Gå til innhold

Stenersen Til Vålerengen


Markus
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Som Vålerenga supporter leser jeg denne tråden med relativt stor interesse.

 

For det første forstår jeg ikke hvorfor vi har hentet inn Stenersen. Jeg kan ikke fatte at en som ikke er god nok for 1. divisjon har å tilføre oss. Det eneste natrulige forklarigen er at alle andre alternativer gikk til helvete slik at vi måtte plukke fra nederste hylle denne gangen. Er det alt er bedre enn ikkeno de sier?

 

For det andre så reagerer jeg på hatet deres mot VIF. Arvefienden leser jeg. Trodde det var Bærum jeg da. Til og med Lyn ville vært mer naturlig. Det må være ille å ha en arvefiende som på ingen som helst måte bryr seg om deres klubb. Er det mindreverdighets komplekser ute å går?

 

Takk for meg!

46260[/snapback]

 

Å si at jeg hater VIF blir litt sterkt for min del. Det finns nok av lag som står over VIF på "hatlista". Har egentlig alltid gledet meg til VIF kampene, masse folk og som regel 3 poeng til Stabæk. Det som irriterer meg med VIF er all sutringa som både spillere, supportere og ledelse bedriver. Men det er vel kanskje naturlige konsekvenser av å ha sjarmtrollene Hulsker, Hoseth, Rekdal m.f i samme klubb.

Leste i et diskusjonsforum hvor en eller annen kar sa at andre supporterklubber burde lære av klanen. Det eneste som imponerer meg med klanen er antall medlemmer, det kan vi lære noe av. Det finnes nok av supporterklubber som hadde sunget klanen på hue og ræva ut av stadion om de hadde vært like mange medlemmer. Notere meg også at tilskuertallet siste kamp var i overkant av 8.000, så nå er nok hypen over for denne gang.

Hmmm, tror jeg kanskje hater enga allikevel <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var virkelig tunge argumenter for å hate Vålerenga. Hate klubben fordi det er 3 eller 4 spillere og trenere man ikke liker hvor av to aldri har spilt mot Stabekk i VIF trøye. Hva skjer når disse gutta forsvinner da? Begynner du å like VIF da eller? Men det kommer vel nye såkaldte usympatiske spillere dere kan hate. Vi tiltrekker visstnok slike spillere som fluer til fluepapir.

 

Ærlig talt, jeg synes hatet deres til VIF er relativt patetisk. Dere er en relativt ny klubb i toppfotball sammenheng å da kalle VIF for hovedfiende nr 1 virker latterlig. Det bør vel ta mer enn 10 år å bli arvefienden eller hva? For meg virker det veldig påklistret og egentlig bare en måte å få oppmerksomhet på hos en dere tydeligvis ser på som storebror.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var virkelig tunge argumenter for å hate Vålerenga. Hate klubben fordi det er 3 eller 4 spillere og trenere man ikke liker hvor av to aldri har spilt mot Stabekk i VIF trøye. Hva skjer når disse gutta forsvinner da? Begynner du å like VIF da eller? Men det kommer vel nye såkaldte usympatiske spillere dere kan hate. Vi tiltrekker visstnok slike spillere som fluer til fluepapir.

 

Ærlig talt, jeg synes hatet deres til VIF er relativt patetisk. Dere er en relativt ny klubb i toppfotball sammenheng å da kalle VIF for hovedfiende nr 1 virker latterlig. Det bør vel ta mer enn 10 år å bli arvefienden eller hva? For meg virker det veldig påklistret og egentlig bare en måte å få oppmerksomhet på hos en dere tydeligvis ser på som storebror.

46288[/snapback]

 

Hehe snakk om patetisk. I forrige innlegg så sa du "TAKK FOR MEG", men her dukker du sannelig opp igjen. Bor det en liten Stabæk supporter i deg lille venn?

Tilslutt et lite spørsmål. Hvem er best av Stabæk og enga de 10 siste årene?

Det er ingen her som har påstått at Stabæk er en større klubb enn enga heller, men ifølge kona mi så er ikke størrelsen viktig :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var virkelig tunge argumenter for å hate Vålerenga. Hate klubben fordi det er 3 eller 4 spillere og trenere man ikke liker hvor av to aldri har spilt mot Stabekk i VIF trøye. Hva skjer når disse gutta forsvinner da? Begynner du å like VIF da eller? Men det kommer vel nye såkaldte usympatiske spillere dere kan hate. Vi tiltrekker visstnok slike spillere som fluer til fluepapir.

 

Ærlig talt, jeg synes hatet deres til VIF er relativt patetisk. Dere er en relativt ny klubb i toppfotball sammenheng å da kalle VIF for hovedfiende nr 1 virker latterlig. Det bør vel ta mer enn 10 år å bli arvefienden eller hva? For meg virker det veldig påklistret og egentlig bare en måte å få oppmerksomhet på hos en dere tydeligvis ser på som storebror.

46288[/snapback]

 

Hvor av skrives hvorav.

Stabekk skrives Stabæk.

Gutta skrives guttene.

Såkaldte skrives såkalte.

å skrives og.

nr skrives nr.

storebror skrives patetisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var virkelig tunge argumenter for å hate Vålerenga. Hate klubben fordi det er 3 eller 4 spillere og trenere man ikke liker hvor av to aldri har spilt mot Stabekk i VIF trøye. Hva skjer når disse gutta forsvinner da? Begynner du å like VIF da eller? Men det kommer vel nye såkaldte usympatiske spillere dere kan hate. Vi tiltrekker visstnok slike spillere som fluer til fluepapir.

 

Ærlig talt, jeg synes hatet deres til VIF er relativt patetisk. Dere er en relativt ny klubb i toppfotball sammenheng å da kalle VIF for hovedfiende nr 1 virker latterlig. Det bør vel ta mer enn 10 år å bli arvefienden eller hva? For meg virker det veldig påklistret og egentlig bare en måte å få oppmerksomhet på hos en dere tydeligvis ser på som storebror.

46288[/snapback]

 

 

eneste som er patetisk her er deg som må komme inn hit å forsvare slummen din!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke mye igjen av vålerengen den dagen Iversen og Rekdal har dratt. Selvom dere er nummer 2 nå, er dere kun et par sesongere fra en kvalifiseing hvor dere karret dere igjennom med et nødskrik. Se på rævbk... ting endres fort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel egentlig ikke si at jeg hater Vålerengen IF. Men det er vel mer et lag som man SKAL misslike, de har alt som skal til for å lykkes:

 

- Publikum fra Norges klart største by

- og dermed sponsorer.

- Ullevål stadion.

- Rike onkler.

- Mange "små" klubber å hente talenter fra.

 

Men de klarer av en eller annen grunn å kjøre dette på ræva år etter år, det er vel bare de to siste sesongene de har klart seg bra uten å "skuffe" med tanke på de 5 punktene over.

 

Det som har blitt det store problemet til Vålerengen IF nå etter at de har sluttet å kjøre det på ræva er vel at det er for mye "je" og "itte" på tribunen. (Noen vil vel si det har blitt det i blandt spillerne også men, drit i hvor spillerne kommer i fra, en lokal spiller fra Alta er i en radius på 45 mil hva er lokalt på Østlandet/resten av Sør-Norge da??) Men publikum hos Vålerengen IF har blitt sterkt vannet ut de siste årene, det har blitt en "kult" klubb for alt som kan gå, krabbe, og som kanskje kan navnet på spissen, slik som Man Utd var på 90-tallet. Men særlig trofaste er de ikke hvor mange er det ikke som har byttet til Chelsea fra Man Utd nå? eller som har "sviktet" Vålerengen IF etter ferien?

 

Klanen har mistet det lille av det de hadde av bohem og arbeiderklasse fra Oslo, selve ryggraden. Inn har det kommet bønder, bønder, folk fra vest og bønder, sier ikke at det ikke er noen av de gamle trofaste igjen men man skal lete for å finne dem. Men klanen vil kunne takle det å vinne serien, men tror det blir værre med Kjetil x2 og Bohinen. (og helt sikkert Vifvaff) Det er vel grunnen til at jeg ikke håper Vålerengen ikke vinner serien.

 

 

Når dette er sagt selvfølgelig er missunelig på:

 

- Stadion uten løpebane.

- Rike feite onkler som spyr penger inn i klubben.

- Og selvfølgelig at man kan hente gode spillere som Stenersen og Arni.

 

Men tilbake til lag jeg hater:

 

HATER vel egentlig bare Strømsgodset og Mjøndalen

Og mannen som kjørte klubben jeg elsker i ræva: AGL - Takk skal du FAEN meg ha!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å for all del ikke glem whæler, mannen som klarte å snakke seg inn på landslaget

46284[/snapback]

 

Og når han først ble tatt var det litt for tøft for han gitt......! Poor bastard!

46326[/snapback]

 

Whæler minner meg litt om Cecilie Leganger,: Eg vil spiiileeee må landslaget , eller kanskje eg ikkje vil de alikevell. Kanskje de e mooro å spille, nei eg vil ikkje.

Jo, nei, jo, NEI

 

God bedring ønskes

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å for all del ikke glem whæler, mannen som klarte å snakke seg inn på landslaget

46284[/snapback]

 

Og når han først ble tatt var det litt for tøft for han gitt......! Poor bastard!

46326[/snapback]

 

Whæler minner meg litt om Cecilie Leganger,: Eg vil spiiileeee må landslaget , eller kanskje eg ikkje vil de alikevell. Kanskje de e mooro å spille, nei eg vil ikkje.

Jo, nei, jo, NEI

 

God bedring ønskes

46329[/snapback]

Hva skjer? Skal Kjetil W. få pes fordi Stabæk har leid ut en reserve til VIF????

 

Osse

Tippeligalaget

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å for all del ikke glem whæler, mannen som klarte å snakke seg inn på landslaget

46284[/snapback]

 

Og når han først ble tatt var det litt for tøft for han gitt......! Poor bastard!

46326[/snapback]

 

Whæler minner meg litt om Cecilie Leganger,: Eg vil spiiileeee må landslaget , eller kanskje eg ikkje vil de alikevell. Kanskje de e mooro å spille, nei eg vil ikkje.

Jo, nei, jo, NEI

 

God bedring ønskes

46329[/snapback]

 

 

http://www.stabaeklars.com/mp3/leganger.mp3

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, jeg synes hatet deres til VIF er relativt patetisk.

46288[/snapback]

Hat er ikke noe som nødvendigvis kommer ut av noe fornuftig.

 

Min er sikkert like dårlig som alle andres, men allikevel:

I tillegg til at faderen er Lynsupporter og følgelig ikke er særlig VIF-glad har jeg følgende grunn.

På midten av 80-talle skulle VIF selge Per Edmund Mordt til IFK. Det gjorde de og, men ikke før de hadde laget masse tull rundt overgangen. Jeg var ca 12 år og syntes at VIF oppførte seg sikkelig teit, og begynte å mislike klubben. Dette vokste opp gjennom årene, og jeg kan nå virkelig si at jeg hater enga. Ikke spillerne, supporterne osv, men klubben. Den byr meg midt i mot!! Blæh!! Skikkelig ekkelt å skrive om den engang...;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, jeg synes hatet deres til VIF er relativt patetisk.

46288[/snapback]

Hat er ikke noe som nødvendigvis kommer ut av noe fornuftig.

 

Min er sikkert like dårlig som alle andres, men allikevel:

I tillegg til at faderen er Lynsupporter og følgelig ikke er særlig VIF-glad har jeg følgende grunn.

På midten av 80-talle skulle VIF selge Per Edmund Mordt til IFK. Det gjorde de og, men ikke før de hadde laget masse tull rundt overgangen. Jeg var ca 12 år og syntes at VIF oppførte seg sikkelig teit, og begynte å mislike klubben. Dette vokste opp gjennom årene, og jeg kan nå virkelig si at jeg hater enga. Ikke spillerne, supporterne osv, men klubben. Den byr meg midt i mot!! Blæh!! Skikkelig ekkelt å skrive om den engang...;-)

46391[/snapback]

 

Hepp,

 

Trenger man virkelig å begrunne hvorfor man ikke liker VIF? Laget som, kanskje med unntak av de siste 2 sesongene, i bestefall kan kalles en parantes i norsk fotball de siste 20 årene. Mens vi 8 av de 10 siste sesongene har vært det nest beste laget i Norge possisjonsmessig? Den nyvunenene og forhåpentligvis kortlevde VIF boomen har tydligvis gått medlemmene deres til hodet... La oss se om de kan klare å ligge stabilt topp 5 i 8-9 år på rad! Så kan vi begynne å begrunne hvorfor vi hater VIF.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes denne tråden blir bedre og bedre:

 

I begynnelsen var den i stor grad preget av skuffelse og nesten agresjon mot Tommy.

 

Så tok noen til orde for å pese ledelsen i stede, både klubbledelse og trener fikk gjennomgå.

 

Så i siste runde har hovedtema vært at vi hater enga. Og naturligvis at derfor er skuffelsen ekstra stor.

 

Jeg vet ikke om jeg tør bringe siste kamp i fjorårets sesong inn i debatten. Men da jeg gikk rundt Ullevål stadion før kampen fikk jeg mange tilrop og kommentarer på at vi kom til å rykke ned (noe som visstnok faktisk skjedde) - med en sterk følelse at det lå hevn i lufta. Ja, Stabæk rykket ned fra Eliteserien i fjor. Hvor mange ganger har dette østkantlaget rykket ned? Storbror meg midt i **********

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begrunnelse for engahat er helt overflødig! For oss som har opplevd den klubben i løpet av de siste ti-årene(pokker så gammel man føler seg når man sier det sånn) er det helt forståelig. Makan til hjelpeløs klubb fylt med rot, kaos og nå patetiske skikkelser skal man lete lenge etter.

Som oslogutt tok det meg ikke mange årene før jeg skjønte at enga ikke levde opp til klubbens "big hairy goal", men heller det motsatte. Slagordet Oslos stolthet må jo være en visjon de aldri vil klare å leve opp til, men det ville kanskje ikke vært kult nok med det langt mer passende Oslos skam!

 

Nei, la disse norges beste supportere digge klubben sin som kun er der den er i dag takket være mange gode hjelpere. Jeg tenker ikke nødvendigvis på alle de rike onklene som kaster pengene sine ut av vinduet, men heller all den hjelp å støtte de har fått fra politikere og nøff. Hvor mange ganger på 80 og 90-tallet leste vi ikke om kriser, katastrofer og skakkjørt økonomi der kommunen og andre spyttet inn penger for å redde denne såkalte stoltheten.

 

La denne norges eneste toppklubb tro at de er det og at alt dreier rundt de og deres eksistens...........................................

Toppklubb my ass!!!! Hvor mange ganger har de vært i første divisjon de siste åra? Jeg aner ikke..........

 

Det er faktisk deilig å si at jeg som oslogutt ikke holder med Oslos "stolthet"!

 

eLSKe

Endret av pondus73
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er faktisk deilig å si at jeg som oslogutt ikke holder med Oslos "stolthet"!

46398[/snapback]

 

Dette er et godt apropos til en annen tråd vi holder på med: Stabæks nedslagsfelt er ikke bare Bærum (Stabæk Fotball - Bærums Stolthet). Ikke en gang bare Asker og Bærums fotballag, men området strekker seg langt inn i Oslo. Og over høgda og inn i Buskerud...

 

Vi må jobbe for å mobilisere alle disse menneskene!!!

 

MELD DERE INN STABÆK SUPPORT (dere som ikke allerede er der).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stenersen Til Vålerengen
×
×
  • Opprett ny...