Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Men vi kan dog bli flinkere til å legge litt mer volum i de første versene, sånn at det faktisk er mulig å høre at det skjer noe. :)

 

hør hør, men fortsatt "lavt" om dere skjønner hva jeg mener. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kommer du med uvitene uttalelser!

 

For det første sto ikke jeg å sang en annen sang under "En mann og hans hund" sangen, ikke sto jeg i nærheten av de som faktisk sang en annen sang heller.

For det andre skrev jeg at sangen ikke fungere utover på stadion, det virker som om Stabæk Support tar seg en pause fra å støtte spillerne, det er ingen lyd på stadion eller på TV før siste vers der det gaules ut noen ord som ikke klarer å høre teksten på. Det virker som om enkelte tror dette fungerer fordi de hører seg selv synge, på samme måte som enkelte trodde at man hørtes best på Telenor Arena i hjørnet tilbake når de diskusjonene holdt på.

Støttes! Hva pokker har den sangen med Stabæk å gjøre? Kunne like gjerne sunget Lisa gikk skolen, Bæ, bæ lille lam eller en "La det svinge". Den fungerer kun for oss på feltet, på samme måte som når en står og roper "hvem hører ... synge". Siste ropet fungerer derimot fett når JR-support roper til oss!

 

Og før noen sier noe; nei jeg stod heller ikke og sang under den sangen.

 

For øvrig var det godt å se at Jan Banan (endelig) fikk det til i går. Mye fint veggspill på kanten og målgivende. Jeg håper bare han får opp selvtilliten etter hvert og i større grad drar av en motspiller eller to på egenhånd før han løsner skudd!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunden Nils er rå! Men den passer selvfølgelig best når vi leder og styrer spillet. Den bør ikke komme i veien for den generelle støtten fra oss, som når vi ligger under eller ligger likt og presser på for å få et mål. Da bør vi heller vente med Nils, evt. droppe den på akkurat den kampen. Sånn som den kom mot Start er fint, når vi leder og har kontroll på kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er ingen lyd på stadion eller på TV før siste vers der det gaules ut noen ord som ikke klarer å høre teksten på. Det virker som om enkelte tror dette fungerer fordi de hører seg selv synge, på samme måte som enkelte trodde at man hørtes best på Telenor Arena i hjørnet tilbake når de diskusjonene holdt på.

For meg er tekst fullstendig uviktig sammenliknet med lydnivå.

 

Nils-sangen kan godt starte så lavt som den gjør nå, men poenget er jo at den skal eskalere for hvert vers.

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den fungerer kun for oss på feltet, på samme måte som når en står og roper "hvem hører ... synge". Siste ropet fungerer derimot fett når JR-support roper til oss!

Enig at det er bra når vi svarer JR-support, men jeg mener den funker bra uten dem også. Alle som har vært på mer enn én fotballkamp skjønner greia. Dessuten lager den trøkk.

Endret av helehus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nok i Italia, Hellas og Tyrkia osv at man finner de beste / galeste supporterne, som alltid står og lager en fantastisk stemning

oh ja! de som kaster stoler, mynter, mobiler, flasker, tenner på halve arenaen, liker å tenne bengalske lys og fyrverkeri i en trang folkemengde og gjerne begynner å slåss med annet folk - uansett om det er venn eller fiende.

ja, det er skikkelige supportere en fotballklubb burde satse på :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De lager jo for faen like mye lyd på stadion selvom de kan like å bølle litt på trange steder! Gresk og tyrkisk tribunekultur er ekstrem, maken til engasjement og lydnivå ser du ikke mange andre steder!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslag til en liten strofe til Høiland.

Refrenget starter ca 1.21 ut i sangen.

Tekstforslag:

Høiland, Jon Inge Høiland

Høiland, Jon Inge Høiland osv

 

 

Jeg tror jeg liker den, etter å ha nynnet litt på den idag!

 

Men på en annen sak, så vil jeg bare si at jeg begynner å bli litt lei av å bli herset rundt med i Support. Får kjeft for å ikke synge og lage lyd, så får man kjeft fordi man sier noe man visstnok "ikke" skal si. Står selv med faren min, og jeg tror han forlater Support til neste år. Føler ikke at vi lengere står samlet som en gjeng, men at noen få styrer det alle skal gjøre, og at nå er alle andre "redde" for å begynne ett rop selv, eller rett og slett bare skrike noe random ut. Savner den god gamle Stabæk Support følelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men på en annen sak, så vil jeg bare si at jeg begynner å bli litt lei av å bli herset rundt med i Support. Får kjeft for å ikke synge og lage lyd, så får man kjeft fordi man sier noe man visstnok "ikke" skal si. Står selv med faren min, og jeg tror han forlater Support til neste år. Føler ikke at vi lengere står samlet som en gjeng, men at noen få styrer det alle skal gjøre, og at nå er alle andre "redde" for å begynne ett rop selv, eller rett og slett bare skrike noe random ut. Savner den god gamle Stabæk Support følelsen.

Vi er 1000 mennesker på ståfeltet. Du tror ikke kanskje det hadde blitt litt kaos om 200 av dem startet rop på eget insj?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslag til en liten strofe til Høiland.

Refrenget starter ca 1.21 ut i sangen.

Tekstforslag:

Høiland, Jon Inge Høiland

Høiland, Jon Inge Høiland osv

 

 

Jeg tror jeg liker den, etter å ha nynnet litt på den idag!

 

Men på en annen sak, så vil jeg bare si at jeg begynner å bli litt lei av å bli herset rundt med i Support. Får kjeft for å ikke synge og lage lyd, så får man kjeft fordi man sier noe man visstnok "ikke" skal si. Står selv med faren min, og jeg tror han forlater Support til neste år. Føler ikke at vi lengere står samlet som en gjeng, men at noen få styrer det alle skal gjøre, og at nå er alle andre "redde" for å begynne ett rop selv, eller rett og slett bare skrike noe random ut. Savner den god gamle Stabæk Support følelsen.

 

Vi er såpass mange nå at man ikke kan dra i gang sanger på egenhånd. Det er forbeholdt forsangere å velge hva som synges når, men de tar gjerne i mot forslag. Når det er sagt er det bare å kjøre på med spontane utrop, - både positive og negative. Vi trenger følelser og lidenskap. Jeg gjør det hele tiden... Det er høyde for å pushe, kjefte osv.

 

Hvis du ønsker å dra i gang sanger må du komme ned til forsangerne på første rad og stå der. Du kan kanskje ikke starte sanger på egenhånd da heller, men du får sjansen til å påvirke hva som synges. Jeg foreslår at du og din far stiller dere mest mulig midt i den aktive delen av $$. Der er det rom for å være utagerende, men man skal samtidig huske at man må bidra verbalt og fysisk med sang og hopping. Gjerne litt småflagging der andre "bare" vifter med skjerf. Det er synd hvis faren din ikke skal stå med oss til neste år, men utviklingen i $$ når det gjelder tribunekultur har gått riktig vei og fortsetter nok i samme spor med tydelig regi fra en eller flere forsangere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har ikke akkurat jeg særlig med ansiennitet på ståfeltet (og jeg vet ikke hvordan det var før, annet enn at det var færre folk), men her pisser dere jo bare på en seriøs tilbakemelding.

 

Edit: takk, Potter.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nok i Italia, Hellas og Tyrkia osv at man finner de beste / galeste supporterne, som alltid står og lager en fantastisk stemning

oh ja! de som kaster stoler, mynter, mobiler, flasker, tenner på halve arenaen, liker å tenne bengalske lys og fyrverkeri i en trang folkemengde og gjerne begynner å slåss med annet folk - uansett om det er venn eller fiende.

ja, det er skikkelige supportere en fotballklubb burde satse på :ph34r:

Hyggelig at du drar fram alt det positive på en gang. For alt er jo som en solskinnshistorie i Hamburg?

 

http://www.youtube.com/watch?v=XQNkpXSSks8

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Savner den god gamle Stabæk Support følelsen

 

Litt enig der. Nå har jeg vært medlem siden adecco og siden da har vi blitt større og bedre, men også litt kaldere mot hverandre. Høres sikker jævla sytete og barnslig ut, men jeg blir mye mer tatt vare på på borteturer enn på TA. Litt omsorg er da bare kos?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvor er det blitt av "bakom skyene er himmelen alltid blå" ?

 

Forøvring vil jeg uthevete dette

 

Jeg foreslår at du og din far stiller dere mest mulig midt i den aktive delen av $$.

 

Det der hjelper veldig og man blir lett gira og får mye mer giv om man står midt inni der :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil gjerne - med start-kampen i mente - få legge inn en liten søknad til forsangerne:

- Mer credz til HH! Mannen har aldri en svak kamp, og fy faen for en vegg han utgjør defensivt. Han er blåere enn noen andre på laget, og med innsatsen han legger ned hver kamp, burde han vært en naturlig publikumshelt - noe jeg også føler at han er, men som han ikke får høre ofte nok. Han fortjener å få høre hvor mye vi setter pris på bidragene hans, langt oftere enn hva som er dagens realitet. Det blir vanskelig å hylle alle spillere når laget presterer godt, men er det noen som fortjener det mer enn Henning?

I tillegg fortjener han snart enn fullgod sang. Flere forslag i nyere tid, har blitt litt halvveis godkjent, og sunget deretter. Denne oppgaven er selvsagt ikke noe for meg, men noe for dere med langt større kreativitet og langt mindre ørevoks i øra.

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil gjerne - med start-kampen i mente - få legge inn en liten søknad til forsangerne:

- Mer credz til HH! Mannen har aldri en svak kamp, og fy faen for en vegg han utgjør defensivt. Han er blåere enn noen andre på laget, og med innsatsen han legger ned hver kamp, burde han vært en naturlig publikumshelt - noe jeg også føler at han er, men som han ikke får høre ofte nok. Han fortjener å få høre hvor mye vi setter pris på bidragene hans, langt oftere enn hva som er dagens realitet. Det blir vanskelig å hylle alle spillere når laget presterer godt, men er det noen som fortjener det mer enn Henning?

I tillegg fortjener han snart enn fullgod sang. Flere forslag i nyere tid, har blitt litt halvveis godkjent, og sunget deretter. Denne oppgaven er selvsagt ikke noe for meg, men noe for dere med langt større kreativitet og langt mindre ørevoks i øra.

 

Jeg er helt enig og tok det opp med Anders under matchen. Vi tenker på det, men det er ikke alltid at det passer med kampforløpet. Det er knall at du kommer med en tilbakemelding slik at vi blir minnet på at HH er der. Henning var bunnsolid i forrige match og jeg tippet han som BB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hyggelig at du drar fram alt det positive på en gang. For alt er jo som en solskinnshistorie i Hamburg?

link

fint at du trakk fram denne videoen - som du sikkert ikke skjönner en drit av.

extra 3 er et program som gjerne (over-)driver med sarkastiske/ironiske innslag, og ikke legger saa mye vekt paa korrekt rapport.

 

först og fremst: det du ser er ROSTOCK fansen som ankommer hamburg og allerede paa jernbanestasjonen lager braak ( http://www.youtube.com/watch?v=HFEoaCP8Ovo&feature=related ). saa gaar det videre paa millerntor, under pausen rett för andre omgang da rostock leder (!!!) men tross alt tenner bengalske lys og skytter opp raketter se her

merkelig nok forble rostockspillerne i garderoben mens st.pauli spillerne löp ut paa banen...(visste rostockspillerne hva som skulle skje?)

 

og det som skjedde etter kampen var ikke st.pauli fansen. det finnes desverre en god del ungdom som liker aa lage braak (bare for ödeleggelsens skyld) og utnytter slike riskikokamper for aa gjöre det - gjerne ifört st.pauli genser/skjerf. det er folk som absolutt ikke har noe aa gjöre med st.pauli men bruker kampene som kamuflasje for deres ulovlige aktiviteter. etter mange aar naa har politiet endelig skjönt at det ikke er fotball-/st.pauli-folk som er problemet men disse "event-orienterte" ungdommene.

 

p.s.: aarets hjemmekamp mot rostock ble spilt uten gjestefans, og alt ble rolig. men under sesongens siste kamp mellom düsseldorf og rostock var det rostockere igjen som lagde braak, kampen ble stoppet flere ganger, dommeren truet med aa stanse kampen (

). da rostock maatte spille kvalik borte i ingolstadt fikk de ikke ta med fansen som straff for det som skjedde i düsseldorf. heldigvis klarte ikke rostock aa vinne kvalikkampene sine og rykket dermed ned til 3. liga - fotballtyskland puster litt lettere naa :D
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var ett svar som var like irrelvant som alt som ble dratt fram tidligere. Det er ett faktum at det er fantastisk stemning på de store greske og tyrkiske kampene. Det er ganske sjelden at denne passionen bikker over i noen farligheter inne på stadion. At det kastes mye i f.eks Tyrkia er en uting. Men det går ikke å komme bort fra at stemningen er fantastisk.

 

Og jo, jeg skjønte ironien i videoen. Jeg har sett tysk tv siden 1996 og har alle tyske kanaler som finnes i stua (inkl Sky Deutchland). Så litt får jeg med meg.

Tror ikke ett dugg på at alle St.Pauli fans er noen "engler". Når de kaller seg Antifa, sier det alt. Dette er de absolutt mest ekstreme venstrevridde autonome menneskene som kun er opptatt av to ting. Vold og hærverk. Grovt sett står denne typen mennesker for kanskje 70% av alle opptøyer i Europa siste 10 år (Gøteborg,København,Athen osv osv).

Sier ikke at Rostock e.l er noen engler heller. Men opptøyer og hærverk så "leder" vel Antifa ganske greit. Legger den debatten død her og nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...