Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Vi har allerede en sang på den melodien.

 

 

haha, har vi? :P hvilken?

Lalalalalalalalalalala,

vi er STB, STB, vi er STBe.

 

Er vel mest en rallesang, da jeg ihvertfall selv ikke er stor fan av å bruke melodier fra engelske stadioner. Men den ble sunget på staddan i SOG.

 

Det forklarer hvorfor jeg ikke har hørt den... jeg var dessverre ikke blandt de som var i Sogndal

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har allerede en sang på den melodien.

 

 

haha, har vi? :P hvilken?

Lalalalalalalalalalala,

vi er STB, STB, vi er STBe.

 

Er vel mest en rallesang, da jeg ihvertfall selv ikke er stor fan av å bruke melodier fra engelske stadioner. Men den ble sunget på staddan i SOG.

 

Det forklarer hvorfor jeg ikke har hørt den... jeg var dessverre ikke blandt de som var i Sogndal

 

Rallarna raller den ganske ofte! gi dem en øl og en femmer, så hører du den nok

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hjelp! under 20 dager - vi har INGEN spillersanger? Samle de små grå og fyr løs - jo mer jo bedre.

I mitt hodet er egne personlige sanger noe av den beste motivasjonen vi kan gi spillerne våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er alltid viktigst å synge for klubben, det er klart, men det betyr ikke at vi ikke bør lage sanger til noen av de nye gutta heller!

 

Skal sortevik rett og slett få en sang på kaptein sortebill-melodien?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For meg er spillerne en vesentlig del av klubben, kanskje den største tilogmed. Jeg ser derfor ikke poenget med å vente til etter at Boli har skåret mål på brasse med å finne på en sang, for så å vente på neste brasse med å synge den. Alle spillerne vi har nå har et ønske om å spille for Stabæk og for å spille bra - bare det gjør at jeg syns de er fortjent en egen sang.

 

Det kommer til å bli veeeeldig mye "navn - klappklappklapp" i år - noe jeg personlig ikke er den største tilhengeren av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt enig med s-simen her... Det er i år vi skal får Sortebill til å gi alt for klubben. Det er i år vi skal få Benjaminsen og Aase til å blomstre. Det er definitivt i år samtlige spillere virkelig trenger vår støtte. Da synger vi i år..... også til og om spillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke vente til noen faktisk gjør seg fortjent til en sang?

 

For meg vil det alltid være viktigere å synge for klubben.

 

Det å ha vært i STB i snart 5 år, godtatt flere kutt i lønn, godtatt benken selv når han har spilt bra (vet det har vært skader); da begynner man vel å fortjene en sang?

 

Måtte dette bli sesongen din TMG!

 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man først finner en fet melodi må det jo være bedre å bruke den på en sang til klubben?

 

Du er en del av klubben selvom du sitter på benken, og du TRENGER ikke være på banen for å ha gjort deg fortjent til en sang i år - det er nok å faktisk være en del av klubben. Det er vårt ansvar å vise at vi har troen på hver og en spiller i klubben og har en spiller en dårlig dag er det like fullt oss som Petters ansvar i å piffe opp denne spilleren til å yte absolutt maks.

 

Når jeg drar på kamp heier jeg ikke bare på Stabæk. Jeg heier også på Bjarni, Sean, Jørgen, Fredrik, Torstein, Stian, Christer, Franck, Adnan, Bjarte, Herman, Tor Marius, Mads, Jan Kjell, Vegar, Erik, Ricardo, David, Petter og Pål - og det fortjener de å høre. Og selvsagt Inge André og Erik Loe som også fortjener litt lyd fra oss i disse tider.

 

"Stabæk" på kamp er for meg hele klubben. Styret og all ting. Men jeg kan love at det er ingenting mer ærefullt for en idrettsutøver og ha sin egen personlige sang - og går vi inn for det finner vi nok fete melodier til hver og en spiller i tillegg til klubbsangene. Jeg er forøvrig enig i at man ikke trenger en personlig melodi, men en personlig sang tror jeg er fullt mulig å lage på den tynne stallen vi har.

 

PS: Ikke ta qouten direkte mot deg, Mikki - til det legger jeg for mange meninger i din munn. Det er helt på generelt basis at jeg ønsker at hver og én skal føle seg "husket", ikke et motargument :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk om vi hadde funnet på en sang til Haris, eller en til Kebabkongen Flittie Onstad, eller en til hr unevnelig (hint: rattus norvegicus). Hadde ikke det vært både bortkastet, og kanskje iltogmed litt pinlig i ettertid?

 

At Gromstad fortjener en sang allerede nå, mener jeg er hevet over enhver tvil, men at Clark, Stokkelien, Kleiven, Cunningham osv skal starte sesongen med en synes jeg blir litt rart.

 

Av de nyankomne er det vel Sortevik og Boli som er nærmest i tur.

 

Bjarni har jo heller ikke en sang. (NEI, det har han ikke!) Ikke Hammer, Vegar eller Jan Kjell heller. Kanskje vi kan begynne der?

 

 

Er det egentlig noen andre enn TAA som har sang (hvor en annen spiss nevnes flere ganger enn ham selv)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man først finner en fet melodi må det jo være bedre å bruke den på en sang til klubben?

 

Du er en del av klubben selvom du sitter på benken, og du TRENGER ikke være på banen for å ha gjort deg fortjent til en sang i år - det er nok å faktisk være en del av klubben. Det er vårt ansvar å vise at vi har troen på hver og en spiller i klubben og har en spiller en dårlig dag er det like fullt oss som Petters ansvar i å piffe opp denne spilleren til å yte absolutt maks.

 

Når jeg drar på kamp heier jeg ikke bare på Stabæk. Jeg heier også på Bjarni, Sean, Jørgen, Fredrik, Torstein, Stian, Christer, Franck, Adnan, Bjarte, Herman, Tor Marius, Mads, Jan Kjell, Vegar, Erik, Ricardo, David, Petter og Pål - og det fortjener de å høre. Og selvsagt Inge André og Erik Loe som også fortjener litt lyd fra oss i disse tider.

 

"Stabæk" på kamp er for meg hele klubben. Styret og all ting. Men jeg kan love at det er ingenting mer ærefullt for en idrettsutøver og ha sin egen personlige sang - og går vi inn for det finner vi nok fete melodier til hver og en spiller i tillegg til klubbsangene. Jeg er forøvrig enig i at man ikke trenger en personlig melodi, men en personlig sang tror jeg er fullt mulig å lage på den tynne stallen vi har.

 

PS: Ikke ta qouten direkte mot deg, Mikki - til det legger jeg for mange meninger i din munn. Det er helt på generelt basis at jeg ønsker at hver og én skal føle seg "husket", ikke et motargument :)

 

Hør, hør!

 

Kunne ikke vært mer enig. Syns også prioriteringene til geirti høres rimelige ut. Gromstad, Boli, Sortevik, Hedenstad, Hammer, Bjarni og Jan Kjell bør stå først i sangmekkingsrekka. Så da er det bare å begynne idemyldringen!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er alltid viktigst å synge for klubben, det er klart, men det betyr ikke at vi ikke bør lage sanger til noen av de nye gutta heller!

 

Skal sortevik rett og slett få en sang på kaptein sortebill-melodien?

 

 

Pliis - Ikke Sortevik og Sortebill, vær så snill. Er det bare jeg som får samme magefølelse som når man ser Klovn av bare tanken på en Sortebill-sang på Stian Sortevik? Ikke er det fantasifullt og ikke er det morsomt.

 

Kan vi ikke bare synge Stian Sortevik som vi sang Jørgen Lennartsson? Før vi kan lage spillersanger med tekst må det jo være noe å synge om, noe spesielt ved den spilleren.

 

Skal vi være kreative med røversanger kan vi heller lage en om oss blaa banditter i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er alltid viktigst å synge for klubben, det er klart, men det betyr ikke at vi ikke bør lage sanger til noen av de nye gutta heller!

 

Skal sortevik rett og slett få en sang på kaptein sortebill-melodien?

 

 

Pliis - Ikke Sortevik og Sortebill, vær så snill. Er det bare jeg som får samme magefølelse som når man ser Klovn av bare tanken på en Sortebill-sang på Stian Sortevik? Ikke er det fantasifullt og ikke er det morsomt.

 

Kan vi ikke bare synge Stian Sortevik som vi sang Jørgen Lennartsson? Før vi kan lage spillersanger med tekst må det jo være noe å synge om, noe spesielt ved den spilleren.

 

Skal vi være kreative med røversanger kan vi heller lage en om oss blaa banditter i Stabæk.

 

Helt med på den. Var inne på samme tanken men ville lufte stemningen for det :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For øvrig er dette den stadig tilbakevendende debatten som vi avgjorde i 2002 eller 2003: Sanger for klubben er pri 1, 2 og 3. Spillerne får støtte i form av rop, eller sanger med bare navnet deres i, med mindre det er noe helt spesielt. Selv en spiller som Veigar klarte vi utmerket å støtte uten en egen sang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, 2002/2003. Det var vel ikke alle debatter som ble avgjort helt demokratisk på den tiden, men i mange tilfeller er det til det beste. Som her.

 

Vi har alt for lite sanger generelt. ALT for lite. Fokuset må ligge på å lage flere sanger til klubben som kan tåle tidens tann. Spillersanger kommer av seg selv. Å stå og synge Sean Cunningham å-å-å virker helt merkelig for meg pr idag, men la mannen heade inn et par mål eller grisetakle Holmvik så kommer det av seg selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, 2002/2003. Det var vel ikke alle debatter som ble avgjort helt demokratisk på den tiden.

 

Debatten den gang tok vi også på forumet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, 2002/2003. Det var vel ikke alle debatter som ble avgjort helt demokratisk på den tiden.

 

Debatten den gang tok vi også på forumet.

...men Henrik hadde vel sperret forumbruker på den tiden..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slum: Debatten ja. Avgjørelsen tipper jeg falt på tribunen :)

 

Litt avsporing/mimring. Tilbake til fokus på nye sanger. Og da helst til klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, 2002/2003. Det var vel ikke alle debatter som ble avgjort helt demokratisk på den tiden.

 

Debatten den gang tok vi også på forumet.

...men Henrik hadde vel sperret forumbruker på den tiden..

 

Nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg ser ikke vitsen i aa ha massevis av sanger bare for aa ha masse sanger.

heller noen faa som funker bra, som er enkelt aa huske, og som har en saann kvalitet at folk gjerne synger med og ikke slutter etter det förste refrenget.

og jeg maa si jeg liker enkle korte rop veldig godt. rop som kan gjentas mange ganger og som kan stötte laget i en vasnkelig situasjon (husker ikke hvilken kamp det var men jeg husker at vi stod og skrek oss hes da vi ropte "kom igjen stabaek" i de siste 3-5 minuttene av andre omgangen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må heller ikke glemme at vi har en jævlig stor jobb å gjøre: vi skal vekke en hovedtribune som har sittet stille siden 2008. Noen få gode, men enkle, kasterop må vi få de med på helt fra starten av. Nå som alle medgangssupporterne er borte per definisjon, bør det ikke være en umulig oppgave.

 

Hvis f.eks. Haidar skal velge mellom 150 som synger en helt ny sang bare til han, eller 3000 som kauker fram og tilbake til støtte for hele laget, er jeg ganske sikker på at han vil velge det siste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...