Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Savner fortsatt en slående tekst til Horto Magico.. Beste melodien vi har jo! :) Hvis noen lurte..

 

Vi har alt en tekst på den, men den melodien er fullstendig krise. En av få sanger jeg aldri synger med på. Hvorfor? Den brukes av bortimot alle i TL, og kun et fåtall er nok syngende til at det høres bra ut.

 

Tydelig at det å være originale ikke betyr så fult så mye for meg. Jeg digger den, og når når feltet er fult er vi mer en nok til syngende til at den høres fet ut. Men jeg har ikke noen ny tekst til den selv, noe den absolutt trenger, så kanskje det er like greit å legge den foreløpig på is inntil videre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er vi to som synes melodien funker mens teksten er rødmesmilefjes. Teksten ble antagelig unnfanget med solid støttepromille midt i værmeldinga på morrakvisten, og det får ta skylden for det litt snevre fokuset på lavtrykk, temperaturen en vårdag i september og vindforholdene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er vi to som synes melodien funker mens teksten er rødmesmilefjes. Teksten ble antagelig unnfanget med solid støttepromille midt i værmeldinga på morrakvisten, og det får ta skylden for det litt snevre fokuset på lavtrykk, temperaturen en vårdag i september og vindforholdene?

 

Teksten ble unnfanget etter at en håndfull supportere hadde kjørt bil over fjellet, sovet på parkeringsplassen til Lidl og så bestemt seg for å male tvåpinns borte ved kaia et sted. Rødmesmilefjes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Langt i fra sikker på hvilken tråd dette hører hjemme i, muligens i "mer liv"-tråden, men siden jeg synes vi lager mer enn nok liv i år, falt valget på denne tråden. All respekt for Kapteinen vår på feltet - jeg stortrives blant SS og er hes hver "mandag", men jeg savner noe mer variasjon. Vi har jo noen sanger som etter min hukommelse er klassikere, som jeg nå opplever er i ferd med å dø ut (hadde det ikke vært for en og annen sporadisk frivillig forsanger). Jeg ramser opp to sanger jeg spesielt savner - derav nr 1 er veldig savnet;

1) "Bakom skyene"? Den er jo helt herlig! Den har hatt sin velfortjente pause på hjemmebane mens vi var nede på fornebu.... på tide å gjøre den til fast inventar igjen!

2) "Hvis morra di er mann"? Synges en sjelden gang hjemme, men alt for sjelden.

 

Er jeg den eneste som savner disse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sanger som ikke synges er som regel ikke glemt men bevisst utelatt. De to sangene du nevner funker dårlig i mitt hode. Nå har jo ikke jeg fasiten på hva som funker eller ikke, så om mange ønsker disse sangene tilbake i repertoaret så fikser vi naturligvis det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det avgjort. Slenger med "ett måååååål, to måååååål, tre mååål, fire måål, fem mål" også så vi sikrer at vi kommer på nivå med saftkokaradn og mossekråkene i tiden fremover

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den dagen ett mål synges igjen så trekker jeg meg fra alt og legger ned 1912. Makan til klovner. Her er en ny sang.

 

Vi er blaa, ganske rå, av stabæk får jeg stå. Jeg skakke gå, noe jeg aldri må, for stb er Norges lover nå. Vi ekke få, vi er de blaa, bakom skyene skal vi alltid få. Vi er rå, vi skal klå. Hele bunnies rallar nåååå

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 215

Den dagen ett mål synges igjen så trekker jeg meg fra alt og legger ned 1912. Makan til klovner. Her er en ny sang.

 

Vi er blaa, ganske rå, av stabæk får jeg stå. Jeg skakke gå, noe jeg aldri må, for stb er Norges lover nå. Vi ekke få, vi er de blaa, bakom skyene skal vi alltid få. Vi er rå, vi skal klå. Hele bunnies rallar nåååå

 

Quoter denne, slik at den ikke blir slettet når du våkner opp i morgen tidlig. (i.e. ettermiddag)

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det avgjort. Slenger med "ett måååååål, to måååååål, tre mååål, fire måål, fem mål" også så vi sikrer at vi kommer på nivå med saftkokaradn og mossekråkene i tiden fremover

 

..og når ble hvilke sanger du starter en sak for demokratiet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er snakk om å legge til eller fjerne sanger, er det første som bør gjøres å bytte ut sangen til Aase. Den er så dårlig at det vil være bedre ikke å ha noen Aase-sang. Greit nok om den ble sunget i første møte med Vålerenga etter at Veigar signerte for dem, men at den fremdeles brukes som en slags sang til Aase er bare pinlig.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det er snakk om å legge til eller fjerne sanger, er det første som bør gjøres å bytte ut sangen til Aase. Den er så dårlig at det vil være bedre ikke å ha noen Aase-sang.

Morty: Gidder du dikte en sang til Aase også når du først er igang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1338678836[/url]' post='293260']
1338678139[/url]' post='293259']

Gjerne en der bønnis også blir nevnt

 

Og twitter.

 

Og Torstein.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skal vi med troll når meritterte eksisterende forumbrukere presterer et sånt "debatt"nivå?

 

Enten må a) dette forumet modereres, b ) forumbrukere holde seg til forumets regler eller c) så mister forumet svært mange av de leserne/brukerne vi gjerne vil nå med forumet.

 

En og annen som våkner fra bakrusen og leser sine egne meldinger her kan kanskje slette noen av sine egne meldinger som ikke tilfører debatten verdi?

 

Nivået nå er i ferd med å bli så pinlig at selv en forumaddict som jeg er i ferd med å miste interessen. Er det noe STB ikke trenger i disse tider er det at folk mister interessen.

 

Ellers støtter jeg meldinga fra P7 om at Aase må få sin egen sang. Det er flaut og pinlig at vi skal disse en av våre topp 3 største helter gjennom alle tider som måtte forlate klubben mot sin vilje fordi klubben ikke hadde penger til å betale avtalt lønn. Torstein Aase klapp-klapp-klapp holder om vi ikke har noe bedre.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med en sang til Fredrik Brustad som ikke involverer en kastratsangers kallerop? Han er jo i ferd med å gjøre seg fortjent til noe eget (og ordentlig) han også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med en sang til Fredrik Brustad som ikke involverer en kastratsangers kallerop? Han er jo i ferd med å gjøre seg fortjent til noe eget (og ordentlig) han også.

 

Sååå'ruuuuu?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...