Gå til innhold

Stenersen Til Vålerengen


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg tror endelig denne tråden er kommet på rett kjøl. Skuffelsen har naturligvis ikke lagt seg, og bitterheten over at det nettopp - av alle lag - ble Vålerenga vil vel være der lenge. Særlig om så ille skulle gå at Tommy blir der.

 

Men som jeg har prøvd å si i diverse innlegg i denne tråden; raseriet og skuffelsen skal ikke gå utover Tommy. Han er fotballspiller. Det er livet hans. Hvor manga av $$-folket hadde sagt nei takk til en ny og spennende jobb i et konkurerende firma dersom sjefen i din nåværende jobb gang på gang hinter til deg at du ikke er flink nok. Og setter deg til mindre viktige oppgaver. Om du får noen i det hele tatt.

 

Nei - reaksjonen må komme mot klubbledelsen og først og fremst treneren. Er Tommy god nok for laget? Skal trofasthet lønnes? Hva med tæl og stå-på innstilling? Min kritikk mot JJ er ikke at han mener at det finnes bedre spillere i stallen enn Tommy. Men at Tommy har fått for lite spilletid til å vise at treneren tar feil.

 

Så Stabæklars - "Verdens beste Jønsson" kan gjerne være uspilt de nærmeste dagene for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg er mest av alt skuffa over JJ som åpenbart enten ikke ser eller ikke ønsker å ta vare på kvalitet vi har i klubben. Javisst er vi godt besatt på sentral midtbane, men Tommy er uansett langt fra det dårligste alternativet på noen av de plassene han kan spille.

 

Og vil vi rykke opp fra 3. div? Tommy har vært en ekstremt lojal lagspiller og i likhet med Tom alltid bare bitt tenna sammen når han har blitt benka.

 

Lurer på hvem i Stabækledelsen som heier så jævli på Vålerenga? HEr forsterker vi altså en konkurrent foran neste sesong.

 

Såvidt jeg forsto har VIF endatil OPSJON på å kjøpe ham?! Hvorfor gir vi dem det? Slår han til er det jo mye bedre om de må forhandle seg til et kjøp!

 

Disappointed!

46078[/snapback]

 

Tenk dere om nå da!

 

Dette sa Siem i Vif: Vi ringte, de snakket, så spurte de spilleren, ringte tilbake og sa ok.

 

Tommy har vært lojal mot Stabæk i ti år, nå butter det i mot. Han får ikke spille på A-laget noe han helt sikkert har som ambisjon. Han får en sjanse til å prøve noe nytt en periode. Stabæk spør Tommy hva han vil. Og han vil forsøke noe nytt. Kanskje han kan få ny fart på karrieren. Siden Tommy er i sin 11. sesong i Stabæk sier Stabæk OK. Hva er galt med det? Stabæk viser mao at de er en klubb som gir folk muligheten. Det har de alltid vært. Bare spør feks Tobias Linderoth eller Chippen. De har rost Stabæk for at de ikke ødelegger muligheter for spillere. Hva slags signal er dette til potensielle nye spillere?

 

 

Og; en opsjon er ikke annet enn at Vif kan forhandle med Stabæk om kjøp uten at de står i fare for å miste han til en annen klubb. Hvis Stabæk ikke er fornøyd med eventuelt vederlag så går han ikke til Vif. Hvor stor det forresten at det er en opsjon i bildet her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, da Lars. Du har rett. Vi er på topp, vi elsker JJ, men akkurat nå er vi skuffet over å ha mistet en (iallefall for en kort tid) en annen vi elsker, at du kan i alle fall ikke vente at vi synger med...

 

At overganger er bingo kan man se her DART

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huff.

 

Den som er feil, er at Tommy sa ja til å gå til Vif. Han gjør dette frivillig. Da må da være lov til å be om litt klubbfølelse, selv etter 10 år i klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huff.

 

Den som er feil, er at Tommy sa ja til å gå til Vif. Han gjør dette frivillig. Da må da være lov til å be om litt klubbfølelse, selv etter 10 år i klubben.

46087[/snapback]

 

Klubbledelsen:

Du Tommy, siden du likevel ikke får spille for oss, kan du tenke deg å spille i eliteserien ut sesongen.

 

Tommy:

Nei. Det er viktigere for meg å sitte på benken å se på 1. divisjon mellom 3. divisjonskampene. Jeg vet at ikke spille på høyt nivå ødelegger fotballkarrieren min, men får jeg ikke spille i Stabæk kan det være det samme. Selv for noen måneder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ufattelig skuffa... Enda.

Men velger å tro at Tommy gjør dette for å komme sterkere tilbake - for Stabæk.

Det som irriterer vettet av meg er at ledelsen lar dette skje. Hva får vi ut av dette? Sannsynligvis ikke annet enn at vif tar over lønnen hans ut året.

Her hadde også vi sjansen til å benytte en mulighet. Siem har hele uka lovet nye fantastiske spillere, og lagt ut om hvilke fantastiske backer de var i dialog med. Når virkeligheten innhentet dem, kunne vi vel satt hardt mot hardt. - Hvis dere skal ha en som sitter på benken hos oss, som dere har bruk for - skal vi ha en hos dere, som vi har bruk for ( les: Fredheim Holm eller Hulsker ).

Dette hadde vel også sikret at låneperioden ikke ble noe lengre enn høyst nødvendig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy vil spille fotball på et høyere nivå, og kommer sikkert til å få spille et par kamper i Tippeligaen, som venstreback, inntil skadete spillere kommer tilbake. Så bærer det rett på 2. laget til Enga, i 3. divisjon.

 

Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huff.

 

Den som er feil, er at Tommy sa ja til å gå til Vif. Han gjør dette frivillig. Da må da være lov til å be om litt klubbfølelse, selv etter 10 år i klubben.

46087[/snapback]

 

Klubbledelsen:

Du Tommy, siden du likevel ikke får spille for oss, kan du tenke deg å spille i eliteserien ut sesongen.

 

Tommy:

Nei. Det er viktigere for meg å sitte på benken å se på 1. divisjon mellom 3. divisjonskampene. Jeg vet at ikke spille på høyt nivå ødelegger fotballkarrieren min, men får jeg ikke spille i Stabæk kan det være det samme. Selv for noen måneder.

46088[/snapback]

 

 

Er ikke vannsklig å skjønne hva Tommy gjør, selvfølgelig går han til et lag som ligger i toppen av Tl framfor å spille mot 3div lag.

Tommy har ikke spilt seg ut av laget og han har ikke fått sjansen til komme tilbake.

Derfor er det bare å Ønske Tommy lykke til og velkommen tilbake hvis han velger det.

Selvfølgelig gjør han det..............

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke vannsklig å skjønne hva Tommy gjør, selvfølgelig går han til et lag som ligger i toppen av Tl framfor å spille mot 3div lag.

Tommy har ikke spilt seg ut av laget og han har ikke fått sjansen til komme tilbake.

Derfor er det bare å Ønske Tommy lykke til og velkommen tilbake hvis han velger det.

Selvfølgelig gjør han det..............

46098[/snapback]

 

 

Jeg er enig!

Har full forståelse for at Tommy vil dette,og han er selvsagt

hjertlig velkommen tilbake..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk dere om nå da! 

 

Dette sa Siem i Vif: Vi ringte, de snakket, så spurte de spilleren, ringte tilbake og sa ok.

 

Tommy har vært lojal mot Stabæk i ti år, nå butter det i mot. Han får ikke spille på A-laget noe han helt sikkert har som ambisjon. Han får en sjanse til å prøve noe nytt en periode. Stabæk spør Tommy hva han vil. Og han vil forsøke noe nytt. Kanskje han kan få ny fart på karrieren. Siden Tommy er i sin 11. sesong i Stabæk sier Stabæk OK. Hva er galt med det? Stabæk viser mao at de er en klubb som gir folk muligheten. Det har de alltid vært. Bare spør feks Tobias Linderoth eller Chippen. De har rost Stabæk for at de ikke ødelegger muligheter for spillere. Hva slags signal er dette til potensielle nye spillere?

 

 

Og; en opsjon er ikke annet enn at Vif kan forhandle med Stabæk om kjøp uten at de står i fare for å miste han til en annen klubb. Hvis Stabæk ikke er fornøyd med eventuelt vederlag så går han ikke til Vif. Hvor stor det forresten at det er en opsjon i bildet her?

46084[/snapback]

 

 

Etter å ha hørt hva som faktisk har skjedd i kulissene her er jeg om mulig enda mer pissed på ledelsen og JJ spesielt.

 

Hadde vi rula sentral midtbane i adeccoligaen uten Tommy (+3. div) hadde en "lån bort og kjøp om dere vil ha ham, selvsagt for knapper og glansbilder"-avtale vært grei. Om det ikke var til en konkurrent.

 

Men vi har ikke rula sentral midtbane. Ikke i de kampene jeg har sett - med noen hederlige unntak. 1. omgang mot Hønefoss f.x. Men mot LSK og Moss funka det ikke.

Jeg holder Jokke for å være en bedre kriger enn Tommy. Tommy har bedre pasningsfot og skudd. Jesper varierer for mye, og er muligens inne i sin siste sesong på midtbanen. Henning er lovende, men for dårlig når han "forsvinner" på banen.

 

Skal vi låne ut Jon også om Arason blir skada? FAEN! Enga kan godt få DÅRLIGE spillere, men IKKE de som er blant de 14 beste i troppen, og det kan INGEN påstå at Tommy ikke er.

 

Støtter Albert i at JJ-sangen utgår inntil videre. Så StabækLars: Sorry mate - that's disco!

 

SKUFFA!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er mest av alt skuffa over JJ som åpenbart enten ikke ser eller ikke ønsker å ta vare på kvalitet vi har i klubben. Javisst er vi godt besatt på sentral midtbane, men Tommy er uansett langt fra det dårligste alternativet på noen av de plassene han kan spille.

 

Og vil vi rykke opp fra 3. div? Tommy har vært en ekstremt lojal lagspiller og i likhet med Tom alltid bare bitt tenna sammen når han har blitt benka.

 

Lurer på hvem i Stabækledelsen som heier så jævli på Vålerenga? HEr forsterker vi altså en konkurrent foran neste sesong.

 

Såvidt jeg forsto har VIF endatil OPSJON på å kjøpe ham?! Hvorfor gir vi dem det? Slår han til er det jo mye bedre om de må forhandle seg til et kjøp!

 

Disappointed!

46078[/snapback]

 

Tenk dere om nå da!

 

Dette sa Siem i Vif: Vi ringte, de snakket, så spurte de spilleren, ringte tilbake og sa ok.

 

Tommy har vært lojal mot Stabæk i ti år, nå butter det i mot. Han får ikke spille på A-laget noe han helt sikkert har som ambisjon. Han får en sjanse til å prøve noe nytt en periode. Stabæk spør Tommy hva han vil. Og han vil forsøke noe nytt. Kanskje han kan få ny fart på karrieren. Siden Tommy er i sin 11. sesong i Stabæk sier Stabæk OK. Hva er galt med det? Stabæk viser mao at de er en klubb som gir folk muligheten. Det har de alltid vært. Bare spør feks Tobias Linderoth eller Chippen. De har rost Stabæk for at de ikke ødelegger muligheter for spillere. Hva slags signal er dette til potensielle nye spillere?

 

 

Og; en opsjon er ikke annet enn at Vif kan forhandle med Stabæk om kjøp uten at de står i fare for å miste han til en annen klubb. Hvis Stabæk ikke er fornøyd med eventuelt vederlag så går han ikke til Vif. Hvor stor det forresten at det er en opsjon i bildet her?

46084[/snapback]

 

Bra oppsummert! Jeg forstår Tommy. Vet ikke om jeg forstår enga eller Stabæk så godt derimot..

 

Vi får se om han vinner tillit hos enga mens han er der. Gjør han det blir han "bestis" med Muri og er historie for oss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner faen ikke hva ledelsen i klubben tenker på her... Det største problemet med spillet til s tabæk i år har vært merkelig bevegelser og dårlige kamper av de på midtbanen. Da særlig den sentral midtbanen. Hvor mange mål har vi scoret på langskudd, eller fra sentral midtbane i år i det hele tatt.

 

Tommy er den spillern som har den beste frisparkfoten og i tillegg en kjempe god kriger og ballvinner.

 

Jeg stiller meg følgende spørsmål:

 

Har Jesper Jansson klippekort på laget fordi han var så snill å vende tilbake?

 

Det er vel 9kamper igjen av serien nå. Det er NÅ vi får bruk for en god og bred stall når slitasje skadene og supensjonene kommer.

 

Med en skade på en forsvarer og en kantspiller samt suspensjon på karlsson (som vanlig) og jeppe, da har vi plutselig ett ganske stort problem. Dette er ingen usannsynlig situasjon.

 

Kanskje vi skal låne ut nannskog til RBK også, så de er sikret tippeligakontrakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende utvikling i denne tråden. I løpet av de siste innleggene har vi lånt ut Jon ved en skade på Arason og Nannskog til RBK for å sikre fornyet tippeligaspill.

 

Kult. Vi bør vel også låne Lyn Alan til de har Obi Van Kanobi tilbake?

 

Og trenger ikke LSK en erstatter for Mifsunrwsgf (husker ikke hva han heter). Espen trengs vel i Godset mens keeperen deres soner. HH, BP og BH trenger vel litt mer Eliteserieerfaring så vi står bedre rustet til neste år. (Som vi sikkert spiller i 7. divisjon siden vi må trekke laget pga mangel på spillere).

 

Sur jeg? Kanskje det, men ikke på Tommy.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner faen ikke hva ledelsen i klubben tenker på her... Det største problemet med spillet til s tabæk i år har vært merkelig bevegelser og dårlige kamper av de på midtbanen. Da særlig den sentral midtbanen. Hvor mange mål har vi scoret på langskudd, eller fra sentral midtbane i år i det hele tatt.

 

Tommy er den spillern som har den beste frisparkfoten og i tillegg en kjempe god kriger og ballvinner.

 

Jeg stiller meg følgende spørsmål:

 

Har Jesper Jansson klippekort på laget fordi han var så snill å vende tilbake?

 

Hallo Jesper Janson er den spilleren på stabæk som holder laget sammen, han er sterk på hodet og passningene sitter der de skal.

selvfølgelig skal han spille alle kampene.

Jp derimot har ikke imponert i en eneste kamp så langt, mulig han jobber hardt på midten men han er anonym og bidrar ikke fremover på banen. Potensialet hans er sikkert mye større og han blir sikkert bedre med tiden.

Men at han skal holde Tommy ute av laget er uforståelig. Kampen mot Moss var et eksempel på det, 1 omg. Hva skjer?? så ikke en eneste mann blir sendt til oppvarming ikke en eneste reaksjon hos JJ.

 

Er helt enig med deg at Tommy har den beste frisparkfoten og er en av krigerene hos Stabæk, faen det koker.........................

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke i hvilken grad Jønsson har medbestemmelse når det gjelder spillerstall, men jeg setter ihvertfall et spørsmålstegn ved "Verdens beste Jønsson". Sorry Lars.

46050[/snapback]

Hvilken tabellplass ligger vi på, Per?

46082[/snapback]

 

jeg syns det blir feil det su sier her,slenger meg på Stabæklars å ber deg sjekke tabellplaseringen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir bare mer og mer sint. Jeg var sur i går, men dette er jo helt idiotisk.

 

Betaler VIF kun lønna til Tommy for lånet? Eller blør de? Min intuisjon tilsier at de betaler lønna siden de berømmer Stabæk for å være så smidige og alt gikk så raskt.

 

VIF vet vel minst like mye om fotball og foppallspillere som vi gjør. De ligger an til å vinne tippeligaen. OG STABÆKLEDELSEN HJELPER DEM MED DET! De hjelper vår argeste konkurrent om fans i lokalmiljøet. Stabæksupportere kjeppjager apebrødet ut av Bærum, mens ledelsen hjelper dem til tippeligagull?! Grrrrrrr!

 

Som Mortimer skriver: Det er nå vi trenger solid med backup (og konkurranse) på alle plasser - OGSÅ i 3. divisjon. Driter vi oss ut i innspurten koster det MANGE titalls mill i tapte inntekter.

 

Det eneste lyspunktet er at de skal bruke Tommy der jeg synes Tommy kommer minst til sin rett: på backplass. Men uansett blir VIF bedre på venstre backplass av Tommy.

 

Hvor mange er igjen fra startellevern på bronselaget 03 nå? MArtin gikk til Brann, Tommy ble kastet til løvene, Muri dro på eget initiativ, Stian forlot oss, Finstad fikk fyken, Peter fikk dra hjem, Holter er pensjonert, Tom får ikke spille... Jeg kommer vel til at vi nå kun har igjen Jon og Mike - eller tar jeg feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange er igjen fra startellevern på bronselaget 03 nå? MArtin gikk til Brann, Tommy ble kastet til løvene, Muri dro på eget initiativ, Stian forlot oss, Finstad fikk fyken, Peter fikk dra hjem, Holter er pensjonert, Tom får ikke spille... Jeg kommer vel til at vi nå kun har igjen Jon og Mike - eller tar jeg feil?

46118[/snapback]

IA er vel her fortsatt, men når skal han signere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arrrrrrrrrrrrhhhhhhhhh.....! F*** tid !

46073[/snapback]

 

Nå kan det hende at jeg misforstår betydningen av ***, men om *** betyr det jeg tror, er da F*** tid absolutt ikke noe å arrrrrhhhhhhe over :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Jesper Jansson klippekort på laget fordi han var så snill å vende tilbake?

 

Hallo Jesper Janson er den spilleren på stabæk som holder laget sammen, han er sterk på hodet og passningene sitter der de skal.

selvfølgelig skal han spille alle kampene.

 

Hva hjelper det at JJ (på banen) er god på hodet når JJ (på benken) ikke er god i....

 

Nei, folkens dette tar fullstendi av. Vi er skuffet over at Tommy er ute. Det er greit. Vi kan se det er rusk i maskineriet. Vi har tapt tre kamper i år og spilt mange uavgjorte.

 

Oppsummering: Vi leder Serie A, vi kom til kvarten i cupen. La ikke skuffelsen over at Tommy er på besøk i Oslo Øst (som forøvrig spiller kampene sine i Oslo Vest, bare noen få kilometere fra Bærum Øst...) få oss til totalt å miste perspektiver her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry at jeg er negativ. Men nå har jeg ødelagt så mye inventar at jeg må få det ut på annen måte.

46119[/snapback]

 

 

det er da ikke bare du som er!!

men syns som sagt tidligere her at det er merkleig å slippen ut nå som innspurten i seria a kommer igang,også i 3.div.

hva skjer den dagen vi står der med så store problemer å få komponert et lag,og ved å beholde steners så hadde ikke dette vært et problem....syns dette stinker av ledelsen,helt utilgivelig!!!også til enga av alle lag,!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som kan be om en kommentar fra ledelsen til dette? Er vel ikke lenge til vi leser i budstikka om supporternes misnøye..

 

Helt enig Alz... Her kaster vi apebrødet på hue og ræva ut av bærum og kompanserer det med å la tommy spille venstreback i enga.. Fy faen å sint jeg er.. Dog ikke på tommy, men på de vi setter vår lit til på stabækkontoret...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne diskusjonen har gått helt over stokk og stein!!

Tommy gikk til VIF (grøssninger nedover ryggen) men sånn er det med den saken! Fotballen er jo jobben hans. . og han har blitt benket mye i det siste.. det har nærmest utelukkende blitt 3 divisjons spilling på han... så klart kan han ikke være fornøyd med det.. hvordan kan vi forlange at en så god spiller skal sitte på benken i tilfelle vi trenger han.. han drar til enga å får spill på øverste plan.. han vil bare bli sterkere av det..

 

denne diskusjonen har tatt helt av når det blir stilt spørsmål ved hvor god trener janne er, om jesper har klippekort og ikke gjort seg fortjent til plassen på laget. En spiller har gått til utlån til enga.. ja vel så er det enga vi snakker om.. men det er ikke verdens undergang.. spillere kommer og går.. mest sannsynlig og forhåpentlig vis kommer han tilbake neste sesong.. og jeg skal være langt foran i køen for å ønske han velkommen tilbake..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne diskusjonen har gått helt over stokk og stein!!

Tommy gikk til VIF (grøssninger nedover ryggen) men sånn er det med den saken! Fotballen er jo jobben hans. . og han har blitt benket mye i det siste.. det har nærmest utelukkende blitt 3 divisjons spilling på han... så klart kan han ikke være fornøyd med det.. hvordan kan vi forlange at en så god spiller skal sitte på benken i tilfelle vi trenger han.. han drar til enga å får spill på øverste plan.. han vil bare bli sterkere av det..

 

denne diskusjonen har tatt helt av når det blir stilt spørsmål ved hvor god trener  janne er, om jesper har klippekort og ikke gjort seg fortjent til plassen på laget. En spiller har gått til utlån til enga.. ja vel så er det enga vi snakker om.. men det er ikke verdens undergang.. spillere kommer og går.. mest sannsynlig og forhåpentlig vis kommer han tilbake neste sesong.. og jeg skal være langt foran i køen for å ønske han velkommen tilbake..

46127[/snapback]

 

VEL TALT

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter Albert i at JJ-sangen utgår inntil videre. Så StabækLars: Sorry mate - that's disco!

46105[/snapback]

Det viktigste i verden er at vi rykker opp. Vi kan hovedakelig takke Janne for at det foreløpig ser ut som om det går veien.

 

At Tommy desverre velger å låne sjela si til VIF i stedenfor å spille oss opp i 2. divisjon og Eliteserien er tross alt av mindre betydning. Sorry mate - that's football!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter Albert i at JJ-sangen utgår inntil videre. Så StabækLars: Sorry mate - that's disco!

46105[/snapback]

Det viktigste i verden er at vi rykker opp. Vi kan hovedakelig takke Janne for at det foreløpig ser ut som om det går veien.

 

At Tommy desverre velger å låne sjela si til VIF i stedenfor å spille oss opp i 2. divisjon og Eliteserien er tross alt av mindre betydning. Sorry mate - that's football!

46129[/snapback]

 

Det var ikke meningen å fornærme deg Lars. Du er en av de som virkelig lager kultur rundt klubben (at jeg har en datter som aldri mer vil til Nadderud etter å ha sett supermann fly rundt der i Stabæklarsdrakt får så være - jeg har en annen datter som synes det var helt topp!).

 

Jeg tror det jeg prøvde å antyde var at akkurat i dag så klarer jeg ikke å synge med i sangen til JJs ære av full hals. Det klarer jeg ikke ellers heller - har ikke lært hele teksten ennå... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stenersen Til Vålerengen
×
×
  • Opprett ny...