Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


I fjor var det et par kamper med "ta med en venn på SS feltet for XX kr", og vips ble jeg medlem i SS og stå feltet, i stede for langside.. Savner dette i år da jeg kunne tenkt meg å dra med meg noen venner og overbevise dem..

 

 

Altså, et medlemskap koster hva da? 100,-? Det er det samme som to pølsemenyer på Esso, evt. en relativt dårlig vin på polet, og er man ikke villig til å avse dette, er jeg heller ikke sikker på om dette er medlemmer man vil ha i utgangspunktet. Det er også billigere å melde seg inn i SS og kjøpe billett til ståfeltet enn å kjøpe en sitteplass, ser egentlig ikke det helt enorme problemet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og er man ikke villig til å avse dette, er jeg heller ikke sikker på om dette er medlemmer man vil ha i utgangspunktet.

Nei, for alle nye medlemmer skal helst være die-hard supportere som har fulgt klubben i 10 år, kan alle sangene, og foretrekke å se halve banen i motsettning til hele.

 

Edit: Hva har vi egentlig å tape ved å gjennomføre en slik ordning? Det er da fullstendig likegyldig om personen melder seg inn før han har vært på kamp (hvilket er mindre sannsynlig) eller om han melder seg inn etter å ha stått sammen med oss i et par kamper (hvilket er betraktelig mer sannsynlig).

 

For å ta et praktisk eksempel: Jeg har flere kompiser som studerer i utlandet, og når disse er hjemme på besøk, prøver jeg å få de med på kamp. Da blir det fort en hindring at personer som ikke har spesielt stor interesse for Stabæk først må melde seg inn i supporterklubben i forkant av kampen. Det er sikkert flere som er i lignende situasjoner.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Lokomotivfelt fra rad 1 og opp til rad 8-10. Det er mye bedre med et felt som er lengre i høyden enn i bredden. Forsangergruppen plasserer seg på rad 3-4. Da må Finn, Anders C, msp, Haakon og meg sjæl gidde å stå samlet. Megafonen kan få fast oppbevaringsplass i rommet under tribunen der vi lagrer tifo. De vanlige gutta som henger på rad 1 blir der, med flagg. Deretter bygger vi oppover med resten. Rundt locofeltet kommer resten av klacken. Per i dag bør det ikke være umulig å få samlet 50 mann som kan bidra på et slikt felt, - og som vi kjenner fra før.

 

Ved å ha ett sånn felt er jeg rimelig sikker på at det blir kulere/bedre/++ for de som står rundt dette og!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, for alle nye medlemmer skal helst være die-hard supportere som har fulgt klubben i 10 år, kan alle sangene, og foretrekke å se halve banen i motsettning til hele.

Var vel strengt tatt ikke det jeg sa heller, var det?

Har dratt med meg 4-5 kompiser en gang i blant på kamp, alle meldte seg inn i SS uten de enorme protestene da et medlemskap koster så og si nada. Ja, det er selvfølgelig upraktisk om du kun ønsker å se en kamp i året når vi tar imot RBK eller hva det måtte være, men da får de heller kjøpe sitteplass IMHO.

 

Edit: trykkleif

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor var det et par kamper med "ta med en venn på SS feltet for XX kr", og vips ble jeg medlem i SS og stå feltet, i stede for langside.. Savner dette i år da jeg kunne tenkt meg å dra med meg noen venner og overbevise dem..

Du kunne jo tatt dem med deg på hjemmekampene vi spilte på Ullevål? Da hadde vi nettopp en slik kampanje du etterlyser.

 

Helt enig! Jeg synes dette er ganske latterlig!

I går fikk jeg med meg 2 kompiser inn som ikke har medlemskort på stabæk support og har sittet på langsiden 2 ganger i år. Disse synes dette var så kult at de blir med resten av gangene i år!

Sleiping. Regner med at de kjøper medlemskap for de resterende kampene, da........

Endret av helehus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke fatte hva som skal være så vanskelig med å kjøpe medlemsskap hvis man skal benytte seg av gleden det er å stå med SS. Eller synes man det er helt greit å snyte supporterklubben for penger?

 

Det fører bare til at kontrollen ved inngangen vil skjerpes og det betyr at folk som glemmer sesongkort/medlemsskort vil bli nektet adgang til feltet uansett hvor mange ganger vi har sett de før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke fatte hva som skal være så vanskelig med å kjøpe medlemsskap hvis man skal benytte seg av gleden det er å stå med SS. Eller synes man det er helt greit å snyte supporterklubben for penger?

 

Det fører bare til at kontrollen ved inngangen vil skjerpes og det betyr at folk som glemmer sesongkort/medlemsskort vil bli nektet adgang til feltet uansett hvor mange ganger vi har sett de før.

 

 

Hør hør. Har selv sluppet inn på tross av gjenglemt sesongkort en gang i år, og kan bare tenke meg hvor utrolig surt det hadde vært å ikke få sett kampen, fordi vaktene våre tror vi prøver å lure dem. Så jeg hadde satt veldig pris på om man kunne gi faen i å prøve å snike seg inn bare for å spare en hundrelapp per år. Spør pappa'n din om penger, for pokker!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke fatte hva som skal være så vanskelig med å kjøpe medlemsskap hvis man skal benytte seg av gleden det er å stå med SS. Eller synes man det er helt greit å snyte supporterklubben for penger?

 

Det fører bare til at kontrollen ved inngangen vil skjerpes og det betyr at folk som glemmer sesongkort/medlemsskort vil bli nektet adgang til feltet uansett hvor mange ganger vi har sett de før.

Det er da åpenbart ikke snakk om å snyte supporterklubben for penger, poenget mitt er at det faktum at man må ha medlemskort for å stå sammen med oss bidrar til at "tvilere" ikke kommer på kamp. Det gjør det vanskeligere for oss å rekruttere folk som ikke er så fotballinteresserte at de gidder å skaffe et medlemsskap for å bli med på en håndfull kamper. Det blir et hinder på veien til å rekruttere de vi har problemer med å rekruttere i utgangspunktet; folk som vanligvis ikke går på kamp.

 

Folk som sitter på Hovis ser poenget med å stå sammen med oss, de ser fordelene over ulempene, og de går også regelmessig på kamp, dermed er det ikke noe problem for de å "investere" i et medlemsskap.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da åpenbart ikke snakk om å snyte supporterklubben for penger.

Men det er jo de gjør når de sniker seg inn.

 

Poenget mitt er at det faktum at man må ha medlemskort for å stå sammen med oss bidrar til at "tvilere" ikke kommer på kamp. Det gjør det vanskeligere for oss å rekruttere folk som ikke er så fotballinteresserte at de gidder å skaffe et medlemsskap for å bli med på en håndfull kamper. Det blir et hinder på veien til å rekruttere de vi har problemer med å rekruttere i utgangspunktet; folk som vanligvis ikke går på kamp.

Igjen, de kunne vært med på "Ta med en venn"-kampanjen på de tre kampene vi spilte på Ullevål. Der var til og med den ene kampen hovedkamp mot Brann, en kamp som burde være midt i blinken for ferskinger som vil teste ut hvordan det er å stå med oss.

 

Dessuten er det ikke mye å "gidde" å skaffe seg et medlemskap. Det er jeg som får innmeldingene, registrerer dem, skriver medlemskortene og går til postkontoret så de får medlemskortet rett i postkassen.

Endret av helehus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen, de kunne vært med på "Ta med en venn"-kampanjen på de tre kampene vi spilte på Ullevål. Der var til og med den ene kampen hovedkamp mot Brann, en kamp som burde være midt i blinken for ferskinger som vil teste ut hvordan det er å stå med oss.

 

Dessuten er det ikke mye å "gidde" å skaffe seg et medlemskap. Det er jeg som får innmeldingene, registrerer dem, skriver medlemskortene og går til postkontoret så de får medlemskortet rett i postkassen.

Ja, jeg sier ikke at folk ikke har hatt mulighet tidligere, jeg bare sier at det er et godt virkemiddel for å verve nye medlemmer. Nå skal jeg ikke gå for langt med dette argumentet, men fra et prinsipielt standpunkt synes jeg vi bør gjøre det så "enkelt" som mulig å stå sammen med oss. Så får vi heller ta en kvalitetskontroll etterhvert, ved å lage et klart lokomotivfelt osv. Vi som verver kompiser har jo også et godt utgangspunkt til å sørge for at de bidrar.

 

Jeg tror folk på Hovis nærmest "verver seg selv" utifra hvor aktive de har lyst til å være på kamp. Jeg husker selv da jeg skjønte at jeg ropte alt for mye til å bli sittende på hovedtribunen (rart hvor mange stygge blikk man får), og at utfordringen dermed blir å få de som ikke går på kamp til å komme (så opplagt som det høres ut).

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så klart er det jo ikke noe problem og betale 100 kroner for et medlemskort, men hvis man ikke er sikker på om det blir flere enn den ene kampen er det veldig kjedelig å måtte betale disse 100 kronene! Begge mine kompiser skal kjøpe medlemskort, men det er kjipt å kjøpe det hvis du ikke er sikker. Alle som står på Support vil jo at dere skal få inn penger så det blir fett på kamp, det er jo ikke derfor vi gjør det :P

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så klart er det jo ikke noe problem og betale 100 kroner for et medlemskort, men hvis man ikke er sikker på om det blir flere enn den ene kampen er det veldig kjedelig å måtte betale disse 100 kronene! Begge mine kompiser skal kjøpe medlemskort, men det er kjipt å kjøpe det hvis du ikke er sikker.

 

Medlemsskap + kampbillett til SS-feltet er vel billigere enn en gjennomsnittlig hovisbillett er det ikke? I verste fall ligger det vel på ca. samme pris. Hvis man finner ut at man liker det får man billige kampbilletter og de andre fordelene, hvis man finner ut at man ikke synes det var så fett har man altså gitt en hundrings til SS istedenfor til Stabæk Fotball én kamp, og så kan man jo få seg gratis transport til bortetur nå og da hvis man er keen på det. Er det virkelig "veldig kjedelig"?

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


100 kroner for medlemskap er definitivt ikke mye. Det koster jo faktisk mer enn den hundrelappen hvis man skal løse hvilken som helst inngangsbillett til omtrent hvilket annet arrangement.

Man kan jo løse det slik at hvis en kjøper SS-medlemskap i supporterbutikken på TA, så får man gratis inngang til den ene kampen?

Blir man bitt av basillen - kjøper man sesongkort på veg ut eller før neste kamp.

Liker man ikke fotball alikevel, og ikke vil gå mer - har man "mistet" hundre kroner....

Risikoen er at man havner opp i en rekke inaktive medlemskap, men....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er da ikke at hovisfolk snyter SS for hundrelappen; de mindre bemidlede, evt. gjerrige folkene du der forestiller deg sitter allerede trygt plassert bakerst på SS-feltet. Problemet er at SS' potensielle nye medlemmer fort har en høyere terskel for å troppe opp på en tribune full av hardbarkede supportere enn de har for å blåse av en hundrelapp på ostepølser eller sitteplass. I Bærum og omegn finnes det sikkert tusenvis av unge mennesker med en latent hoppende og syngende Stabæksupporter i seg, som gladelig ville kastet hundrelappen sin til oss hvis de bare fikk stokket bena sine skikkelig og funnet frem til SS-feltet. Med et produkt som i så stor grad selger seg selv, bør SS etter min mening legge ned en stor innsats for å gjøre det mer tilgjengelig for nye fjes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi trenger da ikke først og fremst en haug med nye fjes. Hvertfall ikke hvis de er så lite interessert i å stå og synge for Stabæk at den ene hundrelappen hindrer dem i å ta steget over til support-tribunen. Da er det langt viktigere med trommedebatten, da den prøver å få de som allerede er på feltet til å yte bedre i flokk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje ikke bli helt politistat heller, jeg hadde blitt rimelig irritert hvis jeg måtte dra frem gyldig id og bevise at jeg har rett til å komme inn, og det tror jeg ikke jeg er alene om. I tillegg til at jeg haater kø, hvilket fort kan oppstå..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Det er for vanskelig for de som bare går på en håndfull kamper å skaffe medlemskap"

 

...er det jeg sitter igjen med. Hvorfor rekruttere blant de som har så utrolig store vanskeligheter med å skaffe seg medlemskap? Greit nok at en hundrelapp her og der er bra for driften, men ærlig talt ser jeg ikke at vi skal stappe gulrøtter opp bak på alle og enhver som såvidt evner å smøre sin egen brødskive. Det vi bør fokusere på nå er hvordan vi skal drive med de aktive medlemmene vi har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hellåå godtfolk. Har tittet litt på en video av FC København sine sanger.

 

Et par av de hadde vært artige å prøve i SS. Kan heller ikke huske å ha sett disse i TL

Den første er den som kommer etter 52 sek. Hvis man skal ha samme tekst som FCK så kan det f.eks være: Ååååå STB, du betyr alt for meg, aldri skal du gå alene, hele Bærum følger deg.

 

Den andre er den som kommer etter ca 3:03.

 

Liker disse to grunnet at de er litt anderledes når det kommer til bruken av skjerfet i den første og armbevegelsene i den andre.

 

Hva syntes dere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hellåå godtfolk. Har tittet litt på en video av FC København sine sanger.

 

Et par av de hadde vært artige å prøve i SS. Kan heller ikke huske å ha sett disse i TL

Den første er den som kommer etter 52 sek. Hvis man skal ha samme tekst som FCK så kan det f.eks være: Ååååå STB, du betyr alt for meg, aldri skal du gå alene, hele Bærum følger deg.

 

Den andre er den som kommer etter ca 3:03.

 

Liker disse to grunnet at de er litt anderledes når det kommer til bruken av skjerfet i den første og armbevegelsene i den andre.

 

Hva syntes dere?

 

fungerte bra når de gjorde det jaffal

Lenke til innlegg
Del på andre sider


begge er sunget i oslo's gater mellom parkveien - majorstua / parkveien - Kingosgt etter utestedenes stengetid i lang tid.

 

Du burde kjøpe deg diktafon. Så hadde du husket teksten dagen etter også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den andre er den som kommer etter ca 3:03.

 

Liker disse to grunnet at de er litt anderledes når det kommer til bruken av skjerfet i den første og armbevegelsene i den andre.

 

 

Armbevegelse som Klanen bruker når de skal "melke kua" hver gang de er på "bondelandet" hele 2 minutter på vår side av Lysakerelven? (og sikkert temmelig mange andre steder).

 

Jeg har ikke så veldig lyst til å kopiere den i alle fall, men godt initativ :)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


begge er sunget i oslo's gater mellom parkveien - majorstua / parkveien - Kingosgt etter utestedenes stengetid i lang tid.

 

Du burde kjøpe deg diktafon. Så hadde du husket teksten dagen etter også :)

Diktafon? Han har jo Hanse :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tok å snappet opp dette for en stund siden når Molde fikk ny trener..

Og synes egentlig det er noe vi også bør jobbe etter..

 

Hentet fra Tornekrattet.no

"vår trivelige manager Ole Gunnar Solskjær hadde et ønske til oss. -Spillerne må få egne sanger. Alle sammen! Uansett om det er spillere som bare spiller noen få kamper!

Vi forstår den ekstra motivasjonen og gleden det gir spillerne"

 

Jeg vet det er noe vi har prøvd å få til før, men jeg synes ihvertfall vi skal gjøre en skikkelig innsats i pre sesongen til å lage sanger til våre gamle travere (Henning H om han blir)

Og de som er vanligst i start 11..

 

Da har vi en jobb å gjøre framover også før sesongstart :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...