Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Når LSK sier vi var dårligere på mange mange år (ref: kfl forum) ligger det noe i det. Til tider umulig å høre Alz både på "flanken" og øverste rader. Megafon. Sier ikke mer. Og tromme er ett genialt instrument for å holde takten (ikke for å lage masse lyd). Men det skjer jo aldri. Trommer er jo for bønder.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trommer er for bønder, og Stabæk er fra bygda. Begrepet «bonde» stammer fra det norrøne ordet "búandi" via "bóndi" og betyr «boende», det vil si en person som eier mark og har hus der. De fleste Stabækfans er altså bønder, ergo, kjøp den etterlengtede tromma, nå! Hvis den brukes riktig er jeg sikker på at SS vil få et kjempeløft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunden Nils funker ikke. Jeg satt bak målet under LSK kampen. Jeg hørte ikke en dritt!

Tror ikke vi skal trekke for mange konklusjoner etter dagens opptreden. Vi var svake på det meste i dag på feltet vårt.

 

Og ikke sitt!!

 

 

Jeg satt jo hovedsaklig kun under hunden nils da!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra og med neste match kommer det til å bli sperret av ett lite kvadrat foran på feltet og noen rader oppover som skal være lokomotivfeltet. Grunnen til at Ultras 1912 og SI ikke stod på de første radene igår var utløp for frustrasjon når de plassene allerede var tatt av folk som står der hovedsakelig for å se seg selv på tv i forbindelse med scoring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra og med neste match kommer det til å bli sperret av ett lite kvadrat foran på feltet og noen rader oppover som skal være lokomotivfeltet. Grunnen til at Ultras 1912 og SI ikke stod på de første radene igår var utløp for frustrasjon når de plassene allerede var tatt av folk som står der hovedsakelig for å se seg selv på tv i forbindelse med scoring.

Jeg snakket med Mortimer og flere om dette i går, og vi er helt enige om at dette er et nødvendig tiltak. Det er selvsagt ikke nødvendig være med i Ultras 1912 eller SI for å få stå i lokomotivfeltet. De som kan stå der er folk som over tid har vist at de er villige til å jobbe hele kampen. Ingen gratispassasjerer - ikke en gang om man har et ultrasskjerf...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På høy tid. Greit nok at vi ikke alltid er på plass en time før, men å ha masse barn rundt seg når man skal bruke flagg og dra igang sanger er slitsomt. JF og Didde er unnskyldt for min del, de flagger ihvertfall. Noen står/sitter jo bare der og fniser hele kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting jeg stusser litt på; hvorfor er vi så strenge på å ta med kompiser på kamP? Jeg kan forstå problematikken når vi møter FCK og Valencia, kommer til semifinalen i cupen, eller spiller en avgjørende toppkamp i eliteserien, men slike kamper som i går, hvor vi ikke er i nærheten av å fylle opp feltet, hvorfor er det da ikke mulig å ta med seg folk?

 

Ja, jeg er klar over at medlemsskap er billig og nødvendig for å få midler til supporterklubben, men å la nye folk hospitere hos oss i et par kamper gjennom sesongen må da være den ultimate vervekampanjen for påfølgende sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig god ide og på høy tid og få sperret av et område forrest til et lokomotivfelt. Fy faen hvor mye vi merket i går at de fleste sterke bidragsyterne stod langt bak. Både synging og flagging var en katastrofe i går. Det hjalp noe da Alz trakk inn mot midten, men det blir likevel vanskelig når man kan telle på èn hånd de som bidrar inne i midten av feltet foran.

 

Men ett spørsmål: hvordan skal det praktisk ordnes at det kun er de sterkeste bidragsyterne som får stå i lokomotivfeltet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi fyller opp med de vi kjenner som vi vet at bidrar og kaster de ut som ikke synger høyt nok og lenge nok. Alle er selvsagt velkomne inn på et lokomotivfelt så lenge de vet at man skal synge, hoppe og flagge det man er kar om hele matchen. Hvis man ikke orker dette, men synger mye over gjennomsnittet i dagens klack kan man jo stille seg rett bak lokomotivfeltet og bidra som best man kan.

 

Jeg vet at det er en del som bidrar sterkt på tribunen og som foretrekker å stå høyere opp på feltet. Vel, dere er særdeles velkomne til å se match lengre ned på tribunen for å teste ut stemningen og utsikten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et par av oss som bruker å stå høyt opp fikk skikkelig mimrestund i første omgang igår. Det var jo rett tilbake til gamledager når det var Finn som startet sang.

 

Andre omgangen fungerte jo ganske godt, gjengen øverst dro hele resten av feltet med når de først sang. Selv om jeg savnet initiativ og ståpåvilje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra og med neste match kommer det til å bli sperret av ett lite kvadrat foran på feltet og noen rader oppover som skal være lokomotivfeltet. Grunnen til at Ultras 1912 og SI ikke stod på de første radene igår var utløp for frustrasjon når de plassene allerede var tatt av folk som står der hovedsakelig for å se seg selv på tv i forbindelse med scoring.

 

Flott!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det største problemet er vel at vi ikke får ladet opp før kampene som andre supportergrupper/-klubber gjør det. hallen ligger langt unna, alle reiser fra forskjellige steder, onkel blå er ikke lengre DEN supporterpuben hvor folk samles før kampen, og onkel grå er vel bare et kjølig og folketomt sted med skyhøye ølpriser. det er ikke de beste rammebetingelsene for å skape stemning og følelsen av å være en gjeng som skal synge og heie laget frem til seier. hvorfor f. eks. fikk lillestrøm ultras lov til å gå i tog fra ca. inngang D2 helt til gjesteinngangen? (og hvorfor klarer ikke vi å gjøre noe sånt?) hvorfor var det ingen der som sjekket om de hadde med fyverkeri? vi få blå som satt på puben ble nesten skremt bort da lsk ultras gikk forbi puben og kastet flere kinaputt rett foran puben. og så var det bare gule som var på puben. dette hjelper jo enormt for å skape stemning/"hjemmebanefølelsen". jeg fikk ihvertfall ingen hjemmekampfølelse før jeg var på tribunen vår.

 

og selv om det ikke hører hit, så lurer jeg litt på hvorfor busssene til gjestesupporterne får kjøre helt til gjesteinngangen mens vi vanlige hjemmesupportere må av langt langt borte. fotballbussene kjører jo forbi arenaen, og det hadde jo ikke vært så vanskelig å ha en holdeplass bak parkeringsplassen (den bak/ved siden av bilia). der hadde veien blitt kortere, og flere hadde kanskje funnet veien til puben.

 

stemmer forøvrig at det var mange unge på den nedre delen og mange ukjente fjes.

men å sperre av et område og bare la "de gode" og "de riktige" supporterne bli med er feil vei. det skaper uro og misunnelse og deler supportergruppen i "elitefans" som får være på feltet og "de andre" som ikke får står der. det er noe jeg har opplevd allerede og det gikk fryktelig galt (kortsiden med 3000 stående og 600 ultras ville "regjere" tribunen fra deres felt i midten). man kan ikke tvinge folk (les: voksne mennesker) til noe - men man kan be om det.

 

ellers var jeg veldig fornøyd med at finn var på plass. han gjorde en veldig bra jobb (som minnet om gamle dager på nadderud :rolleyes: ) og de eneste vi kan stole på når vi kaster rop er vel junior support.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Du peker på det største problemet. Pubkulturen er HELT DØD i bærum. Igår fikk man jo omtrent rare blikk når det ble dratt igang stabæk sanger på graa, så bare lsk fans var det ikke der :)

 

At vi nå ønsker å gjøre ett tiltak for at de som faktisk bidrar mest til stemningen FÅR stå sammen istedet for spredt over hele feltet kan ikke være noe annet enn bra. Etterhvert blir man forhåpentligvis nødt til å utvide feltet for å gjøre plass til alle som bidrar på en skikkelig måte. Hva annet skulle man gjort, nåværende situasjon tatt i betrakning?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er pro lokomotivfelt, men ønsker meg hardt at de står midt i klacken, ikke nederst, ettersom lyden ikke spres bakover i det hele tatt på TA.

 

I loko-feltet skal de som synger st, ikke de som henger rundt de som synger. Både i ST og SI er det mange som synger og like mange som TROR de synger men egentlig ikke bidrar særlig. Folk som virkelig synger er Anders H, Erik N, Henrik H, Atle H og 4-5 til av de gamle gutta. Og jeg kan tenke meg drøyt 10 av de "nye" i ST. Spørsmålet her er hvor kresne vi skal være - eller har råd til å være. Vi lager jo faen meg mer trøkk med 20 syngende på Nadderud med chixa enn 500 på TA til tider. (ja akustikken er bedre på Q enn i TA, men likevel..)

 

Jeg har lenge mast på tromme. Hva om vi bruker det når motstanderen har tromme? Så kan vi møte VIF etc uten tromme.

 

Faen, det var et jævli bra forslag! **klappe seg selv på skulderen**

 

Jeg sleit i 2. omgang. Feltet er sinnsykt digert for én forsanger uten megafon. Hvem har den? Og vi MÅ være flere på å dra igang - og holde i gang.

 

Uten tromme er det jo fullstendig umulig å holde takten når det klappes. Nå blir det:

 

Klapp - klapp - klapp - klapp-klapp-klapp-klappklappklappklappklaklaklappklaklpklklkp i løpet av 30 sekunder.

 

Apropos pubkultur: Dette var vel akkurat det vi negative frykta ved å flytte stadion fra Bekkestua til folketomme Fornebu. Det forsterkes da også av at Graa må være Norges minst trivelige pub - omtrent som å ha en bardisk plassert i parkeringshuset under Narvesen på Bekkestua. Klart dette bidrar til å dempe stemninga. Er det et alternativ å legge ned Graa og få folk tilbake på Bekkestua som er griseupraktisk i forhold til adkomst på stadion eller skal man stenge Blaa for å tvinge folk til Graa? Personlig liker jeg å stå på kamp og SITTE på pub. Da kan man ikke ha 10 sitteplasser på puben.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting jeg stusser litt på; hvorfor er vi så strenge på å ta med kompiser på kamP? Jeg kan forstå problematikken når vi møter FCK og Valencia, kommer til semifinalen i cupen, eller spiller en avgjørende toppkamp i eliteserien, men slike kamper som i går, hvor vi ikke er i nærheten av å fylle opp feltet, hvorfor er det da ikke mulig å ta med seg folk?

 

Ja, jeg er klar over at medlemsskap er billig og nødvendig for å få midler til supporterklubben, men å la nye folk hospitere hos oss i et par kamper gjennom sesongen må da være den ultimate vervekampanjen for påfølgende sesong.

 

 

Helt enig! Jeg synes dette er ganske latterlig!

I går fikk jeg med meg 2 kompiser inn som ikke har medlemskort på stabæk support og har sittet på langsiden 2 ganger i år. Disse synes dette var så kult at de blir med resten av gangene i år! At det ikke er mulig å kjøpe bilett på support uten medlemskort er idiotisk, men det kunne kanskje heller kostet 30-40 kroner mer hvis du ikke har medlemskap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av de som bidrar mye på tribunen har vært pro tromme/rytmeinstrument i en god stund - allikevel er det ikke mye som tyder på at det kommer til å skje noe på den fronten med det første. Hva må til for at vi endelig kan få testet den etterlengtede tromma+megafonen allerede hjemme mot ODD?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er pro lokomotivfelt, men ønsker meg hardt at de står midt i klacken, ikke nederst, ettersom lyden ikke spres bakover i det hele tatt på TA.

 

I loko-feltet skal de som synger st, ikke de som henger rundt de som synger. Både i ST og SI er det mange som synger og like mange som TROR de synger men egentlig ikke bidrar særlig. Folk som virkelig synger er Anders H, Erik N, Henrik H, Atle H og 4-5 til av de gamle gutta. Og jeg kan tenke meg drøyt 10 av de "nye" i ST. Spørsmålet her er hvor kresne vi skal være - eller har råd til å være. Vi lager jo faen meg mer trøkk med 20 syngende på Nadderud med chixa enn 500 på TA til tider. (ja akustikken er bedre på Q enn i TA, men likevel..)

 

Jeg har lenge mast på tromme. Hva om vi bruker det når motstanderen har tromme? Så kan vi møte VIF etc uten tromme.

 

Faen, det var et jævli bra forslag! **klappe seg selv på skulderen**

 

Jeg sleit i 2. omgang. Feltet er sinnsykt digert for én forsanger uten megafon. Hvem har den? Og vi MÅ være flere på å dra igang - og holde i gang.

 

Uten tromme er det jo fullstendig umulig å holde takten når det klappes. Nå blir det:

 

Klapp - klapp - klapp - klapp-klapp-klapp-klappklappklappklappklaklaklappklaklpklklkp i løpet av 30 sekunder.

 

Apropos pubkultur: Dette var vel akkurat det vi negative frykta ved å flytte stadion fra Bekkestua til folketomme Fornebu. Det forsterkes da også av at Graa må være Norges minst trivelige pub - omtrent som å ha en bardisk plassert i parkeringshuset under Narvesen på Bekkestua. Klart dette bidrar til å dempe stemninga. Er det et alternativ å legge ned Graa og få folk tilbake på Bekkestua som er griseupraktisk i forhold til adkomst på stadion eller skal man stenge Blaa for å tvinge folk til Graa? Personlig liker jeg å stå på kamp og SITTE på pub. Da kan man ikke ha 10 sitteplasser på puben.

 

Helt enig Alz - lokomotivfelt (med forsangere) på rad 10 heller enn på rad 2. Om det står noen fnisende fjortiser på rad 5 er det lettere å få dem med når de hører brølet noen rader over/bak seg, enn om de hører litt høy lyd fem-ti rader lenger framme/nede.

 

 

 

Og sitteplasser på Graa - at ikke det sier seg selv forstår ikke jeg. For egen del ble det en del pils der i fjor. Typisk en før og to etter kamp i forbindelse med halvparten av kampene eller deromkring. I år er jeg ikke sikkert på om jeg har vært der en eneste gang.

 

Bussene må i tillegg ta en del av skylden for dette. Jeg synes bussingen er helt latterlig, og det har medført en negativ spiral - dårlige løsninger (spesielt på returavganger) helt fra start gjorde at antallet passasjerer stadig krymper, noe som igjen gjør at tilbudet blir stadig dårligere. Står man igjen og synger 10 minutter for gutta etter kamp rekker man ikke bussen. Prøver man å være til stede når gutta varmer opp drøyt halvtimen før kampstart, kan man heller ikke ta buss til kamp.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi lager jo faen meg mer trøkk med 20 syngende på Nadderud med chixa enn 500 på TA til tider.

Så sant, så sant. (Alle de stående, syngende på Nadderud bidrar skikkelig!)

 

 

Uten tromme er det jo fullstendig umulig å holde takten når det klappes. Nå blir det:

 

Klapp - klapp - klapp - klapp-klapp-klapp-klappklappklappklappklaklaklappklaklpklklkp i løpet av 30 sekunder.

 

Helt enig. - Like it or not, Vi trenger trommer!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslaget med midt på er godt det. Men da er det ankepunkter:

 

1) Folk må regne med å få flagg i hodet til tider

2) Muligheten for å stå med ryggen mot banen for å få med hele feltet forsvinner litt

 

Og for å snakke om Graa. Tankene går tilbake til bordtennis i bomberommet på ungdomsskolen.

Latterlig lite supporterfølelse over det stedet, lite sitteplasser, ræva musikk, dårlig øl, ikke noe fotball på tv, og alt for kort avstand til kampen. Beklager, men jeg har ikke noe positivt å si om Graa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslaget med midt på er godt det. Men da er det ankepunkter:

 

1) Folk må regne med å få flagg i hodet til tider

2) Muligheten for å stå med ryggen mot banen for å få med hele feltet forsvinner litt

 

1. Jeg kan gjerne stå på rad 1 med et flagg selv om lokomotivfeltet er noen rader bak - føler meg ikke helt hjemme i lokomotivkvadraturen uansett - og er vel neppe den eneste som kan stå på med flagg "der nede"...

2. Det må da være greit å slippe å stå med ryggen mot kampen? Trodde det skulle være et klart pluss? Bedre utsikt (høyere oppe) blir det jo også B)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting jeg stusser litt på; hvorfor er vi så strenge på å ta med kompiser på kamP? Jeg kan forstå problematikken når vi møter FCK og Valencia, kommer til semifinalen i cupen, eller spiller en avgjørende toppkamp i eliteserien, men slike kamper som i går, hvor vi ikke er i nærheten av å fylle opp feltet, hvorfor er det da ikke mulig å ta med seg folk?

 

Ja, jeg er klar over at medlemsskap er billig og nødvendig for å få midler til supporterklubben, men å la nye folk hospitere hos oss i et par kamper gjennom sesongen må da være den ultimate vervekampanjen for påfølgende sesong.

 

 

Helt enig! Jeg synes dette er ganske latterlig!

I går fikk jeg med meg 2 kompiser inn som ikke har medlemskort på stabæk support og har sittet på langsiden 2 ganger i år. Disse synes dette var så kult at de blir med resten av gangene i år! At det ikke er mulig å kjøpe bilett på support uten medlemskort er idiotisk, men det kunne kanskje heller kostet 30-40 kroner mer hvis du ikke har medlemskap.

 

I fjor var det et par kamper med "ta med en venn på SS feltet for XX kr", og vips ble jeg medlem i SS og stå feltet, i stede for langside.. Savner dette i år da jeg kunne tenkt meg å dra med meg noen venner og overbevise dem..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min del var det gleden av å stå utenfor Onkel Blaa og ta en øl før kampene som gjorde at jeg dro dit.

 

At Graa er norges tristeste pub på innsiden får man ikke gjort noe med, men et større uteområde m/ evt. teltmulighet ville helt klart gjort at lysten på en øl før match hadde økt.

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi lager jo faen meg mer trøkk med 20 syngende på Nadderud med chixa enn 500 på TA til tider.

Så sant, så sant. (Alle de stående, syngende på Nadderud bidrar skikkelig!)

 

 

Enig! Selvom Donnkampen ikke var et særlig godt eksempel (tar selvkritikk selv - var syk).

 

Et plassert lokomotivfelt er tingen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vet at en del eksklusive effekter befinner seg i en kasse på bakrommet på onkel blaa ifølge barsjefen der. Kan noen ta ansvar å få disse ned på graa og opp på veggen der kan det jo hjelpe litt ihvertfall... Men det ender vel med at de blir kastet i en eller annen oppryddning på bekkestua...

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting jeg stusser litt på; hvorfor er vi så strenge på å ta med kompiser på kamP? Jeg kan forstå problematikken når vi møter FCK og Valencia, kommer til semifinalen i cupen, eller spiller en avgjørende toppkamp i eliteserien, men slike kamper som i går, hvor vi ikke er i nærheten av å fylle opp feltet, hvorfor er det da ikke mulig å ta med seg folk?

 

Ja, jeg er klar over at medlemsskap er billig og nødvendig for å få midler til supporterklubben, men å la nye folk hospitere hos oss i et par kamper gjennom sesongen må da være den ultimate vervekampanjen for påfølgende sesong.

 

 

Helt enig! Jeg synes dette er ganske latterlig!

I går fikk jeg med meg 2 kompiser inn som ikke har medlemskort på stabæk support og har sittet på langsiden 2 ganger i år. Disse synes dette var så kult at de blir med resten av gangene i år! At det ikke er mulig å kjøpe bilett på support uten medlemskort er idiotisk, men det kunne kanskje heller kostet 30-40 kroner mer hvis du ikke har medlemskap.

 

I fjor var det et par kamper med "ta med en venn på SS feltet for XX kr", og vips ble jeg medlem i SS og stå feltet, i stede for langside.. Savner dette i år da jeg kunne tenkt meg å dra med meg noen venner og overbevise dem..

 

Feltet er et felt kun for Stabæk Supports medlemmer.  Sikkerheten er fastsatt i forhold til det, og basert på internjustis.  Dersom feltet skal åpnes for "alle" må vi ha et helt annet sikkerhetsopplegg.

 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil helst ha lokomotivfeltet lenger ned enn rad 10. Personlig kommer jeg til å stå videre på rad 3/4, og vil gjerne ha lokomotivet rundt meg..

 

Jeg er enig med Anders. Lokomotivet på nedre del av feltet. Fra rad 3-4 og opp til ca rad 10.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Feltet er et felt kun for Stabæk Supports medlemmer. Sikkerheten er fastsatt i forhold til det, og basert på internjustis. Dersom feltet skal åpnes for "alle" må vi ha et helt annet sikkerhetsopplegg.

 

Men det burde vel være mulig å få til på 2-3 kamper i løpet av sesongen. Vil tro det kan hjelpe rekkruteringen om folk får testet å stå på feltet en gang eller to.

Vi har jo hatt slike "kampanjer" tidligere, ga de noen merkbar effekt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil helst ha lokomotivfeltet lenger ned enn rad 10. Personlig kommer jeg til å stå videre på rad 3/4, og vil gjerne ha lokomotivet rundt meg..

 

Jeg er enig med Anders. Lokomotivet på nedre del av feltet. Fra rad 3-4 og opp til ca rad 10.

 

Lokomotivfelt fra rad 1 og opp til rad 8-10. Det er mye bedre med et felt som er lengre i høyden enn i bredden. Forsangergruppen plasserer seg på rad 3-4. Da må Finn, Anders C, msp, Haakon og meg sjæl gidde å stå samlet. Megafonen kan få fast oppbevaringsplass i rommet under tribunen der vi lagrer tifo. De vanlige gutta som henger på rad 1 blir der, med flagg. Deretter bygger vi oppover med resten. Rundt locofeltet kommer resten av klacken. Per i dag bør det ikke være umulig å få samlet 50 mann som kan bidra på et slikt felt, - og som vi kjenner fra før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...