går. Noen fulgte, men de fleste hadde så høy promille at det største de opplevde i løpet av kampen var å få være klamme mot Mix og puste alkisodøren sin i trynet på Bella.

 

Det er bare å lære seg teksten, jeg drar igang på mandag igjen.

 

Endelig en tekst til en av mine absolutt favoritt melodier. Blir bra! :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forøvrig gleder jeg meg til Islendingen får lagt ut teksten på den nye sangen til Morten, den var faen meg bra! Så gjenstår det bare å se om han faktisk husker den avanserte teksten nå i dag, eller om det bare var noe han kom på i fylla i går og glemte i dag... :P

 

Ja den var bra! den får synges endel ganger så folk kommer inn i den. Er jo litt tekst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

Vi får et lite telt

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

 

:blink: ...noen som har tenkt på den kvinnelige delen av $$, hva de skal synge?

:o Kvinner er ekskludert av islendingen! KVINNEHETS!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

Vi får et lite telt

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

 

:blink: ...noen som har tenkt på den kvinnelige delen av $$, hva de skal synge?

 

Vi får en liten flekk

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

Vi får et lite telt

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

 

:blink: ...noen som har tenkt på den kvinnelige delen av $, hva de skal synge?

 

Vi får en liten flekk

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

Vi får en liten flekk

Kapteinen er så kjekk...

 

Det må jo ikke rime... det er vel best om det er tilnærmet likt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)

Vi får et lite telt

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

 

:blink: ...noen som har tenkt på den kvinnelige delen av $, hva de skal synge?

 

Vi får en liten flekk

i buksa av vår helt

Å Morten du er så flott

Vi får en liten flekk

Kapteinen er så kjekk...

Å Morten du er så tett ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden man tydeligvis får gehør for nesten hva som helst så har jeg ett nytt forslag

 

Melodi: Bæbæ lille lam

 

Stabæk klubben vår, alltid er du blååå

Stabæk klubben vår, seier trenger vi nå

3 poeng i dag, fy faen for ett lag

og daniel nannskog fy faen for en kar!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, Jon Knudsen

Han har hender av stål

Ja, Jon Knudsen

Han scorer mål

Ja, Jon Knudsen

Har baller av kål

Ja, Jon Knudsen

Vokter buret med trål

Ja, Jon Knudsen

Liker supporternes skrål

Ja, Jon Knudsen

Lager kaldrøkt ål

Ja, Jon Knudsen

Er varm som et bål

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...