Gå til innhold

Opprykkstråden


Markus
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Er det ikke nettopp stabilitet/ustabilitet som skiller de beste fra de nestbeste da? Og Bryne ser ut til å vise særdeles ustabile takter nå... Moss på den andre siden har vært meget stabile i det siste, uansett om seiern over Stabæk var fortjent eller ikke, og tar poeng gjevnt og trutt. Har en soleklar favoritt i Mos framfor Bryne! Dessuten har Moss relativt enkel motstand igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 Stabæk Fotball 70

2 Sandefjord 64

3 Bryne 59

4 moss 58

5 hønefoss 56

6 Pors 54

7 sogndal 45

8 godset 41

9 winger 41

10 hødd 33

11 Follo 29

12 MK 29

13 Tønsberg 28

14 Skeid 22

15 LØW 21

16 Alta 19

 

 

Klarer ikke å være mere pesimistisk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lite morro da... Du er en knupp markus.

 

Med ett kom jeg til å lure på hva en knupp egentlig er.. Men atleten har kanskje fasiten?

46587[/snapback]

knupp s. (-en el knopp-en) snill, grei (og hjelpsom) person

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min oppdaterte fasit gir følgende:

 

1 Stabæk Fotball 69

2 Moss 62

3 Sandefjord 58

4 Bryne 57

5 hønefoss 55

6 Pors 49

7 Sogndal 44

8 Kongsvinger 41

9 Hødd 40

10 Godset 38

11 MK 32

12 Follo 30

13 Tønsberg 28

14 Alta 23

15 Skeid 22

16 LøvHam 21

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du mener altså at Moss tar 25 poeng på de siste 9 kampene? I overkant optimistisk kanskje? Moss er ikke akuratt hjemmelag nr.1 her i Norge. Men 25 poeng av 27 mulige er det vel bare ekte mossepatrioter som tror de greier? Så er du Stabæk supporter eller bare en som har forkledd seg og egentlig er Moss supporter? Høres sprøtt ut..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men dæven å morro vi kunne hatt det i lunsjen.....

46567[/snapback]

Sen lunch??? Har dessverre ikke fått til automatisk sortering av tabellen, men hvis noen er jævlig gode i excel så ta kontakt med meg!

46581[/snapback]

Jeg kan alt i Excel.

 

Jeg har selv laget en liten makro-snutt i Excel som "spilt" alle kampene 120 ganger. Alle kampene har hatt 40% for H, 30% for U og 30% for B. I tillegg er det korregert litt for hvem som er best av hjemme/bortelaget. Til slutt har jeg summert opp antall ganger vi ender på 1. plass, 2. plass osv. Og da har jeg kommet frem til dette resultatet.

op.gif

Det ser altså bra ut for oss. For Alta, ikke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har selv laget en liten makro-snutt i Excel som "spilt" alle kampene 120 ganger. Alle kampene har hatt 40% for H, 30% for U og 30% for B. I tillegg er det korregert litt for hvem som er best av hjemme/bortelaget. Til slutt har jeg summert opp antall ganger vi ender på 1. plass, 2. plass osv. Og da har jeg kommet frem til dette resultatet.

op.gif

Det ser altså bra ut for oss. For Alta, ikke...

46611[/snapback]

Lurer på om det er denne lille ekstraprosenten som Sogndal har blitt tildelt som gjør at de dumper ned en divisjon. I såfall kan det kanskje være grunnlag for en protest??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du mener altså at Moss tar 25 poeng på de siste 9 kampene? I overkant optimistisk kanskje? Moss er ikke akuratt hjemmelag nr.1 her i Norge. Men 25 poeng av 27 mulige er det vel bare ekte mossepatrioter som tror de greier? Så er du Stabæk supporter eller bare en som har forkledd seg og egentlig er Moss supporter? Høres sprøtt ut..

46609[/snapback]

 

Moss er vel det soleklare formlaget de siste rundene, så det er vel ikke så veldig overraskende at jeg har troen på dem. Men jeg satt ikke akkurat å gjorde vitenskapelige analyser av hver kamp i dette excel-arket, så litt tilfeldig ble det jo. Likevel står jeg ved at jeg tror Moss rykker opp!

 

...og NEI, har aldri hatt sansen for Moss. Kjedelig by, kjedelig lag. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 % sjanser for kvalik, atleten? Og 98 % for direkte opprykk?

Dersom dette er i nærheten av vitenskapelig sannhet, så får du min stemme ved valget. Hva vil du at jeg skal stemme?

Har du tilsvarende excel'ske beregninger av sjansene for Fornebu 2007?

Please...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 % sjanser for kvalik, atleten? Og 98 % for direkte opprykk?

Dersom dette er i nærheten av vitenskapelig sannhet, så får du min stemme ved valget. Hva vil du at jeg skal stemme?

Har du tilsvarende excel'ske beregninger av sjansene for Fornebu 2007?

Please...

46673[/snapback]

Jeg forhåndsstemte i dag forresten. Kan ikke se at jeg stilte til valg i år heller. Dessuten hadde jeg lyst til å stemme på Grandibosa, som jeg heller ikke fant. Jeg hadde også planer om å stryke alle over 50 år, men en liten datter på 2 år som løp rundt og plagde de andre satte en stopper for de planene. Jeg tror ikke barn skjønner demokrati skikkelig før de blir 3 år. Minst.

 

Tilbake til Excel-arket. Det tar selvfølgelig ikke høyde for at et lag kan få dårlige perioder. Kanskje vi bør si 90% sjanse for direkte opprykk? Eller hva er det man pleier å si: Resulatene bør tolkes innenfor en feilmargin på +/- 5%. Da kan det i såfall være 103% sjanse for direkte opprykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Maratontabellen viser jo at vi har vært Norges tredje beste lag (og nest beste hjemmelag) i de årene vi var i Tippeligaen. Vi faller litt pga årets sesong i Serie-A, men fortsatt hyggelig lesing. Neste år tar vi et par steg opp.

46676[/snapback]

 

Hvis vi tar årene 1997 - 2003, så var vi det nest beste laget i den perioden........

 

Referert til en annen tråd, så ligger VIF på 11. plass i samme periode....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Maratontabellen viser jo at vi har vært Norges tredje beste lag (og nest beste hjemmelag) i de årene vi var i Tippeligaen. Vi faller litt pga årets sesong i Serie-A, men fortsatt hyggelig lesing. Neste år tar vi et par steg opp.

46676[/snapback]

 

Hvis vi tar årene 1997 - 2003, så var vi det nest beste laget i den perioden........

 

Referert til en annen tråd, så ligger VIF på 11. plass i samme periode....

46684[/snapback]

Det som er relevant er vel den perioden vi var i TL - 1995-2004 da ligger vi totalt på 3 plass med Enga på 9 plass

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som er relevant er vel den perioden vi var i TL - 1995-2004 da ligger vi totalt på 3 plass med Enga på 9 plass

46685[/snapback]

 

Helt klart mest relevant, men hvis man for moro skyld sjekker 19 års perioden mellom 1986 - 2004, vil man se at også i denne perioden (hvor vi 9 av årene ikke spilte i TL) også ligger foran VIF på tabellen. Storebror du liksom......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som er relevant er vel den perioden vi var i TL - 1995-2004 da ligger vi totalt på 3 plass med Enga på 9 plass

46685[/snapback]

 

Helt klart mest relevant, men hvis man for moro skyld sjekker 19 års perioden mellom 1986 - 2004, vil man se at også i denne perioden (hvor vi 9 av årene ikke spilte i TL) også ligger foran VIF på tabellen. Storebror du liksom......

46688[/snapback]

 

Hvis man sorterer på antall poeng i snitt per kamp ligger vi på 4. plass gjennom tidene!! B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man sorterer på antall poeng i snitt per kamp ligger vi på 4. plass gjennom tidene!! B)

46740[/snapback]

 

3-4 gode år nå si ligger vi på topp-10 lista for hele perioden, det er innne rekkevidde. Videre klatring ser ut til å ta laaang, men hva gjør vel det? Vi skal følge gutta "i all evighet"!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 % sjanser for kvalik, atleten? Og 98 % for direkte opprykk?

Dersom dette er i nærheten av vitenskapelig sannhet, så får du min stemme ved valget. Hva vil du at jeg skal stemme?

Har du tilsvarende excel'ske beregninger av sjansene for Fornebu 2007?

Please...

46673[/snapback]

Jeg forhåndsstemte i dag forresten. Kan ikke se at jeg stilte til valg i år heller. Dessuten hadde jeg lyst til å stemme på Grandibosa, som jeg heller ikke fant. Jeg hadde også planer om å stryke alle over 50 år, men en liten datter på 2 år som løp rundt og plagde de andre satte en stopper for de planene. Jeg tror ikke barn skjønner demokrati skikkelig før de blir 3 år. Minst.

 

Tilbake til Excel-arket. Det tar selvfølgelig ikke høyde for at et lag kan få dårlige perioder. Kanskje vi bør si 90% sjanse for direkte opprykk? Eller hva er det man pleier å si: Resulatene bør tolkes innenfor en feilmargin på +/- 5%. Da kan det i såfall være 103% sjanse for direkte opprykk.

46674[/snapback]

 

Hey! Her lanserer jeg deg som profet - også ønsker du å stryke alle over 50?

Jeg fant deg heller ikke på valglisten, men hadde du vært der, så skal du ikke se bort ifra at du hadde fått min stemme. Positiv galskap er viktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, da var Moss på kvalik plassen, det er 5 poeng ned og en kamp mindre spilt. Dette burde da faen meg gå?

47169[/snapback]

 

Håper da det.. krysser fingrer og tær for at vi spiller tippeliga fotball neste sesong.. er go-lei dommerne i 1.div

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette går.

47171[/snapback]

 

Vi ligger likt med skjemaet mitt - hvor vi vinner Serie A med to poeng over Sandefjord. Regnet riktignok med 2-2 i dag, men det var ikke helt feil. Regnet faktisk også med at Bryne skulle avgi poeng mot MK - de er i ferd med å avskrive seg i kampen om direkte opprykk. Kanskje det er Moss vi må se opp for. (Skjemaet mitt regner med Sandefjordseier i morgen. Og at vi slår Tønsberg)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Opprykkstråden
×
×
  • Opprett ny...